Το Honda CR-Z παρουσιάστηκε το 2010, έμεινε μέχρι το 2016, δεν αντικαταστάθηκε αλλά εξέπληξε ευχάριστα όσους είχε τύχει να βρεθούν στη θέση του οδηγού. Όχι και όσους στριμώχθηκαν στο αστείο πίσω κάθισμα. Ήταν ένα θαρραλέο αυτοκίνητο από τη Honda και μάλλον πιο μπροστά από την εποχή του. Γιατί ποιος μιλούσε για υβριδικά το 2010;
Μόλις 1,5 λίτρα, τεχνολογία i-VTEC στον ατμοσφαιρικό κινητήρα, συνολική απόδοση 126 ίππων, 6-άρι κιβώτιο και παιχνιδιάρικη συμπεριφορά. Αυτοκίνητο που δεν έγινε μαϊντανός
Όταν λανσαρίστηκε το Honda CR-Z η εταιρεία το αποκάλεσε ”sport hybrid coupe”. Δεν έλεγε ψέμματα. Η Honda δεν το συνηθίζει
Ο στόχος ήταν ένα downsizing σε συνδυασμό με υβριδική υποστήριξη, σε ένα σχήμα που κάτι θύμιζε από το επικό CR-X.
Ναι, δεν είχε χώρους πίσω αλλά σάμπως αυτό εμπόδισε το CR-X, που επίσης δεν είχε, από το να πέσουμε στον έρωτά του κάποτε;
Ναι, ok, προφανώς το Honda CR-Z δεν ήταν ο διάδοχος του CR-X. Δε σκόπευε κάτι τέτοιο η Honda με το νέο της εγχείρημα. Σημασία είχε για την εποχή η τεχνολογική υβριδική τεχνολογία και το γεγονός ότι το CR-Z κατατάχτηκε στα λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα που περνούσαν τα σκληρά τεστ της καλιφορνέζικης πολιτείας
Πώς είναι στην πράξη;
Θεωρώ πως το CR-Z ήταν ένα σχετικά εγκεφαλικό αυτοκίνητο.
Τουλάχιστον αν έμπαινε κάποιος στη σύγκριση με τον βασιλιά των πωλήσεων της εποχής, το VW Scirocco.
Είχες ροπή 17,7 kgm ήδη από το ρελαντί και τρία προγράμματα λειτουργίας (Sport, Normal και Eco) που αλλάζουν εκτός από τη χαρτογράφηση και την απόκριση στο γκάζι και το χρώμα στο φουτουριστικό πίνακα των οργάνων.
Ο συνδυασμός «κοφτερό τιμόνι και σφιχτή ανάρτηση» προσέδιδαν σπορτίφ αμεσότητα ενώ οι συσσωρευτές κάτω από τη ρεζέρβα στο πίσω μέρος, σου έδιναν την ευκαιρία με το VSA (το ESP στη γλώσσα της Honda) απενεργοποιημένο να συμμετέχεις. Δε γινόντουσαν αυτά στο γερμανικό στρατόπεδο
Επίσης ελάχιστες φορές θα χάζευες τον πίνακα οργάνων ενός Scirocco και αυτό δεν το λέω μόνο γιατί ήταν copy paste από πιο συντηρητικά εταιρικά ράφια.
Αντίθετα, στο μικρό Gallactica της Honda μπαίνεις σε μια διαδικασία να επιβραβεύεις τον εαυτό σου για το επόμενο προσωπικό σου ρεκόρ κατανάλωσης.
Και αν έχεις όρεξη; Για την επόμενή σου υπερστροφή αδράνειας.
Είναι ευχάριστη έκπληξη ότι με το Honda CR-Z αφήνεις το γκάζι και γυρνάει, κάνεις τιμονιά και γυρνάει περισσότερο ή τσιμπάς το μεσαίο πεντάλ και γλιστράς με τα τέσσερα
Δεν τα κάνουν αυτά τα υβριδικά και δεν είναι τυχαίο που στο τιμόνι του αισθάνεσαι πως οδηγείς ένα ανάλαφρο αυτοκίνητο. Οι χώροι για τους πίσω είναι αστείοι πίσω για το Honda. Όμως δεν ήταν αυτός ο λόγος που δεν είδαμε να κυκλοφορούν πολλά από δαύτα.Το CR-Z είχε μεταγγιστεί από το φουτουρισμό του Honda Insight και ήταν πιο μπροστά από την εποχή του
Τι δεν έγινε;
Θεωρώ πως έπρεπε να ωριμάσει στη συνείδηση του κοινού ως εναλλακτική πρόταση απέναντι, κυρίως, στις αυτονόητες επιλογές του group της VW.
Για παράδειγμα, το ελαφρώς φτηνότερο Scirocco ήταν, αν μου επιτρέπετε, «πιο αυτοκίνητο», ενώ το Honda ένα πιο ζωντανό και hi tech παιχνίδι.
Ήταν η αφορμή για μεγάλο μπράβο στη Honda που είδε αλλιώς μια κατηγορία αυτοκινήτων που ήταν συνυφασμένα με πιο μαζικά κριτήρια.
Μόνο που τα περισσότερα μπράβο δόθηκαν από τον ψαγμένο ειδικό Τύπο της εποχής και λιγότερο από το μέσο αγοραστικό κοινό.
* Tη στιγμή που πληκτρολογούνται αυτές οι γραμμές στις αγγελίες μεταχειρισμένων η μέση τιμή πώλησης των ελάχιστων Honda CR-Z είναι €9,566
Photo: Γ. Κούτος / Top Gear
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.