2ο χέρι: Civic Type-R (FN2). Τι τσεκάρεις στο μεταχειρισμένο

Post date:

Author:

Category:

Update: Ο πιο ψαγμένος οδηγός αγοράς για το τι πρέπει να ξέρεις και να ελέγξεις πριν αγοράσεις το Honda Civic Type-R (FN2) στην πιάτσα με τα μεταχειρισμένα

2ο χέρι: Civic Type-R (FN2). Τι τσεκάρεις στο μεταχειρισμένο

Hot hatch με χαρακτήρα, κλασικά ατμοσφαιρικό στροφάρισμα στις 8.400 rpm και αξιοπιστία που υπερβαίνει το μέσο όρο της κατηγορίας. To Type R (FN2) έχει προσωπικότητα και «κρατάει» τιμές (μέση τιμή, Αύγουστος 2024: €15.646 στο car.gr)


Όπως είχαμε διαπιστώσει σε δοκιμές του Type R FN2 σε δοκιμές της εποχής, επρόκειτο για ένα hot hatch ακριβές και μικρομετρικό στο turn in της καμπής. Παρότι δεν ήταν τόσο συμμετοχικό στον πίσω άξονά του (σ.σ. διορθώνεται), στις πατημένες καμπές υψηλών ταχυτήτων μετέδιδε σαφώς μεγαλύτερη εμπιστοσύνη απ’ ό,τι η προηγούμενη γενιά

Το Civic Type R FN2 διαθέτει γραμμική παροχή ισχύος.

Σε βοηθά να είσαι ακριβής με το γκάζι και να εξαλείφεις υποστροφικές υποψίες εν τη γεννέσει τους.

Αλλάζεις ταχύτατα και με ξεκάθαρη μηχανική αίσθηση με τον επιλογέα και το ισορροπείς εύκολα στις καμπές.

Είναι φιλικό στις μεταφορές βάρους ακόμα με υψηλές ταχύτητες.

Μαζί παίρνεις υπέροχα καθίσματα, τον καλύτερο επιλογέα στην κλάση, εσωτερικό που δεν φθείρεται με το χρόνο (εκτός αν είσαι βάναυσα «τσολιάς»), ήχο, ανθεκτικότητα μπροστινού συστήματος, πρόσφυση, υστερία στροφόμετρου και χώρους (με ιδιαίτερη διαμόρφωση του ρεζερβουάρ κάτω από τα καθίσματα)

Στα μειονεκτήματά του θα βάζαμε τη σχεδιαστική υπερβολή πίσω μέρους, την περιορισμένη ρυθμισιμότητα πίσω άξονα (σε σχέση με τους πολλαπλούς συνδέσμους της προηγούμενης γενιάς EP3) και την περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω.

Τη στιγμή του παρόντος αναθεωρημένου άρθρου, η μέση τιμή κυμαίνεται στα €15.646 επιλέγοντας τα σχετικά φίλτρα στη γνωστή πλατφόρμα αγγελιών.


Μετά τα NSX και Integra, το Type R του 1997 ήταν το μόλις τρίτο μοντέλο της Honda που έφερε το τιμημένο κόκκινο λογότυπο. Από εκεί και εντεύθεν κάθε Type R έχει τη δική του ιστορία

EK9 (1997 – 2000)
Honda Type R FL5
FL5 (2022 – )

Το τελευταίας γενιάς Honda Type R, αυτό με τον κωδικό FL5, μόλις ήρθε στην Ελλάδα και διεκδικεί το λάβαρο του πιο εστιασμένου FWD στη διεθνή αγορά

Τι να προσέξεις

Κατ’ αρχάς τον αριθμό πλαισίου.

Φαίνεται και στο παρμπρίζ, εκεί όπου θα δεις τον κωδικό ”SHHFN2…” και τα σχετικά ψηφία. Τα τελευταία υποδηλώνουν τη χρονολογία κατασκευής.

Ειδικά αυτά του 2007, έχουν μια μεγαλύτερη τάση να «γρατζουνάνε» το συγχρονιζέ μεταξύ 1ης και 2ης σχέσης, στο εξαιρετικό κατά τ’ άλλα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Γενικώς είναι πρόβλημα το συγκεκριμένο σημείο στις γρήγορες αλλαγές. Όμως τα Type R FN2 του 2007 φαίνεται να πάσχουν περισσότερο.

Επιβάλλεται έλεγχος των χιλιομέτρων. Συνδυάζεται με διασταύρωση πρωτότυπου βιβλίου service, ειδικά καθώς εδώ έχουμε μια καμπίνα που αρνείται να σε υποψιάσει για φθορά στα συνήθη σημάδια χρόνου (σε καθίσματα, στεφάνη τιμονιού, μεταλλική μπίλια επιλογέα, πλαστικά). Ήταν τόσο καλά φτιαγμένη η άτιμη

Παρόλα αυτά, υπάρχουν μερικά σημεία που τσεκάρεις στο κόκπιτ

Τα αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα (περισσότερα από 150.000) συχνά εμφανίζουν να χάνονται μερικά από τα πίξελ του ηχοσυστήματος, όπως αυτά εμφανίζονται στην οθόνη του ταμπλό.

Χρήσιμο tip: πέρνα πάνω από μερικές λακούβες ή ανωμαλίες του δρόμου για να δεις αν χάνονται στιγμιαία οι παραπάνω ενδείξεις.

Επίσης πάτα πέντε-έξι φορές το μπουτόν που ανοιγοκλείνει τους (στάνταρ) αναδιπλούμενους καθρέφτες. Συχνά σε πιο κουρασμένα αυτοκίνητα εμφανίζεται η τάση να μη γίνεται η διαδικασία σωστά.

Βασκή ένδειξη αν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης ήταν σχολαστικός με τη συντήρηση του αυτοκινήτου είναι αν έχει ακολουθήσει το χρονοδιάγραμμα της ρύθμισης βαλβίδων – είναι η «πληγή» του αυτοκινήτου. Η δε Honda προβλέπει κάθε 30.000 χλμ.

Επί του τελευταίου, η Honda δίνει μια ειδική φλατζόκολλα στο «ψευτοκάπακο» που καλό είναι να δεις αν υπάρχει στις ακμές του.

Έχει χρώμα μαύρο και αν τη δεις να εξέχει ελαφρά, είναι θετική ένδειξη.

Καμπίνα ολίγον «Γκαλάκτικα» με δυσκολία ταυτόχρονης ανάγνωσης των ενδείξεων στροφόμετρου και ταχύμετρου – πρέπει να αποφασίσεις ποιο απ΄τα δύο θα βλέπεις. Αυτά είναι τα μόνα μειονεκτήματα στο εσωτερικό του Type-R. Γιατί, κατά τα άλλα, δεν έχει γεράσει, δείχνει εντυπωσιακό, έχει πολύ καλά καθίσματα, σωστή εργονομία και σου δίνει την αίσθηση πως είσαι μέσα σε κάτι ιδιαίτερο


Επίσης, να επιβεβαιώσεις τη συχνή αλλαγή λαδιών, ιδανικά κάθε 5.000 χλμ. μαζί με φίλτρο λαδιού – αφμότερα σημαντικά για την περίπτωση του Civic Type R FN2.

Tέλος, να ελέγξεις τη τσιμούχα στροφάλου καθώς μερικές φορές «γλείφει».

Μπροστινό σύστημα και άλλα σημεία ελέγχου

Το μπροστινό σύστημα του FN είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό.

Τα silent block και τα ακρόμπαρα είναι σημεία στα οποία η Honda έδωσε πολλή προσοχή.

Σπάνια εμφανίζουν φθορές εκτός αν ο προηγούμενος αντί να πάει σκοποβολή, σημάδευε κάθε λακούβα και πεζοδρόμιο της πόλης.

Για αυτό, αν εντοπίσεις στο ιστορικό του αυτοκινήτου κάποιες τέτοιες αλλαγές, να σε υποψιάσουν μήπως έχει χτυπήσει «μπροστά».

