Πανέμορφη να την κοιτάς, ”βελούδινη” εντός δρόμου, ικανή εκτός δρόμου, με upper class εσωτερικό και την επιβεβαίωση πως η Mercedes 250 d 4Matic ξέρει να μιξάρει σωστά τις αναλογίες για το ολοκληρωμένο και αισθητικά άρτιο SUV του σήμερα. Την οδηγούμε εν μέσω καλοκαιρινής κακοκαιρίας
Τι λέει το 4Drivers: ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο και πολυτελές μεσαίο SUV, με τετρακίνηση, ενδιαφέροντα specs και ένα ασυναγώνιστο στυλ που συνδυάζεται με μια ευρεία λίστα εξοπλισμού. Το σχεδιαστικό στυλ, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά είναι σε δική του κλάση, ενώ διαθέτει τα περισσότερα gadgets υποβοήθησης οδήγησης που αναμένονται στην κατηγορία χωρίς να καταλήγει ”τεχνητό” σε οδηγική αίσθηση
Yes sir: απόδοση κινητήρα (204 ίπποι και 51 kgm ροπής απ΄τις 1.200 rpm), επιδόσεις (0-100 σε 7.3”, τελική 222 km/h), αίσθηση τιμονιού, υπέροχη καμπίνα, άνεση, εργονομία, ταξιδιάρικος χαρακτήρας, διαδρομή ανάρτησης, κατανάλωση (8.3 lt/100 km)
Oh, no: μαλακό setting στάνταρ ανάρτησης για τον σπορτίφ οδηγό, τιμή εκκίνησης
Απέναντι: Audi Q5, BMW X3, Volvo XC60
Bitch, better have my money: από €57.410 (έτσι, για να έχετε μια ιδέα, η τιμή προ φόρων είναι €36.062…)
Η προσπάθεια της Mercedes σε μια κλάση γεμάτη πολυτελή και ικανά σπορτίφ SUV ξεκινά με μια γερή βάση εκεί όπου δεν φαίνεται: στο κοινό σασί (μείξη αλουμινίου και υψηλής αντοχής χάλυβα) με τη C-Class. Έχει, επίσης, και ενισχύσεις που δεν συνηθίζονται τις οποίες έχει ”μεταγγίσει” η Mercedes απ΄τη μεγάλη της εμπειρία σε cabriolet μοντέλα της.
Το αποτέλεσμα είναι ένα εξαιρετικά άκαμπτο αυτοκίνητο που δεν κάνει την παραμικρή ”ρωγμή” (ακουστική ή σε επίπεδο αίσθησης) ακόμα και σε κακοτράχαλο off-road οδόστρωμα.
Η δομή της GLC είναι αυτή που της επέτρεψε να είναι μεγαλύτερη σε διαστάσες απ΄ την αντίστοιχη GLK αλλά ταυτόχρονα και 80 kg ελαφρύτερη. Φίλε οδηγέ θυμίσου, το πραγματικά καλό αυτοκίνητο ξεκινά απ΄το σασί κι όχι απ’ το μοτέρ ή τα όποια gadgets. Κούκλα στα χώματα της Αττικής
Τίποτα δεν φαίνεται να διαταράσσει το ζεν της GLC που προσφέρει μια μινιμαλιστική και hyper-class καμπίνα που δεν χρειάζεται πολλή ώρα για να αισθανθείς πως περιβάλλεσαι από μια φιλική, ”ζεστή” και luxury ατμόσφαιρα.
Η ανάρτηση, πολλαπλοί σύνδεσμοι παντού, εξασφαλίζει ένα ακριβές και ανάλαφρο πάτημα παρά τη χλαπαταγή των ελληνικών δρόμων σε συνδυασμό με φαρδύτερα μετατρόχια απ΄την ομόσταυλη GLK.
Η απόσταση απ΄το έδαφος είναι στα 181mm και μπορείς μέσω της κεντρικής οθόνης αφής να επιλέξεις το κατάλληλο πρόγραμμα ανάλογα με το οδόστρωμα.
Ένα επιπλέον off-raod πακέτο είναι διαθέσιμο για επιπλέον +20 mm απόστασης απ΄το έδαφος σε συνδυασμό με προσταστευτική ποδιά στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου για όσους δεν είναι υποχόνδριοι ώστε να κρατούν τα SUV τους πεντακάθαρα και παρθένα από όποιες κακουχίες.
[Διάβασέ το: Ένα βρώμικο αυτοκίνητο είναι δείγμα καθαρού μυαλού]
Πρακτικά, αν δεν κάνεις το έγκλημα και φορτώσεις το SUV σου με παράφορα μεγάλες διαστάσεις, μια σύγχρονη πρόταση όπως η Mercedes GLC μπορεί να προσφέρει το 90% της off-road εμπειρίας που θα θελήσει ο μέσος και άνω χρήστης.
Άλλωστε, η ”χαρντκορίλα” ξέρει ήδη πως θα πρέπει να στραφεί σε άλλες επιλογές, αλλά, ειλικρινά, πόσοι αντέχουν την καταπόνηση της κάθε μέρας για αυτό το υποτιθέμενο 10%;
Στη cocooning κατάσταση της GLC, όμως, μπορείς να έχεις μια υπέροχη κύλιση σε συνδυασμό με ένα ανάλαφρο, σταθερό, ούλτρα ταξιδιάρικο χαρακτήρα και να περνάς από ελληνικά χαρακώματα με στυλ και ατσαλάκωτη διάθεση. Aνεξαρτήτως καιρού
Το πραγματικά πανέμορφο body, παρά τις μεγάλες διαστάσεις και τη μετωπική επιφάνεια, έχει αεροδυναμικό συντελεστή στο εξαιρετικά χαμηλό 0.31 (που είναι κορυφαία τιμή στην κατηγορία) και σε συνδυασμό με στιβαρές βάσεις και το ηχομονωτικό παρμπρίζ δημιουργείται μια υπέροχη ατμόσφαιρα για οδηγό και άλλους τέσσερις που θα νιώσουν πως βρίσκονται σε μια πολύ ποιοτική κατασκευή. Είτε για το καθημερινό delivery οικογένειας – κλώνων – σπίτι – γραφείο, είτε για εκδρομικές διαθέσεις και μακρινές αποστάσεις.
Το μόνο σημείο όπου μια GLC είναι ελαφρά πιο ”οικογενειακή” σε σχέση, για παράδειγμα με μια Χ3, είναι σε απανωτό και γρήγορο στροφιλίκι όπου η ανάρτηση εμφανίζει περισσότερο προσανατολισμένη στην απόλυτη άνεση. Αλλά εδώ εγείρεται το μέγιστο υπαρξιακό: πόσους τυπικούς οδηγούς ενός SUV έχετε δει να πηγαίνουν μαλλιοκούβαρα σε στροφιλίκια; Στην απέναντι όχθη, μια Χ3 είναι λιγότερο κρεμώδης σε ανώμαλες επιφάνειες.
Μ’ αυτά και μ’ αυτά, η μετάδοση περνά απ΄το αποκλειστικά 9άρι αυτόματο κιβώτιο (9G-Tronic) με τα κλικαριστά σε αίσθηση paddles και τη μόνιμη τετρακίνηση με κατανομή 45% μπροστά και 55% πίσω. Σε όλες τις συνθήκες ο οδηγός δεν αισθάνεται καμία τραχύτητα ή παρεμβολή στο κινητό resort.
Ο κινητήρας της έκδοσης GLC 250 d είναι προφανώς ”πετρέλαιο” (που για να μην τρελαίνεστε μ’ αυτά και μ’ αυτά που διαβάζετε δεξιά και αριστερά, ναι, είναι το σωστό καύσιμο για μεγάλα, βαριά αυτοκίνητα) και επίσης βελούδινος, όπως το γενικότερο DNA του αυτοκινήτου.
Με χωρητικότητα 2.1 λίτρων και περίσσεια ροπή (51 kgm) αρκεί να πατήσεις μερικά χιλιοστά το δεξί πεντάλ για να νιώσεις την ευγενική ώθηση και να δεις τα 0-100 km/h να έρχονται σε μόλις 7.7”. Ταυτόχρονα, ορκίζεσαι πως κάτω απ΄το καπό σου βρίσκεται ένας εξακύλινδρος. Κι όχι τετρακύλινδρος.
Με ένα έξυπνο και σχεδόν αδιόρατο τρόπο, οι εννιά σχέσεις του κιβωτίου διαδέχονται η μία την άλλη σε σημείο που πρέπει να κοιτάξεις τη σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων για να εντοπίσεις ποια έχεις ”μέσα”. Σαφώς το κιβώτιο της Μercedes GLC είναι καθοριστικό μέρος της αξιοποίησης του μοτέρ.
Με πολλή μελέτη στη στεγανοποίηση θυρών, παρμπρίζ και αμάξωμα, νιώθεις τα χιλιόμετρα να καταπίνονται καθισμένος σε μια καμπίνα που αγκαλιάζει σώματα και διάθεση. Σχετικά σφιχτά καθίσματα σε πρώτη επαφή που, κατά παράδοση της Mercedes, στηρίζουν και ξεκουράζουν σπονδυλικές στήλες των 40something που θα βγουν με εφηβική διάθεση απ΄το commuting της μέρας.
[Διάβασέ το: Στην Αττική Οδός χωρίς χέρια με τη νέα Mercedes E-Class]
Ο σχετικά ενθουσιώδης που θα θελήσει να αξιοποιήσει το δυναμικό στοιχείο του αυτοκινήτου θα διαπιστώσει πως η υποστροφή (αυτό το σπαστικό που ”ανοίγει” η τροχιά εμπρός αν επιμείνεις στο γκάζι εν μέσω καμπής) είναι ελάχιστη, ο έλεγχος με το γκάζι ακριβής και η σαφήνεια του μπροστινού (κατά την ταπεινή άποψη του γράφοντος η σημαντικότερη αναβάθμιση συνολικά των μικρομεσαίων Mercedes ετελέστη από την προηγούμενης γενιάς C-Class και εντεύθεν) δεν χάνεται ακόμα κι όταν πιέζεις ανορθόδοξα για SUV.
Το μυστικό είναι στην καλά σεταρισμένη και με ικανή διαδρομή ανάρτησης που ενώ σε πρώτο χρόνο δίνει την εντύπωση πως θα είναι αδιάφορη υπό πίεση, εξελίσσεται σε κρυφό ταλέντο αν την εμπιστευτείς. Και, φυσικά, σε ένα οδόστρωμα σαν το ελληνικό αυτό, συχνά, είναι πλεονέκτημα.
Μην πιστεύετε το δόγμα ”όσο πιο σκληρό τόσο πιο καλό”. Το τελευταίο -πέρα από σεξουαλικά ζητήματα ή τραπέζι μπιλιάρδου- δεν ”δουλεύει”. Και τουλάχιστον στην ελληνική άσφαλτο το σχετικά μαλακό και, κυρίως, η μεγάλη διαδρομή ανάρτηση είναι καλό – ειδικά μιλώντας για SUV που δεν λένε όχι και να ταλαιπωρηθούν όταν ο δρόμος τελειώνει. Ή όταν την οδηγείς εν μέσω καλοκαιρινής κακοκαιρίας.
Οι ωραίες πικάρουν την ελληνική κόμπλα η οποία συνεχίζει να κυκλοφορεί ανάμεσά μας. Σε κάποιον άρεσε πολύ η Mercedes GLC που φρόντισε να οικειοποιηθεί το σήμα στο καπό. Sorry, Mercedes Hellas…
Το οποίο είναι ακριβώς η Mercedes GLC 250 d. Παντός καιρού, ικανή, ξεκάθαρα premium αλλά χωρίς να γίνεται vulgaire, αυτοκίνητο για να το ζει και χαίρεσαι στη σύγχρονη Ευρώπη.
Εντάξει, η Ελλάδα είναι Ευρώπη μόνο στα χαρτιά, αλλά, έστω, αν μπορείς, αξίζει μια GLC για να σου υπενθυμίζει τη ”γέφυρα” με τον πολιτισμό.
Αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά και εκδόσεις εδώ.
Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.