Όσα πρέπει να ελέγξεις πριν βγεις στην αγορά για Honda S2000
Σπάνια ένα roadster ήταν τόσο οδηγοκεντρικό. Διαχρονικό σχήμα, μοτέρ-κόσμημα, συμπεριφορά που ήθελε έμπειρα χέρια, τιμημένη ατμόσφαιρα, αξιοπιστία. Το Honda S2000 είχε κλικάρει τα σωστά κουτάκια. Και, φαντάσου, έχουν περάσει είκοσι χρόνια από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε
Τι λέει το 4Drivers: διαχρονικό καθαρόαιμο roadster που δεν λέει να γεράσει. Οδηγοκεντρικό, με φανατικό κοινό και ικανό να μεταφέρει οδηγικό σασπένς
Λόγω περιορισμένης ροπής στις χαμηλές rpm απαιτεί στροφάρισμα για να αποδώσει αυτά που υπόσχεται. Και τότε απαιτεί γνώσεις και εμπειρία για να οδηγηθεί πραγματικά γρήγορα χωρίς ηλεκτρονικά. Που, ούτως ή άλλως, δεν ήρθαν πριν το 2006.
Oh yes: Κινητήρας με κορυφαία απόδοση ανά λίτρο, άκαμπτο σασί, ήχος, αίσθηση εμπλοκής του οδηγού στα δρώμενα, κιβώτιο αναφοράς, μινιμαλιστική καμπίνα, αξιοπιστία
Sorry, no: απότομες αντιδράσεις στο «σκαλοπάτι» ροπής του VTEC, μέτρια θέση οδήγησης με τιμόνι που δεν ρυθμίζεται σε καμία κατεύθυνση και ελάχιστα, πραγματικά «καθαρά» κομμάτια που αναμενόμενα είναι ακριβά
Το Honda S2000 στο κλασικό γκρι. Αυτοκίνητο που ακόμα και σήμερα συνεχίζεις να κοιτάς. Παρά την έλλειψη ροπής χαμηλά, τη μέτρια άνεση ή τη μη ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης. Όμως, σ’ αυτήν τη ζωή κανείς δεν είναι τέλειος. Και τα υπέρ του S2L ήταν συντριπτικά περισσότερα. Και σημαντικότερα, επίσης
Σχεδίαση
Δέκα χρόνια κράτησε στην παραγωγή, από το 1999 ως το 2009, με ένα ουσιαστικά σχήμα ανεξαρτήτως ενδιάμεσων facelift. Είναι ενδεικτικό της πανέμορφης αρχικής σύλληψης. Μελλοντικό classic; Υπό προϋποθέσεις μπορεί και ναι.
Τι να προσέξω
Βάσεις κινητήρα (πολλοί θεωρούν χρήσιμο το αμορτισέρ κινητήρα που αποσβαίνει κραδασμούς), retainers βαλβίδων, εξονυχιστικό έλεγχο αμαξώματος, τσεκάρισμα αν έχουν λάβει χώρα τα εργοστασιακά updates, έλεγχο χρώματος βάσης μπαταρίας καθώς συχνά εντοπίζεται κάποιο ξεχασμένο υπόλειμμα χτυπήματος και, βέβαια, διασταύρωση του αριθμού πλαισίου για το αν πρόκειται για γνήσιο μοντέλο AP2* ή AP1 που απλά έχουν φορεθεί εξωτερικά τα «πράγματα» του facelift.
Ελέγξτε τη διαδρομή του επιλογέα. Μετακινείται με την ίδια αίσθηση και σβέλτα ο λεβιές σε όλες τις διαδρομές, περιλαμβανομένης της όπισθεν;Επίσης, ειδικά σε πρώτης γενιάς AP1 (2000 – 2003) παρατηρήστε αν την ώρα που συμπλεκτάρετε ακούγεται κάποιο βούισμα.
Στη διάρκεια της ζωής του Honda S2000 έγιναν πάμπολλες αλλαγές, βελτιώσεις ή resets. Σημαντικό, ωστόσο, στοιχείο αποτελεί η διαφοροποίηση των ρυθμίσεων της ανάρτησης ανάμεσα στις δυο πρώτες γενιές (AP1 και AP2).
Η πρώτη, σχεδιασμένη αρχικά ώστε να περιορίζει αισθητά τη βύθιση (dive), είχε το «μειονέκτημα» των πιο απότομων αντιδράσεων. Σε συνδυασμό με την μέτριας αίσθησης ηλεκτρική κρεμαγιέρα άφηνε τον ανυποψίαστο με μια ωραιότατη υπερστροφή. Που κατέληγε σε σώσιμο της τελευταίας στιγμής ή απλά στο φαναρτζίδικο. Ήταν όμως πιο ωμό και, για κάποιους, πιο «αντρικό»
Πάντως, όπως μας είχε εκμυστηρευτεί κάποτε άνθρωπος της εισαγωγικής, εκ των έσω, ένα 60% με 70% των Honda S2000 που είχαν πουληθεί, είχε επιστρέψει τρακαρισμένο. Tουλάχιστον στα πρώτα χρόνια της διάθεσης του αυτοκινήτου.
Οι πιο «καθαρές» από μεταχειρισμένα Honda S2000 αφορούν μοντέλα από το 2006 και εντεύθεν. Αυτά, δηλαδή, που διέθεταν ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (VSC). Η τελευταία γενιά ήταν πιο ραφιναρισμένη, συνήθως με λιγότερα χιλιόμετρα και μπορεί να τη βρεις σε καλή κατάσταση. Σε κάθε περίπτωση, η δυσκολία είναι να εντοπιστεί ένα σχετικά αζόριστο «κομμάτι» με όσο το δυνατόν λιγότερες επεμβάσεις
Κατανάλωση
Λόγω της ιδιομορφίας του κινητήρα να δουλεύει πρακτικά σε δύο περιοχές στροφών, όσο κινείστε χαλαρά ή σε ένα ταξίδι με σταθερό γκάζι μπορείτε να δείτε μέση κατανάλωση κάτω των 8 lt/100 km. Μια μέση μικτή της τάξης των 12-13 lt 100 km είναι φυσιολογική τιμή.
Εκδόσεις
Tυπικά διακρίνεται σε AP1 και AP2. Πολύ χοντρικά, η πρώτη είναι με τα δύο πίσω στρογγυλά φανάρια και το πλαστικό «παρμπρίζ» αντί για τζάμι. Τα πολύ πιο όμορφα -ειδικά από μπροστά- AP2 ξεκίνησαν να παράγονται το 2004. Με επιπλέον οπτική διαφοροποίηση τους τροχούς 17 ιντσών.
Η τελευταία γενιά, από το 2006 και έπειτα, χαρακτηρίζεται από την προσθήκη του VDC, του ηλεκτρόγκαζου (drive by wire), τα ηχεία στα προσκέφαλα και ένα νέο χρώμα, το Laguna Blue Pearl.
Insider’s tip
Η απόδοση των 120 ίππων ανά λίτρο (240 PS στο σύνολο) παρέμεινε στην κορυφή της αυτοκινιτικής πυραμίδας για ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Το ρεκόρ του Honda S2000 έσπασε, χρόνια αργότερα, η Ferrari 458 Italia. Ναι ήταν τόσο καλός.
Συμπέρασμα
Ένα φετιχιστικό roadster με τέλειο ζύγισμα και χαρακτήρα. Ενημερωτικά, πάντως, τα διπλά ψαλίδια της ανάρτησης προτιμούν λείες επιφάνειες και έμπειρα χέρια.
Δεν συστήνεται για τον άπειρο. Αν βρείτε ένα προσεγμένο, AP2 κατά προτίμηση και ελληνικό ώστε να μπορεί πιο έγκυρα να εξιχνιαστεί το ιστορικό σέρβις, πάρτε το και χαρείτε το για χρόνια.
* Ευχαριστούμε τον φίλο και αναγνώστη του 4D, κ. Νικόλα Παπαπάσχο, για την παρακάτω διευκρίνιση αναφορικά με το διαχωρισμό μεταξύ AP1 και AP2 εκδόσεων. Την οποία και παραθέτουμε αυτούσια:
«Στην Ευρώπη δεν ήρθε ποτέ AP2. Όλα τα Honda S2000 που πoyλήθηκαν σ’ όλο το κόσμο, με εξαίρεση την Αμερική, είναι AP1. Ο αριθμός πλαισίου σε όλα τα S2000 γράφει «AP1». Για την επίσημη Honda, ως AP2 θεωρούνται μόνο τα αμερικανικά με τον 2.2 κινητηρα, από το 2004 έως το 2009. Eίναι και τα μόνα που στον αριθμό πλαισίου αναγράφουν το «AP2.
Όλα τα υπόλοιπα, απ’ το 2004 και μετά, είναι AP1 facelift που προφανώς έχουν τις εμφανισιακές αλλαγές αλλά κυρίως την αλλαγή στη γεωμετρία. Ό,τι, λοιπόν, πουλήθηκε στην Ελλάδα είναι AP1 και AP1 facelift».
Photo: ΚevHayworth /honda-cars.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.