Fiat Fullback. Σκυλί μαύρο και full αγροτιά την πόλη

Post date:

Author:

Category:

Fiat Fullback 2.4 δοκιμή

 

Αν σου θυμίζει κάτι δεν είναι άλλο απ΄ το αγαπημένο μας Mitsubishi L200. Ντάλε-κουάλε. Με σήματα Fiat. Δεν φύγαμε για Προμαχώνα, οδηγούμε το »διπλοκάμπινο» Fullback 2.4 181 PS στην πόλη και ξαναθυμόμαστε γιατί ψηφίζουμε αγροτιά.

Τι λέει το 4Drivers: σκληροτράχηλο, ανθεκτικό, παραδόξως οικονομικό (8.5 lt/100 km ως πισωκίνητο) και με όλο το δοκιμασμένο hardware της Mitsubishi. Ιδανικό για να σε μισήσει η γυναίκα σου και να σε λατρέψουν τα παιδιά σου. 

Oh yes: κορυφαία τετρακίνηση, δυνατός και πολιτισμένος (αναλογικά) κινητήρας, ανέσεις καμπίνας, χαμηλοί θόρυβοι NVH, χώροι, nο stress

Sorry, no: η απαιτούμενη προσοχή σε βρεγμένο οδόστρωμα λόγω ελαστικών, αδράνειας 1.890 kg και πίσω φύλλων σούστας (για να μην ξεχνιόμαστε)

Απέναντι: Mitsubishi L200, VW Amarok, Toyota Hilux

Bitch, better have my money: από €29.320

Αντίο, άγχος

Ποιες ανωμαλίες δισετραμμένων εργολάβων; Ποια πλημμυρισμένη Ποσειδώνος; Ποιο Grand Canyon στη Λαυρίου; Στα διάλα.

Οδηγήσαμε σε εθνική και τάπα στο χώμα και αυτό που μας έκανε σε πρώτο χρόνο εντύπωση ήταν το πώς τα ποσοστά NVH (»noise, vibes, harsheness», σε απλά ελληνικά, θόρυβος, κραδασμοί και τραχύτητα) έχουν εξελιχθεί τόσο πολύ ακόμα και σε επίπεδο pick up. 

Η άνεση και η κύλιση ήταν το τελευταίο οχυρό συμβιβασμού στα αγροτικά που πλέον δεν κοπανιέσαι σαν μοσχάρι για σφάξιμο. Θες και ποτηροθήκη; Παίζει. Οθόνη αφής με κάμερα οπισθοπορείας; Μη ζορίζεσαι…

 

4x4 mud

Το χώμα ουδείς εμίσησεν. Τo Fiat Fullback στην ευγενή χωματίλα της ελληνικής υπαίθρου. Νέοι βουκολικοί δρόμοι στην Ανάβυσσσο Αττικής

Καλημέρα χαβαλές

Ξεχνάς μπάτσους, κίνηση, παραβατική συμπεριφορά.

Η χώρα είναι γεμάτη από ξεχασμένους ή έτοιμους προς ανακάλυψη χωμάτινους δρόμους. Περνάς όπως έρχεσαι με το Fullback, η βρώμα είναι τιμή. 

Fiat Fullback

 

Mονοκάμπινο ή double cab, turbo diesel 2.4 λίτρων, ιπποδύναμη 181 PS, με 11.2» στα 0-100 και 179 τελική. Και βέβαια δεν κάνει τσικ ακόμα και σε ασέλγειες.

Σχεδόν σ’ όλο το μήκος της συμβίωσως οδηγήσαμε μόνο »πισωκούνα» (τώρα το σύστημα κατ΄επιλογήν τετρακίνησης Super Select συνδυάζεται και με traction control) και το Fiat (Mitsu…) »έσκαβε».

Fiat fullback 2.4 181 ps

 

Οι διαδρομές της ανάρτησης ρούφαγαν σωστά και προβλέψιμα το βάρος, το παντιλίκι με 3η »απλώνει» ωραία, οι κραδασμοί στο τιμόνι (κρεμαγιέρα με 3.9 στροφές απ’ άκρη σ΄ άκρη) απέχουν ενώ σταματά χωρίς προσευχές αν σέβεσαι την αδράνεια των 1.890 kg, την αεροδυναμική και το πλαίσιο τύπου σκάλας. Η ροπή των 43.8 kgm βοηθάει να εκμεταλλεύεσαι και »διαδρόμους» στη ροή της πόλης – αρκεί να θυμάσαι πως οδηγείς ένα μακρύ αυτοκίνητο μήκους 5.275 mm.

Φορτώστε

Δοκιμάσαμε και εθνική με το Fullabck. Ο θόρυβος κύλησης στις υψηλές ταχύτητες (σχεδόν 180 km/h) ήταν απόλυτα αποδεκτός ενώ το τίμημα για τα »χωμάτινα» είναι η  μεγαλύτερη υποστροφή σε κλειστά στριφτερά ασφάλτινα κομμάτια.

Ελαστικά 4x4

Προσοχή χρειάζεται στο βρεγμένο καθώς η ελαφριά ουρά και τα ελαστικά σπάνε εύκολα την πρόσφυση. Στο χώμα και σε στεγνή άσφαλτο είσαι αδιάφορος για ό,τι συμβαίνει από »κάτω»

In tetrakouna we trust

Όλο το hardware του L200 είναι εδώ. Όμοιο με του Pajero, το σύστημα Super Select Μπορεί να αλλάζει από 2WD σε 4WD «εν κινήσει», δηλαδή: χωρίς να σταματήσει το αυτοκίνητο (εφικτό κάτω από 100 km/h), ανεξαρτήτως είδους οδοστρώματος.

Το πλεονέκτημα του Super Select βρίσκεται στη θέση μόνιμης τετρακίνησης “4H” Full Time που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με οποιαδήποτε ταχύτητα και σε οποιαδήποτε επιφάνεια. Στην ιδιαίτερη περίπτωση ενός pickup όπως το Fiat Fullback, το Super Select προσδίδει σημαντική πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με άδεια καρότσα, όπως συμβαίνει πολύ συχνά στην περίπτωση τέτοιων αυτοκινήτων. 

Fullback δοκιμή

Fiat fullback δοκιμή

 

Η αξιοπιστία του συστήματος είναι εγγυημένη τόσο μέσα στα ποτάμια όσο και σε παγωμένες καιρικές συνθήκες, λόγω της δομής του εσωτερικού διαφράγματος που χρησιμοποιείται για να κλειδώσει το πίσω διαφορικό.

Δεν γίνεσαι στόχος – σε ευγνωμονούν οι κλώνοι

Το pick up, όσο και να εκπολιτιστεί σε επίπεδο καμπίνας και βαβούρας, όπως το Fiat Fullback, θα παραμείνει στη συνείδηση του μέσου Έλληνα ως το »αγροτικό». Τέλος.

4x4 fun

 

Προσωπικά δεν θα ‘χα κανένα πρόβλημα να κυκλοφορώ με τέτοιο. Aν υπήρχε μια σπορ κατασκευή στο γκαράζ, θα ήταν το ιδανικό tender.

»Απλώνεις» ποδήλατα, δένεις σκύλο, φορτώνεις wind surf, εξερευνάς την άγνωστη Ελλάδα μακριά από τη χλαπαταγή, δεν έχεις το άγχος της γόβας στο χωράφι. Επίσης, ςε ευγνωμονούν τα παιδιά σου, σε ψιλοαντιπαθεί η γυναίκα αφού της χαλάς το πρεστίζ αλλά ας πρόσεχε. Κρίση έχουμε.

Σκυλί μαύρο.

Photo: Δημήτρης Θεοχάρης

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Citroën C5 Aircross. Το Citroën της δεκαετίας πάει «σφαίρα»

«Το Citroën C5 Aircross SUV μάλλον δικαιολογημένα μόλις έκανε επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα. Τολμηρό, άνετο, τόσο ποιοτικό όσο ποτέ και με χαρακήρα τυπικά Citroën»

Τρέχοντας με Radical. Η έξυπνη κίνηση της χαρντκορίλας

Η Radical θέλησε να μπει ως ένας άλλος ριζοσπάστης στο «χώρο» του εστιασμένου, πισταδόρικου motorsport