Οδηγούμε το νέο SUV της Hyundai, το Kona. Η διασύνδεση με μια εταιρεία που αλλάζει τόσο δραστικά όσο λίγες, είναι μπροστά μας
Βρίσκομαι στο μπαρ ενός ξενοδοχείου με αφορμή την παρουσίαση ενός SUV. Όχι του Kona, κάποιου άλλου. Πολύ «premium» και καταξιωμένου. Πριν μερικούς μήνες.
Μιλάω με τον επικεφαλής, μεταξύ τυρού και αχλαδιού. Η κουβέντα φτάνει στον ανταγωνισμό. «Ξέρεις, Γιάννη, ποια εταιρεία μας έχουν πει από τα κεντρικά στο εξωτερικό να παρακολουθούμε; Τη Hyundai…». Είναι κάτι που μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν περίμενες να ακούσεις. Να θεωρείται «απειλή» από ένα γερμανό ανταγωνιστή. Ορίστε, σας δίνω και αποχρώσες ενδείξεις…
Για όποιον, όμως, παρακολουθεί το master plan των Κορεατών, η ιδέα μιας Hyundai που ανεβαίνει θεαματικά και, κυρίως, ουσιαστικά, στην αυτοκινητική κλίμακα έχει «ψωμί» πίσω της.
Ήδη, από το 2009, το γνωστό περιοδικό TIME φιλοξενούσε ένα άρθρο που είχε τίτλο ”Hyundai: America’s Most Succesful Car Company” και ανέλυε με νούμερα και αποδείξεις τον ισχυρισμό της επικεφαλίδας. Γκούγκλαρε τη φράση ”Hyundai success story και θα βρεις πολύ υλικό που το επιβεβαιώνει.
Από το άρθρο του TIME έχουν περάσει σχεδόν δέκα χρόνια και να ‘μαστε, λοιπόν, σήμερα σε γνωστό ξενοδοχείο της Αθηναϊκής Ριβιέρας για την παρουσίαση ενός νέου μοντέλου. Του Kona. Εδώ, δεν υπάρχει βαφτιστικό με αριθμητικό χαρακτήρα αλλά όνομα. Δισύλλαβο, απλό, μοντέρνο.
Μπαίνω στην αίθουσα όπου θα γίνει η παρουσίαση. Ένα χρυσαφί Kona είναι στη μοκέτα. Δίπλα ένα πάνελ με ένα κορίτσι με φόντο το Παρίσι και το λογότυπο ”KONA” γραμμένο όπως θα ‘βλεπες σε ένα editorial ευρωπαϊκού περιοδικού.
Η Hyundai δεν είναι, πια, η αποκλειστικά value for money εταιρεία με τα έντιμα, πιστά, ταπεινά προϊόντα που κομπλάρεις να λες ότι έχεις αν μένεις στα εστέτ προάστια της πόλης. Σύμφωνοι, τις πωλήσεις τις είχε εδώ και χρόνια.
Λογικό, αν σκεφτείς πως όταν ξεκίνησε πριν κάποιες έξι δεκαετίες είχε στόχο να γεμίσει στόλους από φτηνά και τίμια μεταφορικά μέσα. Έχτισε σιγά-σιγά το επεκτατικό σχέδιο, μετά μπήκε στο WRC, έκανε τη σωστή μεταγραφή, μπήκε στον επίζηλο χώρο των hot hatch με το i30 N, ένα σοβαρά οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο που δεν θα φανταζόμασταν μέχρι πριν λίγα χρόνια, και να, τώρα, έχουμε ένα πραγματικά μοντέρνο compact SUV που στέκεται μια χαρά απέναντι στην αφρόκρεμα της κατηγορίας.
Και πόσο κάνει; Ναι, εδώ, είναι μέρος του μεγάλου «κόλπου» αφού η Hyundai Steel παράγει το δικό της ατσάλι, κάνει καλό μανατζάρισμα των πόρων της (ακόμα και το «ειδικό» i30 N δεν είναι φορτωμένο με λογότυπα της Brembo, της Recaro και άλλων ακριβών προμηθευτών αλλά με in-house εξαρτήματα) και έχοντας κρατήσει συγκρατημένο προφίλ μπορεί να πουλάει σε προσιτές τιμές.
Στο κεντρικό πάνελ εμφανίζονται οι τιμές που παρουσιάζει ο, ως συνήθως εύγλωττος, Γενικός Διευθυντής, κ. Ανδρέας Χριστοφορίδης. Από €16.590, λοιπόν, για την έκδοση 1.0Τ των 120hp με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, στην έκδοση Style. Yπάρχουν άλλες δύο εκδόσεις, Premium και Distinctive στα €17.590 και €19.690, αντίστοιχα.
Λίγο πιο «ψηλά», στα €21.990 συναντούμε την τετρακίνητη έκδοση 1.6Τ των 177hp με 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη, ενώ διατίθεται και diesel κινητήρας 1.6D των 115hp με 6άρι μηχανικό στα €21.290 και στα €23.990 για την αντίστοιχη τετρακίνητη έκδοση, πάλι με 7άρι DCT.
Το αυτοκίνητό που οδηγήσαμε ήταν η έκδοση με τον τρικύλινδρo κινητήρα και το εξάρι κιβώτιο. Ειδικά, σε κάποια αυτοκίνητα με διχρωμία οροφής το αισθητικό αποτέλεσμα είναι ακόμα πιο ιδιαίτερο.
Το KONA είναι πραγματικά εντυπωσιακό από πολλές γωνίες και στοχεύει κατευθείαν στο δόξα πατρί των B-SUV.
Χάρη σε ένα μεγάλο μεταξόνιο και τους τροχούς ακροβολισμένους στα τέσσερα άκρα, εκμεταλλεύεται άριστα τη χωροταξία που προσφέρουν τα μόλις 4.16m εξωτερικού μήκους. Στην πράξη δείχνει μεγαλύτερο και, ακόμα πιο σημαντικό, κάθεσαι πολύ άνετα στα μπροστινά καθίσματα και με ικανοποιητικούς χώρους για τους πίσω.
Ένα τεχνολογικά προηγμένο χαρακτηριστικό της Hyundai, που συναντούμε για πρώτη φορά στο Kona είναι το σύστημα πολυμέσων Display Audio, όπου οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν το περιεχόμενο του smartphone τους στην οθόνη 7-ιντσών του συστήματος μέσω του Apple CarPlay και του Android Auto.
Η διαδρομή της δημοσιογραφικής παρουσίασης ήταν η κλασική που συνοδεύει τέτοιες εξορμήσεις, στα νότια προάστια της πόλης. Από την πρώτη στιγμή εντοπίσαμε τον εξαιρετικά ήσυχο στη λειτουργία του τρικύλινδρο κινητήρα. Ακόμα και στους υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, μόλις με τα βίας φτάνει κάτι μέσα στην καμπίνα των επιβατών.
Το κιβώτιο σχετικά μακριά κλιμακωμένο, πολύ ευχάριστο και με γλυκιά αίσθηση στις διαδρομές. Δεν σκαλώνει τίποτα και είναι γρήγορο, αν χρειαστεί να μπεις στη διαδικασία. Το σύστημα διεύθυνσης σχετικά βαρύ σε αίσθηση, όπως συνηθίζεται στην συντριπτική πλειοψηφία των ηλεκτρικών υποβοηθήσων.
Η ποιότητα κύλισης πολύ καλή, ένα «κεφάλαιο» στο οποίο η Hyundai επενδύει εδώ και πολλά χρόνια. Το πάτημά του είναι σχετικά ανάλαφρο, ασφαλές και προβλέψιμο.
Δεν αντισταθήκαμε στον πειρασμό να ξεφύγουμε από την πεπατημένη διαδρομή του road book και να ακολουθήσουμε κρυφή, χωμάτινη, με αρκετή πέτρα, κάπου κάτω από τον Άγιο Κωνσταντίνο, κοντά στη γνωστή «ειδική» του Ράλλυ Παλάδιου
Ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, μας έκανε πολύ εντύπωση ότι πραγματικά δεν ακούγεται τίποτα απολύτως από την ανάρτηση, όπως και οι μηδενικοί τριγμοί στο εσωτερικό, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά την πολύ καλή συναρμογή των υλικών.
Σημειωτέον ότι ακόμα και με την προσθιοκίνητη έκδοση, και το σύστημα ευστάθειας απενεργοποιημένο (το οποίο παραμένει ενεργό σε μεγαλύτερες γωνίες ολίσθησης), υπάρχει μια δόση οδηγικού fun και πολύ καλός έλεγχος στις τάσεις υπερστροφής. Προφανώς, οι δυνατότητες της τετρακίνητης εκδόσεις θα είναι ακόμα μεγαλύτερες, αν και δεν είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε.
Η νέα οθόνη αφής προβάλλει οδηγικές πληροφορίες απευθείας στο οπτικό πεδίο του οδηγού και παράλληλα με head-up display σε ειδική διάφανη επιφάνεια που ανασηκώνεται πίσω από το κάλυμμα του πίνακα οργάνων, μόλις ενεργοποιηθεί ο κινητήρας.
Η κορυφαία φωτεινότητά της που φθάνει τα 10.000 cd / m2 και το μέγεθος των 8-ιντσών δεν επιτρέπουν μόνο την αβίαστη ορατότητα κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά και την ταχύτερη επεξεργασία των πληροφοριών, διατηρώντας παράλληλα προσηλωμένη την προσοχή του οδηγού στο δρόμο.
Μετά το νέο Tucson, που αποτέλεσε το πιο επιτυχημένο λανσάρισμα στην ιστορία της Hyundai Ευρώπης, η Hyundai Motor πραγματοποιεί δυναμική είσοδο στην κατηγορία B-SUV.
Η εταιρία ανέπτυξε μια εντελώς νέα συμπαγή πλατφόρμα SUV για να ανταποκριθεί στις υψηλότερες απαιτήσεις των Ευρωπαίων πελατών. Το Kona είναι ένα πραγματικό SUV (και όχι απλώς Crossover…) με κομψή και μυώδη σχεδίαση, υψηλής ποιότητας χαρακτηριστικά, προηγμένα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και τελευταίες τεχνολογίες ασφάλειας.
Το Κοna εκφράζει τον τρόπο ζωής των σύγχρονων πελατών των αστικών κέντρων. Ήταν εκείνο το κορίτσι στο φωτεινό πάνελ με φόντο το Παρίσι.
Το εξελικτικό σχέδιο της Hyundai συνεχίζεται για το επόμενο success story. Kona connected.
Photo: Γ. Καραγιωργάκης / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.