Το ήδη εξαιρετικό CR-V εξοπλίζεται με το νέο τεχνολογικό θαύμα της γνωστής κατασκευάστριας μεταδόσεων, ZF, στην πρώτη του εφαρμογή στη γκάμα της Honda. Εννιάρι σε crossover. Ξέφυγαν.
Τι λέει το 4Drivers: ιδανικός γάμος ανάμεσα σ’ έναν hi-tech diesel 160 ίππων και ένα κιβώτιο-κόσμημα που θέτει νέα πρότυπα ομαλής λειτουργίας με έμφαση στο οικονομικό cruising. Τετρακίνητο, αξιόπιστο και Honda.
Oh yes: γραμμικότητα κινητήρα, ροπή (350 Nm), κινηματική ακρίβεια, ραφινάρισμα, ομαλότητα αλλαγών, ελάχιστος όγκος κιβωτίου (μόλις 50 cm), ποιότητα συναρμογής, ελάχιστοι αεροδυναμικοί θόρυβοι
Sorry, no: εξωτερική σχεδίαση που, παρότι σύγχρονη, τείνει να ξεπερνιέται απ’ τα crossover νέας εσοδείας, τιμή
Απέναντι: Ford Kuga, Peugeot 3008, BMW X3, Audi Q3
Bitch, better have my money: €37.350 για την τετρακίνητη έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο (η πιο προσιτή εκδοχή του CR-V είναι το δικίνητο με το χειροκίνητο 6 σχέσεων από €27.750)
”Θέλετε να μας πείτε ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε το όνομα ”Honda”;
Αυτή ήταν η ερώτηση της Marketing Manager του ομίλου στους δημοσιογράφους που βρισκόμασταν εκείνη τη στιγμή στο 2ο όροφο, σε κάποιο απ΄τα κτίρια του ”Σαρακάκη”, στη Λ. Αθηνών.
Σαν να ‘ μασταν στο σχολείο, υπήρξε ένα διστακτικό ”trubo lag” στο ποιος θα απαντήσει πρώτος. Πρόλαβα να πεταχτώ: ”Θρησκεία!”, είπα δυνατά. Η κ. Μαρία Κατσαρέα χαμογέλασε. Κάποιος άλλος, πιο σοβαρός εμού, ακολούθησε από πίσω: ”Αξιοπιστία! ”. Όπως αντιλαμβάνεστε, σε μια συνέντευξη Τύπου, οι σοβαρές απαντήσεις δίνουν τη σωστή πάσα.
”Σωστά. Αξιοπιστία. Η Honda είναι από τις πιο αξιόπιστες εταιρείες, το δε Civic, για παράδειγμα, δεν έχει εμφανίσει ούτε μία διέλευση για check engine. Καμία!” συνέχισε η ίδια.
Την πιστεύω. Και όχι μόνο γιατί στη συνέχεια της συνέντευξης oι ”Χοντέοι” ”εξομολογούνται” insider’s πληροφορίες. Αλλά και μετά, αφού φτάσαμε Αράχωβα, σε κουβέντα φαγητού με τον κ. Κωνσταντίνο Στέφα, Υπεύθυνο Εκπαίδευσης και Τεχνικής Υποστήριξης, όπου καταλαβαίνεις ότι δεν υπάρχουν κολλήματα στο λόγο και comme il faut επικοινωνία.
”Το εννιάρι κιβώτιο, που διατίθεται μόνο στην τετρακίνητη έκδοση, είναι μια παγκόσμια πρώτη για τη Honda και ειδικότερα για το CR-V. Είχε τοποθετηθεί σε Acura επί αμερικανικού εδάφους αλλά αυτή εδώ είναι, ουσιαστικά, η πρώτη ευρεία τοποθέτησή του στη γκάμα”, μας εξηγεί o κ. Στέφας
Πώς είναι, λοιπόν, στην πράξη το κόσμημα της γερμανικής ZF που κατάφερε σε 50 εκατοστά να δομήσει μια μετάδοση που δείχνει τόσο smooth σαν να οδηγείς διπλού συμπλέκτη ενώ ”αυτοπροστατεύεται” από μια συγχορδία διαγνωστικών ελέγχων;
Κατ’ αρχήν, λόγω των εννιά σχέσεων, μπορεί να διαστρωματώνεται η κλιμάκωση με πολύ κοντές τις πρώτες (για παράδειγμα, η 1η είναι στο θεόκοντο 3,93) με τις τελευταίες να παίζουν το ρόλο των ovedrive για μειωμένη κατανάλωση.
Εννοείται και έχει paddles. Κατεβάζεις δυο-τρεις μονοκοπανιά ή και από 9η σε 4η. Αρμονική κινηματική σε όλα τα επίπεδα και όχι full attack προσέγγιση. Πρακτικά; Εννοείται και δεν ζητάς κάτι παραπάνω εκτός αν έχεις μπερδέψει τα σύνολα που προμηθεύει η Honda την F1 με ένα crossover γενικής χρήσης.
Πώς είναι ως αίσθηση το 9άρι; Μετά από λίγο έπαψα να ασχολούμαι με το τι ταχύτητα ακριβώς έχω ”μέσα”. Ρεαλιστικά μιλώντας έχασα το μέτρημα κι από ένα σημείο και πέρα προσαρμόστηκα αλλιώς. Έρχεσαι με πολλά; Φρενάρεις, κατεβάζεις δυο-τρεις σχέσεις μαζεμένες προσαρμόζοντας την ταχύτητά σου απ΄τις προσλαμβάνουσες, ακουμπάς στο ουδέτερο έως σφιχτό πάτημα και περνάς. Με ήρεμο, αθόρυβο και τεχνολογικά διακριτικό τρόπο.
Θα το περιέγραφα σαν να ‘χεις όλα τα οφέλη ενός CVT απεριόριστων σχέσεων αλλά χωρίς το γνωστό σπαστικό feeling ή ήχο που συνοδεύει αυτά με τη συνεχόμενη μεταβαλλόμενη μετάδοση. Θεϊκό, πανάλαφρο (τεράστια δουλειά για τα 65 kg λιγότερα για το σύνολο κινητήρας-κιβώτιο σε σχέση με τον προγενέστερο 2.2 λίτρων) και εγγύηση Honda.
Τι θα άλλαζα; Μια ένδειξη για το τι σχέση έχει το κιβώτιο στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Κι όχι στην άκρη αριστερά. Να φαίνεται ντουγρού μπροστά. Και έτσι να μην κρύβεται απ΄το τιμόνι όταν είσαι υπό κλίση. Αυτό
Στο CR-V, αλλά και γενικά στη Honda, εισπράττεις την αίσθηση απ΄το υπόγειο engineering. Ακόμα κι αν δεν ξέρεις το βάθος μιας εταιρείας που αγαπάμε στο 4D, αν έχεις τα αισθητήριά σου γεγυμνασμένα, το αντιλαμβάνεσαι. Απ’ το solid -αλλά ουχί ευνουχισμένο- σασί, απ΄την ακρίβεια των χειριστηρίων, από την απουσία περιττού. Ζυγισμένο βάρος στα χειριστήρια, την κύλιση, το damping και την ακρίβεια της πίσω ανάρτησης με τους πολλαπλούς συνδέσμους
Οι πληροφορίες -αναλογικά πάντα μιλάμε- είναι ευκρινείς και γραμμικές. Σε τιμόνι, μεσαίο πεντάλ, προοδευτικότητα. Δεν έχει την εύκολη ρυθμισιμότητα ενός Kuga ή το ”τετράγωνο” στήσιμο του Ateca, έχει όμως το Χοντίστικο DNA για τη μαζική παραγωγή. Αυτήν τη καλοκουρδισμένη αίσθηση που θέλει ο μέσος οδηγός να αντλεί τη μηχανολογική αίσθηση απ΄τη χρήση. Κι όχι απ΄την ”κατάχρηση”.
Οδήγησα στο γυρισμό από Αράχωβα. Το ”πήγαινε” ανέλαβε ο συνάδελφος Ν. Βλάχος απ΄το ”Power”. Είχε χιόνι στις άκρες, κάποιο πάγο στο μέσον του δρόμου και έπρεπε να φτάσω νωρίς Αθήνα. Έπρεπε να πάω τέζα.
Πρώτη θετική εντύπωση το μοτέρ. Ιδιαίτερη ησυχία ως ”πετρέλαιο” και με μια ροπή 350 Nm πoυ σε συνδυασμό με τις πολύ κοντές σχέσεις καταλήγεις να στρίβεις ακόμα και σε κλειστές φουρκέτες με 2η αντί για 1η. Η θέση οδήγησης δεν έχει θέματα, ενώ η ορατότητα άψογη.
Το τελευταίο, το περί ορατότητας, κρατήστε το. Είδαν οι κατασκευαστές πως τα SUV πουλάνε σα ζεστό ψωμί, σου λέει ”δεν τα κάνουμε επιθετικά με μεγάλες πίσω κολώνες, μικρά τζάμια, macho look;”. Σύμφωνοι, ας το κάνουν. Συχνά όμως το τίμημα είναι περιορισμένη ορατότητα, ένα στοιχείο που περνά στα ψιλά, αλλά βάστα να μη δεις τη νταλίκα που έρχεται πλαγίως και πίσω στη διασταύρωση.
Κι αυτή είναι μια διαφορετική ”πάσα”: το CR-V, σχεδιαστικά, δεν πουσάρει τις πωλήσεις του μέσω μιας αβανταδόρικης εικόνας που θυσιάζει τέτοιες ”ασήμαντες” λεπτομέρειες χάριν εντυπωσιασμού.
Βασίζεται στο βάθος των κατασκευών, στις κατά 37% μειωμένες τριβές στο πετρέλαιο (που ανταγωνίζεται αυτές της ”βενζίνης”), τους δύο υπερσυμπιεστές (ο ένας εκ των δύο, ο ακριβός, με τη μεταβλητή γεωμετρία VTG)
Αλλά και στο Intelligent Control System, που επιτρέπει στο σύστημα να κατανέμει την ισχύ βάσει των συνθηκών. Το νέο σύστημα ανιχνεύει τις αλλαγές στις ταχύτητες περιστροφής κάθε τροχού πολύ ταχύτερα συγκριτικά με το παλιό σύστημα βοηθώντας στην αποφυγή της ολίσθησης των τροχών (σπινάρισμα), κάτι εξαιρετικά χρήσιμο σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής όπως το χιόνι.
Τα χιλιόμετρα της επιστροφής μαζεύτηκαν γρήγορα, τα 202 km/h σε μια άδεια, καθημερινή εθνική ξεπεράστηκαν χωρίς γαλατάδικες οχλήσεις και μένει μια ακόμα επαφή σε συνθήκες πόλης για περισσότερες ημέρες ώστε να απολαύσουμε μια απ’ τις πιο διακριτικές, ψαγμένες μηχανολογικά, εκδοχές του κινήματος των crossover.
Ο Σοϊχίρο είναι με φωτοστέφανο. Θρησκεία για πιστούς – ακόμα κι αν έχουν γυναίκα, παιδιά, σκυλιά και λοιπά συμπαρομαρτούντα.
ΥΓ Στην τιμολογιακή εξίσωση βάλτε και το νέο πρόγραμμα της Honda για 5 χρόνια δωρεάν sercice και 5 χρόνια οδική βοήθεια.
Info: honda.gr / Photo: Honda
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.