Ηλεκτροσοκαριστικά γρήγορη. Οδηγούμε Porsche Taycan 4S

Post date:

Author:

Category:

Πριν καν πατηθεί το μπουτόν της μίζας στην Taycan 4S, το κύριο, καίριο και ζωτικό ερώτημα είναι ένα: μπορεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να έχει οδηγικό ενδιαφέρον;

Porsche Taycan 4S δοκιμή

Η δοκιμή της Taycan 4S είναι το «παράθυρο» για το νέο κόσμο της αυτοκίνησης. Γιατί αν μέχρι τώρα η οδήγηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν είχε συσχετιστεί με τη σπορ αίσθηση, ήρθε η στιγμή για να δούμε πώς είναι στην πράξη. Η νέα σπορ εποχή ξεκινά από €110,900

Η αίσθηση στο εσωτερικό της Tycan είναι αξιοζήλευτη. Το δερματινο σαλόνι Club Olea, σε απόχρωση Truffle Brown, σε συνδυασμό με τα ηλεκτρικά καθίσματα 14 μνήμεων και τα θερμενόμενα καθίσματα, σου χαρίζουν μια premium εξέχαστη εμπειρία αίσθησης και άνεσης. Επίσης, το επίπεδο πρόβλεψης συστημάτων ασφάλειας και άνεσης είναι όπως πάντα εξαιρετικά υψηλό – από τα φώτα led με δέσμη τεχνολογίας Μatrix έως την τεράστια ψηφιακή οθόνη για τον συνεπιβάτη, όλη η τεχνολογική υπεροπλία είναι εδώ. Χωρίς ωστόσο να σε κάνει να αισθάνεσαι κλινικά αποξενωμένος


Μόλις έχω παραλάβει τη λευκή, κάτι σαν milky way, διαστημική Porsche Taycan 4S. Φουλ φορτισμένη, αθόρυβη, μεγάλη. Σχεδόν πέντε μέτρα ενός νέου κόσμου ρολάρουν στο «ποτάμι»

- Διαφήμιση-

Κατεύθυνση προς νότια. Μία superbike με ακολουθεί.

Μπροστά μου δημιουργείται ένα κενό. Είναι εύκολο να δημιουργούνται κενά στη λωρίδα σου οδηγώντας μία Taycan.

Είναι άγνωστη θέα στα μάτια των οδηγών και οι περισσότεροι κάνουν δεξιά για να δουν τι είναι αυτό το Γκαλάκτικα στους καθρέπτες τους.

Βυθίζω το γκάζι

Όχι πολύ, κάπου στα μέσα της διαδρομής. Και τρώω την πρώτη σοβαρή έκπληξη της ημέρας. Μαζί με ένα χαμόγελο.

Η Taycan των 530 ίππων και -κυρίως- των 640 Nm ξέρει να σπρώχνει μαλακά υπογάστρια στο κάθισμα όσο ελάχιστα αυτοκίνητα.

Όχι με χρονοκαθυστέρηση, κατέβασμα ταχύτητα ή κάποια σχετική αδράνεια απόκρισης. Άμεσα, εδώ και τώρα κλωτσιά στα πισινά.

Για να έχετε μία εικόνα, η Porsche Taycan 4S κάνει τα 0-200 km/h σε μόλις 13,3 δευτερόλεπτα. Τα 0-160 km/ σε 8,7. Και την ενδιάμεση επιτάχυνση από τα 80-120 km/h σε μόλις 2,3


Porsche Taycan Turbo S

Ανοιγοκλείνεις τα μάτια και έχεις διανύσει μερικές εκατοντάδες μέτρα

Και, φαντάσου, η Taycan 4S είναι η «μικρή» Taycan. Η εισαγωγική έκδοση. Πιο «πάνω» υπάρχουν οι Turbo και Turbo S.

Taycan εσωτερικό

Κάπου στο ύψος του IKEA, λοιπόν, βρίσκω το κενό που λέγαμε. Καθισμένος τέρμα χαμηλά, μέσα σε ένα τελείως ψηφιακό κόκπιτ, λουσμένο στο Truffle Brown δερμάτινο σαλόνι (των €6,805) εκσφενδονίζομαι. Μετά από ελάχιστα δευτερόλεπτα, ο τύπος με το superbike έρχεται δίπλα μου και σηκώνει τον αντίχειρα

Δεν ξέρω αν ξέρει πως αυτό που τον είχε προσπεράσει ήταν ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Δεν ξέρω και εγώ τι αντίληψη έχει ο μέσος οδηγός για ένα EV μήκους σχεδόν πέντε μέτρων και βάρους 2,140 κιλών.

Γιατί όσα ηλεκτρικά έχει τύχει μέχρι σήμερα να οδηγήσω -και βάζω μέσα από Nissan Leaf και BMW i3 μέχρι Jaguar i-Pace- η αίσθηση της άμεσης επιτάχυνσης είχε όντως την ηλεκτρικά άμεση ροπή.

Όπως έχουμε ξαναγράψει, αυτό είναι το στοιχείο-τυράκι για τους περισσότερους οδηγούς που θα οδηγήσουν ένα ηλεκτρικό. Και δεν εννοώ την Taycan. Εννοώ το οποιοδήποτε.


Δοκιμή Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Τα καθημερινά ηλεκτρικά είναι αυτοκίνητα σκοπού. Δεν είναι για Πραγματική Οδήγηση. Η Taycan είναι.

Όμως, αγαπητοί petrolheads, το ζήτημα δεν είναι μόνο οι συγκλονιστικές επιδόσεις. Ή μάλλον είναι και αυτές. Το ζητούμενο είναι αν μπορεί ένα EV να έχει σπορ αίσθηση.

Αυτό είναι το επίδικο για την Porsche Taycan 4S. Και όχι για ένα Tesla το οποίο ναι μεν μπορεί επίσης να έχει εξαιρετικές επιδόσεις αλλά χάνει σοβαρά σε ένα βασικό στοιχείο: τη σπορ σύνδεση του οδηγού με την εμπειρία της οδήγησης. Τουλάχιστον για όποιον μπορεί να εντοπίσει τη σχετική διαφορά

Taycan 4S back

Οδηγώντας την τις επόμενες μέρες, η αίσθηση της αναζήτησης άρχισε να ξεδιπλώνεται μπροστά μου. Ανύπαρκτες κλίσεις, το PDCC (των €3,844) σχεδόν εκμηδενίζει τον όγκο, τρομερά άμεσο turn-in στην είσοδο των στροφών, ενεργή τετραδιεύθυνση, τρομερή μηχανική πρόσφυση στη διάρκεια της καμπής απ’ τους τροχούς των 21 ιντσών. Μένω έκπληκτος. Κυριολεκτώ

Το τιμόνι ακριβές, άμεσο, η κινηματική έχει αυτή τη ροή ενός αυτοκινήτου που δεν κρεμάει το βάρος στους άξονες.

Λογικό. Με τις μπαταρίες πακτωμένες στο κέντρο του σασί, μένει ελάχιστη αδράνεια στους δύο πόλους της Taycan 4S.


Η αίσθηση είναι μαζεμένη

Ναι, ξέρεις πως είσαι σε ένα πεντάμετρο αμάξωμα. Όμως τα inputs, ο τρόπος που «ακούει» αυτό το διαστημόπλοιο σε τροχούς είναι μαγικός.

Το κρίσιμο; Εκεί που αποπειράσαι να κάνεις τη μεταφορά βάρους για να δεις πώς αποσταθεροποιείται. Ναι, μπορείς να τη γλιστρήσεις σε αρχική φάση.

Από ‘κει και πέρα, ωστόσο, χρειάζονται δύο πράγματα. Το πρώτο είναι ακρίβεια. Και το δεύτερο, άμεσα γρήγορες διορθώσεις. Είναι τόσο ακαριαία η ηλεκτρική απόκριση που δεν έχει το «μπόσικο» ενός θερμικού κινητήρα στην πλαγιολίσθηση


Όλα γίνονται σε λόγο 1:1

Πιο δύσκολη για να κάνεις μία παρατεταμένη ολίσθηση, σε συνθήκες δρόμου τουλάχιστον. Πιο ιδιαίτερη ως εμπειρία.

Ξενίζει στην αρχή, μέχρι να εξοικειωθείς σιγά-σιγά, να δώσεις χρόνο, να καταλάβεις τον τρόπο που λειτουργεί η πέδηση με τα φρένα PSCB (των €3,495), χωρίς κατεβάσματα ταχυτήτων αλλά με ηλεκτροσοκαριστικά γρήγορες αντιδράσεις

Μιλώντας για φρένα, είναι ενδιαφέρον πως με το που βάζεις μπροστά την Taycan δεν είναι ενεργοποιημένη η ανάκτηση ενέργειας, μ’ αυτήν την τεχνητή αίσθηση φρεναρίσματος κάθε φορά που αφήνεις το γκάζι. Εδώ, σε αντίθεση με τα EV που έχω οδηγήσει, το άφημα του γκαζιού είναι παρόμοια γραμμικό με την αίσθηση που έχεις οδηγώντας ένα «κανονικό» αυτοκίνητο

Ταυτόχρονα το μάτι μοιραία πέφτει στην αυτονομία. Φεύγοντας από Μεταμόρφωση είδα τη σχετική ένδειξη στα 335 χιλιόμετρα. Αν πηγαίνεις σβέλτα έως γρήγορα, σαφώς δε φτάνεις τόσα.

Για μία ρεαλιστική χρήση ενός οδηγού που αξιοποιεί τις επιδόσεις της, φτάνουν και περισσεύουν για τις διαδρομές μιας ημέρας.

Τι άλλο θα μπορούσα να παρατηρήσω; Πως για ένα αμάξωμα 4,963 χιλιοστών οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν είναι τόσο γαλαντόμοι όσο θα περίμενες κανείς.


Porsche 911 Carrera 4S δοκιμή

Το συμπέρασμα εν τάχει

Είτε το θέλουμε είτε όχι η αυτοκίνηση αλλάζει. Έχουμε γράψει ένα σωρό άρθρα επ’ αυτού.

Σε προσωπικό επίπεδο το σημαντικό είναι να υπάρξουν ηλεκτρικά που δε θα φιμώσουν την εμπειρία της οδήγησης. Που δε θα απομονώσουν τις όποιες οδηγικές ικανότητες του καθενός. Γιατί αν μείνεις με το γενικό τίτλο ότι τα EV είναι αυτοκίνητα σκοπού -που, για μένα τουλάχιστον, προς το παρόν τουλάχιστον, είναι τέτοια- τότε το παιχνίδι μοιάζει αδιάφορο και διεκπαιρεωτικό

Όμως να που έρχεται ένα ηλεκτρικό, από έναν καθαρόαιμο σπορ κατασκευαστή ο οποίος σεβόμενος την ιστορία του, τις 911, το αγωνιστικό του DNA, τις γενιές και γενιές οδηγών που ανέθρεψε και σε κάνει να θες να μπεις μέσα στην Taycan και να οδηγήσεις, διάολε. Just drive. Και αυτή είναι η πιο σημαντική κατάκτηση αυτής της επαφής με την Taycan 4S. Η αυτοκίνηση μπορεί να προχωρήσει. Αρκεί να είναι και έτσι


PORSCHE BOXSTER 2021

Info/Photo: porsche.com.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει