Πώς είναι να οδηγείς χωρίς χέρια στην Αττική Οδό τη Mercedes E-Class;

Post date:

Author:

Category:

Οδηγώντας την ημιαυτόνομη Mercedes E-Class. Πώς είναι να εμπιστεύεσαι το μηχάνημα αντί αυτό που έχεις μάθει από τότε που πήρες δίπλωμα;

Mercedes E-Class

Πρωτόγνωρη αίσθηση το να αφήνεις τα χέρια απ΄το τιμόνι και να παρακολουθείς το δρόμο ως θεατής


Κάθεσαι στο κόκπιτ της E-Class και αμέσως καταλαβαίνεις πως εκεί, στη Στουτγάρδη, έχουν βαλθεί να κρατήσουν την πρωτοπορεία όσον αφορά τον κατακλυσμό νέων τεχνολογιών

Θα χρειαστεί κάποιος χρόνος για να αποθηκεύσεις στο μυαλό σου τις δεκάδες παραμέτρους μέσω του κεντρικού pad αφής. Λέω ένα παράδειγμα και μόνο.


Mercedes e220 d τεστ drive

Η καμπίνα της Mercedes E-Class είναι ορισμός άνεσης, τεχνολογιών, ολιστικής ποιότητας και interior design. Με εξαιρετικά χαμηλή θέση οδήγησης. Είτε για να πας χαλαρά και να κατέβεις ατσαλάκωτος μετά από εκατοντάδες χιλιόμετρα είτε για να οδηγήσεις σβέλτα με το πρόγραμμα Sport+ και το ESP semi-off . Mπορείς να επιλέξεις τα πάντα. Απ’ το ακριβές χρώμα που θες να έχει ο εσωτερικός κρυφός φωτισμός μέχρι τις επιλογές για ημιαυτόνομη οδήγηση.


Φυσικά, και μπορείς να ορίσεις και τα δυναμικά χαρακτηριστικά της νέας Mercedes για να κάνεις κάποιες «ασέλγειες», όπως η εικονιζόμενη. Ωστόσο, δεν είναι αυτό το στυλ οδήγησης στο οποίο σε ενθαρρύνει ως συνολική κατασκευή

mercedes e220 d δοκιμή drive

Το αρχοντικό πάτημα παραμένει σε κάθε περίπττωση της Mercedes E-Class. Στη θέση Sport+ έχεις πιο σφιχτές χαρτογραφήσεις παντού (ανάρτηση, τιμόνι, γκάζι, κιβώτιο)


Όμως, το highlight είναι αυτό που συμβαίνει στα ηλεκτρονικά σωθικά της Mercedes E-Class. Κι αυτό δεν είναι άλλο απ΄ την πρόγευση της μέρας που έρχεται. Δηλαδή, της αυτόνομης.

Στην Αττική Οδό

Αφού λοιπόν εξοικειωθείς με τα βασικά μπορείς, αν θες, να αφήσεις την κατάσταση στα χέρια της. Βγήκαμε Αττική Οδό, για να έχουμε πιο ξεκάθαρη την αίσθηση των ημιαυτόνομων λειτουργιών.

Στη συνέχεια, ορίσαμε τις ρυθμίσεις και εντυπωσιαστήκαμε απ΄την πληροφορία πως το νέο σύστημα Adaptive μπορεί να προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου μέχρι και τα 210 χλμ/ώρα

Ναι, είναι τελείως πρωτόγνωρο να αφήνεις πόδια και, κυρίως, χέρια απ΄τα χειριστήρια και να παρακολουθείς ως θεατής. Η Mercedes E-Class επιταχύνει, φρενάρει και στρίβει πάνω στη λωρίδα της ακολουθώντας μια σταθερή απόσταση απ΄το προπορευόμενο αυτοκίνητο.

Απαιτεί ένα άλμα πίστης. Στην αρχή, είχαμε τα χέρια κοντά στο τιμόνι διά παν ενδεχόμενο. παρατηρούσαμε το πώς το αυτοκίνητο όριζε την τροχιά του εντός διαγράμμισης. Προσωπικά, ωστόσο, δεν αισθάνθηκα βολικά με την ιδέα

Μετά από λίγο, μια ένδειξη στο ταμπλό σε παρότρυνε να πιάσεις το τιμόνι για ελάχιστο χρόνο με τα χέρια. Ή και μόνο το ένα χέρι, αν το έβαζες σωστά με τον αντίχειρα στη θέση «τρία παρά τέταρτο», εκεί που είναι οι κλασικές εσοχές του τριάκτινου. Και μετά, αφού υπήρχε το «τσεκ», η E-Class συνέχιζε την ατάραχη και αυστηρά ελεγχόμενη πορεία της.


Εκτός Αττικής ή εθνικού δικτύου, παρατηρήσαμε πως σε ένα τυπικό δίκτυο επαρχιακών δρόμων, το σύστημα δεν είναι και τόσο εντός στοιχείου. Του ταιριάζουν πιο ανοιχτές καμπές

Mercedes e220 d παρουσίαση

Εκατό ολόκληρα κιλά ελαφρύτερη απ΄την προηγούμενη, εννιάρι αυτόματο κιβώτιο, νέος κινητήρας (με κωδικό ”ΟΜ654”) κατασκευασμένος από αλουμίνιο, active steering, adaptive cruise control, ραφινάρισμα στο έπακρον, εκατομμύρια επένδυσης για τη μέρα που έρχεται


Αυτόνομη οδήγηση. Ευλογία ή κατάρα;

Tώρα, αυτό είναι καλό ή κακό; Κακό δεν είναι αφ’ ης στιγμής έχεις τη δυνατότητα να επιλέγεις τι θες: αυτόνομο; Με full on το οπλοστάσιο συστημάτων ασφάλειας; Σ’ αυτές τις περιπτώσεις, η E-Class είναι στη λίγκα των αυτοκινήτων που αν σου έλεγαν πως θα βάλεις το παιδί σου για μια μεγάλη διαδρομή θα αισθανόσουν όσο ασφαλής μπορείς να αισθανθείς στον 21ο αιώνα.

Θες να πιέσεις και να κάνεις τα «δικά σου»; Γίνεται κι αυτό, αν και είναι εμφανές πως η τάση αποθαρρύνεται.


Senna Lauda Mercedes E190

Όπως και να ΄χει πάντως, αν λάβεις υπόψιν σου το ότι ο οδηγικός πλανήτης δεν κατοικείται από πυροβολημένους petrolheads, τότε εντυπωσιάζεσαι απ΄την ολιστική προσέγγιση ενώ, όπως έχουμε γράψει, είναι εντυπωσιακή η αλλαγή πλεύσης της Mercedes, ειδικά όσον αφορά την παρουσία της σε supercar κατασκευές.

To γενικότερο πλεονέκτημα της αυτόνομης οδήγησης είναι επίκαιρο: ανάπηροι, κυριολεκτικά και μεταφορικά, οδηγοί της διπλανής πόρτας, σχεδόν όλοι δηλαδή, μπορούν να κινηθούν με μακράν μεγαλύτερη ασφάλεια για τον εαυτό τους αλλά και ως προς τους γύρω τους, προλαβαίνονται καταστάσεις

Αν θέλετε, και το ότι σε μια εποχή συμπιεσμένου χρόνου που όλοι τσεκάρουμε κάθε τρεις και λίγο κινητά, ταμπλέτες και τα σχετικά, αξιοποιείς τον on the road χρόνο για τις όποιες εκκρεμότητές σου. 

Ναι, είναι περίεργο ως αίσθηση, θέλει χρόνο να εξοικειωθείς με την ιδέα. Αλλά είναι το σχήμα των πραγμάτων που έρχεται.

Πώς στρίβει στην πίεση;

Εν τω μεταξύ, με τη νέα E-Class 220D (δίλιτρη, πετρέλαιο, 194 PS, με ρεαλιστική κατανάλωση στα 6.1 lt/100 km), μπορείς να ξαναμπείς στην οθόνη λειτουργιών και να δεις πώς στρίβει υπό πίεση.

Δεν θα περίμενες να το κάνεις αυτό εύκολα με μια πραγματική hi-tech λιμουζίνα. Αλλά γίνεται.

Η εμπειρία είναι όμως περισσότερο τεχνητή. Το roll υπάρχει ελεγχόμενα και τα ελαστικά αναλαμβάνουν μεγάλο μέρος της πλευρικής έντασης.

Σαφώς δεν είναι το ζητούμενο σε ένα μοντέλο όπως η δίλιτρη diesel μιας εταιρείας πολύ «μπροστά» που ξεκινά από εδώ και καταλήγει στις εκδόσεις AMG και Black Series για μας, τους «άρρωστους».


Mercedes AMG A 35 δοκιμή

Photo: Δ. Θεοχάρης / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει