Όχι τζαζ. Καλά κρυμμένο soft rock. Για το Honda Jazz 1.5 130 PS

Post date:

Author:

Category:

Honda Jazz 1.5 130 PS

Ανθρώπινο, εύρωστο, τολμώ να πω (και) «αλητήριο». Η Honda, που πολύ εκτιμούμε ως μηχανολογική προσέγγιση, σε ανανεωμένη εκτέλεση. Στροφάροντας μουσικά

Θυμάμαι ακόμα το πρώτο Jazz, κάπου το 2001, στην ευρωπαϊκή παρουσίαση, στη Φρανκφούρτη.Ένα αστικό αυτοκίνητο σε σχήμα ενός όγκου με πολύ γυαλί γύρω-γύρω, σαν θερμοκήπιο με ρόδες, τρελά άψογο packaging και ένα από τα πιο έξυπνα συστήματα διαμόρφωσης καθισμάτων στην τότε κατηγορία είχε μόλις γεννηθεί.

Όταν καθίσαμε στο τραπέζι για φαγητό, είχα μία ωραία κουβέντα με τον αρχιμηχανικό του μοντέλου. Τότε είχε ήδη αρχίσει να αχνοφαίνεται η τάση για τούρμπο κινητήρες στην αυτοκινητοβιομηχανία. Μεταξύ τυρού και αχλαδιού, ο αδύνατος Ιάπωνας με τα σπαστά αγγλικά μου είχε τονίσει πως η Honda θα αργήσει να μπει στην υπερτροφοδότηση. «Ίσως να μπει και τελευταία», ήταν τα λόγια του. 

Όμως, ο chief engineer της υπόθεσης επέμενε πως το αυτοκίνητο που μόλις είχαμε οδηγήσει ήταν με διαφορά το πιο έξυπνο σε επίπεδο σχεδίασης υπερμίνι. Δέκα επτά χρόνια αργότερα, στην παρουσίαση της επίσημης εισαγωγικής, βρίσκομαι στο τιμόνι του ανανεωμένου Jazz. Είναι η τρίτη, πλέον, γενιά, αυτή με τον κωδικό GD. 

Honda Jazz 1.5 130 PS 

Honda Jazz 1.5 130 PS 

Honda Jazz 1.5 130 PS 

 Η πιο σημαντική είδηση που αξίζει να θυμάστε είναι ότι πλέον εφοδιάζεται με έναν εξαιρετικό, κατά την ταπεινή μου γνώμη, κινητήρα βενζίνης 1,5 lt, με ισχύ 130 ίππους, «ψηλά», εκεί, στις 6.600 στροφές ανά λεπτό. Η έκδοση Dynamic. Όνομα και πράμα

Αν σας αρέσουν οι αριθμοί συγκρατήστε, επίσης, πως η ροπή που αποδίδει είναι 155 Nm. Επίσης «ψηλά». Στις 4.600 σ.α.λ. Καμία σχέση με τη «τρεντιά», ε;

Οδηγώντας στο στην επιστροφή από τη Λίμνη Βουλιαγμένης στο Λουτράκι, μου ήρθαν στο μυαλό τα λόγια του Ιάπωνα, τότε στο εστιατόριο της Φρανκφούρτης. Όπως ήδη έχετε καταλάβει, το Jazz συνεχίζει να επιμένει στην ούλτρα ενδιαφέρουσα έκδοση της παρουσίασης «ατμοσφαιρικά».

Για όποιον έχει συνηθίσει σε περισσότερη ροπή σε ακόμα χαμηλότερες σ.α.λ. και στιγμιαίο σπρώξιμο της μέσης στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, ίσως, σε πρώτη επαφή δεν λάβει τα αναμενόμενα. 

Υπομονή όμως. Όχι πολύ, λίγο μόνο. Να ανέβουν οι στροφές του κινητήρα και εδώ, κάτω από το κεκλιμένο καπό και την άψογη περιμετρικά ορατότητα, κάπου εκεί μπροστά ανάμεσα στους κινητήριούς τροχούς, υπάρχει ένας καταπληκτικός κινητήρας, ειδικά αν σου αρέσει να στροφάρεις ακόμα και με ένα αυτοκίνητο που δίνει έμφαση στην πραγματικότητα.

Την άψογη απόκριση γκαζιού στο παραμικρό πάτημα συνόδευσε κάπου εκεί, λίγο μετά τις 4.000 σ.α.λ., ένας εύρωστος, δυναμικός, τολμώ να πω «αλητήριος» κινητήρας στην κλάση.

Είχα φτάσει ήδη στην εθνική οδό για επιστροφή προς Αθήνα. Πάτησα βαθιά το γκάζι και ο ρωμαλέος ήχος του τετρακύλινδρου i-VTEC πέρασε τα μονωτικά υλικά και έφτασε ευχάριστα στο αυτί μου. Μου θύμισε το δισυπόστατο χαρακτήρα, αυτή τη γοητευτική σύνδεση με ένα μοτέρ ζωντανό που σου υπενθυμίζει την παρουσία του με μια ευστροφία ικανή να σκαρφαλώνει στο στροφόμετρο κοντά στις 7.000 σ.α.λ. Κάτι σαν παλιός VTEC… Όχι, δεν ακούς jazz. Αλλά καλά κρυμμένο soft rock

Η επιτάχυνση από 0-100 km/h «σπάει» το φράγμα των εννιά δευτερολέπτων και ακουμπά τα 8.7” ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 km/h. Υπεραρκετά. 

Την ίδια στιγμή, η σταθερότητα είναι υποδειγματική, το γρήγορο τιμόνι με μόλις 2.52 στροφές απ΄άκρη σ’ άκρη δεν είναι νευρικό στην περιοχή της ευθείας, η απόσβεση σχετικά σφιχτή χωρίς να θεωρείται αφρώδης και το packaging, για μια ακόμη φορά, υποδειγματικό.

Για όσους θυμούνται το βιογραφικό του Jazz, εδώ υπάρχει ένα πανέξυπνο σύστημα αναδίπλωσης καθισμάτων, ένας γενναιόδωρος χώρος αποσκευών (από 354 έως 1314 lt) με πολύ χαμηλό και φαρδύ κατώφλι, νέες προσεγμένες ταπετσαρίες, άψογη εργονομία, απουσία τριγμών και, μετά βεβαιότητος, το καλύτερο χειροκίνητο εξάρι της κατηγορίας. Και όχι μόνον.

 Πολλά σπορ αυτοκίνητα θα ζήλευαν έναν τέτοιο λεβιέ, με μικρές, κλικαριστές διαδρομές, κοντή κλιμάκωση (ναι, «ακούγεται» περισσότερο στο ταξίδι) και άψογη, σχεδόν αγωνιστική αίσθηση. Το αυτοκίνητο διατίθεται και με κιβώτιο CVT. Το τελευταίο κοστίζει κάποια 1.400€ επιπλέον σε σχέση με αυτό του χειροκίνητου

Αν, όμως, είστε ακόμα από εκείνους τους λίγους που απολαμβάνουν τη χαρά της οδήγησης, ακόμα και αν οδηγούν ένα αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας, κάντε τη χάρη στον εαυτό σας και αρκεστείτε με το χειροκίνητο γλιτώνοντας και κάποια χρήματα στην τσέπη σας.

Σύμφωνοι, τα 20.250 € του Honda jazz με τον κινητήρα των 130 ίππων είναι μια υψηλή τιμή. Όλα όμως είναι θέμα προσέγγισης. Το Jazz συνεχίζει να σου μεταδίδει αυτή την αίσθηση της λειτουργικής εργονομίας, της ευλαβικής σκέψης πίσω από τους ανθρώπινους σωματότυπους και αυτή την ευκολία χρήσης χωρίς ωστόσο να σε αποσυνδέει από τα δρώμενα.

Aισθητικά, είναι ένα μοντέρνο αυτοκίνητο με «επιθετικές» λεπτομέρειες. Όμορφα κόκκινα σιρίτια, διαχύτης, μπροστινά φώτα LED και σωστή διάσταση τροχών (185/55/16) που προσφέρει σωστή απορρόφηση κραδασμών – κάτι απαραίτητο για ένα πολύ ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που επιμένει στα 1.104 kg.

 Ναι, «έχει οθόνη» (η πιο κλασική ερώτηση που ακούει ένας πωλητής σε έκθεση αυτοκινήτου) και τα σχετικά αλλά όχι με τον καταιγιστικά «γκατζετοειδή» χαρακτήρα της εποχής. Μου αρκεί. Αποπνέει έμφαση εκεί όπου μετράς ένα αυτοκίνητο, κι όχι εκεί που κάνεις σούμα στα έξτρα

Αν, επίσης, ανήκεις σε αυτή την γενιά των ανθρώπων που θέλουν ένα προϊόν που θα μείνει στην οικογένειά τους σαν πιστό Akita Inu, χωρίς προβλήματα και αδιατάρακτη συναρμολόγηση, τότε αξίζει πραγματικά να το δεις.

Έφτασα λίγο αργότερα στην Αθήνα. Πραγματικά ενθουσιασμένος. Δεν με απασχολεί ντε και σώνει το τούρμπο, τουλάχιστον στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Ή, ακριβέστερα, όσο υπάρχουν τέτοια εύρωστα μηχανικά σύνολα με, αυτό που θα λέγαμε, «προσωπικότητα».

Εύχομαι το Jazz να μείνει ακόμα για καιρό έτσι. Όπως ακριβώς μου το περιέγραψε κάποτε κάποιος αδύνατος Ιάπωνας σε σπαστά αγγλικά. 

Info: honda-cars.gr / Photo: Honda Greece

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει