Η φυσική εξέλιξη του Hyundai Kona Hybrid. Την οδηγούμε

Post date:

Author:

Category:

Το Hyundai Kona Hybrid επιχειρεί τη «γέφυρα» μέσα στην υπάρχουσα γκάμα. Μαζί με τον «αέρα» κάποιων 120,000 πωλήσεων στη «δύσκολη» Ευρώπη. Οδηγούμε την πλούσια έκδοση Distinctive των €27,090, με συνδυαστική απόδοση των 141 PS. Η φυσική εξέλιξη ενός μοντέλου που θέλει να έχει κινητήρες για κάθε προτίμηση

Hyundai Kona Hybrid

Το σχεδιαστικό κέντρο της εταιρείας στην Καλιφόρνια κέρδισε το στοίχημα ανάμεσα στα υπόλοιπα (παντού, διάολε, υπάρχει ανταγωνισμός;) και έδωσε τα ρέστα του στο πώς κάνεις ένα μικρό SUV να δείχνει δραματικά εντυπωσιακό. Τα υπόλοιπα εντός

Τι λέει το 4DΕντυπωσιακά σχεδιασμένο, καλά εξοπλισμένο και με υβριδικό χαρακτήρα που καταλήγει μάλλον ακριβός στην έκδοση Distinctive. Γίνεται όμως και αλλιώς
Μας αρέσειΙκανοποιητικές επιδόσεις, πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, φιλικότητα, απουσία τριγμών, εγγύηση Hyundai, στάνταρ infotainment 7” με Apple CarPlay / Android Auto
Όχι και τόσοΤροχοί 18 ιντσών που ενίοτε διαταράσσουν τη σωστή κύλιση, θορυβώδης ατμοσφαιρικός στις υψηλές rpm, επιμέρους σκληρά πλαστικά
ΑπέναντιKia Stonic, Toyota C-HR, Nissan Juke,
ΕπίμαχοΑπό €€23,990 (€27,090 η έκδοση Distinctive της δοκιμής)
Infoinfo: hyundai.gr

Ακμές, πρησμένοι θόλοι, μεγάλοι τροχοί 18 ιντσών, διχρωμίες, βάλε και μια αύρα επιθετικότητας. Αφού ο κόσμος αγοράζει SUV, ας φροντίσουμε να τα κάνουμε όμορφα

Αυτή φαίνεται να είναι η συνταγή των καιρών στα κέντρα του ντιζάιν και η κορεάτικη εταιρεία νομίζω πως έχει βρει το «ύφασμα» το σωστό.

Σκίζει εμπορικά, έχει πουλήσει περισσότερα από 120,000 Kona στον δύσκολο ευρωπαίο πελάτη και, πλέον, με το Hyundai Kona Hybrid «κλειδώνει» τη γκάμα όσον αφορά τα είδη κινητήρων.

Βενζίνη, πετρέλαιο, αμιγώς ηλεκτρικό και αυτό που διαβάζετε, τώρα και υβριδικό

Hyundai Kona Hybrid δοκιμή

Μοιάζει με το μάστερ πλαν που εφαρμόζει η μητέρα της παγκοσμιοποίησης, η Toyota: μοτέρ για κάθε προτίμηση, πλήρης γκάμα, αξιοπιστία. Πλέον και με δυνατό ντιζάιν. Να επανέλθω όμως στη συνέχεια της αρχικής πρότασης και επιτρέψτε μου να έχω τις επιφυλάξεις μου για τους τροχούς μεγάλης διαμέτρου. Αφήστε που το κάνουν ελαφρώς πιο αργό στα 0-100

Kona Hybrid τροχός

Προς τιμήν της η Hyundai έβαλε τέσσερα μαύρα στρογγυλά πραγματάκια που λέγονται Michelin Pilot Sport 4


Το λάστιχο είναι εξαιρετικό, δεν είναι «βάλ’ το-παύλα-το βρήκαμε σε τιμή ευκαιρίας» και προσφέρουν πρόσφυση, δυνατό φρενάρισμα και αρκετή ακρίβεια στην ελαφρώς μπλαζέ ηλεκτρική κρεμαγιέρα.

Η κυρία κρεμαγιέρα είναι ακριβής, αλλά δεν έχει πολλή πληροφόρηση.

Όμως σε ένα SUV μαζικής χρήσης αυτά είναι υποχονδριακές λεπτομέρειες ιδρυματικών δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου.


Συμπέρασμα: για τον πολύ κόσμο είναι μια χαρά. Ελαφριά, με μια σχετική γραμμικότητα, ικανοποιητική επαναφορά και ιδιαίτερα γρήγορη απ΄άκρη σε άκρη με μόλις 2,5 στροφές

Kona Hybrid εσωτερικό

Προηγμένα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και οι πιο πρόσφατες τεχνολογίες ασφάλειας στα B-SUV. Το κιβώτιο είναι 6άρι διπλού συμπλέκτη. Ευτυχώς γλιτώσαμε από άλλο ένα CVT στην αγορά των υβριδικών


Τα Michelin που λέτε…

…παρά τη φιλότιμη προσπάθειά τους, δεν καταφέρνουν να αποκρύψουν την ευαισθησία που έχει ένα αυτοκίνητο στην άκρως σπαστική και «σπασμένη» ελληνική άσφαλτο.

Και να σημειωθεί, παρακαλώ, πως το Hyundai Kona Hybrid φέρει πολλαπλούς συνδέσμους στην πίσω ανάρτηση.

Κίνηση που εκτιμάται – έστω κι αν δεν την παίρνει χαμπάρι το μαζικό κοινό που λέγαμε.

Κοντολογίς, αν αγόραζα το Hyundai Kona Hybrid, θα τους έκανα skip τους 18άρηδες.

Ή, ακόμα καλύτερα για την τσέπη μου, θα κατευθυνόμουν σε μια πιο προσιτή έκδοση. Τα €27,090 είναι μάλλον πολλά για την κατηγορία.

Ναι, εντάξει, καταλαβαίνω πως είναι κι αυτός ένας τρόπος για τους εμπορικούς διευθυντές στο να εμπεδώσουν το λεγόμενο premium χαρακτήρα στα προϊόντα τους. Αχ, αυτό το premium τι μας κάνει τώρα που οι επιθυμίες μας έγιναν ανάγκες – κατά το γνωστό ρηθέν

Άλλωστε ακόμα και η βασική έκδοση του Kona Hybrid έτσι λέγεται: Premium.

Και, κατά παράδοση της Hyundai, είναι ήδη επαρκέστατη και γλιτώνετε μερικά πολύτιμα χιλιάρικα. Ξεκινά από τα €23,990.


Hyundai i30 Fastback N
Hyundai i30 Fastback N

Το μάστερ πλαν

Για όποιον παρακολουθεί τη στρατηγική σκέψη των Κορεατών, η ιδέα μιας Hyundai που ανεβαίνει θεαματικά και, κυρίως, ουσιαστικά, στην αυτοκινητική κλίμακα έχει «ψωμί» πίσω της. 

Ήδη, από το 2009, το γνωστό περιοδικό TIME φιλοξενούσε ένα άρθρο που είχε τίτλο «Hyundai: America’s Most Succesful Car Company» και ανέλυε με νούμερα και αποδείξεις τον ισχυρισμό της επικεφαλίδας. Γκούγκλαρε τη φράση «Hyundai success story» και θα βρεις πολύ υλικό που το επιβεβαιώνει

Από το άρθρο του TIME έχουν περάσει έντεκα χρόνια και να που είμαστε παρόντες σε ένα αυτοκίνητο με εμφατική παρουσία.

Εντυπωσιακό εξωτερικά, ικανοποιητικό εσωτερικά, με ολοκληρωμένη απόδοση στους επιμέρους τομείς και ένα συνδυασμό που για κάποιους ίσως έλειπε.

Εδώ, αντίθετα με τις άλλες βενζινοκίνητες ή πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του Kona, το Hybrid διατηρεί στη βάση του έναν ατμοσφαιρικό 1,600άρη κινητήρα με απόδοση 105 PS, 147 Nm και συμπίεση στο 13,0.


Είναι ο κλασικός 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής που θυμίζει το ιστορικό παρελθόν της εταιρείας στον κύκλο του μεγάλου James Atkinson

Hyundai Kona Hybrid δοκιμή

Στη συνέχεια τον «παντρεύει» με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 43,5 PS και 170 Nm. Με την ευκαιρία, κάντε τη χρήσιμη αντιστοίχιση: πώς ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ καταφέρνει να αποδίδει τόση περισσότερη ροπή απ΄όσο κοτζάμ 4κύλινδρος: 147 Nm vs 170 Nm


Τα παραπάνω συνδυάζονται με ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και 6 σχέσεων

Το οποίο το ‘χουν προσαρμόσει στο υβριδικό σύνολο. Όπως ξέρετε, συνήθως τα υβριδικά μοντέλα εφοδιάζονται με κιβώτιο CVT.

Τα οποία, οk, θα συμφωνήσω πως έχουν εξελιχθεί ιδιαίτερα – όπως, για παράδειγμα, από τη Honda. Όμως εξακολουθούν να αφήνουν αυτή την «πατιναριστή» αίσθηση τρόλει στην Ακαδημίας. Αλήθεια, υπάχουν ακόμη αυτά;

Η καπίνα του Hyundai Kona Hybrid έχει επαρκή χώρο για τέσσερις επιβάτες, έχει μεν κάποια σκληρά πλαστικά, αλλά είναι ευχάριστη και τα μπροστινά καθίσματα στηρίζουν σωστά το σώμα και δεν κουράζουν σε μεγάλες αποστάσεις.

Στο δρόμο

Αν στροφάρετε σε πιο υψηλές rpm, θα ακούσετε περισσότερο θόρυβο απ΄όσο θα θέλατε απ΄το ατμοσφαιρικό σύνολο.

Η παραπάνω πρόταση μπορεί, ωστόσο, να μην εφάπτεται με τη συνήθη χρήση που θα ΄χει το Kona απ΄τον μέσο/η οδηγό του.

Στο αστικό περιβάλλον ή και έξω απ΄αυτό, το αυτόματο και ο ηλεκτροκινητήρας έχουν το προβάδισμα στις χαμηλές και μεσαίες rpm και το σύνολο κινείται εύστροφα και ζωηρά. Και με ελάχιστο θόρυβο, επίσης.


Kona Hybrid δοκιμή

Ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, μας έκανε πολύ εντύπωση ότι πραγματικά δεν ακούγεται τίποτα απολύτως από την ανάρτηση, όπως και οι μηδενικοί τριγμοί στο εσωτερικό, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά την πολύ καλή συναρμογή των υλικών 


Σημειωτέον ότι ακόμα και με το σύστημα ευστάθειας απενεργοποιημένο (το οποίο παραμένει ενεργό σε μεγαλύτερες γωνίες ολίσθησης), υπάρχει μια δόση οδηγικού fun και πολύ καλός έλεγχος στις τάσεις υπερστροφής.

Αποτέλεσμα όχι μόνο της προσεγμένης πίσω ανάρτησης αλλά και της εντελώς νέας συμπαγούς πλατφόρμας που ανέπτυξε η εταιρεία για να ανταποκριθεί στις υψηλότερες απαιτήσεις των ευρωπαίων πελατών.

Συμπερασματικά

Το Kona Hybrid είναι ένα πραγματικό SUV (και όχι απλώς crossover) με μυώδη σχεδίαση, προηγμένα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες ασφάλειας στα B-SUV.

Συνολικά πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ολοκληρωμένο σύνολο.

Με την αύρα της ηλεκτροκίνησης, τη γαλαντομία της Hyundai να προσφέρει έναν αιώνα εγγύησης (sic) και μια αίσθηση premium. Γιατί, τελικά, όλοι και όλα εκεί θέλουν να πάνε.

Database
Κινητήρας1,6 lt, 4κύλινδρος, ατμοσφαιρικός, άμεσος ψεκασμός & ηλεκτροκινητήρας 32 kW
ΚιβώτιοΔιπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΜετάδοσηΣτον εμπρόσθιο άξονα
ΙσχύςΣυνδυαστική 141 PS
ΡοπήΣυνδυαστική 265 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 11,2'' (με τροχούς 16 ιντσών)
0-100 km/h σε 11,8'' (με τροχούς 18 ιντσών)
Τελική ταχύτητα160 km/h
Μέση κατανάλωσηΔοκιμής 6,3 lt/100 km
Τροχοί18 ιντσών (στο αυτοκίνητο δοκιμής)
Βάρος1,376 ~ 1,453 kg
ΤιμήΑπό €23,990 έως €27,090

Hyundai Veloster N Gearbox

Info/Photo: hyundai.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει