Ένα από τα πιο δυνατά «χαρτιά» στην κατηγορία, το Honda Civic, αποκτά την πετρελαιοκίνητη έκδοσή του και μας γοητεύει με τη συνολική του πληρότητα
Τι λέει το 4Drivers: το hatchback που αποτελεί το ακριβότερο project των τελευταίων ετών για τη Honda, αποκτά, με μια μικρή καθυστέρηση, τον ανανεωμένο diesel και προσφέρει το συνδυασμό ενός εξαιρετικού σασί σε συνδυασμό με ελαστικότητα, χαμηλή κατανάλωση και χώρους. Ακριβό αλλά εξαιρετικό
Oh yes: αρχιτεκτονική κουπέ με χαμηλή θέση οδήγησης, πλάτος καμπίνας, μεγάλο μεταξόνιο, άψογη απόκριση εμπρόσθιου συστήματος, επιλογέας αναφοράς, κατανάλωση (6.5 lt/100 με ζωηρή οδήγηση), ολιστική ποιότητα, χαμηλός θόρυβος πετρελαιοκινητήρα, fun to drive
Sorry, no: περισσότεροι διακόπτες απ’ το ιδανικά μινιμαλιστικό, «φορτωμένη» σχεδίαση πίσω μέρους, υψηλή τιμή
Απέναντι: VW Golf, Ford Focus, Peugeot 308, Opel Astra και γενικώς τα μικρομεσαία της κατηγορίας. Αν και με 4.518 mm μήκους, το Civic δείχνει να ακροβατεί με μεγαλύτερη κατηγορία
Bitch, better have my money: από €22.120
Οι μηχανικοί της Honda περίμεναν να εναρμονίσουν τον ανανεωμένο πετρελαιοκινητήρα με τις πιο πρόσφατες ντιρεκτίβες του WLTP και μετά να τον εφοδιάσουν στο νέο Civic 1.6 i-DTEC.
Λογικό. Έστω κι αν για κάποιο χρονικό διάστημα από το λανσάρισμα της 10ης γενιάς του Civic, η γκάμα διέθετε μόνο τη «βενζίνη».
Και μπορεί οι 120 ίπποι του βελτιωμένου κινητήρα (σε επανασχεδιασμένη τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, χιτώνια και σφυρήλατα έμβολα) να ακούγονται λίγοι για το αμάξωμα των 4,5 μέτρων, αλλά το βάρος του Honda Civic 1.6 i-DTEC συγκρατείται στα 1.340 kg. Σημαντικό.
Ακόμα σημαντικότερο; Μια αίσθηση ακόμα πιο μεστής φόρτισης του εμπρόσθιου άξονα, την οποία είχαμε εντοπίσει και στην αρχική δημοσιογραφική παρουσίαση.
Η diesel έκδοση φέρει περίπου επιπλέον 40 kg κάτω από το καπό και σε συνδυασμό με τη γενικότερη αρχιτεκτονική, νιώθεις ακόμα πιο πειστική τη γραμμικότητα της ηλεκτρικής υποβοήθησης.
Την ίδια στιγμή, η ροπή ικανοποιεί στα 30,6 kgm από τις 2.000 rpm και το στήσιμο είναι τόσο σωστό για καθημερινό αυτοκίνητο που, για μας τουλάχιστον, αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία.
Ειδικά αν τη συνδυάσουμε και με μια ποιότητα κατασκευής και υλικών που αποσβαίνεται στο πέρασμα του χρόνου.
Καλύτερο ως «πάτημα» κι απ´ το οδηγοκεντρικό Ford Focus; Ναι. Με μικρότερη αρχική τάση υποστροφής, αίσθηση χαμηλότερου κέντρου βάρους και ειδικά όταν μιλάμε για τη χειροκίνητη επιλογή με το άψογο σε επίπεδο αίσθησης, ακρίβειας και διαδρομής λεβιέ
Πλέον, το Civic 1.6 i-DTEC διατίθεται και με το νέο 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο αλλά καθώς δεν έχουμε μέχρι στιγμής την επαφή μαζί του δεν μπορούμε να πούμε περισσότερα.
Πέραν αυτού, πολλαπλοί σύνδεσμοι στην πίσω ανάρτηση με σωστή απορρόφηση των ανωμαλιών χωρίς να γίνεται «κλινική», μεγάλο μεταξόνιο (2.697 mm) που το κάνει να περνά αδιατάρακτα τις κυματοειδείς ανωμαλίες στις υψηλές ταχύτητες, γενναιόδωρο πλάτος καμπίνας, μια μέση κατανάλωση στα 6.5 lt/100 km (πηγαίνοντας κάτι παραπάνω από σβέλτα) και μόνη ένσταση, η μέτρια σε ταχύτητα επεξεργαστή κεντρική οθόνη και το «φορτωμένο» σχεδιαστικά πίσω μέρος.
Γιατί το «μπροστά» είναι μια χαρά. Kαι όσο το βλέπουμε μας αρέσει κιόλας. Best buy.
- Database
Κινητήρας: 1.6 lt, 16βάλβιδος, turbo, πετρελαιοκίνητος
Ισχύς: 120 PS
Ροπή: 30,6 Kgm
Μετάδοση: Μπροστινή κίνηση / Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Ανάρτηση: McPherson (εμπρός) / Πολλαπλών συνδέσμων (πίσω)
Βάρος: 1.340 kg
0-100: 10.0”
Τελική: 201 km/ h
Επίσημη μικτή κατανάλωση : 3.5 lt/100km / Μικτή δοκιμής: 6.5 lt/100km
Info / Photo: honda.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.