2ο χέρι: Honda Civic Type-R (FN2)

Post date:

Author:

Category:

Honda civic type r τι να προσέξω

 

Tι λέει το 4Drivers: Hatchback με χαρακτήρα, κλασικά ατμοσφαιρικό στροφάρισμα στις 8400 rpm και αξιοπιστία που υπερβαίνει το μέσο όρο της κατηγορίας. Ναι, έχει προσωπικότητα και ”κρατάει” τιμές

- Διαφήμιση-

Πώς είναι οδηγικά: ακριβές, μικρομετρικό στο turn in της καμπής αλλά με περιορισμένο σασπένς στον πίσω άξονα. Στις πατημένες με ”πολλά”, μεταδίδει σαφώς μεγαλύτερη εμπιστοσύνη απ΄ό,τι η προηγούμενη γενιά. Γραμμικό delivery ισχύος που σε βοηθά να είσαι ακριβής με το γκάζι και να εξαλείφεις υποστροφικές υποψίες εν τη γεννέσει τους. Αλλάζεις ταχύτατα,  ”κλικαριστά” και μηχανική αίσθηση με τον επιλογέα και ισορροπείς εύκολα στις καμπές. Φιλικό στις μεταφορές βάρους ακόμα και με πατημένες τρίτες σε επαρχιακό κομμάτι. 

Oh yes: υπέροχα καθίσματα, ο καλύτερος επιλογέας στην κλάση, εσωτερικό που δεν φθείρεται με το χρόνο (εκτός αν είσαι βάναυσα ”τσολιάς”), ήχος, ανθεκτικότητα μπροστινού συστήματος, πρόσφυση, υστερία στροφόμετρου, χώροι (λέμε τώρα, αν όντως σε ενδιαφέρουν όταν πας να πάρεις ένα hot hatch)

Sorry, no: σχεδιαστικό overkill πίσω μέρους, μικρότερη ρυθμισιμότητα πίσω άξονα (σε σχέση με τους πολλαπλούς συνδέσμους της προηγούμενης γενιάς EP3), περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω

Aπέναντι: Renault Clio RS, VW Golf GTi, Renault Megane RS (MK2), Ford Focus RS (Mk1), Ford Focus ST (Mk2)

Τι να προσέξω: κατ’ αρχήν τον αριθμό πλαισίου που φαίνεται στο παρμπρίζ, εκεί που θα δεις τον κωδικό ”SHHFN2…” και κάπου ανάμεσα τα ψηφία ”07/08/09”. Τα τελευταία υποδηλώνουν τη χρονολογία κατασκευής απ’ το εργοστάσιο της Honda.

 

Ειδικά αυτά του 2007, έχουν μια μεγαλύτερη τάση να ”γρατζουνούν” στο συγχρονιζέ μεταξύ 1ης και 2ης σχέσης στο εξαιρετικό κατά τ’ άλλα εξάρι. Γενικώς, είναι ”θέμα” το συγκεκριμένο σημείο στις γρήγορες αλλαγές αλλά του 2007 φαίνεται να πάσχουν περισσότερο.

 

Επιβάλλεται έλεγχος των χιλιομέτρων με διασταύρωση πρωτότυπου βιβλίου service, ειδικά καθώς εδώ έχουμε μια καμπίνα που αρνείται να σε υποψιάσει λόγω εύκολης φθοράς στα συνήθη σημάδια χρόνου (σε καθίσματα, στεφάνη τιμονιού, μεταλλική μπίλια επιλογέα, πλαστικά).

 

Παρόλα αυτά, υπάρχουν μερικά σημεία που τσεκάρεις με την πρώτη: τα αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα (περισσότερα από 150.000) συχνά εμφανίζουν να χάνονται μερικά από τα πίξελς του ηχοσυστήματος όπως αυτά εμφανίζονται στην οθόνη του ταμπλό. Πέρνα από μερικές λακούβες ή ανωμαλίες για να δεις αν χάνονται στιγμιαία οι παραπάνω ενδείξεις.

 

Επίσης, πάτα πέντε-έξι φορές το μπουτόν που ανοιγοκλείνει τους (στάνταρ) αναδιπλούμενους καθρέφτες. Συχνά, σε πιο κουρασμένα αυτοκίνητα εμφανίζεται μια τάση να μη γίνεται η διαδικασία σωστά.

 

Βασκή ένδειξη αν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης ήταν σχολαστικός με τη συντήρηση του αυτοκινήτου είναι αν έχει ακολουθήσει το χρονοδιάγραμμα της ρύθμισης βαλβίδων (που είναι και η ”πληγή” του αυτοκινήτου). Η Honda προβλέπει κάθε 30.000 km.

 

Επί του τελευταίου, η Honda δίνει μια ειδική φλατζόκολλα στο ”ψευτοκάπακο” που καλό είναι να δεις αν υπάρχει στις ακμές του ενδείξεις της. Έχει χρώμα μαύρο και αν τη δεις να εξέχει ελαφρά είναι θετική ένδειξη.

 

Επίσης, τη συχνή αλλαγή λαδιών, ιδανικά κάθε 5.000 km μαζί με φίλτρο λαδιού – αφμότερα σημαντικά για την περίπτωση του FN.

 

Να ελέγξεις τη τσιμούχα στροφάλου καθώς μερικές φορές ”γλείφει”.

 

Το μπροστινό σύστημα του FN είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό με τα silent block και τα ακρόμπαρα να είναι σημεία στα οποία η Honda έδωσε πολλή προσοχή που σπάνια εμφανίζουν φθορές εκτός αν ο προηγούμενος αντί να πάει σκοποβολή σημάδευε κάθε λακούβα και πεζοδρόμιο της πόλης. Για αυτό λοιπόν, αν εντοπίσεις στο ιστορικό του αυτοκινήτου κάποιες τέτοιες αλλαγές, να σε υποψιάσουν μήπως έχει χτυπήσει ”μπροστά”.

 

Το ίδιο ισχύει για τα αμορτισέρ τα οποία ”βγάζουν” άνετα περισσότερα από 100.000 km – σε πλήρη αντίθεση με αυτά του EP3 που ήθελαν συχνότατες αλλαγές.

 

Μιλώντας για την προηγούμενη γενιά, μερικοί έχουν προβεί σε αντικατάσταση της αντλίας λαδιού στο FΝ με αυτή του EP3, καθώς λέγεται πως απελευθερώνει ένα τσικ ισχύος. Επιτρεπτό. Αλλά αν το βρεις με αναπρογραμματισμένο εγκέφαλο, ψαξ’ το περισσότερο. Ποιος το προγραμμάτισε και γιατί, αν εμφανίζονται αρρυθμίες ή mulfunctions κλπ.

 

 

Πολλοί οίκοι, όπως ο βρετανικός TGM Sport που ειδικεύεται στα Honda (αλλά και σε βελτιώσεις με Mugen εξαρτήματα), επιμένει πως συστήνει δυο τρεις αλλαγές-βελτιώσεις στα FN: καλύτερα τακάκια σε συνδυασμό με καλά υγρά φρένων και σωληνάκια αεροπορικού τύπου, διαφορετική γεωμετρία για να γίνει πιο ρυθμίσιμος ο πίσω άξονας και, αν είστε απαιτητικός, ”ρετροφίτ” τοποθέτηση ενός μηχανικού μπλοκέ που μεταμορφώνει το βαθμό εμπλοκής με το Civic.

 

Το τελευταίο το διαθέτουν απ’ το εργοστάσιο οι, φυσιολογικά ακριβότερες, εκδόσεις Championship White (ναι, σε ωραίο λευκό ”κοκκαλί”).

Καμπίνα ολίγον ”Γκαλάκτικα” με δυσκολία ταυτόχρονης ανάγνωσης των ενδείξεων στροφόμετρου και ταχύμετρου – πρέπει να αποφασίσεις ποιο απ΄τα δύο θα βλέπεις. Αυτά είναι και τα μόνα μειονεκτήματα στο εσωτερικό του Type-R. Γιατί, κατά τα άλλα, δεν έχει ”γεράσει”, δείχνει εντυπωσιακό, έχει ωραία καθίσματα, σωστή εργονομία και αίσθηση πως είσαι μέσα σε κάτι ιδιαίτερο. 

Πόσο να πληρώσω: σχετικό, όπως όλα στη ζωή. Από €8.000 έως και 15.000 για μια καλά φροντισμένη έκδοση Championship White, όλα αναλόγως κατάστασης και χιλιομέτρων. Θεωρητικά, καθώς δεν έχει πουληθεί ούτε ένα Type R (Mk3) από την επίσημη εισαγωγική παρά μόνο ελάχιστες μεμονωμένες εισαγωγές ιδιωτών, το FN έχει μια τάση να ”κρατήσει” ή και να ”ανεβάσει” τιμές.

 

[Διάβασέ το: Honda Civic Type R στην πίστα των Μεγάρων. Τα πάντα όλα]

 

 

Τhe insider: Τα τυπικά specs μιλούν για 201 ίππους (ουσιαστικά, πρόκειται για το ίδιο μοτέρ της προηγούμενης γενιάς με μερικές επιπλέον βελτιώσεις, όπως το πιο ομαλό ”σκαλοπάτι” στο μεταβλητό χρονισμό) αλλά, στην πράξη, οι περισσότερες δυναμοτρήσεις το τοποθετούν με ονομαστική ισχύ μεταξύ 210 και 215 ίππων. Ενδιαφέρον….

 

Συμπέρασμα: Επιθετικό, ικανό και με αύρα ξεχωριστού. Η αντοχή στην καταπόνηση και η αίσθηση ακρίβειας στα πολλά χιλιόμετρα είναι ικανά να σου μεταδώσουν το σασπένς της οδήγησης, Με ελάχιστες παρεμβάσεις γεωμετρίας γίνεται και όσο συμμετοχικό απαιτεί το συνειδητοποιημένα petrolhead κοινό.

Photo: Honda

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει