Το μέλλον, τώρα: Mercedes-Benz E220 d

Post date:

Author:

Category:

mercedes e220d

 Η 5ης γενιάς E-Class δείχνει το δρόμο που έρχεται. Την οδηγούμε επιμένοντας να μας δείξει (και) τι μπορεί να προσφέρει στον executive petrolhead

Τι λέει το 4Drivers: hi-tech ημιαυτόνομη limo με νέο δίλιτρο diesel να «διδάσκει» σε θέματα οικονομίας και τα συστήματα υποβοήθησης να δίνουν ρεσιτάλ τεχνολογιών

Oh yes: εντυπωσιακή απ’ όποια γωνιά και αν την δεις χωρίς να είναι «συντηρητική», ξεκάθαρη σχέση με τη λεπτομέρεια και την ποιότητα, πακτωλός gadget και τεχνολογιών, ανέσεις και καινοτομίες που παραπέμπουν σε S-Class, κινητήρας, κιβώτιο 9G-TRONIC, κατανάλωση, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, άνεση ανάρτησης και ανέσεις γενικώς,  εξοπλισμός, αίσθηση ασφάλειας, προσφέρει «εικόνες» από το αύριο στο σήμερα

Sorry, no: τιμές προαιρετικού, ελαφρώς »τεχνητό» body control της ανάρτησης υπό πίεση σε πιο «κλειστές» διαδρομές, μικρές εργονομικές ατέλειες στο κεντρικό touch-pad

Απέναντι: Audi A6, BMW 5-Series, Jaguar XF, Lexus GS, Volvo S90

Bitch, better have my money: €61.350 (από €8.500 για το Drive Pilot)

Είναι δύσκολο από τη θέση του συνοδηγού τα εγκεφαλικά σου κύτταρα να δεχτούν την εικόνα του Γ. Κωνσταντόπουλου στο bucket-πολυθρόνα του οδηγού με ταχύτητες που αγγίζουν τριψήφια νούμερα, χωρίς να αγγίζει διόλου τα… πηδάλια (χέρια-πόδια εννοώ!) και να συζητάει μαζί σου κοιτώντας σε στα μάτια εντελώς στο χαλαρό!

Έτσι! Χωρίς να ατενίζει καν το… επερχόμενο εμπρός από το μεγάλο τριάκτινο αστέρι στην μάσκα της E220 d! Εικόνα από το μέλλον; Εικόνα από sci-fi movie; Άστο. Μην το ψάχνεις άδικα. «Φλασιά» από την Αττική οδό μετά το τέλος της φωτογράφισης της E-Class με κωδικό «W213».

Και δεν θα σε πάω πίσω, εκεί στο 1953 και τις 10 γενιές «W» (αρχής γενομένη από την W120 και με το «E» να έρχεται από το 1993 και εντεύθεν). Ούτε στα 13+ εκατομμύρια πωλήσεων που την καθιέρωσαν ως το best-seller της Στουτγάρδης. Ούτε θα ασχοληθώ με τη σημασία αυτού του μεγάλου πολυτελούς σεντάν όχι μόνο για το αστέρι αλλά για το «automotive history» αυτό καθαυτό. 

Το είχα γράψει κάποτε και θα το τονίσω και πάλι. Κακά τα ψέματα, αλλά κάθε E-Class είναι «10 years after»! Και αυτό το περιμένεις και εν μέρει είναι και αυτονόητο από μία εταιρία σαν την Merc σε τέτοιο επίπεδο.

Θα σταθώ όμως λίγο στο «Drive Pilot» (που θα προσπαθήσω εν τάχει να στο αναλύσω παρακάτω), την αίσθηση ασφάλειας, άνεσης και luxurious που σου προσφέρει αυτή η E-Class και εν τέλει στην εμπιστοσύνη που σου εμπνέει με το «καλημέρα»! Διότι στο τέλος-τέλος αυτό είναι και το ουσιαστικότερο που της προσδίδει και την υπεραξία της.

Πώς θα σας φαινόταν αν παρκάρατε την E-Class μέσα από το κινητό μέσω ενός app χωρίς να είστε καν μέσα στο αυτοκίνητο; Υπάρχει και αυτή η δυνατότητα με το Remote Parking Pilot, ενώ το Digital Vehicle Key χρησιμοποιεί την τεχνολογία ΝFC και επιτρέπει στο smartphone του οδηγού να χρησιμοποιηθεί ως κλειδί του οχήματος

Δεν θα σας κρύψουμε ότι μας άρεσε πολύ και ο ολοκαίνουριος δίλιτρος 4κύλινδρος diesel με turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Ας λέει 220 d. Μιλάμε για ακριβώς 1.950 cc, πιο συμπαγής και κατά 34 κιλά πιο ελαφρύς σε σχέση με τον προκάτοχό του, αποδίδει 194 ίππους στις 3.800 και 400 Nm ροπής από τις 1.600-2.800

Εκτός όλων των άλλων, το εσωτερικό της W213 φιλοξενεί και το νέο COMAND online που διαθέτει αυξημένες δυνατότητες διασύνδεσης με τα απανταχού gadget. Από Apple CarPlay και GoogleAuto, υπάρχει μέχρι και NFC και Bluetooth

Με το νέο MRA πάτωμα είναι περίπου 100 κιλά πιο «thin» σε σχέση με το παρελθόν και o συνδυασμός C-Class εμπρός και S-Class πίσω κάνει το μάτι να την «ψαχουλεύει» στη λεπτομέρεια χωρίς να «βαριέται» σε κάποιο σημείο. Συν 43 σε μήκος (4.923 mm), μείον 2 σε πλάτος (1.852 mm), μείον 3 σε ύψος (1.468 mm) και πρόσθεσε 65 mm στο μεταξόνιο (2.939 mm) για να έχεις το νέο αποτύπωμα της 5ης γενιάς E-Class. 

Ακόμα και χωρίς τις δύο μεγάλες προαιρετικές οθόνες 12,3’’ (που ουσιαστικά ενώνονται σε μία) για το infotainment και πίνακα οργάνων, και με τα συμβατικά αναλογικά όργανα μιλάμε για ένα «tech lab».

Ο κινητήρας, μεστός σε όλο το φάσμα και ομαλότατος σε λειτουργία, προδίδει την υπόσταση του μόνο από ένα ελαφρύ «μουρμουρητό» στις υψηλές στροφές και κυρίως αν έχεις και το παράθυρο κατεβασμένο διότι η προσοχή στη λεπτομέρεια φαίνεται και από την εξαιρετική ηχομόνωση. Συμβάλει σε αυτό και ο συντελεστής οπισθέλκουσας που αποτελεί ρεκόρ για την κατηγορία (Cd: 0.23).

Σε συνδυασμό με το επίσης πολύ καλό και «seamless» 9G-TRONIC (με pads πίσω από το τιμόνι για την αλλαγή των 9 σχέσεων) η 220 d χτυπάει την κορυφή της κατηγορίας της σε επιδόσεις με το 0-100 km/h σε 7,3’’ και την τελική να αγγίζει τα 240 Km/h.

Πρόθυμο μηχανικό σύνολο με οποιαδήποτε χαρτογράφηση έχεις επιλέξει στο Dynamic Select (ECO, COMFORT, SPORT, SPORT+, INDIVIDUAL), εκεί που πραγματικά του βγάζεις το καπέλο είναι σε θέματα κατανάλωσης. Στα χαρτιά μιλάμε για μέση εργοστασιακή της τάξης του 3,9 lt/100 km και CO2/km μόλις 102 g.

Με νορμάλ ρυθμούς είσαι γύρω από τα 6 λίτρα πετρελαίου ανά 100 km, υπό πίεση δύσκολα ξεπερνάς τα 9 με 10 και αν είσαι λίγο προσεκτικός δεν ξεπερνάς τα 5 λίτρα! Μιλάμε για ένα όχημα σχεδόν πέντε μέτρων 1.690 κιλών…

Με την Agility Control ανάρτηση και τις 18αρες με το 45αρι προφίλ, η E-Class είναι σωστό… αερικό. Πολύ δύσκολα θα περάσει κάποιος θόρυβος από την ανάρτηση σε οποιοδήποτε τερέν ενώ υπό πίεση, το αρχοντικό πάτημα παραμένει

Σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια και το φινίρισμα ακόμα και στα αλά touch-pad χειριστήρια στο τιμόνι, αλλά σημασία ακόμα και στο που θα ακουμπήσουν τα άκρα των επιβατών. Με το πακέτο «Heat Comfort» δεν είναι τα καθίσματα μόνο κλιματιζόμενα αλλά και τα υποβραχιόνια στα πάνελ των θυρών και την κεντρική κονσόλα

Πλούσιοι χώροι για επιβάτες, 530 λίτρα για τις αποσκευές, εύχρηστες θήκες για μικροαντικείμενα που συμπεριλαμβάνουν μέχρι και βάση για ασύρματη φόρτιση smartphone με οθόνη μέχρι 6’’ κατά τα πρότυπα Qi, σε ένα εσωτερικό σπουδή στο relaxing ιδίως κατά τις νυχτερινές ώρες που ο ambient φωτισμός με τις 64 χρωματικές αποχρώσεις σε βάζει στο επιθυμητό mood

Κρύβει αρκετά καλά τον όγκο της στις περισσότερες των περιπτώσεων ενώ στη θέση Sport+, σε συνδυασμό με την πολύ καλή θέση οδήγησης, το γρήγορο, άμεσο και σχετικά πληροφοριακό τιμόνι και τα δυνατά φρένα με αεριζόμενους διάτρητους δίσκους εμπρός σε προδιαθέτει για αρκετά γρήγορες βόλτες.

Αν… »ξεφύγεις» είναι κυρίως υποστροφική αλλά και με την εν μέρει απενεργοποίηση του ESP (μέσα από το σύστημα όχι με διακόπτη) δεν θα πει όχι και σε κάποια παιχνίδια με την αρκετά συμμετοχική ουρά. 

Το roll υπάρχει ελεγχόμενα και τα ελαστικά αναλαμβάνουν μεγάλο μέρος της πλευρικής έντασης ενώ και με τη συγκεκριμένη ανάρτηση το body control είναι θα έλεγα λίγο πιο «τεχνητό» και δεν έχει τη σχετικά »ανάγλυφη» αίσθηση μιας πιο σπορ κατασκευής.

Ούτως ή άλλως, όμως, αυτό δεν είναι σίγουρο το ζητούμενο σε ένα μοντέλο όπως η δίλιτρη diesel που κατά την ταπεινή μου γνώμη το κοινό της θα εκτιμήσει περισσότερο την «αέρινη» αίσθησή της.

Και εκτός αυτού υπάρχουν και τέσσερις επιλογές ανάρτησης (από σπορ Agility Control με -15 mm απόσταση από το έδαφος μέχρι Dynamic Body Control και πλήρως πνευματική Air Body Control), αλλά και πακέτα AMG για εμάς, τους «άρρωστους».

Τι είναι το DRIVE PILOT 

Το Active Brake Assist, περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό και έχει τη δυνατότητα ανίχνευσης και πεζών. Είναι σε θέση να προειδοποιήσει τον οδηγό για επικείμενο κίνδυνο πρόσκρουσης και εάν είναι απαραίτητο, να ενεργοποιήσει την πέδηση αυτόματα. Στον βασικό περιλαμβάνονται τόσο το ρυθμιζόμενο ATTENTION ASSIST, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό για έλλειψη προσοχής και υπνηλία, όσο και το Crosswind Assist που διατηρεί το όχημα σε σταθερή πορεία. 

Το DRIVE PILOT είναι ουσιαστικά το σύστημα ορόσημο στην πορεία προς την αυτόνομη οδήγηση από τη Mercedes-Benz. Το Distance Pilot DISTRONIC μπορεί να διατηρεί αυτόματα τη σωστή απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, αλλά και να τα ακολουθεί με ταχύτητες έως 210 km/h. Διευκολύνει σε γκάζι-φρένο, ενώ υποστηρίζει σημαντικά και στη διεύθυνση του αυτοκινήτου.

Με ταχύτητες  έως 130 km/h μπορεί να συνεχίσει να παρεμβαίνει δραστικά ακόμη και εάν οι γραμμές δεν είναι διακριτές. Σημαντική λεπτομέρεια το θερμαινόμενο εμπρός ραντάρ που αυξάνει τη διαθεσιμότητα του συστήματος κατά τους χειμερινούς μήνες.

Σε συνδυασμό με το σύστημα COMAND Online, η λειτουργία Speed Limit Pilot μπορεί να προσαρμόσει αυτόνομα την ταχύτητα του οχήματος εντός των ορίων τα οποία μπορούν να ανιχνευτούν από τις κάμερες ή αναφέρονται στο σύστημα πλοήγησης. Το Active Lane-change Assistant με τη βοήθεια ραντάρ και κάμερας ελέγχει την κίνηση περιμετρικά του οχήματος και βοηθάει ενεργά τον οδηγό στην αλλαγή λωρίδας.

Το Active Emergency Stop Assist μπορεί μέχρι και να ακινητοποιήσει το όχημα στη λωρίδα του, εφ’ όσον ανιχνεύσει ότι ο οδηγός δεν έχει τον έλεγχο. Το Active Brake Assist με λειτουργία cross-traffic μπορεί να ανιχνεύσει κίνηση διέλευσης σε κόμβους και αν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί, ενεργοποιεί την πέδηση αυτόνομα.

Για πρώτη φορά, μπορεί επίσης να ανιχνεύσει επικίνδυνες καταστάσεις στο τέλος της ουράς της κυκλοφοριακής συμφόρησης και να ξεκινήσει την αυτόνομη πέδηση.

Έτσι, είναι δυνατόν να αποφευχθούν πλήρως τα ατυχήματα σε ταχύτητες μέχρι 100 km / h ή να μειωθούν οι συνέπειες σε ανώτερες ταχύτητες. Το Σύστημα Υποβοήθησης Οδήγησης συμπληρώνει τη λειτουργία ανίχνευσης πεζών Active Brake Assist και μπορεί να βοηθήσει με τον ακριβή υπολογισμό της ροπής διεύθυνσης για να υποστηρίξει την κίνηση του τιμονιού και να αποφύγει ο οδηγός τον πεζό και μετά διευκολύνει και στην ευθυγράμμιση του οχήματος. 

Στο νέο πακέτο Driver Assistance περιλαμβάνονται το Active Lane Keeping Assist που μπορεί να σταματήσει τον οδηγό από άσκοπη αλλαγή λωρίδας, επεμβαίνοντας διορθωτικά με μονόπλευρη εφαρμογή των φρένων, το Active Blind Spot Assist που προειδοποιεί για τον κίνδυνο πλευρικής σύγκρουσης σε τυπικές συνθήκες κυκλοφορίας στην πόλη σε χαμηλές ταχύτητες και παρεμβαίνει και διορθωτικά.

Το PRE-SAFE PLUS μπορεί να προστατεύσει από τις συγκρούσεις με οχήματα που ακολουθούν ενεργοποιώντας τους εντατήρες ζωνών ασφαλείας και – εάν το όχημα είναι ακίνητο – ενεργώντας στα φρένα ώστε να εμποδίσει το αυτοκίνητο να τσουλήσει προς τα εμπρός λόγω της σύγκρουσης. Επιπλέον, το Traffic Sign Assist περιλαμβάνει πλέον και ενδείξεις ανθρώπων και λειτουργία προειδοποίησης ότι το αυτοκίνητο μπήκε αντίθετα σε μονόδρομο.   

Photo: Δ. Θεοχάρης / 4Drivers

 

 

 

 

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει