Ένα από τα πιο οικονομικά σε κατανάλωση υπερμίνι, μακράν το πιο ευρύχωρο, έξυπνα λειτουργικό και με ένα από τα πιο σωστά σεταρισμένα συστήματα υβριδικής υποστήριξης. Αυτό είναι σε περίληψη το νέο Honda Jazz, με το οποίο είχαμε την ευκαιρία για μία δοκιμή μακράς διάρκειας

Κάπου στα νότια της πόλης, νωρίς το πρωί, με το νέο Honda Jazz. Από €25.490, σύμφωνα με τις νέες χαμηλότερες τιμές που ισχύουν την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές (Ιούνιος 2025)
Τι λέει το 4D | Κορυφαία χρηστικότητα και υβριδική τεχνολογία για ένα υπερμίνι που το εκτιμάς όλο και περισσότερο ζώντας μαζί του |
Μας αρέσει | Χώροι SUV, εξαιρετική κατανάλωση, Magic Seats, γρήγορο τιμόνι, «τετράγωνο» πάτημα, αξιοπιστία Honda, ορατότητα, packaging |
Όχι και τόσο | Για κάποιους, υπερβολικά διακριτική εξωτερική σχεδίαση. Τιμή στα άνω κλιμάκια της κατηγορίας |
Τιμή | από €25.490 |
Άδεια πόλη, νωρίς. Υπάρχει κάτι ωραίο όταν οδηγείς ξημερώματα στην Αθήνα. Ελάχιστοι κυκλοφορούν, μερικοί ξενύχτιδες, σταματάς για φωτό εκεί όπου σε λίγη ώρα θα γίνεται χαμός, πιο ‘κει ένας καλοντυμένος ηλικιωμένος – πού να πηγαίνει, άραγε, γραβατωμένος τέτοια ώρα;

Κάπως έτσι, είχαμε ξεκινήσει να «γράφουμε» τα πρώτα διερευνητικά χιλιόμετρα μέσα στο υβριδικό Honda Jazz 1.5 i-MMD. Kομμένο και ραμμένο για χαμηλές καταναλώσεις, μακράν οι καλύτεροι χώροι στην κατηγορία (μεγαλύτεροι κι από κάποια B-SUV), μπροστά σου ο δεκαεξαβάλβιδος VTEC, κάποια 253 Nm ροπής και γύρω σου η παλέτα Honda Sensing με τους 10 αερόσακους
Τις επόμενες ημέρες μετρήθηκε η ρεαλιστική κατανάλωση, πώς είναι στο δρόμο και πώς μπορείς να αξιοποιήσεις το υβριδικό σύνολο, στο διακριτικό και μικρότερο μοντέλο της Honda, μιας εταιρείας που αγαπάμε.

Χώροι
Όπως ο Λυκαβηττός κοιτάζει την Αθήνα από ψηλά, έτσι κοιτάζει και τον ανταγωνισμό στα υπερμίνι το υβριδικό Honda Jazz όταν έρχεται η κουβέντα για αξιοποίηση χώρων.

Θυμάμαι εκείνο το ταξίδι, τότε, 2001 στη Φρανκφούρτη, στο παγκόσμιο λανσάρισμα της πρώτης γενιάς.
Αυτόπτης μάρτυς του επαναστατικού packaging, του “monospace” σχήματος, του έντονα κεκλιμμενου παρμπρίζ, του ρεζερβουάρ κάτω απ’ τα καθίσματα και των καθισμάτων που τα ‘κανες ό,τι ήθελες.
Έξυπνη χωροταξία και made in Japan, δικέ μου. Ήταν «μπροστά».
Fast forward στο 2025 και φαίνεται ξεκάθαρα πως η Honda δεν μπαστάρδεψε την αρχική ιδέα. Την κράτησε και την εξέλιξε. Ανοιγοκλείνεις πόρτες σε μεγάλες γωνίες, μπαινοβγαίνεις για πλάκα και έχεις τους μεγαλύτερους χώρους στην κατηγορία για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών (15,5 εκ. και 7,1 εκ., αντίστοιχα)

Και, ναι, τα Magic Seats είναι εδώ, αναδιπλώνονται και αναστρέφονται με δυο κινήσεις. Βλέπεις, το ρεζερβουάρ δεν είναι στην κλασική θέση, αλλά κάτω απ’ τα καθίσματα και προς τα εμπρός
Κάπως έτσι έχει ξεζουμιστεί και το τελευταίο χιλιοστό πρακτικότητας.
Μαζί και το cab forward παρμπρίζ, το έξτρα τριγωνικό παραθυράκι για πλήρη ορατότητα και αυτές οι τόσο βολικές θέσεις για το κινητό.

Το CVT
Η Honda, γνωστή για την τελειοθηρία της στα κιβώτια, θα μπορούσε να ‘χε εγκαταλείψει τα CVT (Continuously Variable Transmission / Κιβώτια Συνεχούς Μεταβαλλόμενης Μετάδοσης) πολύ καιρό πριν.
Για την ακρίβεια, όταν οι περισσότεροι άφηναν πίσω τα CVT. Ήταν, βλέπεις, εκείνη η καθυστέρηση απόκρισης καθώς κι αυτός ο ενοχλητικός ήχος που θύμιζε τρόλεϊ σε φάση επιτάχυνσης. Φυσιολογικό να μην άρεσε σε πολύ κόσμο

Όμως η Honda επέμεινε σε μια τεχνολογία που ενισχύει την οικονομία και την αποδοτικότητα, ειδικά σε αυτοκίνητα καθημερινής χρήσης. Ίσως να ‘ναι και η μόνη εταιρεία που επένδυσε τόσο πολύ σ’ αυτήν. Διότι την πιστεύει
Μία από τις εφαρμογές φαίνεται ξεκάθαρα και στο τρέχουν υβριδικό Jazz.
Οδηγώντας το όλο αυτό το διάστημα, κάνει θετική εντύπωση το πόσο πιο ομαλή ειναι η απόδοση, χωρίς καθόλου κενά και χωρίς πλέον το σπαστικό εκείνο ήχο που θύμιζε αρνί στο σφάξιμο.

Η ανάκτηση ενέργειας και η κατανάλωση
Ο τρόπος που ‘χουν πετύχει την ανάκτηση ενέργειας είναι υποδειγματικός.
Πρακτικά μπορείς να κινείσαι για μεγάλα διαστήματα μόνο με ρεύμα ενώ ξαφνιάζεσαι ευχάριστα όταν βλέπεις κατανάλωση στα 3,3 λτ/ 100 χλμ. μπλοκαρισμένος στο «ποτάμι» ή κατεβαίνοντας για Γλυφάδα

Η πραγματική μέση κατανάλωση καθ’ όλο το διάστημα της συμβίωσης με το Honda Jazz κυμάνθηκε στα 4,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Σε αυτήν την τιμή περιλαμβάνονται τα πάντα. Σβέλτη οδήγηση, πολλή πόλη στο σταμάτα-ξεκίνα, χαλαρές μετακινήσεις, κάποιες διαδρομές εκτός Αθήνας. Τα πάντα
Στο δρόμο
Το Honda Jazz είναι σταθερό, εύκολο και σχετικά «τετράγωνο» σε πάτημα, με φαρδιά μετατρόχια (1.487 και 1.474 χιλιοστά, αντίστοιχα εμπρός και πίσω).
Βοηθούσης της πολύ γρήγορης ηλεκτρικής κρεμαγιέρας με τις μόλις 2,35 στροφής από τέρμα σε τέρμα, αλλάζεις πανεύκολα κατεύθυνση και σε συνδυασμό με τις σχετικά σφιχτές ρυθμίσεις (που γενικά αγαπά η Honda), μπορείς να κινηθείς πραγματικά σβέλτα
Στη ζούγκλα της πόλης η άψογη περιφερειακή ορατότητα διευκολύνει τη σχετική σου θέση στο δρόμο ενώ τα paddles με το προσεταρισμένο λογισμικό στη λογική του CVT δίνουν την επιπλέον επιβράδυνση, αν τη χρειαστείς πέραν της ισχυρής ανάκτησης.
Στην πράξη μπορείς να κινείσαι για πολύ μεγάλο διάστημα με τον επιλογέα στη θέση ”Β” και σχεδόν ελάχιστη ενεργοποίηση του βενζινοκινητήρα
Η θέση οδήγησης είναι ευθύγραμμη, τα καθίσματα δεν κούρασαν ακόμα και σε πολύωρη χρήση ενώ έχεις στη διάθεσή σου και τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport) για την παραμετροποίηση σε τιμόνι και γκάζι.

Συνολικά πρόκειται για ένα πολύ μελετημένο υπερμίνι που το εκτιμάς όλο και περισσότερο όσο το οδηγείς. Το ιαπωνικό Jazz κυκλοφορεί ανάμεσά μας. Και παίζει τη δική του free jazz «μουσική». Η επιμονή έπιασε τόπο
Κινητήρας | 1.5 lt, τετρακύλινδρος, υβριδικός, VTEC |
Κιβώτιο | Αυτόματο CVT |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 122 PS |
Ροπή | 253 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 9,4'' |
Τελική ταχύτητα | 175 km/h |
Στροφές τιμονιού | 2,35 |
Κατανάλωση (δοκιμής) | 4,3 lt/100 lm |
Ρεζερβουάρ | 40 lt |
Βάρος | 1.230 kg |
Διαστάσεις | 4.089/1.694/1.526 (Μ/Π/ Υ σε mm) |
Ελαστικά | 185/55/16 (Έκδοση Advance) |
Eπίπεδο θορύβου | 65 db(A) |
Εγγύηση αντιπροσωπείας | 5 έτη |
Τιμή | από €25.490 |
Info: honda-cars.gr / Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.