Οδηγικό ενδιαφέρον, χαρακτήρας, ειδικές εκδόσεις, στροφές και ένα ζητούμενο: κάτω από €30.000. Για καινούργιο. Γίνεται; Γίνεται. Με αλφαβητική σειρά
Ford Fiesta ST – 200 PS – €20.254
Τι λέει το 4Drivers: σπορ αυτοκίνητο σε συσκευασία υπερμίνι. To Fiesta ST είναι συνολικά καλύτερο από το προηγούμενο και, παρά το ότι πρόκειται ουσιαστικά για το ίδιο σασί, μεταβολίζει με φρεσκάδα τη νέα του μηχανολογική προίκα. Σπορ, άμεσο και αιχμηρό για όποιον θέλει το πιο οδηγοκεντρικό μικρό
Oh yes: οδηγικό fun, επιδόσεις, το καλύτερο τιμόνι στην κατηγορία, συμμετοχικός χαρακτήρας, «ελληνικά» κυβικά, 3θυρο και 5θυρο, τιμή αγοράς
Sorry, no: σφιχτή έως κουραστική ανάρτηση σε κακό, ελληνικό οδόστρωμα, σχετικά στενά μετατρόχια που, σε συνδυασμό με το ελεγχόμενο διαφορικό, μεταφέρουν, για τον μέσο οδηγό, περισσότερη οξύτητα αντιδράσεων στην είσοδο της καμπής υπό πίεση. Διατίθεται και χωρίς ελεγχόμενο διαφορικό για όποιον θέλει μια πιο ήπια εκδοχή
Κυβισμός: 1.5 lt
Ροπή: 290 Nm/ 4.200 rpm
Επιδόσεις: 0-100 σε 6.5”, Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Τέλη κυκλοφορίας: €163
Hyundai i30 N -250 PS – €26.990 & 275 PS – €28.750
Τι λέει το 4Drivers: Ποτέ στο παρελθόν μια εταιρεία χωρίς ιδιαίτερο οδηγοκεντρικό βιογραφικό δεν έχει καταφέρει να μπει τόσο πειστικά σε έναν τόσο απαιτητικό «χώρο» όσο τα hot hatch του Πραγματικού Οδηγού
Το Hyundai i30 N καταφέρνει ακριβώς αυτό. Όντας τόσο όσο… Ομοιογενές, ευχάριστα επιθετικό και φτιαγμένο για να αντέξει. Σεμνά, αθόρυβα και με στρατηγικό master plan. Μπράβο στη Hyundai
Oh yes: Ομοιογενές, με άψογη θέση οδήγησης, «γλυκό» στον τρόπο που διαχειρίζεται την πίεση, με εξαιρετικό πλουραλισμό στη διαχείριση των προγραμμάτων οδήγησης
Α! Και 5 χρόνια εγγύηση ανεξαρτήτως χιλιομέτρων – στοιχείο που μετρά πολύ σε τέτοιου τύπου κατασκευές όπου η πίεση είναι δεδομένη
Sorry no: όχι τόσο σκληροπυρηνικό όσο φαντάζεται κανείς από την τιμή των 275 ίππων. Η οποία είναι και η έκδοση που αξίζει να πάρει κάποιος καθώς διαθέτει το μπλοκέ διαφορικό και άλλα ενδιαφέροντα καλούδια, όπως µεγαλύτερης διαµέτρου φρένα, τροχούς 19 ιντσών, βαλβίδα εξαγωγής για ακόµα πιο επιθετικό, αλλά όχι υπερβολικό ήχο
Όμως, αυτή είναι μια αίσθηση που προκύπτει μόνο συγκριτικά, ιδιαίτερα αν έχεις οδηγήσει ένα Honda Civic Type R, το οποίο, ωστόσο, είναι απείρως ακριβότερο. Είπαμε, κάτω από €30.000
Κυβισμός: 2.0 lt
Ροπή: 353 Nm/1.450 σ.α.λ.
Επιδόσεις: 0-100 σε 6.5” και 6.1”, Tελική ταχύτητα: 248 km/h
Τέλη κυκλοφορίας: €294 (250 PS) & €399 (275 PS)
MINI Cooper S – 192 PS – €26.445
Τι λέει το 4Drivers: το Cooper S απέκτησε για πρώτη φορά δίλιτρο κινητήρα ενώ μεγάλωσε και σε διαστάσεις. Το τελικό προϊόν μπορεί να είναι λιγότερο αιχμηρό σε σχέση με το παρελθόν αλλά πιστεύουμε πως για ένα αυτοκίνητο με τόσο τετράγωνη αρχιτεκτονική η κίνηση είναι πιο λειτουργική. Τόσο σε καθημερινή χρήση όσο και οδηγοκεντρικά, αν συνυπολογίσει κανείς το ελληνικό οδοστρωμα
Εσωτερικό-μπιζού με απεριόριστες δυνατότητες εξατομίκευσης, ακριβές και άμεσο τιμόνι αλλά και δυνατότητες οδηγικού fun. Όποιος νομίζει πως το Cooper S έχει γίνει νωθρό οδηγικά, μάλλον έχει μείνει σε άλλες ρομαντικές εποχές καθώς. Επίσης, αν απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά και δεν το φοβηθείς, γίνεται εύκολα και άμεσα υπερστροφικό με τους κατάλληλους χειρισμούς. Fun και στυλ
Oh yes: ιδιαίτερο αυτοκίνητο στην πιο ώριμη εκδοχή του, ηλεκτρονική ανάρτηση που αποσβαίνει απρόσμενα ενδοτικά στη μαλακή ρύθμιση, επιτέλους ικανοποιητική πλευρική στήριξη καθισμάτων, επιλογές χρωμάτων / επενδύσεων / αναβαθμίσεων, μεταπωλητική ισχύς
Sorry, no: απουσία μηχανικού ελεγχόμενου διαφορικού, ανύπαρκτος χώρος για τους πίσω επιβάτες (εκτός αν είναι bonsai)
Κυβισμός: 2.0 lt
Ροπή: 280 Nm/1.250 σ.α.λ.
Επιδόσεις: 6.8”, Tελική ταχύτητα: 235 km/h
Τέλη κυκλοφορίας: €159
Seat Leon SC 2.0 TSI Cupra – 300 PS – €27.745
Τι λέει το 4Drivers: δυνατό, εκρηκτικό και αποτελεσματικό εμπροσθιοκίνητο σε ένα συνολικά ποιοτικό hot hatch πακέτο που μπορεί να κάνει ήρωα και τον απλώς ικανό. Τρομερό μοτέρ με προκλητικούς 300 ίππους σε χαμηλό κόστος. Αίσθηση ενός πολύ μασίφ, γεροδεμένου και γενικά σφιχτού αυτοκινήτου
Οι εντυπωσιακοί τροχοί 19 ιντσών είναι οριακοί για ελληνικούς δρόμους και καλό είναι να κάνεις τα δικά σου «σλάλομ» ανάμεσα σε φρεάτια και ανωμαλίες. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οδηγήσαμε στη θέση ”Comfort” που διατηρεί την απόσβεση στις μαλακές ρυθμίσεις. Σε καλό οδόστρωμα, ωστόσο, ή σε φουλ επιθετική διάθεση, οι σφιχτότερες ρυθμίσεις μεταδίδουν μια καταπελτική αίσθηση. Λύκος με ένδυμα προβάτου
Oh yes: ο πιο δυνατός και ροπάτος κινητήρας κάτω από το ψυχολογικό όριο των €30.000. Ένα εξαιρετικό σύνολο, τρελά ελαστικό αφού μπορείς να κινείσαι ακόμα και με μια 6η και λιγότερες από 1500 rpm σε ανηφόρα. Πρακτικότητα, οδηγοκεντρικός χαρακτήρας, πρόσφυση, ποιότητα συναρμολόγησης, εργονομία, χαμηλή θέση οδήγησης
Sorry, no: ιδιαίτερα σφιχτή κύλιση, περιορισμένη ρυθμισιμότητα πίσω άξονα, μονοδιάστατο χρωματικά εσωτερικό, περιορισμένο «λούστρο» στο εσωτερικό
Κυβισμός: 2.0 lt
Ροπή: 380 Nm/1.800 σ.α.λ.
Επιδόσεις: 0-100 σε 5.7”, Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Τέλη κυκλοφορίας: €292
VW Polo GTi – €21.950
Τι λέει το 4Drivers: ώριμο, γρήγορο και, για πρώτη φορά στη 18χρονη ιστορία του, με δίλιτρο κινητήρα από το Golf GTI. Δεν είναι το σκληροπυρηνικό hot hatch αλλά απευθύνεται σε ένα ευρύτερο κοινό που δεν αγχώνεται για τίτλους στον ειδικό Τύπο των αμετανόητων petrolheads
H VW έχει τη δική της προσέγγιση στο θέμα των hot hatch. Φαίνεται να τοποθετεί τα μοντέλα της με το λογότυπο ”GTI” σε μια πιο πρακτική, θα μπορούσες να πεις και ώριμη, πλευρά της αγορας, παραμένοντας γρήγορα, ασφαλή και χρηστικά.
Μάλιστα, στη μεσαία περιοχή του στροφόμετρου, το Polo είναι πιο «γεμάτο» και αισθάνεσαι πιο έντονα τη ροπή. Τόσο από το Fiesta ST όσο και από το MINI Cooper S
Ικανό, ροπάτο, μοντέρνο και αποτελεσματικό. Μάλιστα, σε ρυθμούς 7/10 βρίσκει τη χρυσή τομή του καθώς ο μπροστινός άξονας με τη δική του κινηματική (σε σχέση με τα απλά Polo) προσφέρει την εμπιστοσύνη να πιέσεις, να βγάλεις το ESP «μισό off» και να κινηθείς ταχύτατα
Oh yes: επιδόσεις, ροπή, ευρύχωρη καμπίνα, το καλύτερο infotainment της κατηγορίας, άνετη μετακίνηση στις μεγάλες αποστάσεις, διακριτικά συστήματα υποβοήθησης
Sorry, no: συντηρητική χαρτογράφιση κιβωτίου DSG, συμπαγής αλλά όχι αναλυτική οδηγική αίσθηση, φορολογικό αποτύπωμα δίλιτρου κινητήρα
Κυβισμός: 2.0 lt
Ροπή: 320 Νm/1.500 σ.α.λ.
Επιδόσεις: 0-100 σε 6.7”, Τελική ταχύτητα: 237 km/h
Τέλη κυκλοφορίας: €292
Photo: Konstantinos Sfitis/ Media Press / Γ. Καραγιωργάκης / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.