Στην Αττική Οδό χωρίς χέρια με τη νέα Mercedes E-Class

Post date:

Author:

Category:

Mercedes e class e220 δοκιμή

 

Οδηγώντας την ημιαυτόνομη Mercedes E-Class που έχουμε για δοκιμή αυτές τις μέρες στο 4Drivers. Πώς είναι να εμπιστεύεσαι το μηχάνημα αντί αυτό που έχεις μάθει από τότε που πήρες δίπλωμα;

 

Κάθεαι στο κόκπιτ της νέας E-Class και αμέσως καταλαβαίνεις πως, εκεί, στη Στουτγάρδη έχουν βαλθεί να κρατήσουν την πρωτοπορεία όσον αφορά τον κατακλυσμό νέων τεχνολογιών. Κανονικά, θα χρειαστεί κάποιος χρόνος για να αποθηκεύσεις στο μυαλό σου τις δεκάδες παραμέτρους που ρυθμίζουν το αυτοκίνητο μέσω του κεντρικού pad αφής.

Mercedes e220 d τεστ drive

Η καμπίνα είναι ορισμός άνεσης, τεχνολογιών, ολιστικής ποιότητας και interior design. Εξαιρετικά χαμηλή θέση οδήγησης που σε βάζει στο mood είτε για να πας χαλαρά και να κατέβεις ατσαλάκωτος μετά από εκατοντάδες χιλιόμετρα είτε για να επιτεθείς διακριτικά με το πρόγραμμα Sport+ και το ESP semi-off 

Mπορείς να επιλέξεις απ’ το ακριβές χρώμα που θες να έχει ο εσωτερικός κρυφός φωτισμός (ναι, σου ανοίγει στην οθόνη ολόκληρη παλέτα), από το αν θα ενεργοποιείται έντονα το σύστημα που »προτεντώνει» τις ζώνες ασφαλείας σε περίπτωση που οι διάσπαρτοι αισθητήρες διαβάσουν τυχόν πρόσκρουση μέχρι, φυσικά, τις επιλογές για ημιαυτόνομη οδήγηση.

 

Φυσικά, και μπορείς να ορίσεις και τα δυναμικά χαρακτηριστικά της νέας Mercedes για να κάνεις κάποιες »ασέλγειες» όπως η παρακάτω – αν και δεν είναι το στυλ οδήγησης στο οποίο σε ενθαρρύνει ως συνολική κατασκευή.

mercedes e220 d δοκιμή drive

 Υπό πίεση, το αρχοντικό πάτημα παραμένει ενώ στη θέση Sport+, μέσω των επιλογών διαχείρισης των dynamics του αυτοκινήτου, έχεις πιο σφιχτές χαρτογραφήσεις παντού (ανάρτηση, τιμόνι, γκάζι, κιβώτιο). Η εμπειρία είναι περισσότερο τεχνητή, το roll υπάρχει ελεγχόμενα και τα ελαστικά αναλαμβάνουν μεγάλο μέρος της πλευρικής έντασης ενώ σαφώς δεν είναι το ζητούμενο σε ένα μοντέλο όπως η δίλιτρη diesel μιας εταιρείας πολύ »μπροστά» που ξεκινά από εδώ και καταλήγει στις εκδόσεις AMG και Black Series για μας, τους »άρρωστους»

[Διάβασέ το: Γιατί δεν μπορείς να βγάλεις το ESP off στην Alfa Romeo Giulia;]

 

Όμως, το highlight είναι αυτό που συμβαίνει στα ηλεκτρονικά σωθικά της Mercedes. Κι αυτό δεν είναι άλλο απ΄ την πρόγευση της μέρας που έρχεται. Δηλαδή, της αυτόνομης.

 

Αφού λοιπόν εξοικειωθείς με τα βασικά μπορείς, αν θες, να αφήσεις την κατάσταση στα χέρια της. Βγήκαμε Αττική Οδό, για να έχουμε πιο ξεκάθαρη την αίσθηση των ημιαυτόνομων λειτουργιών, ορίσαμε τα settings και εντυπωσιαστήκαμε απ΄την πληροφορία πως το νέο σύστημα Adaptive μπορεί να προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου μέχρι και τα 210 χλμ/ώρα…

 

Ναι, είναι τελείως πρωτόγνωρο να αφήνεις πόδια και, κυρίως, χέρια απ΄τα χειριστήρια και να παρακολουθείς ως θεατής το πώς η E-Class επιταχύνει, φρενάρει και στρίβει πάνω στη λωρίδα της ακολουθώντας μια σταθερή απόσταση απ΄το προπορευόμενο αυτοκίνητο.

 

Είναι ένα μικρό άλμα πίστης. Στην αρχή είχαμε τα χέρια κοντά στο τιμόνι διά παν ενδεχόμενο και παρατηρούσαμε το πώς το αυτοκίνητο όριζε την τροχιά του εντός διαγράμμισης.

 

Μετά από λίγο, μια ένδειξη στο ταμπλό σε παρότρυνε να πιάσεις το τιμόνι για ελάχιστο χρόνο με τα χέρια (ή και μόνο το ένα χέρι, αν το έβαζες σωστά με τον αντίχειρα στη θέση »τρία παρά τέταρτο», εκεί που είναι οι κλασικές εσοχές του τριάκτινου). Και μετά, αφού υπήρχε το »τσεκ», η E-Class συνέχιζε την ατάραχη και αυστηρά ελεγχόμενη πορεία της.

 

Εκτός Αττικής ή εθνικού δικτύου, παρατηρήσαμε πως σε ένα τυπικό δίκτυο επαρχιακών δρόμων, το σύστημα δεν είναι και τόσο εντός στοιχείου καθώς του ταιριάζουν πιο ανοιχτές καμπές. Όπως και να ΄χει, τόνοι τεχνολογίας απ΄το automotive lab της Στουτγάρδης.

Mercedes e220 d παρουσίαση

 Εκατό ολόκληρα κιλά ελαφρύτερη απ΄την προηγούμενη, εννιάρι αυτόματο κιβώτιο, νέος κινητήρας (με κωδικό »ΟΜ654») κατασκευασμένος από αλουμίνιο, active steering, adaptibe cruise control, ραφινάρισμα στο έπακρον, εκατομμύρια επένδυσης για τη μέρα που έρχεται

Tώρα, αυτό είναι καλό ή κακό; Κακό δεν είναι αφ’ ης στιγμής έχεις τη δυνατότητα να επιλέγεις τι θες: αυτόνομο; Με full on το οπλοστάσιο συστημάτων ασφάλειας; Σ’ αυτές τις περιπτώσεις, η E-Class είναι στη λίγκα των αυτοκινήτων που αν σου έλεγαν πως θα βάλεις το παιδί σου για μια μεγάλη διαδρομή θα αισθανόσουν όσο ασφαλής μπορείς να αισθανθείς στον 21ο αιώνα.

 

Θες να πιέσεις και να κάνεις τα »δικά σου»; Γίνεται κι αυτό, αν και είναι εμφανές πως η τάση αποθαρρύνεται. Όπως και να ΄χει πάντως, αν λάβεις υπόψιν σου το ότι ο οδηγικός πλανήτης δεν κατοικείται από »πυροβολημένους» petrolheads, τότε εντυπωσιάζεσαι απ΄την ολιστική προσέγγιση ενώ, όπως έχουμε γράψει πρόσφατα, είναι εντυπωσιακή η αλλαγή πλεύσης της Mercedes, ειδικά όσον αφορά την παρουσία της σε supercar κατασκευές.

 

To γενικότερο πλεονέκτημα της αυτόνομης οδήγησης είναι επίκαιρο: ανάπηροι, κυριολεκτικά και μεταφορικά, οδηγοί της διπλανής πόρτας, σχεδόν όλοι δηλαδή, μπορούν να κινηθούν με μακράν μεγαλύτερη ασφάλεια για τον εαυτό τους αλλά και ως προς τους γύρω τους, προλαβαίνονται καταστάσεις.

 

Αν θέλετε, και το ότι σε μια εποχή συμπιεσμένου χρόνου που όλοι τσεκάρουμε κάθε τρεις και λίγο κινητά, ταμπλέτες και τα σχετικά, αξιοποιείς τον on the road χρόνο για τις όποιες εκκρεμότητές σου. 

 

Ναι, είναι περίεργο ως αίσθηση, θέλει χρόνο να εξοικειωθείς με την ιδέα, είναι το σχήμα των πραγμάτων που έρχεται.

 

Εν τω μεταξύ, με τη νέα E-Class 220D (δίλιτρη, πετρέλαιο, 194 PS, με ρεαλιστική κατανάλωση στα 6.1 lt/100 km ενώ περισσότερες λεπτομέρειες από τον Δ. Θεοχάρη που έχει αναλάβει τη δοκιμή της), μπορείς να ξαναμπείς στην οθόνη λειτουργιών και να δεις πώς στρίβει υπό πίεση.

 

Δεν θα περίμενες να το κάνεις αυτό εύκολα με μια πραγματική hi-tech λιμουζίνα. Αλλά γίνεται. Με τον τρόπο το σωστό.

Photo: Δ. Θεοχάρης / 4Drivers

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει