Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

Post date:

Author:

Category:

Το Ford Ranger Raptor, η GT3 των pick-up. Το τετρακίνητο όπλο που «καταπίνει» κροκάλες, φυτεμένες πέτρες και ακροπολικές διαδρομές. Θα μπορούσε να λέγεται και Ροτβάιλερ με τροχούς

Ford Ranger Raptor έρημος

Το Ford Ranger Raptor είχε έρθει για μία και μόνη παρουσίαση στην Ελλάδα. Μείναμε γοητευμένοι και άτακτοι σε Ακροπολικές διαδρομές. Τώρα, μαθαίνουμε πως κουβαλαει και τεχνολογία πλοήγησης με «ψίχουλα» που βοηθά τους φίλους της off-road περιπέτειας να βρίσκουν εύκολα το δρόμο της επιστροφής 


Το Ford Ranger Raptor ήρθε, κατέκτησε την περιπετειώδη μας καρδιά και έφυγε. Τα αυτοκίνητα που έφερε η επίσημη εισαγωγική ήταν με ξένες πινακίδες. Όμως, οι ψαγμένοι λάτρεις της περιπέτειας το ανέμεναν και ήδη υπήρχαν παραγγελίες επί ελληνικού εδάφους

Σημειώστε, λοιπόν. To Ford Ranger Raprtot είναι «παιδί» της Ford Performance, με δίλιτρο 4κύλινδρος diesel, bi-turbo κινητήρα που αποδίδει 213 PS. Το μοτέρ δεν «σκοτώνει» αλλά, η σημαντικότερη τιμή αφορά τα 500 Nm ροπής. Φυσικά, το υπερατού της περίπτωσης Ford Ranger Raptor δεν είναι άλλο από τις αναρτήσεις που «καταπίνουν» τα πάντα στο πέρασμά τους αλλά και ένα διαφορικό που δουλεύει αγόγγυστα όσο κι αν το πιέσεις.

Η σύντομη εμπειρία

Το Ford Ranger Raptor «μαζεύει» τις διαστάσεις του, κρύβει το βάρος του (2,500 kg), και θεωρούμε πως θέλει χρόνο να το μάθεις. Είναι το σημείο εκείνο που περνάς από παντού, κυριολεκτικά, όπως έρχεσαι και μένει να το εμπιστευτείς. Να πιστέψεις το βάθος των δυνατοτήτων του. Οδοστρωτήρας κανονικός με πινακίδες κυκλοφορίας.

Το κιβώτιο 10άρι αυτόματο, ex-Mustang, δουλεύει αποτελεσματικά – αν και θεωρούμε πως, ως πρώτη επαφή, σε kick down θα το θέλαμε πιο γρήγορο στα κατεβάσματα. Υπάρχει, ωστόσο, και η άλλη προσέγιση οδήγησης: το αφήνεις να επιλέγει μόνο του την επιθυμητή σχέση και δεν πολυασχολείσαι με τα ευμεγέθη paddles των αλλαγών.

Ειδικό και γενικό. Ταυτοχρόνως

«Ειδικό» αυτοκίνητο διά πάσαν χρήσην; Ακούγεται αντιφατικό; Συγγνώμη, διευκρινίζουμε. Ταξιδεύεις με κάποια 140 km/h στο χαλαρό, έχεις τις ηλεκτρονικές ευκολίες, ρολάρεις χωρίς κραδασμούς και, ταυτόχρονα, ψάχνεις τις ξεχασμένες χωμάτινες διαδρομές (ναι, υπάρχουν στην Αττική) για να ανακαλύψεις το αγωνιστικό με «κοστούμι» επαγγελματικού.

Περάσαμε από τον περιβόητο «Εμετό», την παλιά Ακροπολική, στενή διαδρομή εντός της Αττικής. Μιλάμε για ταλαιπωρία υπογαστρίου και μαλακών μορίων. Πάντως, το Ford Ranger Raptor δεν κατάλαβε τίποτα. Δεν έκανε κιχ, δεν πόνεσε πουθενά. Άλλο αυτοκίνητο θα καλούσε οδική στο μέσονν του πουθενά.

Μένεις εντυπωσιασμένος από τη χωμάτινη αλητεία που αποπνέει. Η ανάρτηση, με αγωνιστικές υδραυλικές μπουκάλες, τα διαφορικά, ο τρόπος που το όπλο «ρουφάει» τα πάντα και χωρίς καθόλου μετατοπίσεις πίσω, χάρη στον άξονα Watt, σε κάνουν να το θες. Ναι, με καρότσα

Είχαμε πάθει πλάκα. Και βάζουμε στοίχημα πως το ίδιο θα συμβεί και σε σένα. Αν τυχόν πέσει στα χέρια σου.

Όπως αναφέρθηκε, η Ford Motor Ελλάς έχει πουλήσει 20 αυτοκίνητα και αναμένονται και άλλα. Τιμή επί ελληνικού εδάφους στα €55.800. Όποιος ενδιαφέρεται υπολογίζει και κάποια €10.000 λιγότερα αν «βγει» επαγγελματικό με την απαλλαγή ΦΠΑ.

Για την ιστορία, δεν θα βγει δημοσιογραφικό. Ήταν η μέρα. «Φινί». Το είδαμε, το ζήσαμε, ανεβήκαμε σε άβατη ανηφοριά, περάσαμε με μηδενική μετατόπιση σε νεροφαγώματα. Ήταν η διαφορετική εμπειρία.


Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα


Τα «ψίχουλα» της Ford

Τα «ψίχουλα» μπορεί να μην αποδείχτηκαν η καλύτερη λύση για να σημαδέψει την πορεία του ο Κοντορεβιθούλης (προειδοποίηση: τα χαλίκια είναι πολύ πιο αξιόπιστα), αλλά είναι ιδανικά για να μην χάνονται οι λάτρεις της περιπέτειας στις off-road περιηγήσεις τους.

Όταν ταξιδεύουμε στην ύπαιθρο σε off-road επιφάνειες, τα τοπόσημα και οι σημάνσεις μπορεί να είναι δυσδιάκριτα, ενώ πολλές φορές τα συμβατικά συστήματα πλοήγησης ενδέχεται να έχουν περιορισμένες δυνατότητες.

Ωστόσο, σε αυτές τις περιστάσεις μπορούμε να υπολογίζουμε σε μία χείρα βοηθείας: το νέο Ford Ranger Raptor δημιουργεί ίχνη πλοήγησης «αφήνοντας» στο πέρασμά του, για κάθε δευτερόλεπτο που περνά, μία εικονική καρφίτσα βοηθώντας με τον τρόπο αυτό τους οδηγούς να βρουν εύκολα το δρόμο της επιστροφής. Δείτε πώς λειτουργεί στο επίσημο βίντεο

«Είτε πρόκειται για επαγγελματική αποστολή, ή για ένα ταξίδι περιπέτειας, το νέο Raptor είναι γεννημένο για να απολαμβάνει απεριόριστη ελευθερία σε off-road διαδρομές» δήλωσε ο Leo Roeks, director, Ford Performance. «Τα ίχνη πλοήγησης (breadcrumbs) είναι ένας απλός αλλά αποτελεσματικός τρόπος που βοηθά τους οδηγούς να εντοπίζουν με ακρίβεια το δρόμο τους, όσο κι αν έχουν απομακρυνθεί από την αφετηρία.»

Η εκτός δρόμου επιτυχία

Το Ford Ranger είναι το πιο δημοφιλές pickup στην Ευρώπη με πωλήσεις που ξεπέρασαν τις 26.700 μονάδες το πρώτο εξάμηνο του 2019. 

Προϊόν εξέλιξης της Ford Performance, το νέο Ranger Raptor είναι σχεδιασμένο για να ανταπεξέρχεται στις πιο απαιτητικές off-road διαδρομές σε όλο τον κόσμο. Με κινητήρα μία έκδοση Bi-turbo του 2.0L EcoBlue diesel της Ford και αγωνιστική ανάρτηση με αμορτισέρ FOX, το Ranger Raptor πωλείται τώρα σε όλη την Ευρώπη.


  • Ευχαριστούμε τα στελέχη της Ford Motor Ελλάς για την εμπειρία

Info/Photo: Ford Motor Ελλάς

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει