Το face lift του EcoSport θα μπορούσε να είναι ένα τελείως νέο μοντέλο. Όμως είναι ειλικρινές και το όνομά του λέει την αλήθεια. Εco friendly και όσο σπορ μπορεί να είναι ένα ”baby Kuga”. EcoSport, δηλαδή
Το ”νέο τάδε”. Το ”νέο δείνα”. Τα τελευταία χρόνια, οι κατασκευαστές συχνά παρουσιάζουν ως νέο κάτι που είναι, απλώς, ανανεωμένο. Το γνωστό ”face lift”. Ξέρετε γιατί. Όπως έλεγε ο γνωστός συλλέκτης Δάκης Ιωάννου, ”νέο είναι το ενδιαφέρον και ενδιαφέρον το νέο”. ”Μετράει”, κάπου στους νευρώνες του εγκεφάλου αλλιώς.
Συχνά, λοιπόν, το ”νέο” στην αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια επιδερμική ανανέωση. Δυο προφυλακτήρες, κάποιες μικροαλλαγές σε φανάρια, μερικές ακόμα επιλογές σε φινίρισμα ή εξοπλισμό και τέλος.
Η Ford θα είχε όλο το ηθικό άλλοθι να επαναλάβει το ίδιο στην περίπτωση του EcoSport. Όλο. Ναι. Και όμως, κάτω από τις όποιες αισθητικές διαφοροποιήσεις υπάρχουν 2.300 διαφοροποιημένα εξαρτήμαρτα. Το νούμερο εντυπωσιάζει. Και είναι face lift, φαντάσου.
Αντίστοιχα εντυπωσιακό παραμένει το συμπέρασμα σχεδόν κάθε φορά που οδηγούμε ένα προϊόν με το μπλε οβάλ στη μάσκα. Οι άνθρωποι συνεχίζουν να επενδύουν τεράστια budgets για ακόμα καλύτερη απόσβεση, όπως είναι φανερό στο EcoSport, ευρύτερο ραφινάρισμα σε λεπτομέρειες και, συνολικά, μια πιο ”γεμάτη” αίσθηση οδήγησης.
Ανεβοκατέβηκα τρεις φορές σα το βλαμμένο εκείνο το πρωινό στην Πάρνηθα. Με το EcoSport, θα πεις; Ναι. Με αυτό. Ένα μικρό SUV μπορεί να μην είναι η κατηγορία που μπορεί να εμπνεύσει έναν petrolhead αλλά είναι ακόμα και ένα μικρό SUV που μπορεί να σου δείξει πόσο σέβεται την εμπειρία οδήγησης.
Ταχύτατο εξάρι κιβώτιο, άψογα γραμμικό τιμόνι, ικανός χώρος για μια ένα ζευγάρι και δυο πιτσιρίκια, μοντέρνο look, ειδικά στην έκδοση ST Line με τους 140 ίππους που οδηγήσαμε, μια γενιά βραβευμένων EcoBoost κινητήρων και ναι, ω ναι, ladies and gentlemen, η μεγάλη, bigger than life οθόνη που θέλει εναγωνίως το κοινό. Αυτή, με το σύστημα SYNC 3 που κάνει τα πάντα εκτός από το να καλεί τα μπαλέτα Μπολσόϊ. Ευκρινής ακόμα και για σύστημα Μπράιγ, φωτεινή, σαφής, με όμορφα, διακριτικά και ουχί ”τύπου Μίκι Μάους” γραφικά.
Προσπάθησα να πιέσω στη θρυλική διαδρομή, πάντα στα όρια της στενής λωρίδας, κάτι που εξ ορισμού δεν ευνοεί ένα SUV με υψηλότερο κέντρο βάρους σε σχέση, για παράδειγμα, με ένα Fiesta.
Ζωηρό, με ένα τσαμπουκαλεμένο συριγμό να βγαίνει απ΄το τούρμπο και τα γρανάζια του κιβωτίου να μην τα ακούς να γρατζουνούν ακόμα και σε ταχύτατες αλλαγές. Τίποτα, όλα εκεί, στη θέση τους. Χωρίς τριγμούς, σπαστικά συστήματα υποβοήθησης που σε κόβουν πέντε μέρες πριν ή αίσθηση στο ”περίπου”.
Όπως έχουμε σημειώσει και στο παρελθόν με αφορμή το Kuga, δεν ξέρω πόσο εισπράττει πίσω από τον μέσο αγοραστή η Ford το μέγεθος της επένδυσης και του engineering. Πόσο καταλαβαίνει ο θείος μου ο Θανάσης από ένα καλά στημένο, προσιτό, μικρό SUV; Και, τελικά, αποσβαίνεται το μέγεθος της προσπάθειας; Κάπου στα κεντρικά, σε πωρωμένους μηχανικούς πρέπει να υπάρχει η απάντηση.
Το EcoSport δικαίως αποκαλείται από τον Πρόεδρο της Ford Motor Ελλάς, κ. Νίκο Νοταρά, ως ”baby Kuga”. Διαβάστε και την απάντηση στο γιατί το Kuga πρέπει να είναι τόσο καλό και θα μπείτε στο νόημα.
Αισθητές τροποποιήσεις έχουν γίνει στο εξωτερικό του αυτοκινήτου, με μια πλήρως ανανεωμένη εμπρός όψη που ευθυγραμμίζεται πλέον πλήρως με τη φιλοσοφία των άλλων SUV μοντέλων της Ford, Kuga και Edge.
Ευθύβολο, μοντέρνο αισθητικά, πιο ”γλυκό” σε απόσβεση και ιδιαίτερα ευέλικτο στο ορεινό στροφιλίκι. Σε μια εποχή που ένα supermini ή ένα μικρό SUV είναι το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο, δικαιούσαι (και) να έχεις οδηγική ευχαρίστηση. Σε μια άλλη ζωή και με Focus RS.
Στα συστήματα ασφαλείας έρχονται να προστεθούν συστήματα υποβοήθησης του οδηγού όπως αισθητήρες απόστασης στάθμευσης εμπρός-πίσω, δυνατότητα συστήματος επιτήρησης τυφλών σημείων (BLIS), προβολέων υψηλής έντασης Xenon, ενώ επίσης μπορεί να διατεθεί και ηλεκτρικά ανοιγόμενη ηλιοροφή.
Η εκτεταμένη βαμμένη οροφή σε διαφορετικό χρώμα σε σχέση με το χρώμα αμαξώματος – βασικό χαρακτηριστικό της έκδοσης ST-line, προαιρετική επιλογή στην έκδοση Titanium – αποτελεί το σημαντικότερο στοιχείο εξατομίκευσης του αυτοκινήτου, που μπορεί επιπλέον να υποστηριχθεί και από μια μεγάλη γκάμα από νέες ζάντες σε διαφορετικά σχέδια και μεγέθη.
Δεν πρέπει, επίσης, να παραλειφθεί το γεγονός ότι έχουν γίνει και πολλές ποιοτικές βελτιώσεις στο αυτοκίνητο σε σχέση με τον προκάτοχό του, όπως για παράδειγμα η καλύτερη ποιότητα του ταμπλό από μαλακό υλικό.
Επιπροσθέτως, το νέο μοντέλο θα διαθέτει ρυθμιζόμενο δάπεδο χώρου φόρτωσης στο στάνταρ εξοπλισμό του, με τρεις ρυθμίσεις ύψους, ώστε να μπορεί να δημιουργηθεί κρυφός αποθηκευτικός χώρος μεταβλητού μεγέθους κάτω από τον χώρο αποσκευών. Όταν ρυθμιστεί στην υψηλότερη θέση και συγχρόνως μαζί με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα, δημιουργείται ένα πλήρως επίπεδο δάπεδο χώρου φόρτωσης.
Το νέο εσωτερικό, διακρίνεται για τη σημασία στη λεπτομέρεια που αναδεικνύει την βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής, σε ένα νέο σχεδιασμένο περιβάλλον που θυμίζει πάρα πολύ το εσωτερικό περιβάλλον του νέου Ford Fiesta.
Το νέο Ford EcoSport περιλαμβάνει πάνω από 20 νέα χαρακτηριστικά. Το αυτοκίνητο διαθέτει κορυφαίες δυνατότητες διασύνδεσης, υιοθετώντας το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του Ford Fiesta με Ford SYNC 3 και οθόνες αφής 6,5″ & 8″, σύστημα πλοήγησης και κορυφαίο ηχοσύστημα premium sound της B&O Play.
Η προϊοντική στρατηγική του νέου Ford EcoSport με τη βασική έκδοση Trend, τη ”value for money” έκδοση Business, τη premium έκδοση Titanium και τη σπορίφ ST-Line, επιτρέπει να καλυφθεί η υποκατηγορία B-SUV ιδιαίτερα ικανοποιητικά από τη Ford.
H έκδοση ST-Line που οδηγήσαμε στην παρουσίαση διατίθεται με τέσσερα χρώματα διαφορετικής βαφής οροφής (Black, White, Red, Tiger Eye), που επιτρέπουν 17 συνδυασμούς χρωμάτων.
Σφιχτό 6άρι κιβώτιο που δεν λέει όχι ακόμα και σε ταχύτατες αλλαγές, με ωραία, μηχανική αίσθηση, Στη Ford ”το ‘χουν” σε θέματα αίσθησης χειριστηρίων και το περιβόητο ”handling”.
Η διαφοροποιημένη χρωματικά οροφή δίνει πιο χαμηλή οπτικά αίσθηση οροφής. Το ίδιο ισχύει για τα pillars (κολώνες) του EcoSport.
Μια ολοκληρωμένη σειρά από νέους κινητήρες του επιτρέπει μια ευρύτερη κάλυψη της αγοράς με την εισαγωγή τετρακίνησης (AWD), των γνωστών κορυφαίων κινητήρων βενζίνης EcoBoost τελευταίας τεχνολογίας και των κινητήρων diesel υψηλής ιπποδύναμης και νέας τεχνολογίας EcoBlue.
Όλα αυτά τα όμορφα, πρακτικά και μοντέρνα, από €15.168. Δείτε τον πλήρη τιμοκατάλογο εδώ.
ΥΓ. Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της Ford Motor Ελλάς, αναμένονται οι εξής εκδόσεις:
1.0L EcoBoost 125/140PS & 1.5L TDCi 100PS: άφιξη μέσα/τέλος Ιανουαρίου’18
1.5L Dsl EcoBlue FWD & EcoBoost 100PS: άφιξη Μάιος’18
Πετρελαιοκινητήρας 1.5L EcoBlue 125PS AWD: άφιξη Ιουνίος’18
Fhoto: Ford / Γιώργος Καραγιωργάκης
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.