Πεζός ή με Peugeot 3008 στου Δουράμπεη; Η πρόσκληση που ήρθε στο inbox για το νέο Peugeot 3008 είχε το εξής υστερόγραφο: «Παρακαλείσθε να μην έλθετε με το αυτοκίνητό σας καθώς μετά το πέρας της εκδήλωσης θα σας δοθεί ένα νέο Peugeot 3008 για να κάνετε τις δοκιμές σας». Πεζός (για τους κοντινούς στον Πειραιά), ταξί για τους μακρινούς και done deal
Η πρώτη οδηγική επαφή με το εντυπωσιακό Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6, το φουλ τεχνολογίες μεσαίο SUV της γαλλικής εταιρείας σε υβριδική έκδοση και έτοιμο για το colpo grosso στην ελληνική αγορά. Αναμένονται ηλεκτρικές εκδόσεις και plug in εκδόσεις (με 195 PS και διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων)
Τι λέει το 4D | Ολιστικά προσεγμένο, γεμάτο τεχνολογίες και με design που το ανεβάζει κατηγορία στα C-SUV |
Μας αρέσει | Σχεδίαση εσωτερικού που τα «σπάει», αμεσότητα κατεύθυνσης, εργονομία, διακριτικά συστήματα ασφαλείας, ηλεκτρική λειτουργία παρότι ήπια υβριδικό |
Όχι και τόσο | Σφιχτή κύλιση στις χαμηλές ταχύτητες, απουσία μπουτόν αυτόματου κλεισίματος πόρτας αποσκευών, σχετικά μακριά κλιμάκωση, τιμή στα άνω κλιμάκια της κατηγορίας |
Τιμή | από €36.900 |
Το «μάτι-γαρίδα». Κατ΄αρχάς του ολόφρεσκου οστρακόδερμου που, μεταξύ άλλων εκλεκτών ομοειδών του, σερβιρίστικε στην κλασική, με δόσεις διακριτικού εστέτ, ψαροκατάσταση του Δουράμπεη, στο Μικρολίμανο. Κατά δεύτερον, το μάτι ήταν «γαρίδα» στο σχεδιαστικό τμήμα των Γάλλων.
Όπως, ως γνωστόν, το Melicertus kerathurus (κοινώς, γαρίδα) διακρίνεται για την οξεία όρασή του, έτσι και οι σχεδιαστές του νέου Peugeot 3008 δεν άφησαν καμία λεπτομέρεια στην ξεπέτα.
Έκαναν download φαντασία, τα είδαν και τα τριπλοτσέκαραν όλα.
Ο στόλος των πρώτων Peugeot 3008 που ήρθαν Ελλάδα παραταγμένος στο Μικρολίμανο
Θέλετε παράδειγμα προσοχής στη λεπτομέρεια;
Να, γενικώς και καθολικώς, το σημείο όπου ενώνεται το κρύσταλλο των πλαϊνών παραθύρων με την ταπεινή «τσιμούχα» είναι εμφανές. Σωστά;
Ε, εδώ δεν βλέπεις την ταπεινότητά της. Κρύσταλλο και μέταλλο (πόρτας) είναι «αλφαδιά», που θα ‘λεγε και ο μάστορας.
Ή, επίσης, στην πλαφονιέρα οροφής, η πτυσσόμενη θήκη για τα γυαλιά ηλίου έχει εσωτερική επένδυση στο πλαστικό επενδεδυμένη με βελούδο για να μη χαράσσονται τα γυαλιά σου. Συνήθως είναι γυμνό πλαστικό.
Εύλογα θα πεις «και ποιος θα προσέξει την τσιμούχα, μια κρυφή θήκη ή όποιες άλλες τέτοιες ασήμαντες λεπτομέρειες». Σύμφωνοι. Ελάχιστοι. Όμως εδώ έγκειται το δείγμα της τελειομανίας του καλλιτέχνη – βλ. ντιζαϊνά σχεδιαστή
Στο Peugeot 3008 έχουν παίξει όλα, μα όλα τα «χαρτιά». Από τα κρυμμένα έως τα προφανή, τα τελείως ”in your face”. Madame et Monsieur, εδώ έχουμε το επόμενο σχεδιαστικό κεφάλαιο στα μεσαία και σχετικά προσιτά SUV. Κάνει «μπαμ» ότι πρόκειται για προϊόν φουλ techno και με βλέψεις να πάρει το σκαλπ όσων έχουν μείνει χωρίς πολλές καλές σχεδιαστικές ιδέες
Μου θυμίζει την προφητική φράση του, 92χρονου πλέον, Μπομπ Λουτζ
Eκείνου του γκουρού των πωλήσεων και τεράστιας μορφή της automotive σκηνής (με θητεία, μεταξύ άλλων, στις GM, Ford, ΒΜW) όταν είχε πει το εξής επικό: «Αν ερχόταν ένας πολύ καλός σχεδιαστής και μου ζητούσε 1,5 εκατομμύριο δολάρια, θα του έδινα 3. Αν ήθελε σπίτι στη Λίμνη Μίσιγκαν, θα υπέγραφα με χαμόγελο. Όταν ήμουν πρόεδρος της General Motors η εταιρεία έβγαζε 156 δις δολάρια το χρόνο. Να ‘κανα οικονομία σε για κάνα δυο εκατομμύρια»;
Δεν γνωρίζω πόσο καλά πληρώνεται ο επικεφαλής στο τμήμα design των Γάλλων αλλά εδώ, σε επίπεδο αρχικών εντυπώσεων, το Peugeot 3008 έχει κερδίσει τον πελάτη κεραυνοβόλα.
Κυρίως; Μόλις μπει μέσα. Το κόκπιτ, ένα πλέγμα κονσεπτικής ελευθερίας, τεχνολογικού φουτουρισμού και ψηφιοποιημένων σπλάχνων, έρχεται σα χαστούκι στα κλισαρισμένα ταμπλό που ίσως έχει συνηθίσει να βλέπεις
Ευτυχώς για την Peugeot (και δυστυχώς για μέρος του ανταγωνισμού) το νέο 3008 κάνει κάποιες άλλες καμπίνες να δείχνουν πολύ passé – για να το πω στη γλώσσα του
Δεν είναι μόνο το ενιαίο, χωρίς ενδιάμεσα, «κοψίματα» Panoramic Display, δηλαδή η κυρτή οθόνη των 21 ιντσών (ΗD) Υψηλής Ανάλυσης που, ΟΚ, σύμφωνοι είναι της μοδός.
Πρωτόγνωρες φόρμες, έξυπνα διαμορφωμένο ύφασμα και λεπτομέρειες που σε κάνουν να νιώθεις ότι είσαι σε ένα πρωτότυπο που βγήκε στην παραγωγή
Είναι ο συνδυασμός
Ξέρετε τώρα πώς είναι συχνά τα concept car.
Εντυπωσιακά στο μάτι και μη ρεαλιστικά στην πράξη. Σα να τρως κάτι υπερ-γκουρμέ ξενέρωτα πιάτα. Καμία σχέση με ορίτζιναλ πειραιώτικα.
Εδώ μέσα όμως, στο εργοστάσιο στη Σοσό της Γαλλίας όπου κατασκευάζεται το νέο 3008, έχει πέσει φαντασία, δουλειά και λειτουργικότητα.
Σημαντικό; Ότι εν μέσω όλου αυτού του τεχνολογικού tour de force, των υπηρεσιών δικτύωσης, των βιώσιμων υλικών, των 500 κιλών «πράσινων» υλικών σε μέταλλα και πολυμερή, παραδόξως το περιβάλλον δεν είναι ψυχρό
Bouton, s’il vous plaît
Ευτυχώς υπάρχουν φυσικά μπουτόν.
Σωστά τοποθετημένα, διακόπτες i-toogles με 2 «παράθυρα» επιλογών, σε εύκολο σημείο τα 3 προγράμματα οδήγησης (Eco / Normal /Sport) και συντομεύσεις που δε σε αναγκάζουν να χάνεσαι στις «σελίδες» των υπολειτουργιών.
Ο διακόπτης της επιλογής του κιβωτίου είναι τοποθετημένος ψηλά, δίπλα στο πλήκτρο εκκίνησης.
Επί του πρακτικού, πετάς τα ψιλοπράγματά σου σε 17 σχετικούς χώρους, είναι ούλτρα βολική η πλαγιαστή θέση για την επαγωγική φόρτιση (15W) του κινητού και κοντράρεις το αριστερό σου πόδι χαλαρά στο φαρδύ foot rest.
Ακόμα κι αν έχεις νούμερο παπουτσιού του Ματίας Λεσόρ.
Μαζί και τα 520 λίτρα αποσκευών μέχρι το ύψος της εταζέρας.
Αναφορικά με το τελευταίο, είναι πλέον βολικό το μπουτόν που κλείνει αυτόματα την πόρτα αποσκευών.
Στο αυτοκίνητο δοκιμής δεν υπήρχε και η 5η πόρτα είναι με πολύ σφιχτό αμορτισέρ για το κατέβασμά της. Τι θα κάνουν οι κοντοί παύλα κοντές; Στρέτσινγκ;
Για επιδόρπιο, στην καμπίνα ο ατμοσφαιρικός φωτισμός LED που μπορεί να εξατομικευθεί σε 8 διαφορετικές αποχρώσεις. Κάνει ατμόσφαιρα για το αμόρε.
Διαστάσεις
Το δε «απ’ έξω» διατηρεί ελάχιστα μεγαλύτερες τις διαστάσεις της προγενέστερης 2ης γενιάς, στα 4,54 μέτρα και μεγάλο μεταξόνιο στα 2,73 μέτρα που χαρίζουν γενναιόδωρους χώρους.
Πλέον με κυρτή πίσω οροφή τύπου Fastback-SUV.
Ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι στο ικανοποιητικό Cx 0.28, το ύψος σχετικά χαμηλό στα 1,64μ. και οι προβολείς είναι τεχνολογίας LED σε όλες τις εκδόσεις, με την έκδοση GT να διαθέτει Pixel LED που προσαρμόζει αυτόματα τη δέσμη των προβολέων στις συνθήκες κυκλοφορίας, διατηρώντας το βέλτιστο φωτισμό χωρίς να ενοχλεί τους άλλους χρήστες του δρόμου.
Ως λεπτομέρειες, τα χρωμιωμένα μέρη έχουν αφαιρεθεί και τη θέση τους έχουν πάρει λακαρισμένα. Ο συνδυασμός δείχνει ιδιαίτερα σύγχρονος.
Οδηγώ την έκδοση λανσαρίσματος, το 3008 Hybrid 136 e-DCS6
Δηλαδή με τους 136 ίππους από το τρικύλινδρο μοτέρ των 1.2 λίτρων και με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.
Η πλατφόρμα είναι τελείως νέα. Λέγεται ”STLA Medium” και είναι η βάση για διάφορα ηλεκτρικά μοντέλα του Ομίλου Stellantis. Τα ‘χουμε ξαναπεί. Η στατηγική δείχνει πρίζα. Όμως, για την ώρα, από εμπορική σκοπιά, το 2024, δείχνει υβρίδιο
Το 3008 έχει ως βάση ενιαία πλατφόρμα που φιλοξενεί ηλεκτρικό, plug in και hybrid. Το εμπορικό προβάδισμα το έχουν τα τελευταία, σ’ αυτά κινείται μεγάλο μέρος της ευρωπαϊκής αγοράς, εδώ είναι το «ψωμί». Από Μικρολίμανο μέχρι διηπειρωτικώς
Πώς είναι στην πράξη;
Θα έλεγα με σπορτίφ διάθεση και οικονομία καυσίμου. Υπολογίστε γύρω στα 7,9 λίτρα ανά 100 χλμ.
Όσον αφορά το πρώτο, το «σπορτίφ», ακόμα και το κάθισμα δεν είναι το υπερχαλαρό ενός αντίστοιχου Citroën C5 Aircross που οδήγησα πρόσφατα.
Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν πιστοποίηση που απονέμεται από μια γερμανική ένωση ορθοπεδικών που προωθεί την έρευνα για την πρόληψη του πόνου στην πλάτη και είναι μάλλον σφιχτά. Ναι, δείχνουν «γερμανικά» όσον αφορά το αφρώδες, με σωστά πλαϊνά και ξεκούραστα σε τελικό απολογισμό μιας εβδομάδας συμβίωσης
Η ανάρτηση (McPherson μπροστά / ημιάκαμπτος πίσω) αποσβαίνει με μια ευχάριστη ισορροπία μεταξύ άνεσης και πιο επιθετικής προσέγγισης. Οι τροχοί στο αυτοκίνητο δοκιμής είναι 19 ιντσών και με ικανό «μάγουλο» σε 55άρι προφίλ και 225 πλάτος
Μπροστά σου ένα πολύ μικρό τιμόνι, μετρημένο διά της ταπεινής μεζούρας στα 34 εκατοστά στην οριζόντια πλευρά του και μόλις 30 εκ. στην κάθετη που είναι flat. Πίσω του δύο μικρά paddles μέσω των οποίων μπορείς να ρυθμίσεις την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα
Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό που μου αρέσει όταν το συναντώ σε υβριδικά ή ηλεκτρικά.
Εδώ υπάρχουν 3 επίπεδα ανάκτησης – χαμηλό, μεσαίο και υψηλό. Για παράδειγμα, το τελευταίο εκτελεί μέγιστη επιβράδυνση στο άφημα του γκαζιού, άρα και μέγιστη ανάκτηση ενέργειας.
Εγκυκλοπαιδικά, στο μεσαίο και υψηλό ενεργοποιούνται αυτόματα και τα φώτα stop για να μην έχουμε απρόοπτα.
Σύστημα διεύθυνσης και κατευθυντικότητα
Το τιμόνι, πλέον πιο βολικά τοποθετημένο σε σχέση με τη λογική της Peugeot όπως την έχουμε δει τα πρόσφατα χρόνια, είναι πολύ άμεσο γύρω από τη θέση της ευθείας, στοιχείο που ενισχύεται και από την πολύ μικρή, σχεδόν καρτίστικη διάμετρο που προαναφέρθηκε.
Ως αποτέλεσμα, η αλλαγή κατεύθυνσης στο νέο Peugeot 3008 γίνεται πολύ άμεσα και χωρίς αδράνειες ενώ οι στροφές απ’ άκρη σ΄άκρη είναι 2,7/
Η άμεση κατευθυντικότητα είναι ευπρόσδεκτο ζητούμενο σε ένα μεσαίο SUV με βάρος στα 1.648 κιλά, περιλαμβανομένου του οδηγού – άρα υπολογίζετε γύρω στα 1.570 «καθαρό».
Κάποια 12,1 κιλά εξ αυτών αφορούν την μπαταρία λιθίου (48V), ωφέλιμης χωρητικότητας 0,43 kWh. Είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και δεν επηρεάζει αρνητικά τους σχετικούς χώρους ή το ωφέλιμο του πορτμπαγκάζ.
Τα δε φρένα άμεσα, με σωστή διαβάθμισης της απόκρισης και ουδόλως μαλθακό πεντάλ. Εμπνέουν εμπιστσύνη και απλώς θέλουν κάποιο σχετικό χρόνο εξοικείωσης λόγω της σχεδόν ακαριαίας απόκρισης. Ενδιαφέρον στοιχείο ότι το σασί διατηρεί έναν ευπρόσδεκτο βαθμό συμμετοχικότητας και «κλείνεις» τροχιά με ανεπαίσθητα lift off
Tέλος, χάρη και στο ηλεκτρικό κιβώτιο (που θα ήθελα πιο επιθετικές αλλαγές στη Sport ρύθμιση), μπορείς να έχεις έως και το 50% των κοντινών αστικών μετακινήσεων με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και 20% οικονομία καυσίμου. Αρκεί να είσαι εξαιρετικά απαλός στη διαχείριση του γκαζιού. Πρακτικά, σε πολύ χαμηλές ταχύτητες με ελάχιστο φορτίο στο πεντάλ.
Το δε ρεζερβουάρ είναι 55 λίτρων και η θεωρητική αυτονομία έως 640 χιλιόμετρα.
Συνολικά; Έχουν ανέβει επίπεδο.
Γενικώς και ειδικώς.
Με βάση το κοινό των SUV, το Peugeot 3008 είναι γεμάτο τεχνολογίες, φιλικό σε κυβισμό, έξυπνα εξηλεκτρισμένο, με σπορτίφ δόσεις, πλήρες πακέτο ασφάλειας καθώς και ένα κόκπιτ που ακόμα και ο γερο-Μπομπ θα έκοβε παχυλές επιταγές στον επικεφαλής σχεδιασμού.
Φήμες μάλιστα λένε πως οι κάθετες φωτιστικές λεπίδες, δεξιά και αριστερά στον μπροστινό προφυλακτήρα, δεν συμβολίζουν τίποτα λιγότερο από τις γρατζουνιές που θα αφήσουν τα νύχια του λιονταριού (βλ. σήμα της Peugeot) στις πλάτες του ανταγωνισμού. Παρότι η τιμή αγοράς είναι στα άνω υψίπεδα της κατηγορίας, το γαλλικό colpo grosso ήρθε να μοιράσει πόνο
Κινητήρας | 1.2 lt, MHEV, τρικύλινδρος, βενζινοκίνητος, turbo, άμεσος ψεκασμός |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 136 PS |
Ροπή | 230 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 10,2'' |
Τελική ταχύτητα | 201 km/h |
Μέση κατανάλωση | 7,9 lt/100km |
Βάρος | 1.648 kg |
Τιμή | από €36.990 |
Info / Photo: peugeot.gr / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.