Υπερταχεία με αίσθηση, επιδόσεις DTM και τεχνολογικό βάθος. Αν ήσουν καρπερός και έκανες πολλά χιλιόμετρα η Mercedes E 63 AMG «σκότωνε». Σύμφωνοι. Το αυτοκίνητο ήταν super. Ο ελληνικός δρόμος ήταν αρκετός;
Η ναυαρχίδα της E-Class ήταν γαλαντόμα περίπτωση. Σε χώρους, σε δύναμη, τεχνολογικό show off αλλά και τελικά φράγκα.
Εξ αρχής είχα την αίσθηση πως αυτό το μεγάλο σεντάν επιβεβαίωνε το σωστό, οδηγοκεντρικό δρόμο που είχε πάρει η Mercedes τα τελευταία χρόνια μετά την C63, το αυτοκίνητο που άλλαξε μυαλό και κατεύθυνση στις AMG.
- Διάβασέ το: C63 AMG. H Mercedes που άλλαξε τις Mercedes
Ένα ενδοηπειρωτικό εξπρές που μπορεί μια οικογένεια ευρωπαϊκών προδιαγραφών να πάρει το σαββατοκύριακο και να πεταχτεί χωρίς σκέψη στη Γενεύη, το Μιλάνο, το Παρίσι ή όπου αλλού της καπνίσει και να επιστρέψει ατσαλάκωτη για δουλειά τη Δευτέρα.
Με 523 δαιμονικούς ίππους από τον V8 που ξέραμε ήδη από τις C 63 AMG (η διαφορά ιπποδύναμης προέκυψε από καλύτερη διαχείριση της εισαγωγής / εξαγωγής καθώς το επιτρέπει ο χώρος κάτω από το μεγαλύτερο καπό της Ε), οι μετακινήσεις έχουν χαρακτήρα αστραπής.
Παρότι δεν αρμόζει στο χαρακτήρα ενός σεντάν βάρους 1.840 κιλών- άρα πάνω από δυο τόνους με δυο άτομα και λίγη βενζίνα στο αναλογικά σχετικά μικρό ρεζερβουάρ των 66 λίτρων- να ξεκινάς με το πόδι στο πάτωμα από το φανάρι, τα σχεδόν 4.9 μέτρα της εκκεντρικής λαμαρίνας εκτοξεύονται σε μόλις 4.5”.
Αν το σκεφτείτε ήταν ένας τρομερός χρόνος για την W212, απίστευτος τόσο για τις overall διαστάσεις αλλά και τα αντίστοιχα specs καθαρά σπορ κατασκευών ενώ η τελική των 250 περιορισμένων ηλεκτρονικά χλμ/ώρα φαινόταν – και ήταν – φειδωλή σε σχέση με την οργή αυτού του ατμοσφαιρικού.
Καθισμένος στα βαθιά δερμάτινα καθίσματα με τα σκαλιστά λογότυπα, σε ένα σπορτίφ μαύρο περιβάλλον που δείχνει τόσο μασίφ όσο και οι πάλαι ποτέ W124, με τα όμορφα όργανα με τις ενδείξεις AMG μπροστά μου και τα τέσσερα κουμπάκια δίπλα στον λιλιπούτειο επιλογέα, αρχίζω να ξεχνάω πως πίσω μου μπορεί να στεγαστεί μισή οικογένεια και 540 λίτρα αποσκευών
Όπως συνηθίζει η AMG, δεν υπάρχει χειροκίνητο στην γκάμα της αλλά μόνο δύο πεντάλ και για την περίσταση μεταμοσχεύθηκε το κιβώτιο ονόματι “Speedshift MCT 7- speed” από την SL 63 AMG που έχει τέσσερα mode λειτουργίας αλλά και δυνατότητα race start που είναι αντίστοιχο του γενικότερου όρου launch control.
Παρέα με δυο υπέροχα μεταλλικά paddles πίσω από το τιμόνι, με ξεκάθαρα, σφιχτά κλικαρίσματα έπιασα τον εαυτό μου να αλλάζει ακόμα και χωρίς λόγο.
Χαζό παιδί χαρά γεμάτο καθώς το κιβώτιο διπλοσυμπλεκτάρει στα κατεβάσματα και άκουγες το νεύρο του V8 από αλλαγή σε αλλαγή.
Ο τελευταίος ήταν υπόδειγμα λειτουργίας. Αίσθηση DTM, απόκριση, ήχος…Τρομερά μοτέρ φτιάχνουν οι άνθρωποι.
Το φυσικό περιβάλλον της Mercedes Ε63 ΑMG ήταν στα ευρωπαϊκά σαλόνια όπου άρμοζε περισσότερο αυτό το τεχνολογικό master bedroom. Αλλά, αν ήθελες, και εξαιρετικά αλήτικο αν αξιοποιούσες την άφθονη ισχύ στα στροφιλίκια
Ροπή βουνό, κεραμικά φρένα 402 χιλιοστών (!), σοφιστικέ σύστημα ηλεκτρονικής ανάρτησης με 11 αισθητήρες ανά αμορτισέρ, ένα φαινομενικά αταίριαστος συνδυασμός με ατσάλινα ελατήρια για τον μπροστινό άξονα και αερανάρτηση πίσω, χάριζαν ένα πειθήνιο front end με ωραία, σπορτίφ κύλιση
Στα κεντρικά της AMG στο Affalterbach, που στην αρχική γνωριμία με την E 63 AMG είχαμε την τύχη να επισκεφτούμε, υπήρχε ακόμα και ειδικό τμήμα δια πάσαν νόσο και ασθένεια για να φτιαχτεί η AMG των ονείρων σου.
Όπως ο κύριος με την άσπρη ML 63 που είχε, όπως μας είπαν, με μια γαλάζια πετσέτα για τη δώσει στους ανθρώπους της AMG λέγοντας πως θέλει το εσωτερικό του αυτοκινήτου του ακριβώς στην ίδια απόχρωση.
Η ματαιοδοξία είναι μεγάλο καύσιμο στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλά ίσως και γι αυτό έχω την αίσθηση πως αυτοκίνητα σαν κι αυτό ανήκουν σε άλλη, πιο εξελιγμένη χωροταξία για να τα απολαύσεις όπως τους αρμόζει.
Εκεί όπου 525 ίπποι σε ένα αμάξωμα που βγαίνει και σε ταξί δεν ενοχοποιούνται, εκεί όπου η βροχή στο δρόμο δεν λιμνάζει, εκεί όπου μπορείς να φορτώνεις τη φαμίλια (ιδανικά μεγαλύτερη από αυτήν που χωράει στην αγαπημένη μας C63, γιατί αλλιώς ποιος ο λόγος…;) ώστε να ξεπετάς με μεγαλύτερη άνεση το διηπειρωτικό coast to coast.
- Database – Mercedes-Benz E 63 AMG
ΜΧΠΧΥ: 4.891/1.872/1.442
Κινητήρας: 8κύλινδρος 6.208 κ.εκ., 525PS/ 6.800 σ.α.λ. 64.2 kgm/ 5.200 σ.α.λ.
Ανάρτηση: Τριών συνδέσμων, Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων
Βάρος: 1.840 κιλά
Επιδόσεις: 0-100 χλμ/ώρα σε 4.5΄΄
Τελική ταχύτητα: 250* χλμ/ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Photo: Γ. Κούτος / Top Gear
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.