2ο Χέρι: Honda S2000. Τι πρέπει να ξέρεις

Post date:

Author:

Category:

Όσα πρέπει να ελέγξεις πριν βγεις για μεταχειρισμένο S2K

Τι λέει το 4Drivers: διαχρονικό καθαρόαιμο roadster που δεν λέει να γεράσει. Οδηγοκεντρικό, με φανατικό κοινό και ικανό να μεταφέρει οδηγικό σασπένς. Λόγω περιορισμένης ροπής στις χαμηλές rpm απαιτεί στροφάρισμα για να αποδώσει αυτά που υπόσχεται. Και τότε απαιτεί γνώσεις και εμπειρία για να οδηγηθεί πραγματικά γρήγορα χωρίς ηλεκτρονικά – που, ούτως ή άλλως, δεν ήρθαν πριν το 2006.

Oh yes: Κινητήρας-κόσμημα, άκαμπτο σασί, ήχος, αίσθηση »εμπλοκής» του οδηγού στα δρώμενα, κιβώτιο αναφοράς, μινιμαλιστική καμπίνα, αξιοπιστία.

Sorry, no: απότομες αντιδράσεις στο »σκαλοπάτι» ροπής του VTEC, μέτρια θέση οδήγησης με τιμόνι που δεν ρυθμίζεται σε καμία κατεύθυνση, ελάχιστα πραγματικά »καθαρά» κομμάτια που, μοιραία, »κρατάνε» τιμές.

honda-s222-4rivers.gr

Σχεδίαση: Δέκα χρόνια κράτησε στην παραγωγή, από το 1999 ως το 2009, με ένα ουσιαστικά σχήμα ανεξαρτήτως ενδιάμεσων facelift. Είναι ενδεικτικό της πανέμορφης αρχικής σύλληψης. Μελλοντικό classic; Υπό προϋποθέσεις, μπορεί και ναι.

Τι να προσέξω: Βάσεις κινητήρα (πολλοί θεωρούν χρήσιμο το αμορτισέρ κινητήρα που αποσβαίνει κραδασμούς), retainers βαλβίδων, εξονυχιστικό έλεγχο αμαξώματος, τσεκάρισμα αν έχουν λάβει χώρα τα εργοστασιακά updates, έλεγχο χρώματος βάσης μπαταρίας καθώς συχνά εντοπίζεται κάποιο ξεχασμένο υπόλειμμα χτυπήματος και, βέβαια, διασταύρωση του αριθμού πλαισίου για το αν πρόκειται για γνήσιο μοντέλο AP2* ή AP1 που απλά έχουν »φορεθεί» εξωτερικά τα »πράγματα» του facelift. 

Ελέγξτε τη διαδρομή του επιλογέα. Μετακινείται με την ίδια αίσθηση και σβέλτα ο λεβιές σε όλες τις διαδρομές, περιλαμβανομένης της όπισθεν;

Επίσης, ειδικά σε πρώτης γενιάς AP1 (2000 – 2003) παρατηρήστε αν την ώρα που συμπλεκτάρετε ακούγεται κάποιο βούισμα.

Στη διάρκεια της ζωής του S2000 έγιναν πάμπολλες αλλαγές, βελτιώσεις ή resets. Σημαντικό, ωστόσο, στοιχείο αποτελεί η διαφοροποίηση των ρυθμίσεων της ανάρτησης ανάμεσα στις δυο πρώτες γενιές (AP1 και AP2).

Η πρώτη, σχεδιασμένη αρχικά ώστε να περιορίζει αισθητά τη βύθιση (dive), είχε το »μειονέκτημα» των πιο απότομων αντιδράσεων που σε συνδυασμό με τη μέτριας αίσθησης ηλεκτρική κρεμαγιέρα άφηνε τον ανυποψίαστο με μια ωραιότατη υπερστροφή. Που κατέληγε σε σώσιμο της τελευταίας στιγμής ή απλά στο φαναρτζίδικο. Ήταν όμως πιο ωμό και, για κάποιους, πιο »αντρικό».

Πάντως, όπως μας είχε εκμυστηρευτεί άνθρωπος της εισαγωγικής εκ των έσω, ένα 60% με 70% των S2000 που είχαν πουληθεί μέσω αυτής, είχε επιστρέψει τρακαρισμένο, τουλάχιστον τα πρώτα χρόνια της διάθεσής του αυτοκινήτου

Πρακτικά, οι πιο καθαρές περιπτώσεις αφορούν μοντέλα AP2 από το 2006 και εντεύθεν που διέθεταν ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (VSC). Η τελευταία γενιά είναι πιο ραφιναρισμένη, συνήθως με λιγότερα χιλιόμετρα και σε πολύ καλή κατάσταση. 

Πόσο να πληρώσω: τελευταία έχουν ανέβει. Πριν δυο χρόνια έβρισκες από €6.000 ως €7.500 για AP1. Πλέον, έχουν μετατοπιστεί προς τα πάνω. Γύρω στα €14.000 για καλοσυντηρημένο AP2 δεκαετίας. Και από €16.000 και πάνω για AP2 με VSC, ανάλογα με την κατάσταση, το service history και την »καθαρότητα» του αυτοκινήτου.

Σε κάθε περίπτωση, η δυσκολία είναι να βρείτε ένα σχετικά αζόριστο κομμάτι με όσο το δυνατόν λιγότερες επεμβάσεις. 

Κατανάλωση: λόγω της ιδιομορφίας του κινητήρα να δουλεύει πρακτικά σε δύο περιοχές στροφών, όσο κινείστε χαλαρά ή σε ένα ταξίδι με σταθερό γκάζι μπορείτε να δείτε μέση κατανάλωση κάτω των 8 lt/100 km. Μια μέση μικτή της τάξης των 12-13  lt 100 km είναι φυσιολογική τιμή.

Εκδόσεις: Tυπικά διακρίνεται σε AP1 και AP2. Πολύ χοντρικά, η πρώτη είναι με τα δύο πίσω στρογγυλά φανάρια και το πλαστικό »παρμπρίζ» αντί για »τζάμι». Τα πολύ πιο όμορφα -ειδικά μπροστά- AP2  ξεκίνησαν να παράγονται το 2004 με επιπλέον οπτική διαφοροποίηση τους τροχούς 17 ιντσών.

Η τελευταία γενιά, από το 2006 και έπειτα, χαρακτηρίζεται από την προσθήκη αυτήν του VDC, του »ηλεκτρόγκαζου» (drive by wire), τα ηχεία στα προσκέφαλα και ένα νέο χρώμα, το Laguna Blue Pearl.

Insider’s Tip: η απόδοση 120 ίππων στο λίτρο (240 hp στο σύνολο) παρέμεινε στην κορυφή της αυτοκινιτικής πυραμίδας για ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Το ρεκόρ του S2000 έσπασε, χρόνια αργότερα, η Ferrari 458 Italia. Τόσο καλό.

Συμπέρασμα: ένα φετιχιστικό roadsters με τέλειο ζύγισμα και χαρακτήρα. Τα διπλά ψαλίδια παντού προτιμούν λείες επιφάνειες και έμπειρα χέρια.

Δεν συστήνεται για τον άπειρο. Αν βρείτε ένα προσεγμένο, AP2 κατά προτίμηση, μη εισαγωγής ώστε να μπορεί πιο έγκυρα να εξιχνιαστεί το service history, πάρτε το και χαρείτε το για χρόνια. 

* Ευχαριστούμε τον φίλο και αναγνώστη του 4D, κ. Νικόλα Παπαπάσχο, για τη διευκρίνιση αναφορικά με το διαχωρισμό μεταξύ AP1 και AP2 εκδόσεων, την οποία και παραθέτουμε αυτούσια:

«Στην Ευρώπη δεν ήρθε ποτέ AP2. Όλα τα s2000 που πωλήθηκαν σε όλο το κόσμο, με εξαίρεση την Αμερική, είναι AP1. Ο αριθμός πλαισίου σε όλα τα S2000  γράφει AP1. Για την επίσημη Honda, AP2 θεωρούνται μόνο τα αμερικανικά με τον 2.2 κινητηρα, από το 2004 έως το 2009, και είναι και τα μόνα που στον αριθμό πλαισίου αναγράφουν το AP2.

Όλα τα υπόλοιπα, από το 2004 και μετά, είναι AP1 facelift που προφανώς έχουν τις εμφανισιακές αλλαγές αλλά κυρίως την αλλαγή στη γεωμετρία. Ό,τι, λοιπόν, πωλήθηκε στην Ελλάδα λοιπόν είναι AP1 και AP1 facelift».

Photo: ΚevHayworth /Flickr 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει