Όσο χτυπά η καρδιά της αυτοκίνησης τόσο τα hatchback θα έχουν λόγο ύπαρξης, γιατί πάνω απ’ όλα η αυτοκίνηση επιβάλλεται να ορίζεται από «το θέλω» και «μου αρέσει», από το συναίσθημα και την αισθητική κοντολογίς. Και η συγκεκριμένη κατηγορία υπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο τόσο το συναίσθημα όσο και την αισθητική. Άλλοτε, μα κυρίως τώρα, δόξα τον Άγιο Χριστόφορο
Cupra Leon, Ford Focus, Hyundai i30, Mazda 3, Opel Astra, Toyota Corolla, VW Golf (σ.σ. με αλφαβητική σειρά)
Από τις αρχές της δεκαετίας του ’70 μέχρι και το 2010, την πρώτη δεκαετία του… διαβόητου millennium δηλαδή, τα hatchback μοντέλα, είτε σε τρίθυρη είτε σε πεντάθυρη εκδοχή, μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού παγκοσμίως
Cupra Leon, Ford Focus, Hyundai i30, Mazda3, Opel Astra, Toyota Corolla, VW Golf και οι πρόγονοι αυτών οι κυριότερες επιλογές που κυριαρχούσαν στους πίνακες πωλήσεων και στους δρόμους της υφηλίου.
Και όχι άδικα εδώ που τα λέμε, καθώς τα προαναφερόμενα μοντέλα ικανοποιούσαν συνολικά -κατά περίπτωση έως και σε απόλυτο βαθμό- ακόμα και τον πλέον ιδιότροπο οδηγό.
Έκτοτε όμως μας προέκυψαν όλα εκείνα τα αναπάντεχα που άλλαξαν εκ βάθρων και μάλλον βίαια τον κόσμο μας, οδηγώντας σε ξαφνικό θάνατο την ανεμελιά των προηγούμενων ετών.
Στη θέση της, ένα απεχθές «μενού» που είχε τα πάντα όλα σε επίπεδο αρνητισμού (βλ. οικονομική κρίση, πανδημίες, κλιματική αλλαγή), επηρεάζοντας αναπόφευκτα σε πολύ μεγάλο βαθμό και την αυτοκίνηση.
Χθες (σ.σ.: και εις τους αιώνες των αιώνων) θεμελιώδη κριτήρια για την ορθή αξιολόγηση ενός αυτοκινήτου ήταν το «πώς στρίβει και φρενάρει»
Σήμερα ως θεμελιώδη κριτήρια έχουν αναδειχθεί η χαμηλή κατανάλωση, η πρακτικότητα, οι χώροι (σ.σ.: μέχρι εδώ όλα καλά), μα κυρίως το πλήθος των καμερών και των αναρίθμητων περιττών λειτουργιών που αποσκοπούν περισσότερο στον ανόητο -στα όρια της αποχαύνωσης- εντυπωσιασμό, παρά στην ουσία και συγχωρήστε με, αλλά αρνούμαι να σχολιάσω περαιτέρω
Διαβάστε τη συνέχεια στο autotypos.gr πατώντας εδώ
Photo: Ναυσικά Βασιλειάδου
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.