Αξίζει να δοκιμάσει διά ζώσης κάποιος πού έχουν φτάσει οι δυνατότητες της νέας AMG A 35. Η «πτήση» Affalterbach – Αθήνα είναι τετρακίνητη, δίλιτρη με 306 PS, oυσιαστικά, κοντράρεται με το Audi S3 και σε κάνει να νιώθεις ανίκητος. Έστω και αν πρέπει να πας με εξωπραγματικές ταχύτητες για να σπάσεις την, απλώς, τρομερή πρόσφυση
Η AMG A 35 των €58,420 δείχνει εντυπωσιακή στις λεπτομέρειες, μαζεμένη ως διαστάσεις (4,43 m), με επιθετική φυσιογνωμία, ιδιαίτερα φαρδιά μπροστινά μετατρόχια (1,573 mm) που εκτείνονται πειστικά και ένα μηχανολογικό απόθεμα που αρμέγει το τελευταίο χιλιοστό διαθέσιμου grip
Τι λέει το 4D | Χρυσή τομή μεταξύ επιδόσεων, ουδέτερης συμπεριφοράς, πολυτέλειας και πρακτικότητας. Αν δεν έχεις οδηγήσει την Α45, σε κάνει να πιστέψεις πως δε χρειάζεται κάτι περισσότερο |
Μας αρέσει | Ακαμψία πλαισίου, εξαιρετικό «μπροστινό», ευκρίνεια ηλεκτρικής κρεμαγιέρας, συνεργασία κιβωτίου, θέση οδήγησης, premium αίσθηση |
Όχι και τόσο | Έντονος θόρυβος κύλισης σε μέτριο οδόστρωμα, υπερβολικά πολλές πληροφορίες σε οθόνες |
Τιμή | €58,420 |
Ως γνωστόν, η A 35 AMG χρησιμοποιεί μία εντόνως αναβαθμισμένη έκδοση του δίλιτρου 4-κύλινδρου βενζινοκινητήρα με τον κωδικό Μ260 και twin-scroll τουρμπίνα
Αποδίδει 306 PS, 40,7 kgm ροπής, επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε 4.7’’, έχει ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική στα 250 km/h και εργοστασιακή τιμή κατανάλωσης στα 7,3 lt/100 km.
Μπορεί να ακουστεί περίεργο, αλλά, όντως, μπορείς να δεις αυτή την τιμή κατανάλωσης, αν είσαι συγκρατημένος. Για τα δεδομένα της κατασκευής και των δυνατοτήτων της, το θεωρώ κατόρθωμα
Το κιβώτιο
Το κιβώτιο, αποκλειστικά αυτόματο, διπλού συμπλέκτη AMG Speedshift DCT7-G στέκεται αρωγός.
Ποσφέρει ομαλές, άμεσες εναλλαγές σχέσεων, ανάλογα με τη θέση του συστήματος παραμετροποίησης Dynamic Select. Ειδικά στα δύο από αυτά με σπορ χαρτογράφιση λειτουργεί όσο πιο πειστικά μπορεί να εξομοιωθεί ένα χειροκίνητο.
Η A 35 4Matic διαθέτει τέσσερα κλασικά προγράμματα οδήγησης (Comfort, Sport, Sport+ και Individual για διαμόρφωση της κάθε παραμέτρου ξεχωριστά ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγου) συν ένα νέο: To «Slippery», που θα αποδειχθεί σωτήριο σε ολισθηρές επιφάνειες μιας και εξελίχθηκε προκειμένου να περιορίζει την κατανομή ροπής προς όφελος της ευστάθειας.
Για την απροβλημάτιστη μετάβαση των 306 ίππων στο δρόμο και τις καυτές επιδόσεις, φροντίζει με τη σειρά του το σύστημα τετρακίνησης 4Matic.
Διαθέτει έναν ηλεκτρομηχανικά (και όχι ηλεκτροϋδραυλικά, όπως η προκάτοχός της) ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στον πίσω άξονα για την μεταβλητή μεταφορά της ροπής ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς.
Όταν λέμε για καυτές επιδόσεις, αυτό μεταφράζεται σε 4,7’’ για το 0-100 και τελική ταχύτητα 250 km/h. Και, φυσικά, η A35 4Matic κερδίζει και τις ακουστικές επιδόσεις, μιας και τα κλαπέτα των εξατμίσεων είναι ρυθμιζόμενα και ικανά να γεμίζουν την καμπίνα με κλαγγές και εθιστικά σκασίματα. Τα τελευταία έρχονται να συμψηφίσουν το σχετικά αδιάφορο ήχο στις χαμηλές rpm
Η νέα φιλοσοφία των AMG
Όλα τα παραπάνω ίσως ακούγονται σαν τον θρίαμβο του downsizing και είναι τιμές που μέχρι πριν λίγα χρόνια ανήκαν σε πολυκύλινδρα σύνολα πληθωρικών κυβικών.
Όμως μ’ αυτό το αυτοκίνητο, ως entry level στη γκάμα των AMG, εισέρχεται κανείς, εν έτει 2021, στο μαγικό κόσμο των Πραγματικών Αυτοκινήτων για τον Πραγματικό Οδηγό – αν δηλαδή δεν είχε μέχρι στιγμής την προηγούμενη εμπειρία
Για την ιστορία, η AMG έχει αλλάξει δραματικά. Προς το καλύτερο και οδηγοκεντρικότερο, εννοώ.Οι εποχές που το λογότυπό ήταν συνυφασμένο με επιδόσεις αλλά τουριστικό χαρακτήρα έχουν παρέλθει οριστικά. Πριν μερικά χρόνια, η εικόνα μίας Mercedes που πλαγιολισθαίνει ισοδυναμούσε με σεξουαλικά όργια σε καθεδρικό ναό
Όμως, πλέον, το λεγόμενο «παντιλίκι», αυτό το επικατάρατο, χρησιμοποιείται πλέον ακόμα και στις επίσημες διαφημιστικές καμπάνιες της Mercedes.
Τις έχετε δει και στην τηλεόραση που, αν μη τι άλλο, εκφράζει τη μαζική επικοινωνία.
Όχι ότι ο μέσος αγοραστής μίας Mercedes θα ψάξει μέσα από το μενού τη σχετική επιλογή για απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών, αλλά ως σημειολογία αποτελεί μία σεισμική αλλαγή κατεύθυνσης για την εταιρεία.
Στρίβοντας
Στην Α35 AMG η διαδικασία του σπασίματος της πρόσφυσης δεν είναι το πρώτο ζητούμενο.
Η τετρακίνηση -ένας ηλεκτρομηχανικός συμπλέκτης στον πίσω άξονα που αντιδρά σαφώς πιο γρήγορα από το αντίστοιχο υδραυλικό σύστημα της απερχόμενης Α45- μεταφέρει έως και το 50% της πρόσφυσης πίσω.
H μηχανική πρόσφυση από τους 19-άρηδες τροχούς παρέχουν σχεδόν ανεξάντλητη πρόσφυση
Το μπροστινό αλλά και όλη η ανάρτηση δεν μεταφέρει ούτε ένα εξάρτημα από την «απλή» A Class.
Νέα συνδεσμολογία, αναβαθμισμένα ψαλίδια και μεταλλικοί σύνδεσμοι για ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στο σύστημα διεύθυνσης που είναι εντελώς νέο.
Απ’ όλες τις ηλεκτρικές κρεμαγιέρες της κατηγορίας, θεωρώ ότι η ΑMG A 35 έχει τη μεγαλύτερη σαφήνεια. Και κυρίως; Την πιο αναλυτική αίσθηση γύρω από τη θέση της ευθείας. Εκεί δηλαδή που συχνά βρίσκεται η αχίλλειος πτέρνα στη νέα εποχή υποβοήθησης
Το εξαιρετικό μπροστινό
Ο μπροστινός άξονας βρίσκει ακαριαία τη σωστή γωνία προσέγγισης στην καμπή.
Σαφώς δείχνει πιο ανάλαφρος από το αντίστοιχης κατηγορίας Audi S3. Αλλά και γενικότερα το σασί της A 35 είναι πιο ζωντανό ως συνολική αίσθηση.
Αν συνδυάσεις εν μέσω καμπής μια επιθετική προσέγγιση με στιγμιαίο άφημα του γκαζιού ή και εμφατική μεταφορά βάρους με το τιμόνι και, αμέσως μετά, επιμείνεις στο δεξί πεντάλ, θα αισθανθείς τη συμμετοχικότητα του πίσω άξονα.
Δύσκολο να πιστέψεις με πόσα χιλιόμετρα μπορείς να περάσεις μια αγαπημένη σου, άδεια καμπή με την AMG Α 35. Eπαναπροσδιορίζει τα όρια, ακριβώς όπως οι καλές τετρακίνητες κατασκευές
Η δε ρύθμιση των χαρτογραφίσεων σε 5 θέσεις (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ και Individual) παρέχει ένα ευρύ πεδίο ανακάλυψης του πώς ανταποκρίνονται στις διαθέσεις του οδηγού και των συνθηκών του τερέν.
Αν λείπει το drift mode στην A 35;
Ουσιαστικά, όχι. Σε πίστα ή σε συνθήκες αλάνας στη Σουηδία, ίσως ναι.
Κι αυτό γιατί είναι τόσο υψηλό το επίπεδο πρόσφυσης και τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν τόσο θεαματικά, που θα είναι μόνο ελάχιστα επιλεκτικά σημεία για να πάρεις το θάρρος ή να έχεις τον απαιτούμενο χώρο ώστε να μπεις στη διαδικασία.
Το σήμερα της AMG A 35 4Matic λέει πως για το 99% των οδηγών και συνθηκών δρόμου μπορείς να επιτεθείς κατά βούληση με την ουδέτερα στημένη «35άρα» και να εξαφανιστείς στον ορίζοντα. Έστω και χρειάζεται να συλλάβεις τον εαυτό σου με εξωπραγματικά χιλιόμετρα για να αισθανθείς την πολυπόθητη μετατόπιση
Κάτω από το διακριτικό πεντάθυρο αμάξωμα, η A 35 4Matic κρύβει έναν ξεχωριστό σπορ οδηγικό χαρακτήρα, ικανό τόσο για μεγαλοπρεπή ταξίδια, όσο και για συναρπαστικές μάχες με φιδίσιες διαδρομές.
Κάτι μεταξύ hot hatch υψηλών επιδόσεων και πρακτικού daily πολυτελείας. Ωραία, δυνατή, σύγχρονη και με την ικανότητα να σε κάνει ήρωα. Έστω και αν δε χρειάζεται να είσαι
Κινητήρας | 2,0 lt βενζινοκίνητος, twin scroll τούρμπο, άμεσος ψεκασμός |
Ισχύς | 306 PS |
Ροπή | 400 Nm |
Μετάδοση | Τετρακίνηση |
Κιβώτιο | Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 4,7'' |
Τελική ταχύτητα | 250 km/h (ηλεκτρονικά περιοριζόμενη) |
Μέση κατανάλωση | 10,7 lt/100 km |
Βάρος | 1.570 kg |
Τιμή | Από €58.420 |
Info: mercedes-benz.gr / ismailos.gr / Photo: mercedes-benz. gr / The One magazine
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.