Πρώτη γνωριμία με το αμιγώς ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E. Ένα σασί που αγαπάμε αυτή τη φορά μπαίνει στην πρίζα. Πώς είναι;

Μαζεμένες διαστάσεις αλλά άπλετη πρακτικότητα σε χώρους αποσκευών, μπαταρία με ωφέλιμες 43 kWh, δυνατότητα φόρτισης 10-80% σε μόλις 23 λεπτά και 8 χρόνια εγγύησης για το Ford Puma Gen-E


Τι λέει το 4D | Συμμετοχικό, fun to drive (για SUV) και με κορυφαίους αποθηκευτικούς χώρους, το Puma Gen-E είναι άψογο οδηγικά και με ικανή αυτονομία |
Μας αρέσει | Οδηγική συμπεριφορά, κορυφαίοι αποθηκευτικοί χώροι, σπορτίφ ρύθμιση ανάρτησης, One Pedal Drive, πρακτική διαμόρφωση κεντρικής κονσόλας, γρήγορη φόρτιση σε ιδανικές συνθήκες, εύκολο infotainment, 8 χρόνια εγγύηση |
Όχι και τόσο | Σχετικό τίμημα στους χώρους των πίσω επιβατών λόγω τοποθέτησης μπαταριών, μέτρια πίσω ορατότητα |
Τιμή | από €25.490 |
Εξωτερικά το βλέπετε, ειδικά από μπροστά. Το Puma Gen-E μόλις ήρθε και η μπροστινή μάσκα, χωρίς ψυγείο και τα σχετικά συμπαρομαρτούντα των θερμικών, σηματοδοτεί τη βασική αισθητική διαφορά. Μαζί και η βελτιωμένη αεροδυναμική καθώς έχουν «ελευθερωθεί» οι σχεδιαστές
Ήδη από πέρυσι το Ford Puma είχε δεχθεί κάποια επιμέρους ανανέωση, με το νέο σύστημα οπτικοακουστικών μέσων και αναβαθμισμένο εσωτερικό.
Κοιτάζοντάς το από πίσω, πλέον η λευκή γραμματοσειρά είναι αυτή που θα εντοπίσει ο παρατηρητικός για το ηλεκτρικό Puma.

Το Puma Gen-E δεν είναι ηλεκτρικό από λευκό χαρτί. «Πατάει» στο υπάρχον σασί (ex-Fiesta) που δέχθηκε τις αναγκαίες τροποποιήσεις για να υποστηρίξει τη «στροφή» της Ford προς τα ηλεκτρικά. Πειράζει; Οδηγικά τουλάχιστον, καθόλου. Ίσα-ίσα μεταφέρει σχεδόν αυτούσια την αίσθηση του Puma που αγαπάμε

Στο δρόμο για την παρουσίαση
Λοιπόν, ξεκινήσαμε από τα κεντρικά της Ford Motor Ελλάς στη Μεταμόρφωση.
Με κατεύθυνση προς Αράχωβα, μπήκαμε αρχικά στο Ford Capri. Επιστρέψαμε με Ford Explorer.
Αμφότερα πολύ άνετα, με πολλά κιλά ροπής και μονωμένα. Επίσης, παρά το γρήγορο ρυθμό, με ικανό απόθεμα αυτονομίας, τουλάχιστον σ΄αυτές τις αποστάσεις.
Στο δε γυρισμό, με τρία άτομα, φουλ τον κλιματισμό και συχνά πολύ γκάζι, δεν υπήρξε άγχος αυτονομίας.
Το Puma Gen-E το συναντήσαμε όταν φτάσαμε. Τόσο στο κίτρινο (Electric Yellow) που «γράφει» φωτογραφικά όσο και σε άλλα χρώματα (επτά συνολικά) των αυτοκινήτων δοκιμής που ήταν διαθέσιμα

Όπως έχουμε γράψει κι άλλες φορές με αφορμές διάφορες εκδόσεις του Puma, πρόκειται για το πιο συμμετοχικό σασί στην κατηγορία. Ρυθμίσιμο, ελαφρύ στο πάτημά του, με μικρές κλίσεις, σφιχτό ως κύλιση αλλά όχι κουραστικό

«Κατέβασμα» από 5 Ράχες Αράχωβας προς Γαλαξείδι και το όχημα, ναι, είναι πραγματικό Ford. Ουχί μεταλλαγμένο, ουχί δυσκίνητο ή με αδράνειες. Το τιμόνι (σ.σ. αλήθεια, γιατί τόση αγάπη για το «δίμπρατσο»;) σωστό σε γραμμικότητα, με ικανό self centering, μεταφέρει με ακρίβεια τις τάσεις
Αν προσπαθήσεις να το «γυρίσεις», θα το κάνει. Ήπια, ελεγχόμενα αλλά και περιοριζόμενα από το ESP.
Δεν υπήρχε πολύς χρόνος να ψαχτώ με τυχόν δυνατότητα απενεργοποίησής του.
Έπεισα, ωστόσο, την υπομονετική συνοδηγό μου να απενεργοποιήσει την παλέτα. Ας αφήσουμε να φανεί το σασί ως έχει.
Η ροπή των 290 Nm είναι παρούσα και το Ford Puma Gen-E έχει αυτή τη χαρακτηριστική ώθηση από το «μηδέν». Το κιβώτιο προφανώς αυτόματο.
Έβαλα το πρόγραμμα στο Normal και πιάσαμε τις κατηφόρες.
Οι ωραίοι άδειοι δρόμοι της τιμημένης ελληνικής επαρχίας και οι σύντομες ευθείες ενώνονται εύκολα με το νέο ηλεκτρικό SUV του «Μπλε Οβάλ».

Ο τρόπος που φορτίζεται ο εξωτερικός μπροστινός τροχός σχεδόν δεν διαφέρει με ό,τι συμβαίνει σε ένα θερμικό Puma. Παρά το ότι το βάρος έχει αυξηθεί κατά 250 περίπου κιλά σε σχέση με το υβριδικό Puma (1.563 kg vs 1.316 kg), το κέντρο του είναι χαμηλότερα και κρύβεται θεαματικά. Δεν είναι ακριβώς το ίδιο σε ταχύτητα αλλαγής κατεύθυνσης αλλά παραμένει το πιο ενδιαφέρον οδηγικά ηλεκτρικό B-SUV
Εύκολο, συμπαγές και One Pedal Drive
Η Ford λέει πως το Puma Gen-E έχει «κορυφαία κατανάλωση» με 13,1 kWh. Η ταχύτητα φόρτισης είναι έως 100 kWh.
Με την ευκαιρία, επειδή ρωτάτε συχνά για συγκριτικές τιμές, η προαναφερθείσα τιμή είναι όση, για παράδειγμα, ενός Renault 4, σε σχέση με το οποίο σε ιδανικές συνθήκες το Puma φορτίζεται από 10-80% ταχύτερα κατά 10 περίπου λεπτά ταχύτερα, έστω κι αν το Ford έχει ελαφρώς μικρότερη μπαταρία

Όπως αντιλαμβάνεστε, με ρυθμούς γρήγορους και βλέψεις γενναίου μεσημεριανού γεύματος στο γραφικό Γαλαξείδι δεν μπαίνεις σε διαδικασίες μέτρησης.
Αυτά στην πορεία με κανονική δοκιμή. Εδώ γνωριμία.
Τα 523 χιλιόμετρα αστικής αυτονομίας είναι καλή τιμή για ένα ηλεκτρικό που θα κληθεί να παίξει τους σχετικούς ρόλους. Η ρεαλιστική σε μεικτή χρήση, μαζί και με σχετικές μετακινήσεις στο εθνικό δίκτυο, θα φανούν στην πράξη

Απλές λεπτομέρειες
Η απόσταση από το έδαφος είναι κατά σχεδόν ένα εκατοστό χαμηλότερη σε σχέση με το θερμικό Puma, στα 15,5 εκ. έναντι 16,4 εκ.
Οι δε τροχοί 18 ιντσών που βλέπετε είναι της ακριβότερης έκδοσης (Premium). Στην εισαγωγική έκδοση (Style) οι τροχοί είναι 17 ιντσών.
Πάντως, ακόμα και με τους μεγάλους τροχούς η κύλιση δεν κουράζει ενώ διατηρεί τη χαρακτηριστικά σπορτίφ απόσβεση της Ford που πολύ εκτιμούμε. Στα υπόψιν ότι λόγω των μεγαλύτερων τροχών της έκδοσης Premium, αυτονόητα επηρεάζεται κατά τι η αυτονομία, όπως συμβαίνει γενικότερα

Υπάρχει λειτουργία One Pedal Drive που, προσωπικά τουλάχιστον, τη βρίσκω πολύ βολική στα EV. Για την ιστορία και για να μην μπερδευόμαστε, άλλο «αναγεννητική πέδηση» κι άλλο Οne Pedal Drive. Σαφώς είναι πλεονέκτημα να υπάρχει και η δεύτερη
Στο εσωτερικό υπάρχει στάνταρ οσφυική υποστήριξη, γενναιόδωρη πλευρική και ευκολία χειρισμών.
Στη θέση του παραδοσιακού επιλογέα υπάρχει καλοσχεδιασμένη διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας με επιπλέον χώρους.
Παρά το ότι θα προτιμούσαμε να έχουν διατηρηθεί τα φυσικά χειριστήρια για τη ρύθμιση του κλιματισμού, οι λειτουργίες είναι εύκολα προσβάσιμες και το Sync 4 με την οθόνη αφής 12″ με δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων, πλοήγηση και ασύρματη σύνδεση Apple Car Play & Android Auto είναι εύχρηστο και βατό.
Από το MegaBox στο GigaBox
Το Ford Puma είχε ήδη έμφαση στην πρακτικότητα, ειδικά όσον αφορά το χώρο αποσκευών.
Το γνωστό MegaBox, με τον επιπλέον χώρο και την εικονιζόμενη «στρόφιγγα» για να πετάξεις ανεπιθύμητες βρωμιές, οι διαβασμένοι θα το θυμάστε. Πλέον με την απουσία εξάτμισης, ο σχετικός όγκος αυξήθηκε και, σε συνδυασμό με το μπροστινό frunk, υπάρχουν συνολικά διαθέσιμα έως και 566 λίτρα χώρου φόρτωσης. Τώρα θα το λέτε ”GigaBox”

Γενικά μιλώντας, το Ford Puma Gen-E επιχειρεί τη μετάβαση από τα ήπια υβριδικά στα αμιγώς ηλεκτρικά.
Η «γέφυρα» στοχεύει σε παραδοσιακά δυνατά και οδηγοκεντρικά στοιχεία της Ford, όπως τη γνωρίζουμε εδώ και χρόνια, σε συνδυασμό με ηλεκτρική αυτονομία και ευκολία οδήγησης.
Μέχρι να έχουμε την ευκαιρία για μια πληρέστερη εμπειρία δοκιμής, μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το Puma Gen-E (μεταξύ μας, Τζένη), στον επίσημο ιστότοπο της Ford, εδώ

Κινητήρας | 1 ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία 43 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα) |
Κιβώτιο | 1 σχέσης |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 168 PS |
Ροπή | 290 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 8,0'' |
Τελική ταχύτητα | 160 km/h |
Μέση κατανάλωση | 13,1 kWh/100 km (επίσημη μέση) 9,4 kWh (επίσημη σε αστικό περιβάλλον) |
Αυτονομία | 376 km (επίσημη WLTP) 523 km (επίσημη σε αστικό περιβάλλον WLTP) |
Φόρτιση | DC: 10-80% σε 23,2 λεπτά |
Βάρος | 1.563 kg |
Τιμή | Από €29.906 |
Info: ford.gr / Photo: Ford / Γ. Καραγιωργάκης
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.