Hell yeah! Οδηγώντας όπως πρέπει το νέο Corvette C8

Post date:

Author:

Category:

Για πρώτη φορά στην πολυετή ιστορία του, το αμερικανικό σύμβολο έγινε κεντρομήχανο. Πόσο πραγματικά καλό είναι το Corvette C8 Z06; Μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές κατασκευές; Ένας έμπειρος αναγνώστης του 4D είχε την ευκαιρία να το οδηγήσει σe ένα πρόσφατο ταξίδι του στις ΗΠΑ. Σύνδεση με Χιούστον Τέξας, zoom in στο Κέιτι. Κύριε ”Paladin RSR”, έχετε το λόγο για το παρθενικό σας κείμενο

Hell yeah! Οδηγώντας το νέο Corvette C8

Το Corvette C8 άλλαξε τα δεδομένα της αμερικανικής ιστορίας του και το «πήρε αλλιώς» ακολουθώντας την αρχιτεκτονική της ιταλικής, και όχι μόνον, σχολής. Μαζί με πολλά επιπλέον θετικά στοιχεία που αναδεικνύονται οδηγώντας το χωρίς προκαταλήψεις


Ως πρώην κάτοχος ενός C6 Z06, ανυπομονούσα ιδιαίτερα να μου δωθεί η ευκαιρία να κάτσω πίσω από το τιμόνι του νέου Corvette C8 Z06. Eπομένως οι παρακάτω απόψεις έχουν μια καλή δόση θετικής προκατάληψης για την αμερικανική δημιουργία

Ως stock, «μαμά», τα Corvette, είχαν τα καλά και τα όχι τόσο καλά τους.

Ειδικά στην έκδοση C6, είχες ένα πληθωρικό, χαμηλό, φαρδύ όχημα με έναν υπέροχο κινητήρα σε ένα απίστευτα άκαμπτο πλαίσιο σε περιτύλιγμα εξαιρετικά χαμηλού βάρους και κορυφαίας τιμής. Κι εδώ σταματούν τα θετικά.

Από την άλλη, στο C6 είχες εσωτερικό ενός κλικ καλύτερου από Corolla των ’90s, ανάρτηση για πέταμα (ακόμη με πίσω σούστες), πλαστικούς προφυλακτήρες και γενικώς μία muscle βλαχοαμερικανιά που για να εκτιμηθεί έπρεπε πραγματικά να θες αυτό το αμάξι

Corvette Z06 Αχλαδόκαμπος
Corvette C6 Z06 / Photo: Γ. Κούτος

Έπρεπε, επίσης, να βάλεις το χέρι πολύ βαθιά στην τσέπη για να κάνεις το Corvette C6 Z06 αυτοκίνητο με αξιώσεις για χρήση δρόμου, αλλά κυρίως για χρήση εντός πίστας.

Η επόμενη γενιά, το C7 Z06, βελτίωσε δραματικά την κατάσταση σε όλους τους τομείς. Αρκεί να έχωνες χρήμα για όλα τις απαραίτητες προσθήκες ψύξης νερού και λαδιού.

Κι είμαστε εδώ, φτάσαμε στο πάρκινγκ με το C8

Το Corvette C8 Ζ06 με περιμένει. Πομπώδες, ίσως και κραυγαλέο για τα μέτρα μιας πιο συγκρατημένης ευρωπαϊκής αισθητικής. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, μοναδικό.

Πλησίασα την πόρτα του κόκκινου C8 και η επιρροή της ιταλικής σχολής ήταν απολύτως εμφανής, ας πούμε, στα δύο τρίτα του αυτοκινήτου.

Το υπόλοιπο εν τρίτον μάλλον βαρέθηκαν να το σχεδιάσουν γιατί απλώς έβαλαν το πίσω μέρος του αντίστοιχου Camaro με ελαφρώς διαφορετικές γραμμές.

Ψάχνεις το κουμπί της πόρτας, ανοίγεις και κάθεσαι στο εσωτερικό. Πραγματικά έχεις αμέσως την αίσθηση ενός αυτοκινήτου ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας με ακριβά υλικά που παραπέμπει σε ακριβή γερμανική ή ακριβή ιταλική κατασκευή

Τίποτα δε τρίζει, δεν έχει πλαστικούρες, δεν το νιώθεις φτηνό. Όλη η κονσόλα, τα όργανα και τα μπουτόν είναι στραμμένα προς τον οδηγό. Οδηγοκεντρικό κόκπιτ.

Τελευταία φορά, νομίζω, που πήρα το ίδιο συναίσθημα ήταν όταν είχα καθίσει στο εσωτερικό ενός Alfa Romeo Brera

Το θέμα της εργονομίας του εσωτερικού και του περίεργου τιμονιού είναι ένα άλλο κεφάλαιο που μάλλον δεν τα κατάφεραν και τόσο καλά οι φίλοι στο USA.

Hell yeah! Οδηγώντας το νέο Corvette C8

Με εξαίρεση το άσκοπο σχήμα του τιμονιού και την πληθρα διακοπτών στο κάθετο τμήμα της κονσόλας, το Covette C8 επιδεικνύει οδηγοκεντρική σχεδίαση με όργανα στραμμένα προς τον τυχερό του αριστερού καθίσματος

Στο συγκεκριμένο Corvette C8

Το κόκκινο Corvette που βλέπετε διέθετε το πακέτο Z07.

Αυτό σημαίνει ότι, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει εξαιρετικής ποιότητας ανθρακονιμάτινα «φιλέτα» στο εσωτερικό και εξωτερικό του αυτοκινήτου καθώς και τροχούς από το ίδιο υλικό. Wow!

Κοιτάς πίσω σου και υπάρχει ένα μικρό παρμπρίζ που σε χωρίζει από το δεύτερο καλύτερο ατμοσφαιρικό τεχνολογικό ποίημα στην παγκόσμια αυτοκίνηση. Απόδοση 123 ίππων ανά λίτρο. Ενημερωτικά στην 1η θέση ήταν ο κινητήρας του Ferrari 458 με 125 PS /lt

Με αυτά υπόψιν, σε απόλυτους αριθμούς, εδώ έχουμε τον πιο ισχυρό ατμοσφαιρικό V8 σε αυτοκίνητο παραγωγής εν έτει 2024.

Απόδοση 650 ίππων και περίπου 650 Nm ροπής με περιστροφή έως και τις 8400 στροφές. Αρκετά, όμως, με τη φλυαρία.

Είναι το Corvette C8 Z06 υπεραυτοκίνητο; Hell yeah!

Στα $100.000, στην τιμή δηλαδή της βασικής έκδοσης, δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να στρίψει, να φρενάρει και κυρίως να επιταχύνει όπως αυτό το αυτοκίνητο.

Και τι, ε; Ταυτόχρονα να μπορεί να εμφανιστεί σε κόκκινα χαλιά των Όσκαρ, ίσως στην πρεμιέρα του Ironman 4

Ο υπότιτλος θα μπορούσε να υπονοεί «το φόβο μου να ‘χετε στην Ευρώπη». Να λοιπόν που έφτασε η στιγμή όπου τα αμερικανικά στρίβουν κιόλας. Όχι μόνον αριστερόστροφα γύρω-γύρω. You know…



Πώς ήταν η οδηγική εμπειρία μαζί του;

Λοιπόν, μπορώ να το περιγράψω μόνο ως εξής: αν κάποιος αγοράσει αυτό το αυτοκίνητο για χρήση στο δρόμο χωρίς επισκέψεις στην πίστα, θα πρέπει να πάει άμεσα σε γιατρό.

Το Corvette C8 Z06, σύμφωνοι, μπορεί να το έχεις για καθημερινό. Το daily που λέμε στο «ελλάντα».

Ωστόσο τούτο το αυτοκίνητο ζει για την πίστα. Εκεί όπου δικαιολογεί τον ουσιαστικότερο λόγο ύπαρξής του. Η μαγνητοροϊκή του ανάρτηση είναι εξαιρετική και, σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, κάνει το αυτοκίνητο να κάνει ”rotate” με τη σκέψη. Έτσι, το «τοποθετείς» για πολύ γρήγορη έξοδο μετά ή λίγο πριν το apex – αναλόγως θάρρους

Η ανάρτηση είναι όσο σφιχτή θα έπρεπε. Απορροφάς τις ανωμαλίες του δρόμου χωρίς να σου σπάει τις πέτρες στα νεφρά ή να κινδυνεύεις να σου πέσουν τα σφραγίσματα.

Πρώτα μέτρα οδηγώντας το και αφήνουμε το πάρκινγκ. Στην πορεία υπάρχει μία ελαφρώς ανηφορική δεξιά με τρεις λωρίδες και αρκετά κακοτράχαλο, ανάγλυφο ασφάλτου.


Greek way: Με Corvette Z06 στον Αχλαδόκαμπο

Αχλαδόκαμπος

«Hit it», μου λέει ο φίλος και ιδιοκτήτης από τη θέση του συνοδηγού

Υπακούω. Βυθίζω το γκάζι στο πάτωμα και νιώθω αμέσως το χαστούκι της ακαριαίας, ατελείωτης, ελεϊνής δύναμης.

Ανεξαρτήτως του πού κοιτάζει η βελόνα του στροφόμετρου.

Ο κινητήρας γεμίζει βίαια τα «κόκκινα», η ανάρτηση «διαβάζει» αλλά δε σε αγχώνει, στρίβεις με λίγες μοίρες το σωστό σε βάρος τιμόνι και κοιτάς μακριά μέσα στη στρόφη.

Είσαι ήδη στο πλευρικό 1,2G και ανεβαίνεις. Σφίγγεις λίγο το τιμόνι σε μια προσπάθεια να νιώσεις πιο πολύ τι κάνει το αμάξι από «κάτω» σου. Αν και βαρύ, κοντά στα 1700 κιλά γεμάτο, το νιώθεις βιδωμένο. Συνδυασμός ελαστικών 345 πίσω, 275 μπροστά, μοτέρ στο κέντρο, αεροδυναμικά βοηθήματα εμπρός-πίσω και απίστευτη απόσβεση ταλάντωσης από την ανάρτηση

Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο, ακριβές και με αρκετό feedback για την κατηγορία. Ξέρεις ανά πάσα στιγμή τι συμβαίνει στους μπροστινούς τροχούς.

Το 8-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) είναι γρήγορο και αποδοτικό καθώς τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν. Χωρίς καθυστερήσεις, μηχανικούς περίεργους ήχους, χωρίς δράμα.

Στον κόφτη με το Corvette C8

Το V8 «ηχοσύστημα» σού στέλνει από πίσω αρμονικές που αλλάζουν καθώς οι στροφές ανεβαίνουν.

Ταυτόχρονα τα κεραμικά φρένα των 380 mm κάνουν τη δουλειά βοηθώντας σε να φρενάρεις όλο και λίγο πιο βαθιά στη στροφή για το αρχικό turn-in.

Βγήκαμε στον Ιnterstate-10. Κοιτάζω τον καθρέπτη μου. Δε βλέπω τίποτα. Σούπερ. Να η ευκαιρία για μια ξεπέτα δοκιμή δευτερολέπτων αλλάζοντας από 5η, σε 6η, σε 7η και φουλ στον κόφτη. Παναγιά μου! Τι είναι αυτό; Έκοψα σε ρυθμούς βόλτας προσπαθώντας να σχολιάσω κάτι αρνητικό για κάτι. Σόρι, δε βρήκα τίποτα. Με πλημμύρισε το γέλιο από την αίσθηση και τον ενθουσιασμό. Τι έφτιαξαν οι άνθρωποι;

Hell yeah! Οδηγώντας το νέο Corvette C8

Στο «αμέρικα» με $100.000 παίρνεις ένα πραγματικό supercar, το Corvette C8. Στο «ελλάντα»; Aφελές ερώτημα και ανταπόκριση από Katy, USA

Killah

Όλοι το έχουμε δει το «έργο». Ο διεθνής Τύπος το συγκρίνει με τέρατα της κατηγορίας όπως η 992 GT3 RS.

Ναι, το GT3 είναι κατά κάποια δέκατα πιο γρήγορο σε απόλυτους χρόνους μεσα στην πίστα αλλά who gives a fuck; Το αυτοκίνητο δεν είναι φονέας γιγάντων, είναι «Ο Γίγαντας» με τα όλα του! Πού υπογράφω; 

Photo: Αρχείο Paladin RSR / 4Drivers


Corvette Z06 δοκιμή

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει