To SUV του καρπερού petrolhead. Και μένεις να αναρωτιέσαι πόσοι τέτοιοι υπάρχουν ακόμα στον πλανήτη
Τι λέει το 4Drivers: το μεσαίο SUV για αυτόν που συνεχίζει να τον ενδιαφέρει η οδήγηση. Αυτός είναι ο τίτλος. Η ανανεωμένη σχεδίαση, η οικονομία (ρεαλιστικά 7.2 lt/100 km για το TDCi 1.5 των 120 ίππων) και οι έξυπνες λειτουργίες είναι ο υπότιτλος
Oh yes: handling αναφοράς, έλεγχος αμαξώματος, διαδρομή ανάρτησης, fun, ”λιπαντική” αίσθηση χειριστηρίων, χώροι, SYNK 3, λογική τιμή
Sorry, no: σχετικά άδειος κινητήρας στις πολύ χαμηλές rpm, θέση οδήγησης που δεν κατεβαίνει όσο χαμηλά θα θέλαμε. Αυτά. Μόνο.
Απέναντι: Peugeot 3008, Opel Mokka, VW Tiguan, Seat Ateca
Bitch, better have my money: από €25.840
Ήδη από την πρώτη μας επαφή, πριν μερικούς μήνες στο τιμημένο Ζέλι, η ”μυρωδιά” είχε έρθει στην επιφάνεια: πως κάτω από τον SUV μανδύα βρίσκεται ένα αυτοκίνητο που δεν ξέχασε αυτούς που θέλουν (και) να οδηγούν.
Γιατί τα ΄χει αυτά η ζωή. Κάνεις κανα δυο βλαστάρια, δανείζεις (sic) το όχημα στη συμβία, βλέπεις τον εαυτό σου να κουβαλάει σακούλες, παραφερνάλια, ποδήλατα, καρότσια. Και εκεί που ήσουν free as a bird, βλέπεις το χρυσό κλουβί. Μην παρεξηγηθούμε. Ο πρόλογος έχει να κάνει με την εκρηκτικά αυξητική τάση των SUV. Πανευρωπαϊκά.
Το Kuga, ανανεώθηκε σχεδιαστικά, κατέβηκε σε ”ανθρώπινα” κυβικά (με 1.5 λίτρα σε ”πετρέλαιο” και ”βενζίνη” αποκτά το νόημα που δεν είχε πριν) αλλά δεν ξέχασε αυτόν, τον άνθρωπο αυτόν, τον εν δυνάμει ή και φύσει petrolhead που αρνείται να ξεχάσει το ενδιαφέρον πίσω απ΄το τιμόνι. Έστω, ενός crossover.
Εκεί, λοιπόν, είχε φανεί πως έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που δίνει ψυχή στη συχνά βαρετή κλάση. Σήμερα, ζώντας για μια εβδομάδα μαζί του, επιβεβαιώνεται η μυρωδιά.
[Διάβασέ το: Λάσπη, ”πετρέλαιο” και ένα Kuga στο Ακροπολικό Ζέλι]
Εδώ υπάρχει η πατριδογνωσία της Ford σε οικογενειακή συσκευασία. Body control για σεμινάριο, συμμετοχικότητα του πίσω άξονα, μια σχεδόν ”λιπαντική” αίσθηση στα χειριστήρια και ένα άκρως ενδιαφέρον σασί μαζί με το δεδομένο fine tuning.
Την ίδια στιγμή σκρολάροντας ακόμα και την επίσημη ιστοσελίδα της Ford Hellas, εκεί, στη home του Kuga, διαβάζεις για τις φωνητικές εντολές του SYNK 3 , το Active Park Assist για να παρκάρεις χωρίς να κρατάς το τιμόνι, το σύστημα Active City Stop που φρενάρει αυτόματα μέχρι τα 50 km/h, κάμερες παντού και όλες αυτές τις τεχνολογίες που στρώνουν το δρόμο προς την απόλυτα αυτόνομη οδήγηση.
Θα βρείτε ελάχιστες πληροφορίες για το δυναμικό στοιχείο του Kuga, για αυτά τα κρυφά ταλέντα που κάθε οικογενειάρχης έπρεπε να αναπτύξει για να μεταφέρει εαυτόν και οικογένεια με αίσθηση ελέγχου και ευθύνης.
Και ξέρετε γιατί θα βρείτε ελάχιστες τέτοιες πληροφορίες ακόμα και στο site της Ford; Η απάντηση είναι επειδή κυκλοφορούν ελάχιστοι τέτοιοι. Όχι μόνο εδώ, πατρίδα Ελλάδα, αλλά παγκοσμίως.
Άρα, ελάχιστοι θα καταλάβουν τι σημαίνει να κάνεις lift-off και το Kuga να σηκώνει διακριτικά πίσω εσωτερικό τροχό, απειροελάχιστοι θα καταλάβουν πόσο fine tuning χρειάζεται μια ηλεκτρική κρεμαγιέρα για να ΄χει διάφανη αίσθηση και ακόμα λιγότεροι την κρισιμότητα ενός άψογα δουλεμένου σασί.
Η σημασία του fun στον οικογενειακό βίο. Η συμμετοχικότητα -σημειωτέον χωρίς να κοπανιέσαι σα χταπόδι Σαρωνικού- είναι μια ψιλοξεχασμένη αίσθηση στα crossover. Την υπενθυμίζει το Ford Kuga που σηκώνει και τροχό. Ίσα-ίσα. Λέγεται και ευελιξία
Ο 1.5 ΤDCi των 120 ίππων έχει εύρυθμη λειτουργία, μετακινεί με χάρη, δεν είναι θορυβώδης. Υπάρχει και σε βενζινοκίνητη έκδοση, επίσης στα 1.5 lt, με απόδοση 150 ίππων
Ανανεωμένη σχεδίαση εμπρός και πίσω για το ΜΥ 2017. Ολοκληρωμένο, σύγχρονο και με τα σωστά κυβικά για την ελληνική πραγματικότητα
Παρά τους τροχούς 18 ιντσών της έκδοσης S-Line, δεν παρατηρείς θυσίες στην άνεση ή τα ”χαρακώματα” των ελληνικών δρόμων. Θα προτιμούσαμε, ωστόσο, τους 17”, έστω, για την ευκαιριακή και πιο ξεάγχωτη αξιοποίηση σε εκτός δρόμου διαδρομή
Άρα, ελάχιστοι αγοράζουν με τέτοια κριτήρια. Εξ ου και η ”home” του Kuga εστιάζει αλλού. Δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα οι άνθρωποι, να πουλήσουν θέλουν. Και κατά τον καπιταλιστικό παντοδύναμο νόμο ”ό,τι δεν πουλάει, πεθαίνει”.
Εκεί, όμως, κάπου εκεί, με τους τροχούς των 18 ιντσών (δεν τους χρειάζεστε, αρκεστείτε στους 17”) να γραπώνουν την ελληνική άσφαλτο, αναρωτιέσαι: γιατί το Kuga να είναι τόσο καλό, ειδικά ως handling; Πόσοι το καταλαβαίνουν; Πόσοι το εκτιμούν; Πόσοι θα το αγοράσουν μ’ αυτό ως κριτήριο; Και γιατί η Ford συνεχίζει να επενδύει τόσο σε αυτό το στοιχείο;
Είχαμε την εμπειρία με το Fiesta ST, οδηγούμε αυτές τις μέρες το Focus RS (μεγααααάλο θέμα, εθισμός και χαρντκορίλα) και το DNA είναι διάχυτο. Γιατί, λοιπόν;
Fiesta ST200: Ζητείται STροφιλίκι
Κάναμε αρκετά χιλιόμετρα στο τιμόνι του, ναι, χρησιμοποιήσαμε την πανεύκολη οθόνη αφής, φορτώσαμε κι εμείς σακούλες πίσω σα γνήσιοι χειρονάκτες αλλά το ερώτημα παρέμενε.
Η απάντηση, με όλο το ταπεινό της προσέγγισης, έχει να κάνει με μια απλή πρόταση: γιατί αυτή είναι η ”οργανική σούπα” της Ford, γιατί αυτό είναι μέρος του γεννετικού της υλικού. Έτσι έχει μάθει και της είναι εύκολο. Πια.
Γιατί, πλέον, μετά από γενιές και γενιές από driver’s cars, το δεδομένo engineering είναι σχετικά εύκολο να το παράξει ή να συνεχίζει να το παράγει παρά το αυξημένο γενικότερα κόστος που συνοδεύει το R&D στο συγκεκριμένο τομέα.
Υποθέτουμε, ως 4Drivers, πως έχουν τόση εμπειρία, ”ένσημα” και ανθρώπινο υλικό, εκεί στη Ford Europe, που στο συνολικό budget ενός SUV, το fine tuning ενέχει μικρότερα δεσμά απ΄ό,τι σε κατασκευαστές που δεν έχουν επενδύσει και τόσο στο περιβόητο handling. Ξαναδιάβασ’ το αυτό…
Αν συνεχίζετε να ανήκετε στη γενιά εκείνη που όσα έξυπνα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης κυκλοφορούν, εσείς επιμένετε στη διαδραστικότητα της οδήγησης, αξίζει να το δείτε από κοντά. Κατά προτίμηση, να το οδηγήσετε
Κι αν όλα τα παραπάνω φανούν ακαταλαβίστικα στη συμβία σας ή σε άλλους του πίσω καθίσματος, δείξτε τους το SYNK 3, τις κάμερες και τα gadgets.
Α, και φιλική συμβουλή. Μην ξεκινήσετε αντίλογο. Είναι η πλειοψηφία.
Info: ford.gr / Photo: Δημήτρης Θεοχάρης / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.