Ραφιναρισμένο, με τεχνολογίες και ελαφρώς περισσότερους χώρους, Το νέο Fiesta κάνει το δικό του πάρτι στην οδηγοκεντρικότητα. Με ένα κλικ πιο ”στρογγυλεμένο” προφίλ
Τι λέει το 4Drivers: η Ford ξέρει να φτιάχνει σπουδαία αυτοκίνητα. Ανεξαρτήτως κατηγορίας. Το τελείως νέο Fiesta αποτελεί τη συνέχεια στο μανιφέστο του μπλε οβάλ. Ολικό ραφινάρισμα, ποιοτικό εσωτερικό που κάνει το παλιό να φαίνεται παλιότερο και ελαφρώς περισσότεροι χώροι χωρίς να θυσιάζεται ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας
Yes, sir: Focus υπό κλίμακα, αισθητά μειωμένο NVH, βραβευμένος τρικύλινδρος κινητήρας, ικανός και ήσυχος diesel, θέση οδήγησης, περισσότερη πλευρική πρόσφυση κατά 10%, βελτιωμένο φρενάρισμα κατά 8%, οθόνη αφής με ταχύτατο επεξεργαστή, συνδεσιμότητες (SYNC3), εξατομίκευση, ρυθμίσιμο σασί με το γκάζι, διαδρομή ανάρτησης, 6άρι κιβώτιο
Oh, no: μπροστινή σχεδίαση που δεν κάνει τη διαφορά με το προηγούμενο, ένα κλικ λιγότερης αμεσότητας σε σχέση με το απερχόμενο, ρηχές ποτηροθήκες
Απέναντι: όλος ο ανταγωνισμός των supermini
Bitch, better have my money: από €12.990 για τη ”βενζίνη” με τον 1,1 lt των 85 ίππων και από €14.669 για το diesel
#Τι είναι αυτό;
Η Ford παρουσιάσε σε πρώτη παρουσίαση το νέου Fiesta σε μας, τους Έλληνες δημοσιογράφους, που είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια σύντομη γεύση απ΄το αυτοκίνητο. Ιδιαίτερα μετά τη γενικότερη οικονομική κρίση, η κατηγορία Β (supermini) είναι η 2η μεγαλύτερη στην Ευρώπη (και 1η στην Ελλάδα) και έτσι είναι αντιληπτό πόση σημασία έχει για τους κατασκευαστές η πορεία ενός Fiesta (και των αντίστοιχων).
Εξωτερικά, στο εμπρόσθιο μέρος, μόνο ένα έμπειρο μάτι θα εντοπίσει τις διαφορές αλλά το πίσω είναι το δυνατότερο αισθητικά τμήμα του νέου Fiesta του οποίου το design είναι περισσότερο ”εξέλιξη” παρά ”επανάσταση”. Η μεγάλη διαφορά βρίσκεται εντός της καμπίνας όπου αποτελούν παρελθόν το μικρό ταμπλό και η δύσκολη στο χειρισμό της οθόνη με τα άπειρα πλήκτρα (όπως είχαμε
σημειώσει στη δοκιμή του Fiesta ST).
Κινητήρες από 1,0 – 1,5 λίτρα, κιβώτια 6 σχέσεων παντού (εκτός απ΄την έκδοση 1,1 των 85 ίππων).
Διαθέσιμο με πέντε πακέτα εξοπλισμού (Trend / Business / ST Line /Titanium / Vignale).
#Τι αξίζει να ξερω;
Διαθέσιμο σε τρίθυρο και πεντάθυρο (+€500 χρέωση για το δεύτερο), τελείως νέο πλαίσιο, πιο στιβαρό κατά 36%, με ειδικά διαμορφωμένα πλαστικά καλύμματα κάτω απ΄το αμάξωμα μέχρι και κάτω απ΄τον πίσω ημιάκαμπτο για καλύτερη ηχομόνωση με στόχο να είναι το πιο ήσυχο στην κατηγορία.
Το νέο Fiesta είναι μακρύτερο κατά 71 mm και έχει οριακά περάσει τα 4 μέτρα. Για την ακρίβεια, οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι αυτές που επιμένουν και πιέζουν τους κατασκευαστές για μεγαλύτερους προφυλακτήρες (για να έχουν μικρότερες ζημιές αποζημίωσης).
Κινητήρες βενζίνης και diesel που περιλαμβάνουν την ”οικογένεια” EcoBoost και τους Duratorq, αντίστοιχα.
Βενζινοκινητήρες
1.0 lt (τρικύλινδρος turbo), 100 PS, 170 Nm, 6τάχυτο χειροκίνητο ή αυτόματο, 0-100 σε 10.5”, τελική 183 km/h
1.0 lt, 125 PS, 170 Nm, 6τάχυτο χειροκίνητο, 0-100 σε 9.9”, τελική 195 km/h
1.0 lt, 140 PS, 180 Nm, 6τάχυτο χειροκίνητο, 0-100 σε 9.0”, τελική 202 km/h
1.1 Ti-VCT (ατμοσφαιρικός), 85 PS, 108 Nm, 5τάχυτο χειροκίνητο, 0-100 σε 14.0”, τελική 170 km/h
Πετρελαιοκινητήρες
1.5 TDCi, 85 PS, 215 Nm, 6τάχυτο χειροκίνητο, 0-100 σε 12.5”, 175 km/h
1.5 TDCI 120 ίππων, 270 Νm, 6τάχυτο χειροκίνητο, 0-100 σε 9.0”, 195 km/h τελική
#Τι αίσθηση παίρνεις;
Για τον πολύ κόσμο, αυτόν που αποφασίζει ανάλογα με το μέγεθος οθόνης, μερικά οδηγοκεντρικά χαρίσματα του Fiesta ίσως περάσουν σχετικά απαρατήρητα. Όπως η γενναία διαδρομή ανάρτησης που το κάνει να απορροφά άγαρμπα ”γιαμπς” (όπως ”σεσημασμένο” στην παραλιακή Σουνίου) με χαρακτηριστική ευκολία. Ή η ρυθμισιμότητα του σασί.
Αρκεί μια μικρή μεταφορά βάρους ή trailing throttle για να φέρεις το μούτρο του νέου Fiesta στο εσωτερικό. Όπως έχουμε σημειώσει εμφατικά στο 4Drivers, ελάχιστοι ίσως ενδιαφέρονται για τέτοιες λεπτομέρειες. Κρίμα. Αυτοί χάνουν.
Αυτό όμως που δεν θα διαφύγει απ΄τον αγοραστή της κατηγορίας είναι η ολική αναβάθμιση ως πιο premium πακέτο, τεχνολογικά updated και οι δυνατότητα του να ακροβατείς ως αίσθηση ανάμεσα σε ένα supermini και σε ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.
#Πώς είναι οδηγικά;
Η χαρακτηριστική αίσθηση ευελιξίας και ακρίβειας είναι εδώ. Το νέο Fiesta πατάει σε φαρδύτερα μετατρόχια και έχει περισσότερη πρόσφυση δίνοντας τη δυνατότητα για περισσότερη φόρτιση στους τροχούς τους.
Στις αλλεπάληλες καμπές της διαδρομής που όριζε το road book στην παρουσίαση (Λαγονήσσι-Σούνιο-Λαύριο με μια επιπλέον δική μας ατασθαλία από Άγιο Κωνσταντίνο στα λημέρια του Παλλάδιου), δείχνει πιο σίγουρο και με την κλασική δυνατότητα των Ford να αναπνέουν με το οδόστρωμα καταπίνοντας ανωμαλίες, εκεί όπου με το προηγούμενο θα τις εντόπιζες.
Αρκεί, επίσης, μια ελάχιστη τοποθέτηση για να νιώσεις τον πίσω άξονα να ελαφραίνει κάνοντας τη συμμετοχικότητα ένα ευχάριστο παιχνίδι.
Το τιμόνι είναι ελαφρύ, ακριβές. Το χειροκίνητο εξάρι εξαιρετικό και με λιγότερες τριβές. Η ‘‘βενζίνη” είχε ακόμα πιο πειστικό turn-in στην είσοδο ενώ το diesel μας φάνηκε πως είχε ακόμα πιο στρωτό τρόπο να περνά απ΄τις ανωμαλίες, αλλά αυτά είναι σημεία που θα εντοπίσουμε καλύτερα σε μια ολοκληρωμένη δοκιμή.
Στην απόλυτη πίεση, το τελευταίο level συμμετοχικότητας ίσως έχει μειωθεί ένα κλικ σε αμεσότητα και ”ξυράφι” στην είσοδο της καμπής. Αλλά το δυναμικό πακέτο (προσφυση, torque steer, balance) έχει συνολικά αναβαθμιστεί και έτσι δεν πρέπει να γκρινιάξει κάποιος.
Και μόνο ότι συνεχίζει να υπάρχει το μπουτόν που απενεργοποιεί, έστω μερικώς, το traction contrtol (εκεί που οι περισσότεροι κατασκευαστές το έχουν εξαλείψει στη συγκεκριμένη κατηγορία), είναι ενδεικτικό πως ο ελαφρώς πιο ώριμος χαρακτήρας του νέου Fiesta δεν ξεχνά τον καθημερινό οδηγό που θέλει λίγο περισσότερο σασπένς ακόμα και σε ένα supermini.
#Πως είναι από μέσα
Πιο ευρύχωρο, με πραγματικά χαμηλή θέση οδήγησης, οθόνη αφής σε διαστάσεις iPad, περιποιημένες και ανθεκτικές επενδύσεις στα καθίσματα.
Ενδεικτικό για τα τελευταία, είναι πως η Ford γνωρίζει ότι τα καθίσματα του Fiesta δεν χάνουν τη φόρμα τους σε όλο τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου.
Σχεδίαση εμπνευσμένη από tablets, προσεκτική χρήση υλικών, περισσότερος χώρος. Ο πίνακας οργάνων είναι ”καθαρός” και ευανάγνωστος.
Ρομπότ ”κάθονται” στα καθίσματα 25.000 φορές για να αποδειχτεί η αντοχή τους. Τα μαξιλάρια των καθισμάτων περνούν από 60.000 κύκλους δοκιμών προκειμένου να διασφαλιστεί η αντοχή τους στη φθορά, ενώ το υλικό των καθισμάτων ελέγχεται για την ελαστικότητα και ακεραιότητά του μετά από 24 ώρες στους μείον 300 C.
Τέλος, τα δερμάτινα καθίσματα είναι επίσης πολύ ανθεκτικά στις σταγόνες καφέ, στο βρώμικο σπορ εξοπλισμό ακόμα και στο ξέβαμμα ενός καινούργιου τζιν παντελονιού.
Oι ποτηροθήκες (στοιχείο που σε άλλους είδους petrolhead αυτοκίνητα δεν σχολιάζουμε ποτέ στο 4D), εδώ, ως αυτοκίνητο πόλης με καφέδες, νερά και τα σχετικά ”καύσιμα” θα θέλαμε να ήταν μεγαλύτερες και με μεγαλύτερο βάθος ώστε να μην έχουμε ”ανατροπές”.
Επίσης, η χειρολαβή οροφής για το συνοδηγό, παραμένει μια μικρή αλλά μερικές φορές χρήσιμη προσθήκη. Ειδικά, όταν ο οδηγός έχει κέφια. Πέραν αυτών των μικρών λεπτομερειών, το ”μέσα” του Fiesta είναι φρέσκο, σύγχρονο, upscale.
#Συνδεσιμότητες / gadgets / εξοπλισμός
Το SYNC3 σου λύνει τα χέρια προβάλλοντας ό,τι έχεις στο κινητό σου κατυεθείαν στη μεγάλη οθόνη. Η οποία είναι ταχύτατη, με ”καθαρά”, όμορφα γραφικά και απλή στην αντίληψή της για να μην αποσπάται η προσοχή.
Με τη touch screen, πλέον, υπάρχουν 50% λιγότεροι διακόπτες, ανανεωμένα γραφικά, δυνατότητες σύνδεσης Android Auto και Apple Car Play και δυνατότητα για κλήση έκτακτης ανάγκης. Το ηχοσύστημα της γνωστής B&O (το ακούσαμε στα αυτοκίνητα έκδοσης Titanium που οδηγήσαμε) είναι το ισχυρότερο στην κατηγορία του με 675 Watt, 10 custom made ηχεία και sub-woofer.
Σε σχέση με το απερχόμενο Fiesta, το νέο έχει 15 τεχνολογίες υποβοήθησης σε σχέση με τις μόλις 3 που είχε τελευταίο. Για να μη σας κουράζουμε με περιγραφές δείτε το ενδεικτικό γράφημα απ΄το press kit της Ford.
Η έκδοση ST Line έχει, σε αντίθεση με τις άλλες που έχουν κοινό set-up, τη σπορ ανάρτηση μαζί με άλλα καλούδια. Ένα mini-hot hatch μέχρι την έλευση του νέου ST που θα είναι το κορυφαίο της γκάμας, το 2018
Δείτε αναλυτικά τις τιμές του νέου Fiesta εδώ.
#Kατανάλωση
Κατά τη διάρκεια της σύντομης παρουσίασης δεν θα ήταν δυνατόν να έχουμε μια ρεαλιστική μεικτή κατανάλωση, οπότε θα αρκεστούμε στα επίσημα στοιχεία της Ford.
Η οποία για τους βενζινοκινητήρες EcoBoost δίνει μια μέση τιμή στα 4.3 lt/100 km ενώ για τους diesel Duratorq δίνει μια μέση τιμή στα 3.2 lt100 km.
Nα σημειωθεί ότι με αυτόματο κιβώτιο στη ”βενζίνη” η κατανάλωση είναι αυξάνεται σχεδόν ένα λίτρο παραπάνω (0.9 lt/100 km) ενώ στις εκδόσεις ”πετρελαίου” μόλις 0.2 lt/100 km επιπλέον.
#Τι άλλο μπορώ να πάρω;
Ουσιαστικά, όλη τη σοδειά των supermini, της πιο καυτής εμπορικά κατηγορίας στην Ελλάδα.
Από Citroën C3 και Seat Ibiza (που μόλις παρουσιάστηκε) μέχρι Opel Corsa, Honda Jazz, Peugeot 208, Renault Clio κ.α. Το ανταγωνιστικό VW Polo, επίσης μόλις παρουσιάστηκε στο εξωτερικό, αλλά θα έρθει στην ελληνική αγορά στα τέλη της χρονιάς.
#Video, παρακαλώ
#Τι θα έπαιρνε το 4Drivers
Όχι, πάντως τον κινητήρα 1.1 με τους 85 ίππους που ακούγεται σαν μέρος του παγκόσμιου mastet plan της Ford καθώς το Fiesta θα πωλείται και σε Ασία και σε άλλες τέτοιου τύπου αγορές όπου αυτός ο κινητήρας ταιριάζει με το αντίστοιχο low budget.
Σίγουρα, πάντως, τον 1.0 lt EcoBoost με το τούρμπο και τους 125 ίππους που έχει τις επιδόσεις που χρειάζεσαι για μια σβέλτη (και άνω) χρήση.
Ή αν ανεβαίναμε λίγο πιο ψηλά, τον 1.5 TDCi των 120 ίππων που, απ’ ό,τι ακούσαμε, ξεχνάς να βάλεις βενζίνη με κάποια ρεαλιστικά 5.0 lt ενώ ”σπάει” εύκολα και το φράγμα των 10 δευτερολέπτων στα 0-100. Σε όποια έκδοση προτιμάτε. Κατά προτίμηση, σε έκδοση Titanium. Όλα με χειροκίνητο το οποίο είναι απολαυστικό.
Τελευταίο αλλά εξαιρετικά σημαντικό, τα 8 χρόνια εγγύησης (ή 100.000 χιλιομέτρων) που δίνει η Ford. Κι όχι με ανανέωση με εξωτερικών συνεργασιών. Αλλά φουλ εργοστασιακή. Σημαντικότατον.
Info: ford.gr / Photo: Ford Motor Hellas / Γ. Καραγιωργάκης
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.