Το ίδιο ισχύει για τα αμορτισέρ τα οποία «βγάζουν» άνετα περισσότερα από 100.000 χλμ. Δηλαδή σε πλήρη αντίθεση με αυτά του EP3 που ήθελαν συχνότατες αλλαγές.

Μιλώντας για την προηγούμενη γενιά, μερικοί έχουν προβεί σε αντικατάσταση της αντλίας λαδιού στο FΝ με αυτήν του EP3. Λέγεται πως απελευθερώνει ένα τσικ ισχύος. Επιτρεπτό. Αλλά αν το βρεις με αναπρογραμματισμένο εγκέφαλο, ψάξ’ το περισσότερο. Ποιος το προγραμμάτισε; Εμφανίζονται αρρυθμίες ή δυσλειτουργίες;

Ευπρόσδεκτες βελτιώσεις

Πολλοί οίκοι (όπως ο βρετανικός TGM Sport που ειδικεύεται στα Honda καθώς και σε βελτιώσεις με Mugen εξαρτήματα), συστήνουν δυο-τρεις αλλαγές ή βελτιώσεις στα Type R FN2.

Συγκεκριμένα, τοποθετούν καλύτερα τακάκια, σε συνδυασμό με καλά υγρά φρένων και σωληνάκια «αεροπορικού τύπου».

Επίσης προβαίνουν σε διαφορετική γεωμετρία για να γίνει πιο ρυθμίσιμος ο πίσω άξονας. Αν είστε απαιτητικός, η retrofit τοποθέτηση ενός μηχανικού μπλοκέ μεταμορφώνει το βαθμό συμμετοχικότητας.

Το τελευταίο το διέθεταν από το εργοστάσιο οι ακριβότερες εκδόσεις Championship White. Όπως αυτή στην παρακάτω φωτό με το link.


Δοκιμή Honda Type R FN Championship White 4Drivers.gr

Τhe insider

Τα τυπικά specs μιλούν για 201 PS.

Oυσιαστικά πρόκειται για το ίδιο μοτέρ με αυτό της προηγούμενης γενιάς (EP3) με μερικές επιπλέον βελτιώσεις. Για παράδειγμα, το πιο ομαλό «σκαλοπάτι» στο μεταβλητό χρονισμό.

Παρά την τυπική ισχύ, στην πράξη οι περισσότερες δυναμομετρήσεις το τοποθετούν με ονομαστική ισχύ μεταξύ 210 και 215 ίππων. Ενδιαφέρον

Συμπέρασμα

Το Honda Type R FN2, παρά τα χρόνια του, παραμένει επιθετικό, ικανό και με αύρα ξεχωριστού.

Η αντοχή στην καταπόνηση και η αίσθηση ακρίβειας στα πολλά χιλιόμετρα είναι ικανά να σου μεταδώσουν το σασπένς της οδήγησης.

Μαζί και έναν ωραίο ήχο στις υψηλές στροφές λειτουργίας.

Με ελάχιστες παρεμβάσεις γεωμετρίας γίνεται και όσο συμμετοχικό ζητά ο επιθετικός βενζινοαίματος που οδηγώντας το ίσως παραβλέψει ότι στο FN2 οι πολλαπλοί σύνδεσμοι της πίσω ανάρτησης του EP3 είχαν δώσει τη θέση τους σε ημιάκαμπτο άξονα

Database
Κινητήρας2.0 lt, βενζινοκινητήρας, τετρακύλινδρος, «ατμοσφαιρικός»
ΚιβώτιοXειροκίνητο 6 σχέσεων
ΜετάδοσηΣτον εμπρόσθιο άξονα
Ισχύς201 PS
Ροπή193 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 6,6''
Τελική ταχύτητα235 km/h
Κατανάλωση9,1 lt/100 km (επίσημη μέση)
Βάρος1.267 kg

Photo: honda-cars.gr / Boris Pilipenko / 4Drivers


Honda Type R FL5

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει