Το αυτοκίνητο του «και». Έτσι περιέγραψαν οι άνθρωποι της Ford το νέο Ford Focus. Και ευρύχωρο, και οδηγοκεντρικό, και σύγχρονο, και τεχνολογικά προηγμένο, και ολοκληρωμένο, και προσιτό. Οδηγούμε στη δημοσιογραφική παρουσίαση την έκδοση με τον γνωστό και πολυβραβευμένο κινητήρα 1.0 λίτρων και 125 ίππων στην έκδοση ST-Line. Αισθητικά, είναι και η πιο ωραία. Αφού
Tα βασικά
4η γενιά
Στα €17.894 για την έκδοση Trend 1.0lt των 125 ίππων με χειροκίνητο 6άρι
Στα €20.232 για την ίδια έκδοση με το νέο αυτόματο 8άρι κιβώτιο
6 συνολικά εκδόσεις με διαφορετική επιμέρους εξωτερική σχεδίαση: Trend, Business, Titanium, ST-Line, Vignale και Station Wagon
Νέο Focus Active crossover μπνευσμένο από SUV, με αυξημένο ύψος από το έδαφος, μπάρες οροφής και πρόσθετες προστατευτικές ποδιές.
Ο νέος κινητήρας 1.5lt με τους 150 ίππους διατίθεται από την έκδοση Business και πάνω με τιμή από €20.397
Μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 5cm
Μακράν πιο ευρύχωρο για τους πίσω επιβάτες. O χώρος για τους ώμους έχει αυξηθεί κατά 6cm. Επιτέλους.
Προηγμένες τεχνολογίες συστημάτων υποβοήθησης – τομέας στον οποίο το προηγούμενο Ford Focus υστερούσε
Όλα τα μοντέλα Focus διαθέτουν επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Drive Modes)
Mαλακά υλικά στο εσωτερικό προσφέρουν μία πιο premium αίσθηση
Κινητήρες: πέραν των προαναφερθένέτων, διατίθεται ο βενζινοκινητήρας1.5lt 182 ίππων. Σε diesel, ο νέος 1.5-litre EcoBlue με 95 και 120 ίππους, με κατανάλωση 3,5 l/100 km και ο ισχυρός 2.0 litre EcoBlue diesel με 150 ίππους, κατανάλωση 4,4 l/100 km και εκπομπές 114 g/km CO2. Το πετρέλαιο δεν πέθανε ακόμα. Και δεν πρόκειται άμεσα…
Δύο συστήματα πίσω ανάρτησης: ημιάκαμτος άξονας και πολλαπλοί σύνδεσμοι. Μη βιαστείτε να σνομπάτε το πρώτο. Το οδηγήσαμε και η κύλιση, ακόμα και σε ανωμαλίες είναι άψογη. Φαντάσου…
Σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford, συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto™ που επιτρέπει στους οδηγούς τον έλεγχο των λειτουργιών ήχου, πλοήγησης και κλιματισμού και των συνδεδεμένων smartphones χρησιμοποιώντας χειρονομίες pinch & swipe στην οθόνη αφής 8-ιντσών και απλές φωνητικές εντολές
Οι τιμές αφορούν το λανσάρισμα του Focus και θα αυξηθούν μέχρι το τέλος του 2018
Η δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου Ford Focus έγινε στο στρατιωτικό αεροδρόμιο του Τατοΐου. Χώρος με το δικό του συμβολισμό, είτε ως Έλληνες, είτε ως petrolheads. Για τη Ford Μotor Ελλάς ήταν και μια «γέφυρα» με το νέο Focus που «πετάει»: ως συνολικό πακέτο, οδηγοκεντρικότητα, χώρους και, για την ώρα τουλάχιστον, τιμή. Στα €17.894 ο ανταγωνισμός έχει έναν πολύ δύσκολο αντίπαλο
Είναι μεγάλο πράγμα η βαριά φανέλα. Η Ford μας έχει συνηθίσει, εδώ και τρεις γενιές, να απολαμβάνουμε ένα αυτοκίνητο μαζικό και εντούτοις οδηγοκεντρικό. Ξέρω, πολλοί θα πουν ότι το Focus πρώτης γενιάς δεν επαναλαμβάνεται. Ίσως έχουν δίκιο. Αλλά είναι μια μονοδιάστατη προσέγγιση.
Ο πατέρας μου έχει ένα τέτοιο. Μερικές φορές το πιάνω στα χέρια μου. Δεν έχει όμως, σας διαβεβαιώ, καμία σχέση με τη συνολική πληρότητα του διαδόχου του που σήμερα οδηγώ.
Τα αυτοκίνητα, ιδιαίτερα τα μαζικά, δεν κρίνονται μόνο από την οξύτητα των αντιδράσεων τους, αλλά, κυρίως, από το συνολικό πακέτο που προσφέρουν. Και το νέο Focus προσφέρει ακριβώς αυτό. Ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο πακέτο, τόσο τεχνολογικά όσο και σε επίπεδο σασί, που δύσκολα μπορείς να μην το συμπεριλάβεις στο Τop 3 των καλύτερων επιλογών της αγοράς.
Και επειδή ταυτόχρονα και όλοι οι ανταγωνιστές του τείνουν να γίνουν πιο ραφιναρισμένοι και πολιτισμένοι, το Focus, ακριβώς επειδή κουβαλάει αυτή τη βαριά φανέλα, παραμένει ένα από τα πιο ενδιαφέρον οδηγικά. Προσωπικά, θα έβαζα απέναντι του το νέο Honda Civic. Κορυφή.
Όπως έχω ξαναγράψει, δεν ξέρω αν όλο αυτό το μηχανολογικό βάθος είναι αντιληπτό από το μέσο οδηγό. Πιστεύω πως δεν είναι. Είναι όμως αυτό το κοινό που θα εκτιμήσει όλα τα υπόλοιπα.
Για παράδειγμα, τους μακράν μεγαλύτερους χώρους. Μπήκα και βγήκα με μια άνεση στο πίσω κάθισμα που δεν υπάρχει καν στο προηγούμενο μοντέλο. Το κοινό εκείνο που θα εκτιμήσει επίσης τα νέα συστήματα υποβοήθησής, τα πιο μαλακά υλικά στο ταμπλό (παρότι δεν είναι σε επίπεδο Golf) και την άψογη κύλιση.
Μεγαλύτερη άνεση στο εσωτερικό, βελτιωμένα υλικά εντός, οθόνη αφής που δεν λέει όχι στις χειρονομίες και πιο επιθετική εμφάνιση εξωτερικά, ειδικά στην έκδοση ST-Line που είδαμε και οδηγήσαμε. Η τελευταία διαθέτει τη σπορ ανάρτηση, το infotainment με την οθόνη 8”, το σύστημα εκκίνησης με κουμπί, το ενεργό cruise control και άλλα. Την ξεχωρίζετε από τα σχετικά λογότυπα και τη μαύρη γρίλλια στη μάσκα
Στη δημοσιογραφική παρουσίαση κάναμε ένα γρήγορο πήγαινε-έλα προς και από τον Ωρωπό. Ξέρετε, αυτό το κατηφορικό κομμάτι, με τα μικρά χασίματα και την άσφαλτο που γλιστράει.
Σημείο αναφοράς ο άτιμος αν θες να δεις πώς στέκεται ένα αυτοκίνητο. Με ένα καλοστημένο hatch back κυνηγάς και supercar. Άμα λάχει.
Έπιασα, λοιπόν, τον εαυτό μου να φρενάρει πολλές φορές πιο νωρίς από όσο χρειαζόταν. Το Focus πέρναγε «αέρα» παντού, άκοπα και με εξαιρετική άνεση. Ίσως με ένα τσικ λίγο περισσότερης τάσης υποστροφής σε απόλυτη πίεση από ό,τι το προηγούμενο. Μπορεί να είναι και ιδέα μου.
Κάθεσαι αισθητά πιο χαμηλά από το παλιό, έχεις γύρω σου πολύ λιγότερους διακόπτες, το τιμόνι παραμένει εξαιρετικό (καλύτερο από του Civic), ο θόρυβος κύλισης μικρότερος και ο τρόπος που περνά πάνω από τις ανωμαλίες αισθητά καλύτερος από το προηγούμενο. Στρογγυλεύει τις ανωμαλίες, δεν κουράζει στα «πολλά».
Μαζί, έχω να παρατηρήσω αλλά και να καλωσορίσω, το ελαφρά πιο «πρησμένο» αμάξωμα. Επιτέλους λοιπόν, κατάλαβαν κάποιοι σχεδιαστές στη Ford ότι τα αυτοκίνητα, πέρα από πολύ καλά μηχανολογικά και τεχνολογικά, πρέπει να έχουν μια πιο πειστική αισθητική παρουσία στο δρόμο
Το μοντέλο της δοκιμής, το ST-Line, δεν επιλέχθηκε τυχαία από τους ανθρώπους της εταιρείας για να είναι αυτό που θα δούμε και θα οδηγήσουμε στην παρουσίαση.
Όπως βλέπετε, αυτό το μοντέλο ακριβώς αφορούν και οι φωτογραφίες. Οι πιο φουσκωμένοι πίσω θόλοι αλλά και το μπροστινό μέρος, όπως φαίνεται στο προφίλ, σα να έχεις βάλει λίγο πιο χαμηλά ελατήρια, δίνουν μια επιθετική στάση στο αυτοκίνητο.
Κάθε έκδοση έχει διαφορετική σχεδιάση σε επιμέρους λεπτομέρειες, ανάλογα με τα γούστα και τις εκδόσεις εξοπλισμού.
Πρόκειται για ένα τελείως καινούργιο σασί, μεγαλύτερο σε μήκος, με ένα λογικό βάρος των 1325 kg για τον 3κύλινδρο κινητήρα με χειροκίνητο κιβώτιο. Ναι, είναι πιο βαρύ, για παράδειγμα από ένα Golf, αλλά είναι μέσα στα πλαίσια της κατηγορία και ελαφρύτερο από το προηγούμενο κατά 70kg.
Ο κινητήρας, ο γνωστός πολυβραβευμένος με τους 125 ίππους, καταφέρνει και εκπέμπει μόλις 108 CO2 g/km, ακόμα και μετά τα αυστηρά νέα τεστ του WLTP που άρχισαν να ισχύουν από το Σεπτέμβριο του 2018.
Υπάρχει ένα νέο αυτόματο κιβώτιο, 8 σχέσεων με τον περιστροφικό διακόπτη, α λα Jaguar, για εξοικονόμηση χώρου στην κεντρική κονσόλα. Δεν το οδηγήσαμε, το βλέπουμε στις φωτό. Αργότερα.
Εκεί όμως που οι μηχανικοί της Ford έδωσαν ρεσιτάλ είναι στην ανάρτηση. Ουσιαστικά, ανάλογα με την έκδοση, έχεις και ένα διαφορετικό set up ρύθμισης. Και όχι απλώς ανάλογα με την έκδοση. Αλλά ανάλογα με το βάρος, τον εξοπλισμό και οτιδήποτε μπορεί να παραμετροποίηση την κινηματική ενός αυτοκινήτου. Πολύ «μπροστά».
Ως γνωστόν, υπάρχει τρομερός ανταγωνισμός στην κατηγορία. Ειδικά τώρα, που η Ford φαίνεται να εγκαταλείπει τις μαζικές εκδόσεις επιβατικών αυτοκινήτων από την αμερικανική αγορά και να προσανατολίζεται σε pick up, ελαφριά φορτηγά και SUV, η ανάγκη να πάει μπροστά το καινούργιο Focus στην Ευρώπη είναι πιο έντονη
Από το λίγο που το οδήγησα, το αυτοκίνητο είναι ταγμένο να γίνει μπεστ best seller. Και από ό,τι διαβάζω όλοι οι συνάδελφοι το χαιρετίζουν με ενθουσιασμό. Εύχομαι να πάει καλά και εμπορικά.
Πίσω από το νέο Focus υπάρχει μια εταιρεία που σέβεται τον αγοραστή, που προσφέρει ένα πολύ έντιμο και προωθημένο προϊόν σε πολύ καλή τιμή, που είναι δίπλα σου για όλα τα χρόνια της εγγύησης χωρίς γκρίνιες και μιζεριές αν κάτι θέλει αλλαγή ή αντικατάσταση.
Να το δείτε από κοντά, να το περιεργαστείτε και, ακόμα καλύτερα, να το οδηγήσετε. Όσο περισσότερο ξέρετε από οδήγηση, τόσο περισσότερο θα το εκτιμήσετε. Τόσο απλά.
Στο επανιδείν και με μια πιο ολοκληρωμένη δοκιμή περισσότερων χιλιομέτρων. «Και», δηλαδή.
Δείτε τις αναλυτικά διαθέσιμες εκδόσεις και τιμές εδώ
Ιnfo: ford.gr / Photo: Ford Motor Ελλάς – Γ. Καραγιωργάκης
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.