2ο Χέρι: Fiat Panda 100

Post date:

Author:

Category:

Fiat Panda 100 τι να προσέξω

 

Τετράθυρο, ιταλικό και ψυχωμένο. Τι αξίζει να προσέξεις 

Tι λέει το 4Drivers: η ιταλική συνταγή για ένα ”αλά πουτανέσκα” πρακτικό μικρό. Αν στύψεις το γκάζι, οι πιπεράτες επιδόσεις που εξασφαλίζουν οι 100 ίπποι του κινητήρα και το light της κατασκευής δίνουν άλλη χάρη στην πρακτικότητα, του ψηλόλιγνου πεντάθυρου αμαξώματος. Ένα μικρό-μικρό Q Car.

 

Oh yes: φτηνή συντήρηση, ο 16V τα δίνει όλα στις υψηλές στροφές και ο επιλογέας του 6τάχυτου έχει ευχάριστη αίσθηση. Κρατάει και στρίβει πιο ευχάριστα από ότι το ύψος του επιτάσσει και αν το πιέσεις, ”πάει”.

Τα περισσότερα από τα (λίγα), που κυκλοφορούν στην πιάτσα είναι ”καθαρά”, χωρίς μετατροπές και επεμβάσεις. 

 

Sorry, no: Αν πας ”αέρα”, πίνει. Η φαρδιά κεντρική κονσόλα κάνει δύσκολη τη ζωή του δεξιού ποδιού. Οι ζώνες ασφαλείας είναι ψηλά τοποθετημένες δεν ρυθμίζονται σε ύψος και οι κοντοί θα σιχτιρίσουν. Οι σκληρές αναρτήσουν και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά δεν είναι και ότι καλύτερο για τις αναπηδήσεις πίσω και τα… σφραγίσματα.

 

Fiat Panda 100 δοκιμη

Πρακτικό και σβέλτο. Το επιθετικό setting του Panda 100 PS φέρνει μια αύρα τύπου boy racer σε πεντάθυρη διάσταση. Η ανάρτηση είναι σκληρή -”καγκουρό” αλλά το σύνολο έχει χαρακτήρα και μια διακριτική παρουσία. Μας αρέσει.

Τι να προσέξω: σοβαρά προβλήματα δεν έχουν παρουσιαστεί αλλά ο συμπλέκτης είναι ευαίσθητος. Αν το 100άρι Panda έχει πέσει στα χέρια κανενός ”φαναράκια” ίσως να είναι ταλαιπωρημένος.

Ο κινητήρας έχει την τάση να ”τσιμπάει” λάδι και προσοχή για τυχόν έξτρα διαρροές.

Διπλοτσεκάρισμα χρειάζεται και ο μηχανισμός ανοίγματος της πίσω πόρτας, που κολλάει όπως σε όλα τα Panda δεύτερης γενιάς.

 

Πόσο να πληρώσω: για ένα πολύ προσεγμένο, όχι παραπάνω από €5.500 – αν και είναι πολλά για τη σημερινή ελληνική εποχή. Τα διαβολεμένα Panda των 100 ίππων κρατάνε ακόμα ψηλά της τιμή τους

 

Εκδόσεις: ουσιαστικά υπάρχει μία έκδοση με 2 αερόσακους, ηλ. ευκολίες, ηχοσύστημα και A/C. Στάνταρ και οι αλουμινένιοι τροχοί.

 

Insider’s tip: ο κινητήρας στις χαμηλές στροφές είναι νωθρός. Το ”πυκνό” 6άρι κιβώτιο βελτιώνει την κατάσταση, δεν κολακεύει όμως την κατανάλωση.

 

Συμπέρασμα: φτηνό γκάζι και πρακτικότητα σε compact διαστάσεις. Το τίμημα πληρώνεται σε σπαστικά σκληρή κύλιση και τσιμπημένη κατανάλωση αν το πιέζεις.

Photo: Google / evo

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει