Η καυτή, εμπορικά, κατηγορία των μεσαίων SUV εμπλουτίζεται με το νέο VW Tiguan, το συνήθη «ύποπτο» που μετά από 7,6 εκατ. παγκόσμιες πωλήσεις και 17.500 ταξινομήσεις στην ελληνική αγορά, διεκδικεί το κοινό των ανώτερων κλιμακίων. «Γυαλισμένο» στις λεπτομέρειές του, ευρύχωρο και πακτωμένο με όλη την τεχνολογική «βεντάλια». Από €34.300 για το 130 PS (που δεν οδηγήσαμε) και από €37.900 για το 150 PS (που οδηγήσαμε)
Επιβλητική όψη, σημαντικά βελτιωμένος αεροδυναμικός συντελεστής στο 0.28, προβολείς LED IQ.LIGHT HD matrix, ραφινάρισμα, τεχνολογίες ασφάλειας, φωνητικός έλεγχος IDA. Το νέο Tiguan βασίζεται στη γνωστή πλατφόρμα MQB-Evo και συνδυάζει εξηλεκτρισμένα σύνολα. Προς τα τέλη του 2024 αναμένονται και τετρακίνητες δίλιτρες εκδόσεις (4Motion)
Τι λέει το 4D | Ολική αναβάθμιση, εξωτερικά, εσωτερικά και σε λεπτομέρειες που δε φαίνονται. Πλήρης γκάμα, ποιοτικό upscale |
Μας αρέσει | Σχεδιαστική ισορροπία μεταξύ του μαζικά αποδεκτού και του διακριτικά επιθετικού. Άνεση, χώροι, ελκυστικό κόκπιτ, μόνωση, «καθαρά» γραφικά, εξαιρετικά φιλική οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, παραμετροποίηση ρυθμίσεων |
Όχι και τόσο | Απουσία φυσικών μπουτόν για κλιματισμό, συντηρητική ρύθμιση λογισμικού του DSG στη θέση Sport, έλλειψη πλήκτρου αυτόματου κλεισίματος πόρτας αποσκευών |
Τιμή | €37.900 για την έκδοση Life 150 PS € 42.500 για την έκδοση R-Line 150 PS |
Με το Tiguan η VW έχει τη συνταγή που αρέσει σε μεγάλο κοινό: μοντέρνο έξω, επιθετικό στην έκδοση R-Line (τη βλέπετε στην κεντρική φωτό), εντυπωσιακό μέσα, με εξελιγμένο infotainment, ραφιναρισμένο σε κύλιση και βόμβους, μεγάλους χώρους, τεράστιο πορτ-μπαγκάζ
Τα συνδυάζει με ευρεία γκάμα κινητήρων (το diesel είναι ακόμη εδώ), τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας (VTG) για τους ψαγμένους, με όλα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας μεταμοσχευμένα από το ID.7 και εντυπωσιακή φιλικότητα όταν το πιέζεις.
Τα βασικά που αξίζει να ξέρεις (για τις εκδόσεις που οδηγήσαμε)
Κινητήρας ο νέος ήπια υβριδικός 1.5 με 150 ίππους με στόχο καλύτερη απόδοση και οικονομία καυσίμου.
Βγαίνει και με 130 ίππους που δεν ήταν διαθέσιμος στη δημοσιογραφική παρουσίαση
Τετρακύλινδρος, ήπια υβριδικός, τεχνολογία Miller, επίστρωση APS (τεχνολογία που χρησιμοποιεί συχνά η VW) στους κυλίνδρους για πιο ομαλή λειτουργία. Iσχύει, ειδικά σε σχέση με παλαιότερα Tiguan που έκαναν θόρυβο «ψηλά»
Αποκλειστικά διαθέσιμο με 7-άρι αυτόματο DSG
Εκδόσεις εξοπλισμού οι Tiguan, Life, More (που περιλαμβάνει αρκετά πράγματα με μόνο €400 επιπλέον από τη Life) και R-Line. Η τελευταία δεν διατίθεται με τα 130 PS. Στα 150 PS συνδυάζεται με αισθητά πιο επιθετική εμφάνιση, τροχούς 20 ιντσών και ωραία μονοκόματα καθίσματα
Βελτιωμένη γεωμετρία πίσω άξονα
Προαιρετική ανάρτηση DCC. Δεν είναι ηλεκτρονική αλλά λειτουργεί με ηλεκτρική βαλβίδα (και λάδι) που πλέον ελέγχει και την επαναφορά (rebound). Προγενέστερα ρύθμιζε μόνο τη συμπίεση (bound)
Παραμετροποίηση (στο πρόγραμμα Individual) με ενδιάμεσες θέσεις μεταξύ Comfort και Sport. Δηλαδή, με επιπλέον επιλογές ώστε, για παράδειγμα, να ρυθμίζεται μέχρι και σε 3 βαθμίδες μεγαλύτερης σκληρότητας απ’ όση έχει (by default)το Sport. Καλή φάση για ένα ευρείας αποδοχής SUV
Πίσω πλευρικοί αερόσακοι και 37 λίτρα επιπλέον χώρου αποσκευών (για τα μη plug in μοντέλα)
Συνολικά, το Tiguan διατίθεται με 8 κινητήρες – βενζίνη, diesel και 2 νέους plug-in. Επίσης, ως τετρακίνητο δίλιτρο 4Motion, σε βενζίνη που αναμένεται και σε diesel που είναι ήδη διαθέσιμο (από €42.900)
Οι πρώτες εντυπώσεις
Ταξιδέψαμε με τρία άτομα ανά αυτοκίνητο. Την πρώτη μέρα με R-Line.
Βγαίνοντας στην εθνική, με κατεύθυνση Αρτεμίσιο, είναι χαρακτηριστική η ραφιναρισμένη λειτουργία.
Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι ελάχιστοι, όντως έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στο λεγόμενο NVH και αισθάνεσαι πως είσαι σε ένα premium περιβάλλον. Όσο κλισέ κι αν έχει γίνει ο όρος.
Υπάρχει άνεση, πλάτος καμπίνας, υπερ-άνετος ο πίσω (Π. Πατέλος, speaking), τα χιλιόμετρα φεύγουν «αέρα». Επαληθεύτηκε και τη δεύτερη μέρα με αρκετά γρήγορο ρυθμό.
Με την ευκαιρία, απενεργοποιήσαμε και ό,τι μπορούσε να απενεργοποιηθεί από τα πολλά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Ακόμα και με το ESP (μερικώς) στη θέση off, το Tiguan είναι πανεύκολο, στρωτό και χωρίς περίεργες μεταφορές βάρους στα φρένα ή τις εναλλαγές πορείας. Φαντάσου πόσο βατό είναι για τον μέσο αγοραστή της κατηγορίας
Στην πίεση
Μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, περιορισμένες κλίσεις και ικανοποιητική ροπή.
Κάποιες φορές πατώντας ξαφνικά και βαθιά το γκάζι, φαίνεται σαν το λογισμικό του κιβωτίου να «σκέφτεται» για μερικά μιλισεκόντς. Όπως επίσης, δεν επιτρέπει να κατεβάσεις ταχύτητα από τα paddles, αν είσαι λίγο πιο πάνω από τις 4.000 rpm.
Πέραν αυτής της διαχείρισης (που ίσως να μην αφορά την πλειονότητα του κοινού στο οποίο απευθύνεται αλλά εδώ είναι 4D), το DSG αλλάζει εξαιρετικά ομαλά και γρήγορα.
Ενδιαφέρον ότι ακόμα και στο ορεινό, σχετικά στριφτερό τμήμα της διαδρομής, πηγαίνοντας πραγματικά γρήγορα και με τρεις επιβάτες και αποσκευές (η παρουσίαση περιελάμβανε και διανυκτέρευση), το VW Tiguan εμφάνισε μία μέση 8,4 λτ/100 χλμ.
Η οποία είναι βέβαιο ότι κατεβαίνει κι αλλο με συνήθη διεκπεραιωτικό τρόπο οδήγησης, όπως συμβαίνει σε λογική ιδιοκτησίας.
Στην επιστροφή
Επιλέξαμε ένα VW Tiguan στην έκδοση Life. Το συγκεκριμένο «φορούσε» τροχούς 18 ιντσών. Ενημερωτικά, υπάρχει και με 17άρες.
Συγκριτικά, ως κύλιση, πιθανόν και ως μία μικρή, ελάχιστη αίσθηση επιπλέον σβελτάδας, το Life μου άρεσε καλύτερα.
Και στις δύο ωστόσο περιπτώσεις, και σε R-Line και σε Life, η απόσβεση είναι εξαιρετική. Οι κακοτεχνίες σε κάποια σημεία του επαρχιακού δρόμου αφήνουν αδιατάρακτο το VW Tiguan. Είτε ακουστικά είτε κινηματικά.
Ενδιαφέρον το ότι μπορείς να συνδυάσεις το DCC με 18-άρη τροχό. Έτσι, παίρνεις και ακόμα καλύτερη κύλιση, μαζί και τη βελτιωμένη απόσβεσης και συνάμα τη σημαντική, κατά τη γνώμη μου, διαβάθμιση των επιπλέον τριών ενδιάμεσων θέσεων μεταξύ Comfort και Sport
Ακόμα και στο κατηφορικό «κομμάτι» φεύγοντας από Μαγούλιανα, πάντα με τεις επιβάτες, με σοβαρά χιλιόμετρα, τα φρένα δεν έδειξαν κανένα σημείο κόπωσης και το πεντάλ παρέμεινε γραμμικό και προοδευτικό.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι στα σχετικά στάνταρ του γκρουπ. Ακριβές αλλά χωρίς πολύ αίσθηση. Θεωρώ πως στην ακραία θέση τού Comfort (στο -3 από το preset του κανονικού Comfort), υπάρχει λίγη περισσότερη ανάδραση. Ας πούμε, όταν βγαίνεις με το γκάζι βυθισμένο σε πιο κλειστή καμπή σε σαγρέ οδόστρωμα.
Το πείραμα στο κόκπιτ
Κάνε το ενδοεταιρικό τεστ: φέρε 100 ανθρώπους σε μία έκθεση τη VW. Βάλ’ τους μέσα στο νέο Tiguan.
Πριν μιλήσεις για τιμές, δόσεις και τα σχετικά επίμαχα, πάρε εντυπώσεις. Νομίζω δύσκολα θα βρεθούν κάποιοι που δεν θα τους αρέσει εδώ μέσα – ειδικά στο R-Line.
Μετά βάλε τον υποψήφιο αγοραστή να κάνει μερικές βόλτες, να σημαδέψει λακούβες και ό,τι άλλο βλέπει στο δρόμο. Ε, σε τόσο μονωτικό cocooning, ο άλλος θα «ψηθεί». Ο στόχος, λοιπόν, της Kosmocar είναι να μπει ο ενδιαφερόμενος στο showroom. Κι αυτό γιατί το VW Tiguan διαθέτει μία από τις πιο σύγχρονες και high-tech καμπίνες που κυκλοφορούν στην κατηγορία των μεσαίων SUV. Ως γνωστόν, το αυτοκίνητο το ζεις από μέσα
Το μόνο που βρίσκω σπαστικό είναι η ρύθμιση λεπτομερειών του κλιματισμού όπου βρεθήκαμε τρεις νοματαίοι, προφανώς εξοικειωμένοι με πολλά και διαφορετικά αυτοκίνητα, να ψάχνουν ψηφιακά μπουτόν. Σα χαζοί.
Η οθόνη είναι μεγάλη αλλά όχι εξωφρενικά μεγάλη δεδομένου του πλάτους της καμπίνας. Έχει ωραία γραφικά, o επεξεργαστής λειτουργεί γρήγορα χωρίς δισταγμούς και είναι εγκατεστημένο ωραίο interface
Το κάθισμα δεν κουράζει καθόλου. Ειδικά του R-Line, κρατά το σώμα ακόμα καλύτερα στα πλευρικά. Βγάζεις εύκολα τριψήψιες χιλιομετρικές αποστάσεις
Τέλος, δεν υπάρχει το γνωστό μπουτόν που κλείνει αυτόματα τη μεγάλη πόρτα αποσκευών. ΟΚ, βγαίνει η ζωή και χωρίς αυτό. Προσοχή! Ακολουθεί ρατσιστικό σχόλιο: αλίμονο στις πολύ κοντές. Πέραν αυτού, ο χώρος αποσκευών είναι κορυφαίος
Αρχικό συμπέρασμα
Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, το νέο VW Tiguan τοποθετείται «απέναντι» στο BMW X1. Όχι πιο «κάτω» σε θέματα εταιρικού ανταγωνισμού με γαλλικές και λοιπές προτάσεις.
Αν το πάρετε με φουλ έξτρα, πλησιάζετε όντως σε τιμές BMW.
Αν δεν είστε ασυγκράτητοι στην παραγγελία, τα €37.900 από τα οποία ξεκινά ο τετρακύλινδρος 1.5 των 150 ίππων, σε συνδυασμό με ένα πρακτικό, ποιοτικό και τεχνολογικά «φορτωμένο» SUV, ακούγεται σαν ένα πραγματικά καλό deal. Ακόμα καλύτερο η «ενδιάμεση» έκδοση εξοπλισμού ”More” που προσθέτει ελκυστικά στοιχεία εξοπλισμού με επιπλέον €400
Τέλος, ενδιαφέρον θα παρουσιάζουν οι εκδόσεις plug-in με περισσότερα από 100 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας. Περισσότερες οδηγικές εντυπώσεις όταν δοθεί η ευκαιρία στα πλαίσια κανονικής δοκιμής.
Ωραία λεπτομέρεια, ε;
Κινητήρας | 1.5 lt, βενζινοκίνητος, τετρακύλινδρος, άμεσος ψεκασμός, τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, απενεργοποίηση κυλίνδρων, υβριδικό σύστημα |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 150 PS |
Ροπή | 250 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 9,1'' |
Τελική ταχύτητα | 195 km/h |
Μέση κατανάλωση | 7,8 lt/100km |
Βάρος | 1.616 kg |
Τιμή | €37.900 (έκδοση Life) €38.300 (Έκδοση More) €42.500 (Έκδοση R-Line) |
Info / Photo: volkswagen.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.