Το γαλλικό φοράει πρώτο την εκδοχή του 1.2 κινητήρα με τους 130 ίππους και έχει ένα ακόμα ”ηθικό-ανήθικο” πλεονέκτημα απέναντι στο ”ομόσταυλο” ιαπωνικό
Tι λέει το 4Drivers: κινητήρας case study για το downsizing των 1.2 λίτρων, πιο ενδιαφέρον αναρτησιακά, ικανοί λόγοι για να το προτιμήσετε σε σχέση με το best seller και ”ομόσταυλο” Qashqai (αν σας ενδιαφέρει ένα κλικ περισσότερο η οδήγηση)
Oh yes: αίσθηση ευελιξίας παρά το αυξημένο (σε σχέση με το Qashqai) μέγεθος, ανάρτηση που ‘’αναπνέει’’ στο δύσκολο ελληνικό οδόστρωμα, χώροι ακόμα και για πολύ ψηλούς επιβάτες, εργονομία για πάσχοντες από Αλτσχάϊμερ
Sorry, no: σχετικά απότομη αίσθηση πεντάλ φρένου για τον μέσο οδηγό, ορατότητα πλαγίως και πίσω, κατανάλωση που μπορεί να ”τσιμπήσει” υπό πίεση
Απέναντι: VW Tiguan, Nissan Qashqai, Honda HR-V
Bitch, better have my money: €20.850 για την έκδοση 1.2 TCe 130
Όπως γράφαμε στην αρχική παρουσίαση του Kadjar στο Τατόι, ”σε σχέση με το Nissan, συνολικά, καταφέρνει να διατηρεί το ανάλαφρο της γαλλικής σχολής και είναι προτιμότερο οδηγοκεντρικά καθώς αφήνει ένα ”παράθυρο” συμμετοχικότητας”. Μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ.
Εν προκειμένω, το γαλλικό έχει ένα ακόμα πλεονέκτημα: ο βασικός κινητήρας των 1.2 λίτρων που μοιράζεται με το Qashqai αποδίδει στην περίπτωσή του επιπλέον 15 ίππους. Είναι ένα ”ηθικό-ανήθικο” πλεονέκτημα που έχει μοιραστεί έντεχνα εντός του παντοδύναμου πλέον (μετά και την εξαγορά και της Mitsibishi) group.
Δηλαδή: ως στρατηγικό σχεδιασμό, το Kadjar χρειάζεται έναν επιπλέον λόγο για να το προτιμήσεις απέναντι στο ιαπωνικό best seller που είναι η πρώτη επιλογή του συρμού. Κι αυτός, πέραν του πιο σοφιστικέ τρόπου που δουλεύει αναρτησιακά, είναι και ο δυνατότερος κινητήρας
Σαφώς με καλύτερες ρεπρίζ απέναντι στο Qashaqai, επιταχύνει από στάση σε 10,1”, είναι σαφώς επίσης ταχύτερο στις ρεπρίζ ενώ η τελική του φτάνει τα 192 km/h. Επίσης, μιας και το τσουνάμι υπέρ των diesel σιγά-σιγά καταλαγιάζει, να σημειωθεί πως είναι παντού ταχύτερο απ΄το 1.5 dCi με τους 110 ίππους.
Την ίδια στιγμή, δεν χάνει τίποτα απ΄τη γραμμική του λειτουργία που ώρες-ώρες σου προκαλεί το ενδιαφέρον να το χαρακτηρίσεις ως ένα απ΄τα κορυφαία μοτέρ της εποχής του downsizing στην κατηγορία.
Το απόβαρο είναι στα 1306 kg και με πέντε επιβάτες η ενάργεια του επιτυχημένου μοτέρ δεν είναι τόσο προφανής όπως και η κατανάλωση που αν δεν είσαι φειδωλός στο φορτίο γκαζιού μπορεί σχεδόν να διπλασιάσει την ονομαστική τιμή των 5,6 lt/100 km του μικτού κύκλου.
Αυτό που σε κάθε περίπτωση έχει ενδιαφέρον είναι το πώς ένα μοντέλο που δεν έχει το αυτονόητο εμπορικό προβάδισμα εντός του group καταλήγει να είναι πιο ενδιαφέρον, τόσο οδηγικά όσο και σε επίπεδο επιδόσεων.
Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.