Fiat 500: πώς να βγάλεις τη δεκαετία για πλάκα

Post date:

Author:

Category:

Fiat 500 δοκιμή

Δέκα, και πλέον, χρόνια είναι πολλά για ένα αυτοκίνητο. Αλλά το Fiat 500 είναι η μελέτη αναφοράς τού πώς πακετάρεις το στυλ κρύβοντας χρόνια

 Τι λέει το 4Drivers: ο ορισμός της σωστής αναβίωσης του κλασικού μικρού αυτοκινήτου. Διατηρεί τη σχεδιαστική του χαριτωμενιά παρά τη δεκαετία

Yes sir: διαχρονικό design, εξατομίκευση, κινητήρας ”πετρέλαιο” (1248 κ.εκ. 95 PS), βολικός επιλογέας, απουσία τριγμών, κατανάλωση, συνδεσιμότητες

Oh, no: επιεικώς μέτρια θέση οδήγησης, κλιμάκωση που περιορίζει το εύρος λειτουργίας του πολύ καλού κινητήρα, ακριβό για την ηλικία του

 Απέναντι: VW Up!, Citroën C3, smart Forfour

 Bitch, better have my money: από €15.000 (έκδοση 1.3D Pop 95 PS)

Eίναι μετρημένα τα αυτοκίνητα που έχουν καταφέρει να κρατήσουν το αρχικό τους concept επί δεκαετίες. Μετρημένα στα δάχτυλα. Mini, 911, Wrangler…

Ε, σ΄ αυτή τη λίστα το ”500αράκι” είναι υποχρεωτικά ”μέσα”. Επίσης για να είμαστε ειλικρινείς, το 500 ήταν το μεγάλο στοίχημα για τη Fiat Auto. Kάτι σαν ”live or die”.

Οι Ιταλοί είναι οι μεγαλύτεροι μαέστροι στο πώς να ”πακετάρουν” ένα προϊόν. Από αρχιτεκτονική και ρούχα μέχρι μπανιέρες. Εννοείται και αυτοκίνητα

  • Διάβασέ το: Bellissima! Η γοητεία του κλασικού ιταλικού αυτοκινήτου

Πλησιάζοντας στο γκαράζ με τα δημοσιογραφικά της Fiat Auto Hellas, στην Αργυρούπολη, βλέπεις ξανά το 500.

Ναι, είναι δώδεκα χρόνια από το 2007 που το ‘χαμε πρωτοδηγήσει στην Ιταλία. Αλλά, πολύ απλά και ξεκάθαρα, συνεχίζεις και το κοιτάζεις χωρίς καμιά αίσθηση ξεπερασμένου.

 Μαζί ξεφυλλίζουμε την ειδική έκδοση ”500 Design Book” που μας χάρισαν (μερσί, κ. Πατέλη) και σε βάζει στο σχεδιαστικό πνεύμα. Και φαντάσου, τα πρώτα concepts που βγήκαν απ΄την ομάδα της Fiat Advanced Design ήταν μεταξύ του 2003-2004. Δεκαπέντε σχεδόν χρόνια πίσω. 

fiat 500 design

fiat 500 δοκιμή

 

Φιατ 500 test drive

 

O Roberto Giolino που επέβλεψε το design, παράλληλα με μια ομάδα έμπειρων σχεδιαστών, χρησιμοποίησε και μια φουρνιά από ”πολλά νέα ταλέντα που συνέβαλαν στη διαμόρφωσή του”, ενώ είναι εμφανείς οι επιρροές από τη life style σημειολογία. Βέσπες, ιταλική dolce vita, ρολόγια, ηλεκτρικές κιθάρες. Για να γίνει ένα αυτοκίνητο πόλης best seller δεν αρκεί να ‘ναι πρακτικό ή οικονομικό…

Η αίσθηση στο 500, με όποιες βελτιώσεις έχουν μεσολαβήσει σ’ αυτή τη δεκαετία ( διακριτικό face lift που επιβεβαιώνει το bull’s eye του αρχικού σχεδίου / ηχομόνωση / απόσβεση κλπ), δεν έχει αλλάξει δραστικά.

 Παραμένει ένα ευχάριστο αυτοκίνητο πόλης, σταθερό, με ανάλαφρο πάτημα, ουδέτερη οδική που, στην περίπτωση του diesel κινητήρα, διαθέτει τη ροπή που χρειάζεσαι για να κρατάς ένα σβέλτο ρυθμό

fiat 500 δοκιμή

fiat 500 test drive

fiat 500 1.3 D

 

fiat 500 εσωτερικό

Πώς πακετάρεις μέρος της νότερης ιταλικής ιστορίας σε ένα φιλικό και με κιλά προσωπικότητας αυτοκίνητο πόλης; Ρωτάς τους Ιταλούς. Μαζί, χρωματολόγιο, υλικά και συναρμολόγηση που παραπέμπουν σε premium ανταγωνιστές

Η εμπειρία παραμένει συνολικά θετική με δύο εξαιρέσεις. Η πρώτη αφορά τη θέση οδήγησης που είναι πραγματικά ενοχλητικά ψηλά τοποθετημένη.

 Και η δεύτερη την κλιμάκωση του πεντατάχυτου που δεν βοηθάει πάντα να αξιοποιείς τη ροπή των 200 Nm καθώς, προφανώς για λόγους οικονομίας, έχει επιλεγεί μια μακριά κλιμάκωση που δεν αξιοποιεί πλήρως το μοτέρ. Το οποίο, άπαξ και φορτώσει το turbo γύρω στις 2.000 σ.α.λ. σε βοηθά να κινείσαι ταχύτατα στο gate του πεντατάχυτου και να αποκτάς σβέλτο ρυθμό. Σύμφωνοι, θα θέλαμε και μια 6η. Αλλά nobody’s perfect.

 Ο οποίος ρυθμός μας παρότι ήταν τέτοιος (σβέλτος, λέμε…) και εντός πόλης και περιχώρων, έκαψε μόλις 5.2 lt/100 km ενώ μας έκαναν πολύ καλή εντύπωση τόσο τα χαμηλά επίπεδα θορύβων όσο και η πλήρης απουσία τριγμών.

 Ποιο ιταλικό ”τριζάτο” του μακρινού παρελθόντος; Ή, αν θέλετε ακόμα περισσότερο, και μέρος του mini ανταγωνισμού. Το 500, ακόμα και στις κακοτεχνίες του Σ.Κ.Ε.Ε (Σύλλογος Κατάπτυστων Ελλλήνων Εργολάβων), περνά χωρίς ενοχλητικούς ήχους ή αίσθηση χαλαρής συναρμολόγησης.

Συνολικά, έχει την ιταλική φινέτσα, είναι σβέλτο αν ”δουλεύεις” συχνά τον ευχάριστο και εξαιρετικά βολικά τοποθετημένο επιλογέα (0-100 σε 10.7” και τελική 180 km/h) ενώ είναι εύχρηστο με άψογη ορατότητα. 

 Nαι, είναι σχετικά ακριβό, αν και ολοκληρωμένο ως diesel. Και το case study με τίτλο ”Μετρημένα στα δάχτυλα” συνεχίζεται.

Info: fiat.gr / Photo: 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει