Το class quality της Mercedes E-Class Coupé 220d

Post date:

Author:

Category:

Mercedes E-Class Coupé 220d

 

Δύσκολο να περάσεις απαρατήρητος οδηγώντας το ούλτρα εντυπωσιακό E-Class Coupé. Όχι ότι είναι αυτό το ζητούμενο αλλά με τέτοια μεταλλική χάρη είναι αναπόφευκτο

Τι λέει το 4Drivers: η πολυτέλεια και η τεχνολογική αύρα ενός πανέμορφου coupe μεγάλων αποστάσεων για τέσσερις τυχερούς που θα αισθανθούν σήμερα το κινητό cocooning της επόμενης μέρας

 

Οh yes: άψογο design, καμπίνα αναφοράς, ποιότητα κύλισης, ανύπαρκτοι αεροδυναμικοί θόρυβοι, χώροι, κατανάλωση, ποιότητα υλικών, πολύ καλές επιδόσεις δεδομένου του εισαγωγικού diesel κινητήρα

 

Sorry, no: λιγότερο ακριβές υπό απόλυτη πίεση σε σχέση με ένα C-Class Coupé, απαλό σαν βούτυρο κιβώτιο αλλά χωρίς σπορ χαρακτήρα 

 

Bitch, better have my money: Από 66.850

 

Πανέμορφο coupé με τεχνολογίες που σε ξεφνιάζουν. Η καμπίνα είναι μελέτη αναφοράς, ο diesel κινητήρας αξιέπαινος αν σκεφθείς πως έχει να κινήσει σχεδόν δύο τόνους με δύο επιβάτες και καύσιμο. Class quality εν κινήσει

#Database 

 

Κινητήρας: 2,0 lt, 4κύλινδρος, turbo, πετρελαιοκίνητος

Ισχύς: 194 PS

Ροπή: 400 Νm

Κατηγορία εκπομπών: Euro 6/A+

Tιμή Cd: 0.27  

Μετάδοση: Πίσω κίνηση / Αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων (9G-Tronic)

Aνάρτηση: Πολλαπλών συνδέσμων (μπροστά / πίσω)

 0-100: 7.4” 

Τελική: 242 km/h

Βάρος: 1.735 kg 

Μικτή κατανάλωση δοκιμής: 9.2 lt/100 km

Επίσης δύσκολα να βρεις κάποιον που δεν θα συμφωνήσει πως το Mercedes E-Class Coupé 220d είναι ένα από τα πιο όμορφα coupé της αγοράς. Αρχοντικές γραμμές χωρίς βάρβαρη παρουσία, απουσία κεντρικής κολόνας, ίσως η ωραιότερη διαμόρφωση του C-pillar της αγοράς και τεχολογική αύρα. Αυτή που έναν μέσο αγοραστή ενός αυτοκινήτου που είναι φτιαγμένο για να να καλύπτει αποστάσεις ξεκούραστα σε συνδυασμό με ένα φουτουριστικό κόκπιτ, θα τον κάνει να αισθανθεί βασιλιάς.

 

Μπροστά του το «σινεμασκόπ». Δύο οθόνες 12,3 ιντσών, ενιαίες, σαν το κρύσταλλο να σε συνδέει με το σχήμα των πραγμάτων που έρχεται. Όλα ψηφιακά, ρυθμίζεις τα πάντα με όμορφα γραφικά. Ακόμα και το χρώμα που θες να φωτίζει διακριτικά την καμπίνα μέσα από μια ολόκληρη παλέτα. Κάθεσαι ωραία, απλωτά, γαλαντόμα. Παρατηρείς τους αλουμινένιους αεραγωγούς που θυμίζουν τουρμπίνα αεροσκάφους. Ο διάβολος είναι στη λεπτομέρεια.

Κλασική αρχιτεκτονική ενός coupé που, αισθητικά τουλάχιστον, δεν έχει αντίπαλο. Κάτω από το μακρύ καπό -που αν ρυθμίσεις χαμηλά την άψογη θέση οδήγησης δεν βλέπεις τίποτα από τις άκρες του, αλλά αυτό έχει μια ωραία αίσθηση χωροταξικού υπολογισμού- βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος κινητήρας.

Δύο λίτρα, 194 ίπποι, επίσημη μικτή κατανάλωση στα 7.1 lt/100 km (που δεν απέχει θεαματικά από τα ”δικά” μας 9.2l lt), τελική στα 242 km/h και επιτάχυνση από 0-100 km/h σε 7.7”. Καθόλου, μα καθόλου άσχημα δεδομένου του μήκους των 4.8 μέτρων και κάποιων 1.735 κιλών.

 

Όλο το τεχνολογικό tour de force της Mercedes είναι εδώ. Συστήματα υποβοήθησης, αισθητήρες και ραντάρ ελέγχουν τι πλησιάζεις, πώς θα προστατευτείς και, αν θες, παίρνεις μια γεύση από ημιαυτόνομη οδήγηση. 

