Μια μελέτη αναφοράς για το πώς χτίζεις ένα κορυφαίο κουπέ, ήδη από τα 1,6 λίτρα. Από τη ”βάση” του, δηλαδή. Οδηγούμε το ολιστικά εξαιρετικόC 180 Coupe με το νέο αυτοματο κιβώτιο 9 σχέσεων
Τι λέει το 4Drivers: διεκδικεί στέμμα σε (κορυφαία) καλλιστεία, προσφέρει ολιστική ποιότητα και ένα σασί με τρομερό βάθος που φαίνεται ήδη από τον 1,6 κινητήρα. Το αυτόματο κιβώτιο χαμηλώνει κατανάλωση και αξιοποιεί τη ροπή
Οh yes: άψογο design, καμπίνα αναφοράς, κινηματική που ορίζει τα μεγάλα coupe, ταξιδιάρικος χαρακτήρας, μηχανική πρόσφυση που κάνει τον δύσπιστο να αναρωτιέται, κιβώτιο, κατανάλωση, AMG πακέτο
Sorry, no: η εργονομία κεντρικών pads που απαιτεί περισσότερη εξοικείωση από τον ευκαιριακό χρήστη. Όπως εμείς. Ο μελλοντικός ιδιοκτήτης, ζώντας σε μια digital εποχή, θα προσαρμοστεί. Περιορισμένη δυνατότητα πρόκλησης τάσης υπερστροφής σε ”κλειστές” διαδρομές
Bitch, better have my money: Από €43,930
Η εμπειρία ενός πολυτελούς coupe, ικανού να σε ταξιδέψει στο πολυτελές του κόκπιτ, ο χαμηλός αεροδυναμικός θόρυβος, τα υλικά πρώτης ποιότητας, η μασίφ αίσθηση κατασκευής αλλά χωρίς τίμημα κλινικότητας στην εμπειρία της οδήγησης.
#Database
Κινητήρας: 1,6 lt, 4κύλινδρος, turbo, βενζινοκίνητος
Ισχύς: 156 PS
Ροπή: 250 Νm
Κατηγορία εκπομπών: Euro 6/A
Tιμή Cd: 0.29 (0.26 για την έκδοση diesel)
Μετάδοση: Πίσω κίνηση / Αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων (9G-Tronic)
Aνάρτηση: Πολλαπλών συνδέσμων (μπροστά / πίσω)
0-100: 8.8” (8.6” με χειροκίνητο κιβώτιο)
Τελική: 226 km/h
Βάρος: 1.505 kg (1.475 kg με χειροκίνητο κιθώτιο)
Μικτή κατανάλωση δοκιμής: 9.3 lt/100 km
Το βλέπεις και φαντάζεσαι πως είναι κάποιο μεγάλου κυβισμού coupe. Ναι, «βγαίνει» και σε C63 AMG. Αυτό που βλέπεις στο τηλεοπτικό σποτ. Με το λευκό που πλαγιολισθαίνει, κάπου, σε κάποιο εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο.
Λοιπόν. ‘Eεγκαταλελειμμένο εργοστάσιο – παύλα – πλαγιολίσθηση – παύλα – Mercedes”. Αν ανατρέξεις στο παρελθόν, αυτό το τρίπτυχο ήταν εκτός πρωτοκόλλου, ένα απαγορευτικό πιπέρι στο επικοινωνιακό status quo της Στουτγάρδης. Το να προβάλλεις, λοιπόν, σήμερα μια τέτοια διεθνή καμπάνια, ”φωτογραφίζει” την αλλαγή πορείας για τη Mercedes. Έχουμε αναφερθεί ξανά στο πώς η Merc έχει επιτελέσει ένα εντυπωσιακό ντεραμαράζ, ειδικά σε σχέση με τη BMW. Εντυπωσιακό αλλά και μια επιβεβαίωση με μεγάλα νούμερα στις πωλήσεις.
Εν πάσει περιπτώσει, το C63 AMG είναι ή για άλλες χώρες ή και για εδώ αλλά για άλλου βάθους βαλάντια. Τα αυτοκίνητα, όμως, είναι καλό να κρίνονται και από τη «βάση» τους. Από το βασικό σασί. Από εδώ ξεκινούν όλα και μπορείς να καταλάβεις πολλά για την πληρότητα ενός αυτοκινήτου.
Οδηγούμε, λοιπόν, C180 Coupé, με τον 4κύλινδρο των μόλις 1.6 lt και των 156 ίππων. Κατανάλωση στα 6.8 lt/100 km αν κινείσαι χαλαρά, μια μέση κατανάλωση στα 9.0 lt/100 km, εξαιρετική μηχανική πρόσφυση (τουλάχιστον με τους τροχούς 18 ιντσών στο «πακέτο» AMG) που σε κάνει να περνάς όπως έρχεσαι στις πατημένες καμπές και ωραία, φαρδιά καμπίνα για ένα gran turismo που ντριμπλάρει το ελληνικό φορολογικό σύστημα.
Ψάξαμε για το ESP σε κονσόλα ή μενού στην οθόνη αλλά δεν προβλέπεται πλέον στην έκδοση αυτή. Σε πολύ πιεστική όμως οδηγήση εντοπίσαμε ότι είναι ένα από τα πιο διακριτικά που κυκλοφορούν. Σε βοηθά χωρίς να σε κόβει. Τρομερά smooth και σωστά σεταρισμένο. Εξαιρετικό αυτοκίνητο, άψογα μονωμένο, με τις πόρτες να κλείνουν με ένα βαρύ γδούπο και βέβαια, για άλλη μια φορά, ένα από τα πιο όμορφα, καλοδουλεμένα σχήματα της Mercedes.
Αν ήθελες να περιγράψεις με λίγες κουβέντες ένα από τα πιο όμορφα coupe της αγοράς – κατά την άποψή μας, πιο κομψό και αρμονικό σε σχέση με ένα αντίστοιχο BMW 4 Series-, θα αρκούσε η παραπάνω παράγραφος.
Αξίζει, όμως, να ξέρεις μερικές επιπλέον διευκρινίσεις. Όπως η άψογη θέση οδήγησης. Χωστή, χαμηλή (αν θες), πιο χαμηλή σε σχέση με την αντίστοιχη σεντάν έκδοση, φαρδιά αναπαυτικά καθίσματα, εξονυχιστική ποιότητα στο κόκπιτ. Οι διακόπτες αεροπορικού τύπου δεν είναι πλαστικοί αλλά μεταλλικοί, δείγμα της πραγματικής ποιότητας σε πραγματικά, και όχι δήθεν, premium αυτοκίνητα – μιας και τώρα ο όρος έγινε ”μαϊντανός”.
Οι χώροι για τους πίσω δεν είναι γαλαντόμοι, όπως θα φανταζόσουν σε ένα μακρύ αυτοκίητο 4,68 μέτρων με μεταξόνιο 2,84 αλλά αυτό είναι ένα τίμημα που πρέπει να πληρώσεις σε ένα σμιλευμένο από τον άνεμο αμάξωμα (Cd: 0,29 και 0,26 για την έκδοση diesel χωρίς το αεροδυναμικό πακέτο AMG). Αν σε ενδιαφέρουν τόσο οι ”πίσω” υπάρχει και το σεντάν. Ή ένα σωρό SUV, όπως το εξαιρετικό GLC που οδηγήσαμε πρόσφατα.
Επί της ουσίας και ενόψει του νέου κιβωτίου με τις 9 σχέσεις, οι εντυπώσεις είναι άριστες. Όσο απαλό μπορεί να είναι ένα κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, καλοδουλεμένη διάταξη και δυνατότητα για πιο γρήγορες αλλαγές.
Τα προγράμματα Sport και Sport+ που επεμβαίνουν, ως γνωστόν, και σε τιμόνι, κινητήρα και σύστημα κλιματισμού είναι εδώ. Πέντε τον αριθμό – τα προγράμματα, λέμε. Eco, Comfort, Sport, Sport+ και Individual για να συνθέσεις το αγαπημένο σου setting με μείξη μεταξύ των επιλογών. Η δημοκρατικοποίηση της τεχνολογίας σε 1,6 λίτρα και χαλάλι τα επιπλέον 30 kg που ζυγίζει σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής φορούσε το πακέτο AMG που περιλαμβάνει την πανέμορφη μάσκα, πλαϊνά μαρσπιέ, άλλους προφυλακτήρες και μεγάλους τροχούς 18 ιντσών. Η κύλιση, ακόμα και με αυτούς, είναι άψογη και δεν κουράζει. Υπάρχει μια αίσθηση σφιχτής απόσβεσης, σαφώς ένα κλικ πιο έντονα από το σεντάν, αλλά δεν ”χτυπάει” πουθενά, κρατά το roll σε πολύ μικρά επίπεδα και η συνολική ρύθμιση είναι αυτή που θα επέλεγε ο συνειδητοποιημένος petrolhead. Επίσης, οι τελευταίες δύο λέξεις δεν θα έμπαιναν εύκολα στο λεξικό των Mercedes κάποια χρόνια πριν, αλλά αρκούν μερικές καμπές υπό πίεση για να γοητευθείς από την πληρότητα του σασί στο C 180 Coupe.
Μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η κινηματική πληρότητα του αυτοκινήτου, δεδομένου του μικρού κινητήρα των 156 ίππων. Αν σκεφθείς πως η επιπλέον ιπποδύναμη ζωηρεύει και αναδεικνύει ένα καλό σασί (ή καταδικάζει ένα μέτριο), είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που το αυτοκίνητο γράφει τροχιές με υψηλές ταχύτητες.
Σε πολύ κλειστά ”κομμάτια” θα ήθελες λίγη περισσότερη δύναμη για να φέρεις πιο εύκολα το μπροστινό μέσα στο apex ή ένα ESP που να απενεργοποιείται για να κάνεις τη μεταφορά. Με εξαίρεση αυτό, που αφορά ένα κοινό της τάξης του 5% (και πολύ λέμε), το C 180 Coupe είναι αδιατάρακτο, συμπαγές και με άψογη κατευθυντικότητα μέσω της στιβαρής, ίσως και ένα τσικ βαριάς, σε αίσθηση ηλεκτρικής κρεμαγιέρας, αυτοκίνητο.
Τελευταίο αλλά σημαντικό; Τέλεια κατανομή των ηλεκτρονικών σε φάση φρεναρίσματος εντός καμπής. Προοδευτικό μοίρασμα του ESP ανά τροχό, μεγάλη εμπιστοσύνη να μπεις με trail braking στην είσοδο της καμπής. Ε-ξαι-ρε-τι-κό. Τελεία. Παύλα.
Τι μένει; Η εμπειρία ενός πολυτελούς coupe, ικανού να σε ταξιδέψει στο πολυτελές του κόκπιτ, ο χαμηλός αεροδυναμικός θόρυβος, τα υλικά πρώτης ποιότητας, η μασίφ αίσθηση κατασκευής αλλά χωρίς τίμημα κλινικότητας στην εμπειρία της οδήγησης.
Μη διστάσετε, αν μπορείτε, στην ονομαστική απόδοση. Οι 156 ίπποι και τα μόλις 1,6 λίτρα ακούγονται λίγα για το μέγεθος της κατασκευής ή του ποσού στον τιμοκατάλογο, αλλά η εμπειρία ζώντας μαζί του έρχεται να καλύψει τον όποιο δισταγμό.
Υπέροχο coupe που βλέπει ξεκάθαρα κορυφή. Και φαίνεται, ήδη, από τα 1,6 λίτρα. Φαντάσου, δηλαδή, τι γίνεται με το C63 AMG των 476 ίππων – κάποιοι +300. Ε, ναι. Ο τύπος στο τηλεοπτικό σποτ, κάπου, σε ένα εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο είναι πλήρως δικαιολογημένος.
Info: mercedes.gr / Photo: Boris Pilipenko
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.