Χαμηλή πτήση: Οδηγούμε Mercedes-AMG A35 4Matic

Post date:

Author:

Category:

Mercedes-AMG-A35-4Matic-4drivers.gr

Σοβαρά τώρα, αλλά κάποιος πρέπει να δοκιμάσει διά ζώσης πού έχουν φτάσει οι δυνατότητες της νέας AMG A 35. Η «πτήση» Affalterbach – Αθήνα προσγειώθηκε τετρακίνητη, δίλιτρη και με 306 PS

Παραλάβαμε την πρώτη AMG A35 4MATIC που πάτησε επί ελληνικού εδάφους, από την Ismailos S.A. στο κατάστημα της Γλυφάδας. Η λευκή A 35 είχε ελάχιστα χιλιόμετρα στο οδόμετρο. Κάποια 500 km «έγραφε».

Της φερθήκαμε με σεβασμό, τόσο ως πίεση προς τα μπιμπικωτά της ελαστικά όσο και ως παρατεταμένο στροφάρισμα. Χρησιμοποιήσαμε, όμως, τις κεκτημένες ταχύτητες ως μέτρο αναγνώρισης των δυνατοτήτων της.

Εξωτερικά, η AMG A35 των €57.640, δείχνει εντυπωσιακή στις λεπτομέρειές της, μαζεμένη ως  διαστάσεις, με επιθετική φυσιογνωμία και τα μετατρόχιά της να εκτείνονται πειστικά στο πλάτος. 

Σε τεχνικό υπόβαθρο η A35  χρησιμοποιεί μία εντόνως αναβαθμισμένη έκδοση του δίλιτρου 4κύλινδρου βενζινοκινητήρα με τον κωδικό Μ260, με twin-scroll τουρμπίνα.

Αποδίδει 306 PS, 40.7 kgm ροπής, επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε 4.7’’, με μία ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική των 250 km/h και εργοστασιακή τιμή κατανάλωσης στα 7.3 lt/100 km.

Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη AMG Speedshift DCT7-G στέκεται αρωγός, προσφέροντας ομαλές ή άμεσες εναλλαγές σχέσεων, ανάλογα με τη θέση του συστήματος παραμετροποίησης Dynamic Select. 

Η A 35 4Matic διαθέτει τέσσερα κλασικά προγράμματα οδήγησης (Comfort, Sport, Sport+ και Individual για διαμόρφωση της κάθε παραμέτρου ξεχωριστά ανάλογα με τα γούστα του οδηγου) συν ένα νέο: To  «Slippery», που θα αποδειχθεί σωτήριο σε ολισθηρές επιφάνειες μιας και εξελίχθηκε προκειμένου να περιορίζει την κατανομή ροπής προς όφελος της ευστάθειας. 

Για την απροβλημάτιστη μετάβαση των 306 ίππων στο δρόμο και τις καυτές επιδόσεις, φροντίζει με τη σειρά του το σύστημα τετρακίνησης 4Matic το οποίο διαθέτει έναν ηλεκτρομηχανικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στον πίσω άξονα για την μεταβλητή μεταφορά της ροπής ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς. 

Mercedes-AMG-A35-4Matic-4drivers.gr

Mercedes-AMG-A35-4Matic-4drivers.gr

Mercedes-AMG-A35-4Matic-4drivers.gr

Mercedes-AMG-A35-4Matic-4drivers.gr

Όταν λέμε για καυτές επιδόσεις, αυτό μεταφράζεται σε 4,7’’ για το 0-100 και τελική ταχύτητα 250 km/h. Και, φυσικά, η A35 4Matic κερδίζει και τις ακουστικές επιδόσεις, μιας και τα κλαπέτα των εξατμίσεων είναι ρυθμιζόμενα και ικανά να γεμίζουν την καμπίνα με κλαγγές και εθιστικά σκασίματα. 

Κάτω από το διακριτικό πεντάθυρο αμάξωμα, η Mercedes-AMG A 35 4Matic κρύβει έναν ξεχωριστό σπορ οδηγικό χαρακτήρα, ικανό τόσο για μεγαλοπρεπή ταξίδια, όσο και για συναρπαστικές μάχες με φιδίσιες διαδρομές. 

Όλα τα παραπάνω ίσως ακούγονται σαν τον θρίαμβο του downsizing και είναι τιμές που μέχρι πριν λίγα χρόνια ανήκαν σε πολυκύλινδρα σύνολα πληθωρικών κυβικών. Όμως μ’ αυτό το αυτοκίνητο εισέρχεται κανείς, εν έτει 2019, στο νέο μαγικό κόσμο των AMG.

Για την ιστορία, η AMG έχει αλλάξει δραματικά. Προς το καλύτερο και οδηγοκεντρικότερο, εννοώ. Οι εποχές που το λογότυπό ήταν συνυφασμένο με επιδόσεις αλλά τουριστικό χαρακτήρα έχουν παρέλθει οριστικά. Πριν μερικά χρόνια, η εικόνα μίας Mercedes που πλαγιολισθαίνει ισοδυναμούσε με σεξουαλικά όργια σε καθεδρικό ναό

Όμως, πλέον, το λεγόμενο «παντιλίκι», αυτό το επικατάρατο, χρησιμοποιείται πλέον ακόμα και στις επίσημες διαφημιστικές καμπάνιες της Mercedes. Τις έχετε δει και στην τηλεόραση που, αν μη τι άλλο, εκφράζει τη μαζική επικοινωνία.

Όχι ότι ο μέσος αγοραστής μίας Mercedes θα ψάξει μέσα από το μενού τη σχετική επιλογή για απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών, αλλά ως σημειολογία αποτελεί μία σεισμική αλλαγή κατεύθυνσης για την εταιρεία.

Κατά την ταπεινότατη άποψή μου, η Mercedes έκανε το μεγαλύτερο και πιο ανατρεπτικό επαναπροσδιορισμό στην οδηγική της ταυτότητα. Από τις πρώτες A Class και τα τεστ ταράνδου, τα ασφαλή αλλά αδιάφορα οδηγικά σεντάν του παρελθόντος στις Merc τού σήμερα.

Και δεν χρειάζεται να ζήσεις την εμπειρία μίας AMG για να δεις την αλλαγή κατεύθυνσης, το εισπράττεις από τη βασική γκάμα (εκτός SLK πoυ, παρά το εντυπωσιακό παρουσιαστικό, ανήκει οδηγικά στην προηγούμενης εποχής σχολή).

Άλλωστε, στην Α35 AMG η διαδικασία του σπασίματος της πρόσφυσης δεν είναι το πρώτο ζητούμενο. Η τετρακίνηση -ένας ηλεκτρομηχανικός συμπλέκτης στον πίσω άξονα που αντιδρά σαφώς πιο γρήγορα από το αντίστοιχο υδραυλικό σύστημα της απερχόμενης Α45– μεταφέρει έως και το 50% της πρόσφυσης πίσω και η μηχανική πρόσφυση από τους 19άρηδες τροχούς με τα Pirelli P Zero παρέχουν σχεδόν ανεξάντλητο grip.

Η πρώτη κατηφορική με αρνητική κλίση ήταν η αρχική ευκαιρία που έδωσε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε τις μαζεμένες, απόλυτα ελεγχόμενες αλλά και ακριβείς αντιδράσεις του νέου set-up.

Το μπροστινό αλλά και όλη η ανάρτηση δεν μεταφέρει ούτε ένα εξάρτημα από την «απλή» A Class. Νέα συνδεσμολογία, αναβαθμισμένα ψαλίδια και μεταλλικοί σύνδεσμοι για ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στο σύστημα διεύθυνσης που είναι εντελώς νέο. 

Απ’ όλες τις ηλεκτρικές κρεμαγιέρες της κατηγορίας, η ΑMG A 35 4Matic έχει τη μεγαλύτερη σαφήνεια και, κυρίως, την πιο αναλυτική αίσθηση γύρω από τη θέση της ευθείας  – που συχνά είναι και η αχίλλειος πτέρνα στη νέα εποχή υποβοήθησης. 

Ο μπροστινός άξονας βρίσκει ακαριαία τη σωστή γωνία προσέγγισης στην καμπή, δείχνει πιο ανάλαφρος από το αντίστοιχης κατηγορίας Audi S3 ενώ αν συνδυάσεις εν μέσω apex μια επιθετική προσέγγιση με στιγμιαίο άφημα του γκαζιού ή και εμφατική μεταφορά βάρους με το τιμόνι και, αμέσως μετά, επιμείνεις στο δεξί πεντάλ, θα αισθανθείς τη συμμετοχικότητα του πίσω άξονα.

Δύσκολο να πιστέψεις με πόσα χιλιόμετρα μπορείς να περάσεις μια αγαπημένη σου, άδεια καμπή με την AMG Α35. Eπαναπροσδιορίζει τα όρια, όπως οι καλές τετρακίνητες κατασκευές

Η ρύθμιση των χαρτογραφίσεων σε 5 θέσεις (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ και Individual) παρέχει ένα ευρύ πεδίο ανακάλυψης του πώς ανταποκρίνονται στις διαθέσεις του οδηγού και των συνθηκών του τερέν.

Στο πίσω μέρος του μυαλού σου υποψιάζεσαι πως ένας ακόμα πιο συμμετοχικός, ζωηρός πίσω άξονας θα πηγαίνει πακέτο με την ΑΜG A45 S, η οποία μόλις σήμερα παρουσιάστηκε στο Goodwood. Αυτή, δηλαδή.

mercedes-amg-a45-s

Και η οποία, με την ευκαιιρία, αποδίδει 416 PS, επιταχύνει από 0-100 km/h σε μόλις 3.9», διαθέτειέ Drift Mode που δικαιολογεί τον ακόμα πιο επιθετικό χαρακτήρα αλλά και κατά πολύ αυξημένη τιμή. Εκτιμώνται κάποια επιπλέον €20.000-25.000 σε σχέση με τη λευκή που έχουμε στα χέρια μας.

Αν λείπει το drift mode στην A35; Ουσιαστικά, όχι. Είναι τόσο υψηλό το επίπεδο πρόσφυσης και τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν τόσο θεαματικά που θα είναι σε επιλεκτικά σημεία ή, ακόμα σωστότερα, σε συνθήκες πίστας για να πάρεις το θάρρος ή να έχεις τον απαιτούμενο χώρο ώστε να μπεις στη διαδικασία.

Το σήμερα της AMG A 35 4Matic λέει πως για το 99% των οδηγών και συνθηκών δρόμου μπορείς να επιτεθείς κατά βούληση με την ουδέτερα στημένη «35άρα» και να εξαφανιστείς στον ορίζοντα. 

Κάτω από το διακριτικό πεντάθυρο αμάξωμα, η Mercedes-AMG A 35 4Matic κρύβει έναν ξεχωριστό σπορ οδηγικό χαρακτήρα, ικανό τόσο για μεγαλοπρεπή ταξίδια, όσο και για συναρπαστικές μάχες με φιδίσιες διαδρομές.

Κάτι μεταξύ supercar επιδόσεων και πρακτικού everyday αμαξώματος. Ωραία, δυνατή και πολύ σύγχρονη, μέσα-έξω.

Χαμηλή πτήση Affalterbach – Αθήνα.

Info: ismailos.gr / Photo: The One magazine

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

DS 3 Crossback. Γενναιότητα σε ελληνική άσφαλτο

To DS 3 Crossback λέει πως «θέλει να αναδείξει τη δουλειά των καλύτερων τεχνιτών της βιομηχανίας». Δεν το ακούς συχνά αυτό στη σημερινή, παγκοσμιοποιημένη και πολλάκις κοπιαρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Η ελευθερία τού να μην ανήκεις

«Αυτές τις μέρες συμπληρώνονταιι 8 χρόνια 4Drivers. Και αν έπρεπε ένα μόνο κείμενο να χαρακτηρίσει τη φιλοσοφία του, είναι αυτό. Μόνο freedom - που θα ´λεγε και ο Braveheart»

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

«Βαρετό» Golf; Σηκώνει πολλή συζήτηση

Λίγο πριν την εμφάνιση του Golf Mk8, ας βάλουμε τα πράγματα σε μία ρεαλιστική τάξη

Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή. Ποια είναι;

«Ένα μικρό αυτοκίνητο οφείλει να είναι φτηνό. Αλλιώς δεν θα πουλήσει. Τα περιθώρια είναι πολύ στενά στα μίνι αυτοκίνητα. Μερικές φορές και στα υπερμίνι»

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»