 

Οι χώροι, παραδοσιακά «θέμα» σε ένα αυτοκίνητο του οποίου οι σχεδιαστές έχουν δαπανήσει τον προϋπολογισμό του ελληνικού κράτους για το πώς να το κάνουν supermodel της αυτοκινητικής πασαρέλας, είναι ιδιαίτερα άνετοι για τέσσερις επιβάτες. Άπλετοι, με αίσθηση δερμάτινου cocooning και σε ένα περιβάλλον χαμηλών, έως ανεπαίσθητα χαμηλών θορύβων. 

 

Η κύλιση είναι υποδειγματική για τέτοιου είδους αυτοκίνητο, ο αεροδυναμικός συντελεστής στο εξαιρετικό 0,25, η κινηματική αίσθηση αποπνέει έναν αρχοντικό τρόπο μετακίνησης. Βλέποντας το E-Class Coupé 220 απ’ έξω, εισπράττεις ως συνολική εικόνα την ιδέα ενός κομψού αλλά επουδενί ψυχρού αυτοκινήτου.

 

Προφανώς, δεν είναι το Mercedes που θα πιάσεις απ’ το ”σβέρκο” καθώς υπάρχει μια ατέλειωτη γκάμα μοντέλων στον τιμοκατάλογο της εταιρείας για κάθε γούστο – από το αναμενόμενο, νέο A-Class μέχρι τις AMG εκδόσεις που έχουν ξαναγράψει από την αρχή την ιστορία των οδηγοκεντρικών Mercedes. Των Mercedes, δηλαδή, που μέχρι πριν δεκαετία πριν, ήταν γρήγορα αλλά όχι οδηγοκεντρικά.

Ζώντας για μια εβδομάδα με το E-Class Coupé 220d είναι μια ευκαιρία να υπενθυμίσεις στον εαυτό σου το πώς έχουν εξελιχθεί τα σπονδυλωτά σασί των μεγάλων εταιρειών.

H πλατφόρμα MRA (Modular Rear Architecture) βρίσκεται πίσω από πολλά πισωκίνητα μοντέλα της εταιρείας καθώς οι κατασκευαστές για λόγους συγκράτησης κόστους είναι προτιμότερο να «παίξουν» με τις διαστάσεις και την παραμετροποίηση ενός σασί παρά να εξελίσσουν στις ημέρες μας μια πλατφόρμα για κάθε περίπτωση. Μην γκρινιάζετε όσοι ρομαντικοί έχετε απομείνει, για δύο λόγους: ο πρώτος είναι πως με όλο το R&D που συσσωρεύεται, η τελική τιμή ενός E-Class θα έφτανε έχει αυτήν ενός supercar και ο δεύτερος πως η αίσθηση διαφοροποιείται έντεχνα ανάλογα με το μοντέλο και δεν νιώθεις την παραμικρή υποψία «κονσερβοποίησης».

 

Το αντίθετο μάλιστα. Έχοντας ζήσει back to back από το C-Class στο E-Class, αμφότερα στη δίθυρη εκδοχή τους, νιώθεις με τη μία τις σχετικές τους θέσεις στην αγορά και το οδηγικό προφίλ.

 

To E-Class Coupé 220d έχει σεταριστεί για ελαφρά πιο βαριά αίσθηση στην κρεμαγιέρα, πιο ταξιδιάρικο «πάτημα» στο δρόμο και τάση να χαλαρώσεις χωρίς να καταφεύγεις συχνά σε πίεση. Όχι ότι θα αρνηθεί, αλλά εκεί, στα τελευταία 8/10 και πάνω, η ανάρτηση (πολλαπλοί σύνδεσμοι παντού) αντιδρά με πιο μαλακό τρόπο, ελαφρά λιγότερο συμμετοχικά σε σχέση με τo C-Class (που τo θεωρούμε το πιο ολοκληρωμένο coupe της κατηγορίας) και με ένα κλικ περισσότερης υποστροφής στην είσοδο.

 

Όλα τα παραπάνω είναι συνήθως θεωρητικά αφού στις περισσότερες περιπτώσεις η ”χαϊτεκίλα” της καμπίνας, οι χαμηλοί θόρυβοι και η αύρα μιας πολιτισμένης, σβέλτης μετακίνησης υπερβαίνει το επιθετικό θυμικό σου. 

 

Αισθάνεσαι αλλιώς, βάζεις τρεις ανθρώπους μέσα, ταξιδεύεις με αρχοντικό τρόπο, μπαίνεις στον προθάλαμο των εξελίξεων για την επόμενη μέρα. Όλα τα παραπάνω μέσω ενός ώριμου και ταυτόχρονα τεχνολογικά προωθημένου αυτοκινήτου που αποπνέει πολιτισμό και class quality.

Info: mercedes.gr / Photo: mercedes / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει