Υπέροχα hot hatch που μπορείς να αποκτήσεις με κάτω από €10.000

Post date:

Author:

Category:

 

Η γοητεία του προσιτού και του οδηγικού σασπένς σε hatch συσκευασία

 

 Το ολοκληρωμένο – VW Golf GTi (Μk5)

VW Golf GTi

 Τι λέει το 4Drivers: ένα απ΄τα πιο all around αυτοκίνητα για να συνδέσεις γρήγορα, ποιοτικά και ξεάγχωτα το σημείο Α με το σημείο Β. Σε στριφτερά κομμάτια κολακεύει ακόμα και τον μέσο οδηγό, ”ταξιδεύει” ιδιαίτερα ξεκούραστα, προσπερνά εύκολα και με ασφάλεια, παίζει άψογα το ρόλο του καθημερινού αυτοκινήτου, ιδανικό για να καλύπτεις χιλιόμετρα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

 

 

Oh yes: προοδευτικές αντιδράσεις ακόμα και στην απόλυτη πίεση, θέση οδήγησης, ροπή υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα, ποιότητα συναρμολόγησης, εργονομία, μεταπώληση

 

Sorry, no: σχετικά ”κλινική” εμπειρία από οδηγικής πλευράς, εύκολα αποκωδικοποιήσιμο, αίσθηση τιμονιού, πλαδαρή απόκριση γκαζιού, μη απενεργοποιούμενο πλήρως ESP

 

Το παρθένο – Peugeot 306 GTi

Peugeot 306 GTi

Τι λέει το 4Drivers: το παλαιότερο της ομήγυρης ξεχωρίζει για την απολύτως petrolhead οδηγική του προσέγγιση αλλά και ως απόδειξη του πώς αρκούν 167 ίπποι, ένα εξάρι κιβώτιο και αρκετό τσαγανό για να κυνηγήσεις δυνατότερες και πιο σύγχρονες κατασκευές. Μηχανολογικά ανόθευτο με πλήρη απουσία ηλεκτρονικών βοηθημάτων

 

Oh yes: ανόθευτη προσθιοκίνητη αίσθηση, ακρίβεια, ευελιξία, αίσθηση συστήματος διεύθυνσης, μειωμένο βάρος, old school, χαμηλές τιμές ως μεταχειρισμένο (καθώς ο κόσμος έχει αρχίσει να το ξεχνά)

 

Sorry, no: καμπίνα και γενικότερη σχεδίαση που δείχνουν την ηλικία του, φτηνά πλαστικά, περιορισμένες ευκολίες, σχετικά χαλαρή συναρμολόγηση

 

Το ”GT” – Ford Focus ST (Mk2)

Ford Focus ST

Τι λέει το 4Drivers: το μόνο πεντακύλινδρο της κατηγορίας με αρχοντικό ”πάτημα”, χαρακτήρα μεγάλου τουρισμού και αίσθηση μελετημένου engineering. Έζησε στη σκιά του παντοδύναμου RS αλλά οι 225 ίπποι αρκούν για τη συντριπτική πλειοψηφία των απαιτήσεων. Το μοτέρ των 2.5 λίτρων (και τα συνεπακόλουθα υψηλά τέλη κυκλοφορίας) έχουν συμπιέσει τις τιμές των μεταχειρισμένων σε κωμικά επίπεδα

 

Oh, yes: βαθύς, πειστικός ήχος, παραμετροποίηση αίσθησης τιμονιού, ασφαλής οδικής συμπεριφορά που δεν θα πει όχι σε μεταφορές βάρους και άλλα συμμετοχικά, γρήγορος επιλογέας, καθίσματα Recaro, σύγχρονη καμπίνα, χαμηλό κόστος κτήσης

 

Sorry no: το ανθεκτικό μοτέρ (συνεργασία Ford – Volvo) καίει αρκετά υπό πίεση, σχετικά υψηλή θέση οδήγησης, υψηλό κόστος φορολογικής συντήρησης

Tο τζαπόνι – Honda Type R (FN2)

Honda Civic Type R

 Τι λέει το 4Drivers: εξαιρετικός συνδυασμός μεταξύ χαρντκορίλας και καθημερινής χρηστικότητας. Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις στην αγορά του μεταχειρισμένου με παραδοσιακή αξιοπιστία και ευρύ κοινό. Το οδηγείς περισσότερο με τη μουσούδα και εξαντλώντας το στροφόμετρο που δεν λέει όχι στις 8400 rpm. Η αντικατάσταση της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων στο πρώτης γενιάς Type-R (ΕP3) με ημιάκαμπτο άξονα, προκάλεσε πολλή γκρίνια στους petrolheads. Εν τούτοις, στην ελληνική πραγματικότητα, με το FN2 μπορείς να κινηθείς ταχύτατα χωρίς να στερείσαι κάτι συγκλονιστικό.

 

Oh yes: ατμοσφαιρικός κινητήρας με άποψη, το καλύτερο κιβώτιο της κατηγορίας μαζί με κοντή, κλικαριστή διαδρομή επιλογέα, πρόσφυση, προοδευτικότητα, καμπίνα, καθίσματα, αξιοπιστία, κατανάλωση

 

Sorry no: σχεδιαστικό overkill πίσω μέρους, σχετικά πιο μονοδιάστατο ως συμπεριφορά και συμμετοχικότητα πίσω άξονα (για τον πολύ ”ανήσυχο” οδηγό), υψηλό κόστος στα μεταχειρισμένα με κόστος οριακά κάτω από €10.000. Η εικονιζόμενη έκδοση Championship White είναι μακράν ακριβότερη

 

[Διάβασέ το: 2ο Χέρι: Honda Civic Type R]

Tο best seller – MINI Cooper S (R56)

MINI Cooper S

 Τι λέει το 4Drivers: Η πλειοψηφία των οδηγών θα ελκυστεί από το συνολικό πακέτο του S. Ιδιαίτερο σχεδιαστικά, άμεσο οδηγικά με καρτίστικη αίσθηση κυρίως στις αλλαγές πορείας, με ”επίγεια” κυβικά (1.6 λίτρα), επιδόσεις και συμμετοχικότητα

 

Oh yes: χαμηλή θέση οδήγησης, ζωντανή αίσθηση σασί, χαμηλό κόστος συντήρησης, ιδιαίτερη καμπίνα, κινηματική ακρίβεια, μεγάλη διαθεσιμότητα μεταχειρισμένων

 

Sorry no: μέτρια πλευρική στήριξη καθισμάτων, περιορισμένη διαδρομή ανάρτησης, κουραστική κύλιση (όπως και ταξίδι), μέτρια αίσθηση επιλογέα, ανύπαρκτοι χώροι για τους πίσω, κάποια παράπονα σε θέματα αξιοπιστίας

Tο στριφτερό – Renault Clio RS (MK3)

Τι λέει το 4Drivers: Όσο δεν πηγαίνεις γρήγορα νομίζεις πως οδηγείς το Clio της θείας σου. Όχι ιδιαίτερα ροπάτο, με αδιάφορο ήχο και απλοϊκή καμπίνα. Όσο, όμως, αρχίζεις να πιέζεις (ο F4R θέλει στροφάρισμα) τόσο καταλαβαίνεις πως η εμπρός ανάρτηση με το double axis είναι μαγική και βρίσκεσαι σε ένα mini-όπλο, ικανό να εκτελέσει σε στριφτερά κομμάτια μακράν πιο δυνατά αυτοκίνητα. Καταπληκτικό petrolhead αυτοκίνητο από τα 7/10 και πάνω, αδιάφορο από εκεί και κάτω. Με ένα roll cage και τέσσερα σλικς κατεβαίνεις αγώνα

 

Oh yes: το καλύτερο και πιο στριφτερό στήσιμο της ομήγυρης, ακούραστα τετραπίστονα της Brembo, ρυθμισιμότητα πίσω άξονα, καταπληκτική διαδρομή ανάρτησης, απουσία αντιδράσεων στο τιμόνι, πραγματική αρνητική άντωση, λογικές τιμές ως μεταχειρισμένο (€6.000 – €9.000)

 

Sorry no: υψηλή θέση οδήγησης, δεν δίνει την αίσθηση ενός πραγματικά γρήγορου αυτοκινήτου αν δεν εξαντλείς το στροφόμετρο, αδιάφορη αίσθηση τιμονιού, όχι τόσο solid ως συναρμογή

 

[Διάβασέ το: 2ο Χέρι: Renault Clio RS]

Photo: Γ. Κούτος / VW / Google / MINI / Σπύρος Κανατάς

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει