Οδηγούμε Hyundai i30 N. Επίθεση στο δόξα πατρί των hothatch

Post date:

Author:

Category:

Hyundai i30 N δοκιμή

 

Νέο κεφάλαιο, Το Hyundai i30 N είναι ένα σημαντικό αυτοκίνητο σε μια κατηγορία που αγαπάμε. Η Hyundai ως καθεστώς στο μυαλό ενός petrolhead; Ναι, συμβαίνει από €26.990

Τρομερή τιμή, καταπληκτικό, «γλυκό» αυτοκίνητο. Ένα μεγάλο μπράβο στη Hyundai. Σεμνά, αθόρυβα, δυνατά.

Λένε (και έχουν δίκιο) πως χρειάζεται πολυετές βιογραφικό για να καταφέρεις, κάποτε, να φτιάξεις ένα σοβαρό hothatch. Λένε, επίσης, πως χρειάζονται δεκαετίες με «ένσημα» στο «χώρο» των δυνατών και άξιων εμπροσθιοκίνητων για να παρουσιάσεις ένα εξίσου άξιο εκπρόσωπο.

Αυτός είναι ο κανόνας. Αλλά η Hyundai έκανε την εξαίρεση. Με το i30 N, ένα αυτοκίνητο που με €26.990 και απόδοση 250hp ή με €28.750 και απόδοση 275hp (έκδοση Performance) και 378Nm ροπής, μπαίνει σφήνα ως μια απόλυτα οδηγοκεντρική επιλογή στα αυτοκίνητα που λατρεύουμε να οδηγούμε.

Ομοιογενές, με άψογη θέση οδήγησης και «γλυκό» στον τρόπο που διαχειρίζεται την πίεση. Σε πίστα, για αρχή που οδηγήσαμε το i30 N και σε δρόμο – μόλις μας δοθεί η πρώτη ευκαιρία. 

Πίστα Μεγάρων, λοιπον, μια φωτεινή μέρα του Μάη. Όλα τα μάτια στο αουτσάιντερ της κατηγορίας. Το i30 N, στο χαρακτηριστικό Performance Blue (σ.σ. κανένα χρώμα δεν επιβαρύνεται επιπλέον στον τιμοκατάλογο της Hyundai), περιμένει στα πιτς.

Για την ακρίβεια, δύο αυτοκίνητα, για δύο ημέρες όπου οι Έλληνες δημοσιογράφοι έχουμε την ευκαιρία να τα οδηγήσουμε. Συνολικά, «έγραψαν» 230 γύρους. Ή 483 χιλιόμετρα. Ασταμάτητα. Μόνο για ανεφοδιασμό και αλλαγές ελαστικών. Τα i30 N δεν έκαναν «τσικ». Στο όριο. Στην πίστα. Από επιθετικούς οδηγούς.

Είναι και αυτό μέρος του μεγάλου «κόλπου» της Hyundai. Αφού έκτισε υπομονετικά το υπόβαθρο μιας τρομερής αξιοπιστίας, αφού κατάφερε να γεμίσει τις αγορές με value for money προτάσεις, αφού διέπρεψε σε έρευνες απροβλημάτιστων αυτοκινήτων, έκανε το άλμα, πλήρωσε τις σωστές μεταγραφές, όπως ο Γερμανός Albert Biermann που διετέλεσε επί δεκαετίες ως επικεφαλής του M Division στη BMW, και επιτέθηκε στο δόξα πατρί της κατηγορίας.

Παράγει το δικό της ατσάλι (μπες στο www.hyundai-steel.com) κατεβάζοντας το κόστος, έφτιαξε πολλά εξαρτήματα in-house και έδωσε έμφαση στον κινητήρα, το στήσιμο και τα προγράμματα οδήγησης. Και, βέβαια, με 5 χρόνια εγγύηση ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, στοιχείο που «μετρά» πολύ σε τέτοιου τύπου κατασκευές, τύπου GTi.

Ανάµεσα στις δύο εκδόσεις, η άποψή µας είναι ότι προβάδισµα έχει η ελαφρώς ακριβότερη, η Performance των 275 ίππων. Ο λόγος; Είναι γρηγορότερη (0-100 σε 6.1» αντί σε 6.5»), έχει µεγαλύτερης διαµέτρου φρένα, τροχούς 19 ιντσών, βαλβίδα εξαγωγής για ακόµα πιο επιθετικό, όχι υπερβολικό ήχο αλλά και ηλεκτρονικά ελεγχόµενο µπλοκέ διαφορικό που, από την επαφή µας µε το i30 Ν στην πίστα (με γυρολόγιο σε πρώτη επαφή στο 1:12»), διαπιστώσαµε πως περνά πολύ στρωτά και φιλικά τη δύναµη στην άσφαλτο. Ένα ζηλευτό πακέτο σε τιµή που προκαλεί.

Για την ιστορία, το κάθισμα είναι σωστό, χαμηλό και με την επίσης σωστή υφασμάτινη ταπετσαρία. Συνάδελφοι του εξωτερικού που είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν και με δερμάτινη επένδυση είπαν πως, σε συνδυασμό με τα ηλεκτρικά καθίσματα, χάνεις μέρος του πόσο χαμηλά μπορεί να κατέβει το κάθισμα – πιθανόν λόγω του ότι ο ηλεκτροκίνητος μηχανισμός «κλέβει» χώρο. Keep it basic.

Σε επίπεδο άμεσων συγκρίσεων, δεν έχουμε οδηγήσει το i30N στο δρόμο για να έχουμε μια ολοκληρωμένη, άρα και πιο δίκαιη, προσέγγιση.

Επίσης, ξέρετε πώς είναι αυτό «το έβγαλε καλύτερο ο ένας ή ο άλλος». Έχει να κάνει με τα κριτήρια, την επιμέρους βαθμολόγηση αλλά και πόσο λογιστικά ή συναισθηματικά προσεγγίζεις ένα συγκριτικό. Ή, αν θέλετε, και ποιος το γράφει στα όποια συγκριτικά.

Έχουμε οδηγήσει, όμως, σε πίστα και δρόμο το Type R, μιας και μιλάμε για κορυφαία εμπροσθιοκίνητα, Το Honda είναι ξεκάθαρα πιο εστιασμένο, πιο δυνατό, ελαφρύτερο και, εν δυνάμει, πιο σκληροπυρηνικό.

Το Hyundai είναι πιο «γλυκό» ως σασί, ενδεχομένως ακόμα πιο livable ως hot hatch στο κάθε μέρα, επίσης τέρας αξιοπιστίας (χωρίς απώλεια της εγγύησης αν είσαι track addict) και σε μια τιμή που κλέβει εκκλησία. Σε ελληνικά δεδομένα θα το βλέπαμε πιο κοντά στο Seat Cupra R και λιγότερο στο Honda.

Σε κάθε περίπτωση, δουλεύουν σκληρά οι Κορεάτες, επενδύουν, γίνονται καθεστώς σε µια δύσκολη κατηγορία. Μόνο µπράβο στη Hyundai που κάνει την έκπληξη της χρονιάς. Με την πρώτη προσπάθεια στο δόξα πατρί των hothatch.

info: hyundai.gr / Photo: Γ. Καραγιωργάκης

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει