2ο Χέρι: Fiat Panda 100. Τι να προσέξεις στο μεταχειρισμένο

Post date:

Author:

Category:

Τετράθυρο, ιταλικό και ψυχωμένο FIAT Panda 100. Αυτό, με τους 100 ίππους σε μικρή συσκευασία. Τι αξίζει να τσεκάρεις όταν πας στις αγγελίες;

FIAT Panda 100

Το FIAT Panda 100 υπό πίεση στην πίστα. Ένα γνήσιο, μικρό sleeper


Tι λέει το 4Drivers: η ιταλική συνταγή για ένα «αλά πουτανέσκα» πρακτικό πεντάθυρο. Αν στύψεις το γκάζι, οι επιδόσεις που εξασφαλίζουν οι 100 ίπποι του κινητήρα και το ελαφρόν της κατασκευής δίνουν άλλη χάρη στην πρακτικότητα

Oh yes: φθηνή συντήρηση, ο 16V τα δίνει όλα στις υψηλές στροφές και ο επιλογέας του 6τάχυτου έχει ευχάριστη αίσθηση.

Κρατάει και στρίβει πιο ευχάριστα από ό,τι σε κάνει να πιστεύεις το ψιλόλιγνο σχήμα. Αν το πιέσεις, «πάει» σβέλτα.

Τα περισσότερα από τα (λίγα) που κυκλοφορούν στην πιάτσα είναι «καθαρά», χωρίς μετατροπές και επεμβάσεις.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας του FIAT Panda 100 στις χαμηλές στροφές είναι σχετικά νωθρός. Ωστόσο το «πυκνό» σε κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο βελτιώνει την κατάσταση

Sorry, no: Αν όμως το πιέζεις, δεν είναι φειδωλό σε καύσιμο. Επίσης, αναλόγως σωματότυπου, η φαρδιά κεντρική κονσόλα κάνει δύσκολη τη ζωή του δεξιού ποδιού.

Οι σκληρές αναρτήσεις και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά δεν είναι ό,τι καλύτερο για την κύλιση σε τυπικά ελληνικούς δρόμους.

FIAT Panda 100

Πρακτικό και σβέλτο. Οι σφιχτές ρυθμίσεις του FIAT Panda 100 PS φέρνουν μια αύρα μικρού hot hatch. Μερικές φορές αναπηδά σα «καγκουρό» σε κακό οδόστρωμα, όμως το σύνολο έχει χαρακτήρα και διακριτική παρουσία


Ανιέλι FIAT Panda

Τι να προσέξεις

Δεν έχουν παρουσιαστεί ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα.

Ο συμπλέκτης είναι ευαίσθητος. Αν το 100άρι Panda έχει πέσει σε βάρβαρο πόδι, ίσως να είναι ταλαιπωρημένος.

Ο κινητήρας έχει την τάση να «τσιμπά» λάδι. Προσοχή για τυχόν διαρροές.

Διπλοτσεκάρισμα χρειάζεται και ο μηχανισμός ανοίγματος της πίσω πόρτας που κολλάει, όπως σε πολλά FIAT Panda δεύτερης γενιάς.

Επίσης είναι σχετικά ευπαθή τα πίσω αμορτισέρ, χρειάζεται έλεγχος στους συνδέσμους του πίσω υποπλαισίου και στα μπροστινά ψαλίδια ενώ καλό είναι να έχουν ήδη αλλαχτεί τα μπροστινά top mount και οι ιμάντες

FIAT Panda 100

Εκδόσεις

Oυσιαστικά υπάρχει μία έκδοση με 2 αερόσακους, ηλεκτρικές ευκολίες, ηχοσύστημα και A/C. Στάνταρ και οι αλουμινένιοι τροχοί των 15 ιντσών.

Insider’s tip

Υπάρχει μπουτόν με την ένδειξη ”Sport” το οποίο μειώνει την υποβοήθηση του τιμονιού (ηλεκτρική κρεμαγιέρα) και βελτιώνει την απόκριση στο γκάζι.

FIAT Panda 100

Συμπέρασμα

Προσιτό, σβέλτο, πρακτικό και πεντάθυρο. Το τίμημα πληρώνεται σε σπαστικά σκληρή κύλιση και τσιμπημένη κατανάλωση αν το πιέζεις

Database
Έτη παραγωγής2006-2011
Κινητήρας1.4 lt, βενζινοκινητήρας, τετρακύλινδρος, ατμοσφαιρικός, 16V, Εuro 4
ΚιβώτιοXειροκίνητο 6 σχέσεων
ΜετάδοσηΣτον εμπρόσθιο άξονα
Ισχύς100 PS
Ροπή131 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 9,5''
Τελική ταχύτητα185 km/h
Μέση κατανάλωση (επίσημη)6,5 lt/100 km
ΑνάρτησηΓόνατα MacPherson (μπροστά) / Ημιάκαμπτος άξονας (πίσω)
ΦρέναΑεριζόμενοι δίσκοι 257 mm (μπροστά) / Δίσκοι 240 mm (πίσω) / ABS
Ελαστικά / Τροχοί195/45/15
Βάρος975 kg
CO2154 g/km

Photo: FIAT / Autocar


Με το νέο Grande Panda στην ωραιότερη ταράτσα στο Τορίνο

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει