Αριστοκρατική. Οδηγούμε Mercedes-Benz E-Class 200 Cabriolet

Post date:

Author:

Category:

Μία κατηγορία μόνη της. Πανέμορφη, με αψεγάδιαστη ποιότητα και αρχοντικό τρόπο μετακίνησης. Πώς είναι στη δίλιτρη έκδοση με τους 184 ίππους;

Τι λέει το 4Drivers: ένα απο τα πιο όμορφα αμαξώματα που κυκλοφορούν στη σύγχρονη αυτοκίνηση. Τεχνολογίες ασφάλειας, ταξιδιάρικος χαρακτήρας, γοητευτικά άνετη και πολιτισμένη

Oh yes: ακαμψία σασί, ολιστική ποιότητα, χαμηλά επίπεδα θορύβων, επαρκής κινητήρας (0-100 κm/h σε 8,8» – τελική 234 km/h) , χαμηλή κατανάλωση, προοδευτική οδική συμπεριφορά

Sorry, no: σχετικά αργό κιβώτιο, υψηλή τιμή αγοράς στο ελληνικό φορολογικό σύστημα

Απέναντι: η BMW 6 Series Convertible είναι μεγαλύτερη ως κατηγορία, το Audi A5 Cabriolet είναι μικρότερο, η 718 Boxster είναι καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο. Ουσιαστικά, η E-Class Cabriolet κινείται εμπορικά χωρίς άμεσο ανταγωνιστή

Bitch, better have my money: από €78.470


H E-Class Coupe, όπως γράφουμε στον πρόλογο, είναι μία κατηγορία μόνη της. Ενώ στην αμέσως μικρότερη διάσταση, στην C-Class Cabriolet, υπάρχουν οι αντίστοιχες ανοιχτές εκδόσεις των BMW 4 Series και Audi A5, εδώ, ουσιαστικά, δεν υπάρχει αντίπαλος.

Αν κάποιος θέλει ένα μεγάλο (4,82 μέτρα), πανέμορφο μέσα-έξω, ποιοτικό στην κάθε του λεπτομέρεια «ανοιχτό» Coupe, τότε, ουσιαστικά, δεν υπάρχει ανταγωνισμός πέρα απ΄την E-Class Cabriolet.

Ούτως ή άλλως σ’ αυτήν την κατηγορία τιμής, στα €78.470 δηλαδή, ο μονόδρομος είναι γερμανικός – εξ ου και δεν μπαίνουμε στη διαδικασία να βρούμε τι θα μπορούσε να σταθεί απέναντί της εμπορικά.

Δεν είναι σπορ αυτοκίνητο. Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο με τους 184 ίππους του δίλιτρου, αλουμινένιου κινητήρα και το 9άρι αυτόματο κιβώτιο είναι προσανατολισμένο στην άνεση και στον ταξιδιάρικο χαρακτήρα, όπως και γενικότερα η φιλοσοφία της E-Class Cabriolet. 

Χαίρεσαι να την κοιτάς. H Mercedes έχει μπει σε μία δεκαετία σχεδιαστικού οίστρου. Μεγάλο μέρος της γκάμας της είναι σμιλευμένο με χάρη, αδρές γραμμές και αριστοκρατική «πένα». Οι E-Class Coupe και Cabriolet εκφράζουν ακριβώς αυτό.

Η γενεαλογία της παραπέμπει στην 300 CE του 1991 που δημιούργησε μια παράδοση πολυτέλειας και άνεσης για τέσσερις επιβάτες που όποτε έσκαγε ο παραμικρός ήλιος στην κεντρική Ευρώπη ή τις αμερικανικές πολιτείες της ευμάρειας η επόμενη κίνηση ήταν να κατεβάσουν την οροφή.

Κάποια 28 χρόνια αργότερα, η οροφή παραμένει, ευτυχώς, υφασμάτινη, με πολλές στρώσεις για ηχομόνωση και ένα ταχύ χορευτικό από ελαφρείς βραχίονες που την ανοιγοκλείνουν σε μόλις 20’’. Η διαδικασία γίνεται και εν κινήσει σε ταχήτητες μέχρι 50 km/h. 

Έχοντας ένα σβέλτο ρυθμό, καθισμένος χαμηλά, βαθιά στο σασί, μέχρι εκεί που δεν βλέπεις καν τις άκρες του καπό, με ένα εξαιρετικά γαλαντόμο εσωτερικό πλάτος και σε ένα κόκπιτ που αποπνέει ποιότητα και τεχνολογία, νιώθεις πως θα μπορούσες να βάλεις αποσκευές στα 385 lt ή να φιλοξενήσεις άλλους δύο επιβάτες στο πίσω κάθισμα και να πας ένα μακρινό ταξίδι

Mercedes-Benz-E-200-Cabriolet-4drivers.gr

Η E-Class Cabriolet ταξιδεύει ή μετακινείται με αδιατάρακτη σταθερότητα, άνεση, χαμηλά ντεσιμπέλ και, αναλογικά με το σεβαστό βάρος της (1.780 kg), χαμηλή κατανάλωση. Στη διάρκεια της εβδομαδιαίας συνύπαρξής μας η μέση τιμή ήταν 9.6 lt/100 km

Kλείνεις την τεράστια, βαριά πόρτα και μπαίνεις σε ένα cabriolet που έχει, εν προκειμένω, έναν βασικό κινητήρα που έχει να διαχειριστεί ένα σοβαρό όγκο.

Η ροπή του (30,6 kgm από τις 1,200-4,000rpm) μεταφέρει με άνεση το μεγάλο αμάξωμα και όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα η σταθερότητα που προσφέρει το μεγάλο μεταξόνιο σε εμπνέουν να «καταπίνεις» χιλιόμετρα.

Αν έχεις επιλέξει τις τελευταίες δύο χαρτογραφίσεις του κιβωτίου (Sport και Sport+) και πιέζεις αρκετά βαθιά το δεξί πεντάλ με τη μεγάλη διαδρομή, μπορείς να κινηθείς με σπορτίφ χαρακτήρα και να «ακουμπήσεις» στο πλαίσιο-γρανίτη που δεν κάνει κιχ ακόμα και σε εγκάρσιες ανωμαλίες που μπορεί να συναντήσεις στην κορυφή της καμπής

Στα λιγότερο επιθετικά προγράμματα του κιβωτίου (Εco και Comfort) οι αλλαγές του κιβωτίου γίνονται με έμφαση στη χαμηλή κατανάλωση και την ομαλότητα.

Σ’ αυτό το πλαφόν λειτουργίας η E-Class Cabriolet δίνει μια πιο ράθυμη αίσθηση που ταιριάζει περισσότερο σε χαλαρές βόλτες σε παραλιακές λεωφόρους ή αστικές μετακινήσεις.

Με κατεβασμένη κουκούλα (για την ιστορία, υπάρχει σε τέσσερα χρώματα – μαύρο, καφέ, μπορντό ή μπλε), ρυθμισμένο τον ψηφιακό κλιματισμό στην επιθυμητή θερμοκρασία, τις φωνητικές εντολές σου να διαχειρίζονται τα υποσυστήματα και τα υπέροχα, φαρδιά καθίσματα να σε αγκαλιάζουν, συλλαμβάνεις τον εαυτό σου σε ένα άλλο θυμικό, πιο ήρεμο, πιο καταπραϋντικό, ακόμα και αν είσαι μπλοκαρισμένος απόγευμα στην Λ. Κηφισίας. Ναι, δεν παλεύεται η Κηφισίας τέτοιες ώρες αλλά εδώ βρίσκει το μεταλλικό της ζεν.

Αν επιδιώξεις πιο γρήγορο ρυθμό, η E-Class Cabriolet εμπνέει εμπιστοσύνη «τραίνου». Κινείται σαν σε ράγες, ακολουθεί πιστά την τροχιά και σπάνια θα δεις το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας να ενεργοποιείται διακριτικά.

Αν θέλεις να οδηγήσεις με μία διάθεση μεγαλύτερης συμμετοχικότητας θα πρέπει να διασχίσεις ένα πλήθος υπομενού στην κεντρική οθόνη, να απενεργοποιήσεις μερικώς το ESP και να επιτρέψεις μια ελαφριά ολίσθηση, όπου ο δρόμος το επιτρέπει.

Θεωρούμε απίθανο ο εν δυνάμει ιδιοκτήτης της E-Class Cabriolet να μπει σ΄αυτή τη διαδικασία. Όμως, ο παρατηρητικός οδηγός και αυτός που τυχόν έχει εμπειρία από προηγούμενες γενιές μεγάλων Mercedes, θα εντοπίσει το ακριβές μπροστινό σύστημα και την αυτοπεποίθηση με την οποία το αυτοκίνητο διαχειρίζεται την είσοδο των στροφών.

Την παράσταση κλέβουν οι εντυπωσιακές δύο, αδιόρατα συνεχόμενες οθόνες στο εσωτερικό. Πλήθος λειτουργιών, εντυπωσιακά γραφικά, παραμετροποίηση όπου μπορεί να φανταστεί κανείς – μέχρι και σε μια ψηφιακή χρωματική παλέτα από την οποία διαλέγεις το χρωματικό φωτισμό στην καμπίνα. 

Mercedes-Benz-E-200-Cabriolet-4drivers.grΥπερπαραγωγή ποιότητας, λεπτομερειών (όπως τα μεταλλικά και όχι πλαστικά χειριστήρια των αεραγωγών που θυμίζουν τουρμπίνα αεροσκάφους), δέρματα υψηλής ποιότητα, σύστημα ζεστού αέρα από το προσκέφαλο μέσω του συστήματος Airscarf και μία αίσθηση αριστοκρατικής κατασκευής που φτιάχτηκε για να κινείται με ασφάλεια και class quality

Μάλλον είναι περιττό να αναφερθεί η λίστα των συστημάτων ασφάλειας της E-Class Cabriolet. Ό,τι πιο σύγχρονο κυκλοφορεί, με διακριτικές επεμβάσεις ή και με λιγότερο διακριτικές όπως όταν, για παράδειγμα, έχεις ξεχαστεί και πλησιάζεις περισσότερο κοντά απ’ όσο ίσως πρέπει τον μπροστινό σου. Η τάση στη σημερινή αυτοκίνητη είναι ο προστατευτισμός. Γνωστό, πλέον. 

Μπορείς, ωστόσο, να μπεις στις επιλογές μέσω της οθόνης και να απενεργοποιήσεις μεγάλο μέρος των συστημάτων ή να τα κάνεις λιγότερο ευαίσθητα με το πάτημα της σχετικής εντολής.

Πόσες φορές όμως θα μπεις στη διαδικασία; By default, που λένε, με το που μπαίνεις στην E-Class Cabriolet, τα πάντα είναι ενεργοποιημένα υπέρ της μέγιστης ασφάλειας.

Η οποία σαφώς και είναι ένα υπερατού του χαρακτήρα μίας ακριβής Mercedes. Ταιριάζει στο κοινό της, αρμόζει στη φιλοσοφία μετακίνησής της και περισσότερο συμπληρώνει τη λογική του αγχολυτικού, ταξιδιάρικου χαρακτήρα της παρά αφαιρεί.

Είναι μία κατηγορία μόνη της εντός της αγίας γερμανικής τριάδας (Audi, BMW, Mercedes), ευνοείται από μία γκάμα που έχει σμιλευτεί με κομψότητα και έχει έρθει για να κάνει τους δρόμους μας ομορφότερους.

Info: mercedes.gr / Photo: mercedes.com / 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει