Τετράθυρο, ιταλικό και ψυχωμένο FIAT Panda 100. Αυτό, με τους 100 ίππους σε μικρή συσκευασία. Τι αξίζει να τσεκάρεις όταν πας στις αγγελίες;

Το FIAT Panda 100 υπό πίεση στην πίστα. Ένα γνήσιο, μικρό sleeper
Tι λέει το 4Drivers: η ιταλική συνταγή για ένα «αλά πουτανέσκα» πρακτικό πεντάθυρο. Αν στύψεις το γκάζι, οι επιδόσεις που εξασφαλίζουν οι 100 ίπποι του κινητήρα και το ελαφρόν της κατασκευής δίνουν άλλη χάρη στην πρακτικότητα
Oh yes: φθηνή συντήρηση, ο 16V τα δίνει όλα στις υψηλές στροφές και ο επιλογέας του 6τάχυτου έχει ευχάριστη αίσθηση.
Κρατάει και στρίβει πιο ευχάριστα από ό,τι σε κάνει να πιστεύεις το ψιλόλιγνο σχήμα. Αν το πιέσεις, «πάει» σβέλτα.
Τα περισσότερα από τα (λίγα) που κυκλοφορούν στην πιάτσα είναι «καθαρά», χωρίς μετατροπές και επεμβάσεις.
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας του FIAT Panda 100 στις χαμηλές στροφές είναι σχετικά νωθρός. Ωστόσο το «πυκνό» σε κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο βελτιώνει την κατάσταση
Sorry, no: Αν όμως το πιέζεις, δεν είναι φειδωλό σε καύσιμο. Επίσης, αναλόγως σωματότυπου, η φαρδιά κεντρική κονσόλα κάνει δύσκολη τη ζωή του δεξιού ποδιού.
Οι σκληρές αναρτήσεις και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά δεν είναι ό,τι καλύτερο για την κύλιση σε τυπικά ελληνικούς δρόμους.

Πρακτικό και σβέλτο. Οι σφιχτές ρυθμίσεις του FIAT Panda 100 PS φέρνουν μια αύρα μικρού hot hatch. Μερικές φορές αναπηδά σα «καγκουρό» σε κακό οδόστρωμα, όμως το σύνολο έχει χαρακτήρα και διακριτική παρουσία
Τι να προσέξεις
Δεν έχουν παρουσιαστεί ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα.
Ο συμπλέκτης είναι ευαίσθητος. Αν το 100άρι Panda έχει πέσει σε βάρβαρο πόδι, ίσως να είναι ταλαιπωρημένος.
Ο κινητήρας έχει την τάση να «τσιμπά» λάδι. Προσοχή για τυχόν διαρροές.
Διπλοτσεκάρισμα χρειάζεται και ο μηχανισμός ανοίγματος της πίσω πόρτας που κολλάει, όπως σε πολλά FIAT Panda δεύτερης γενιάς.
Επίσης είναι σχετικά ευπαθή τα πίσω αμορτισέρ, χρειάζεται έλεγχος στους συνδέσμους του πίσω υποπλαισίου και στα μπροστινά ψαλίδια ενώ καλό είναι να έχουν ήδη αλλαχτεί τα μπροστινά top mount και οι ιμάντες

Εκδόσεις
Oυσιαστικά υπάρχει μία έκδοση με 2 αερόσακους, ηλεκτρικές ευκολίες, ηχοσύστημα και A/C. Στάνταρ και οι αλουμινένιοι τροχοί των 15 ιντσών.
Insider’s tip
Υπάρχει μπουτόν με την ένδειξη ”Sport” το οποίο μειώνει την υποβοήθηση του τιμονιού (ηλεκτρική κρεμαγιέρα) και βελτιώνει την απόκριση στο γκάζι.

Συμπέρασμα
Προσιτό, σβέλτο, πρακτικό και πεντάθυρο. Το τίμημα πληρώνεται σε σπαστικά σκληρή κύλιση και τσιμπημένη κατανάλωση αν το πιέζεις
Έτη παραγωγής | 2006-2011 |
Κινητήρας | 1.4 lt, βενζινοκινητήρας, τετρακύλινδρος, ατμοσφαιρικός, 16V, Εuro 4 |
Κιβώτιο | Xειροκίνητο 6 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 100 PS |
Ροπή | 131 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 9,5'' |
Τελική ταχύτητα | 185 km/h |
Μέση κατανάλωση (επίσημη) | 6,5 lt/100 km |
Ανάρτηση | Γόνατα MacPherson (μπροστά) / Ημιάκαμπτος άξονας (πίσω) |
Φρένα | Αεριζόμενοι δίσκοι 257 mm (μπροστά) / Δίσκοι 240 mm (πίσω) / ABS |
Ελαστικά / Τροχοί | 195/45/15 |
Βάρος | 975 kg |
CO2 | 154 g/km |
Photo: FIAT / Autocar
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.