Ο συνδυασμός diesel και plug-in υβριδικού είναι ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της Mercedes-Benz που με το GLC 300 de PHEV 4MATIC κάνει τη διαφορά. Γράφοντας εκατοντάδες χιλιόμετρα σε ένα περιβάλλον πολυτέλειας και, ταυτόχρονα, «καίγοντας» όσο ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Στουτγάρδη στα καλύτερά της καλεί Αθήνα
Το Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC ξεχειλώνει όλες τις συνιστώσες της έννοιας «premium μεσαίο SUV» και επαναπροσδιορίζει την ταξιδιάρικη εμπειρία με κατανάλωση που αρχίζει να ξεχνιέται ακόμα και στα υπερμίνι. Ποιο ηλεκτρικό, είπες;
Τι λέει το 4D | Ιδανικό για εκατοντάδες ξεάγχωτα χιλιόμετρα με premium χαρακτήρα και κορυφαία ασφάλεια |
Μας αρέσει | Συνδυασμός (diesel + PHEV) που σπανίζει, κατανάλωση, ηλεκτρική λειτουργία, άνεση, ποιότητα υλικών, πολυτελές περιβάλλον, εργονομία |
Όχι και τόσο | Χωρητικότητα χώρου αποσκευών (470 lt), κύκλος στροφής (11 μ. χωρίς την τετραδιεύθυνση) |
Τιμή | €83.200 |
Η τελευταία γενιά του Mercedes-Benz GLC, του best-seller της φίρμας τα πρόσφατα χρόνια, έρχεται να γοητεύσει με την αισθητική, την τεχνολογία και την άνεση που προσφέρει. Σε κάθε τερέν. Στην έκδοση δοκιμής μάς συστήνεται ως plug-in υβριδικό, με «πετρέλαιο», τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό αλλά και χωρίς δεύτερες σκέψεις για την κατανάλωση καυσίμου αφού έφτασε να καταναλώσει, συχνά και με βαρύ πόδι, κάτω από 6 λτ/100 χλμ.
Όσο για τα αισθητικά διαπιστευτήρια του νέου GLC, αυτά είναι ξεκάθαρα ελκυστικά.
Οι σχεδιαστές ακολούθησαν το μονοπάτι της εξέλιξης και όχι της ριζικής αλλαγής σε σχέση με πριν, αλλά «στο μάτι» το νέο Mercedes GLC έχει χτυπητές αναφορές στο C-Class.
Δες, για παράδειγμα, τα εμπρός φώτα με τις λεπτές λωρίδες LED, αλλά και τα πίσω που είναι «διαιρούμενα».
Το σημαντικό είναι πως το GLC αποθεώνει την κομψότητα στην κατηγορία των μεσαίων SUV χάρη στις καθαρές γραμμές και τις αρμονικές αναλογίες.
Οι διαστάσεις
Οι βασικές διαστάσεις μεγάλωσαν, όπως το μήκος κατά 60 χιλιοστά, φτάνοντας πλέον τα 4,71 μέτρα.
Όμως, το ύψος όμως μειώθηκε κατά 40 χλστ. στοιχείο που βοήθησε τους αεροδυναμιστές να ρίξουν το σχετικό συντελεστή από το 0,31 στο 0,29, μία αξιοσημείωτη βελτίωση για μεσαίο SUV.
Όπως και να ‘χει, πρέπει να τονιστούν και πρακτικά ζητήματα, όπως αυτά αποτυπώνονται στον πολύ βελτιωμένο χώρο για τους επιβάτες, λόγω και του αυξημένου μεταξονίου κατά 15 χιλιοστά και στα υπέροχα αναπαυτικά και παντοιοτρόπως ρυθμιζόμενα εργονομικά καθίσματα.
Απολαυστικά ηλεκτρικό και εξωφρενικά οικονομικό
Με τον δίλιτρο κινητήρα diesel, το αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic και το plug-in σύστημα, το GLC 300de 4MATIC των 333 ίππων μπορεί να κινείται μέχρι 140 χλμ./ώρα χωρίς σταγόνα βενζίνης με μια αυτονομία έως 120 χιλιόμετρα.
Ρεαλιστικά, όχι σε ένα φανταστικό σύμπαν καταναλώσεων.
Η δε κατανάλωση όταν μπαίνει ενεργά ο πετρελαιοκινητήρας, αν είσαι στοιχειωδώς προσεκτικός με το φορτίο γκαζιού, φτάνει ακόμα και τιμές στην περιοχή των 4,6 λτ/100 χλμ.
Το Mercedes-Benz GLC 300 de ήταν το αυτοκίνητο, από όλα όσα έχουμε οδηγήσει πρόσφατα, που μας «εξανάγκασε» να βγούμε στο εθνικό δίκτυο και να «γράψουμε» εκατοντάδες χιλιόμετρα. Είναι εντυπωσιακό ότι καλύψαμε περίπου 910 χιλιόμετρα αυτονομίας και όλο αυτό σε ένα περιβάλλον εξαιρετικής άνεσης και πολυτέλειας.
Τεχνολογία και πρακτικότητα
Με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και κεντρική οθόνη αφής 11,9 ιντσών που ενσωματώνει το διαδραστικό σύστημα infotainment MBUX, έχεις στη διάθεσή σου ένα πλήρες πακέτο επικοινωνίας και χειρισμού υποσυστημάτων.
Κάτω από το αμάξωμα υπάρχει μια νέα διάταξη ανάρτησης τεσσάρων συνδέσμων εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, μια τεράστια σουίτα συστημάτων άνεσης, ασφάλειας και ημιαυτόνομης οδήγησης, ενώ προαιρετικά υπάρχει δυνατότητα αερανάρτησης, αλλά και τετραδιεύθυνσης για σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και ευελιξία αυτοκινήτου πόλης στις χαμηλές.
Το αυτοκίνητο δοκιμής δεν διέθετε τα δύο τελευταία συστήματα (αερανάρτηση και τετραδιεύθυνση) και είναι τα μόνα που του «κλέβουν» κάποιους πόντους από το ιδανικό set-up.
Η διαχείριση του βάρους
Όπως γράψαμε πρόσφατα, η τετραδιεύθυνση, ειδικά στα μεγάλα και βαριά αμαξώματα (το GLC 300 de ζυγίζει 2.415 κιλά με τον οδηγό) δίνει άλλη διάσταση στην ευελιξία, τόσο μέσα στο αστικό περιβάλλον όσο και στις ανοιχτές καμπές υψηλών ταχυτήτων.
Εν προκειμένω, αν εξαιρέσουμε το σχετικά μεγάλο κύκλο στροφής, το αυτοκίνητο καταφέρνει να κρύψει στις περισσότερες περιπτώσεις ένα πολύ μεγάλο μέρος του όγκου του και να συμπεριφερθεί με απόλυτη ασφάλεια και τεράστια περιθώρια πρόσφυσης.
Στον ανοιχτό δρόμο ταξιδεύεις με «απαγορευτικές» ταχύτητες και πολύ χαμηλές στροφές κινητήρα ενώ, όπως προαναφέρθηκε, το υβριδικό σύστημα υποστηρίζει αποκλειστικά ηλεκτρική λειτουργία ακόμα και σε ταχύτητες έως 140 χλμ/ώ.
Ο συνδυασμός «ντιζελάτης» οικονομίας, πολυτέλειας και ασφάλειας είναι μοναδικός στην περίπτωση του GLC 300 de PHEV 4MATIC. Tαυτόχρονα,μπορεί να αποτελέσει τον ορισμό της κλασικής φράσης «για τα σαλόνια και για τα αλόνια» ειδικά με το πακέτο ”Offroad engineering” που εξασφαλίζει 20 επιπλέον χιλιοστά απόστασης από το έδαφος
Συμπέρασμα
Με μία μπαταρία μεγάλης ωφέλιμης χωρητικότητας της τάξης των 23,3kWh, ένα εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης που αυτορυθμίζεται έξυπνα (επεμβαίνεις χειροκίνητα όταν κινείται στην ηλεκτρική λειτουργία), έναν diesel που «καίει» όσο ένα υπερμίνι και μια παλέτα συστημάτων ασφάλειας που αναλαμβάνουν να τιθασεύουν το αυξημένο βάρος, το Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC συμπυκνώνει τεχνολογία και πληρότητα σε SUV συσκευασία πολυτελείας.
Το ολοκληρωμένο και ξεκάθαρα premium «πακέτο» προσφέρεται σε ένα διακριτικό αμάξωμα.
Είναι αλήθεια πως ο κωδικός ”de” πίσω αριστερά ίσως περάσει απαρατήρητος από τους πολλούς. Όσοι όμως έχουν το οικονομικό περιθώριο για τα €83.200 εξερχόμενοι εκ του ταμείου, ξέρουν πως βρίσκονται σε ένα σημείο αναφοράς αρχοντικής άνεσης και οικονομίας
Κινητήρες | 2.0lt, turbodiesel, τετρακύλινδρος common rail + PHEV |
Κιβώτιο | Αυτόματο 9 σχέσεων |
Μετάδοση | Τετρακίνηση |
Ισχύς | 333 PS (συνδυαστική) |
Ροπή | 750 Nm (συνδυαστική) |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 6,2'' |
Τελική ταχύτητα | 217 km/h |
Μέση κατανάλωση | 5,8 lt/100km |
Βάρος | 2.415 kg (περιλαμβανομένου οδηγού) |
Τιμή | από €83.200 |
Info / Photo: mercedes-benz.gr / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.