Ίσως, το καλύτερο SUV της Mercedes. Για το GLC 250d 4Matic μιλάμε

Post date:

Author:

Category:

Mercedes GLC 250d

 

Τρελά εντυπωσιακό body. Μινιμαλιστικό μέσα. Ριλαξαρισμένο ή επιθετικό κατά βούληση. Στρίβει σαν μεγάλο GTi, ταξιδεύει σαν λιμουζίνα. Το GLC 250d 4Matic είναι το SUV που δομεί το χαρακτήρα των νέων Mercedes

- Διαφήμιση-

Τι λέει το 4Drivers: ο αντικαταστάτης της τετράγωνης GLK έχει καμπύλες, ισχυρή προσωπικότητα και τα συστατικά της επιτυχίας. Γρήγορο, ποιοτικά πληθωρικό, ικανό να γράψεις τα επόμενα SUV χιλιόμετρα της ζωής σου. Το καλύτερο και πιο οδηγοκεντρικό SUV της Mercedes. Ever.

 

Οh yes: άψογο design, ικανός και αθόρυβος diesel κινητήρας, επιδόσεις, έλεγχος αμαξώματος που κρύβει κιλά και όγκο, ομοιογένεια αντιδράσεων, άψογο κιβώτιο, ολιστική ποιότητα, κατανάλωση, AMG πακέτο

 

Sorry, no: μέτρια απόσβεση σε απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες (θα βοηθούσε η αισθητά μικρότερη διάσταση τροχών του βασικού εξοπλισμού σε 235/65/17), εργονομία κεντρικών pads που απαιτεί περισσότερη εξοικείωση από τον ευκαιριακό χρήστη. Όπως εμείς. Ο μελλοντικός ιδιοκτήτης, ζώντας σε μια digital εποχή, θα προσαρμοστεί.

 

Bitch, better have my money: Από €57,410

 

Το GLC 250d είναι μασίφ κάτω από έντονη πίεση, δεν αποσυντίθεται η συνοχή του σασί του στην απαιτητική οδήγηση και είναι όμορφo χωρίς να προκαλεί με μια ισωπεδωτική αισθητική. Το SUV της Mercedes στην πιο πειστική εκδοχή του. 

#Database 

 

Κινητήρας: 2.2 lt, 4κύλινδρος, turbo, πετρελαιοκίνητος

Ισχύς: 204 PS

Ροπή: 500 Νm

Κατηγορία εκπομπών: Euro 6/A

Tιμή Cd: 0.31

Μετάδοση: Μόμιμη τετρακίνηση / Αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων (9G-Tronic)

Aνάρτηση: Πολλαπλών συνδέσμων (μπροστά / πίσω)

 0-100: 7.6”

Τελική: 222 km/h

Βάρος: 1.845 kg

Μικτή κατανάλωση δοκιμής: 9.3 lt/100 km

Είναι εδώ και χρόνια οι σχεδιαστές της Mercedes βρίσκονται σε οίστρο. Στιλπνές, καλαίσθητες αδρές γραμμές και φυσικές καμπύλες. Το λευκό GLC 250d που έχουμε μπροστά μας, ένα μεγάλο αυτοκίνητο με κάποια 4,6 μέτρα μήκους, περισσότερα από 2.0 μέτρα πλάτους -ναι, εννοείται με τους καθρέφτες ανοιχτούς-, μεταξόνιο στα 2.8 μέτρα και σεβαστά 1.845 κιλά στη ζυγαριά, θεωρητικά, δύσκολα θα μπορούσε να κρύψει το μέγεθός του κάποια χρόνια πριν. Τόσο στο μάτι όσο και στο δρόμο.

 

Όμως, οι καιροί αλλάζουν και το βάθος δουλειάς σε λεπτομέρειες που λαμβάνει χώρα στις αυτοκινητοβιομηχανίες με δεξαμενές εκατομμυρίων στο R&D, αντικατοπτρίζεται στην πράξη.

 

”Πώς είναι στο δρόμο;”, με ρώτησε φίλος με εμπειρία από γρήγορες Merc. ”Σαν ένα μεγάλων διαστάσεων GTi”, του απάντησα. Φάνηκε δύσπιστος. Είκοσι λεπτά αργότερα, μετά από μια βόλτα σε γρήγορη διαδρομή -και δεν εννοώ ευθείες- είχε αλλάξει πίστη.

 

Το GLC δεν είναι GTi. Προφανώς. Αλλά ένα πολυτελές, κρεμώδες, γερμανικό απαύγασμα. Η διαφορά, όμως, είναι πως δείχνει την ικανότητα να οδηγηθεί και ως τέτοιο.

 

Από κάτω κρύβονται πολλαπλοί σύνδεσμοι που ελέγχουν άψογα την κινηματική, κρύβουν τρελά τον όγκο και μεταμορφώνουν την SUV εμπειρία. Το πακέτο AMG περιλαμβάνει πιο σφιχτές αποσβέσεις στην ανάρτηση που μεταδίδουν απόλυτη εμπιστοσύνη, ακόμα και σε φουλ επίθεση. Δεν είναι η πιο αφρώδης απόσβεση στη γκάμα αλλά η πιο σπορτίφ.

 

Σόρι, αλλά το Stelvio που οδηγήσαμε πρόσφατα δεν είναι έτσι. Και αναφέρεται αυτό, γιατί ο δρόμος της ολιστικής ποιότητας είναι ακόμα μακριά για τους Ιταλούς στην ακριβή κατηγορία. Μια δοκιμή θα σας πείσει – εκτός αν κάποις είναι ”μουτζαχεντίν”.

 

Ο ανταγωνισμός της Mercedes είναι το υπόλοιπο γνωστό γερμανικό ντουέτο. Και η Volvo. Και ενδεχομένως η νέα γενιά των Jaguar (που όπως γράφαμε, παρουσίασε πρώτη τη δική της ηλεκτροκίνητη πρόταση στα SUV).

Το λευκό GLC 250d, μπορεί να ταξιδεύει για ώρες χωρίς αεροδυναμικούς ή μηχανικούς θορύβους, ο diesel με τα 500 Nm ροπής ”καθαρίζει” παντού, το 9άρι κιβώτιο ”ανακατεύει” με έναν απόλυτα smooth τρόπο τις σχέσεις και εσύ και άλλοι τρεις φίλοι/φίλες σου απολαμβάνετε μια έντονη αίσθηση ασφάλειας σε συνδυασμό με τη μινιμαλιστική καμπίνα. Αν είστε αρκετά φίλοι/ες, ίσως εσύ και άλλοι/ες τέσσερις…

Οι δύο μπροστινοί έχουν στη διάθεσή τους και ένα ζευγάρι καταπληκτικά καθίσματα. Φαρδιά, ξεκούραστα, σωστά ως πλευρική στήριξη, με φαρδύ foot rest για να κοντράρεις το σώμα σου στις δεξιές καμπές και ένα άψογα σχεδιασμένο κόκπτι βασισμένο στις φόρμες του C-Class.

 

Ο επιλογέας ταχυτήτων είναι ο γνωστός, τοποθετημένος στην κολώνα του τιμονιού. Την υπόλοιπη δουλειά εμπλοκής την ασκείς με τα paddles δεξιά και αριστερά από το τιμόνι. Α, ναι. Το τιμόνι. Μια σωστή ισορροπία μεταξύ βάρους και ακρίβειας, με μόλις 2.2 στροφές από άκρη σε άκρη, πειστικό turn in χωρίς να γίνεται νευρικό. Στις υψηλές ταχύτητες εμπνέει ασφάλεια και ακρίβεια. 

 

Εντός της καμπίνας υπάρχει διάχυτο black gloss άψογης ποιότητας που δεν γρατζουνιέται εύκολα με κλειδιά ή άλλα αντικείμενα καθημερινής χρήσης και μεταλλικοί διακόπτες που κάνουν τη διαφορά αποπνέοντας ποιότητα. Ο χώρος αποσκευών των 550 lt (έως και 1600 lt αν ρίξετε καθίσματα). 

 

Ριλαξαρισμένη κύλιση αλλά πάντα με μια αίσθηση αμεσότητας. Η μόνη αναγκαία και ικανή συνθήκη που θα διαταράξει το σφιχτό σε επίπεδο απόσβεσης περιβάλλον είναι κάποιες καταραμένες εγκάρσιες ανωμαλίες όπου οι έξτρα τροχοί 19 ιντσών με διάσταση ελαστικών 235/55 δεν θα απορροφήσουν τόσο άψογα. Αλλά δείχνουν τόσο όμορφοι, διάολε. Δίλημμα. Θα αντιστεκόμασταν, ωστόσο, και θα επιλέγαμε, έστω, αυτούς των 18 ιντσών.

Κοντολογίς, το GLC 250d 4Matic είναι ένας ακόμη θρίαμβος του downsizing. Επιταχύνεις σε μόλις 7.6” για τα πρώτα 0-100 km/h, έχεις μια υψηλή τελική στα 222 km/h ενώ λόγως του όγκου ροπής των 500 Nm έχεις την αίσθηση πως πας ακόμα πιο γρήγορα στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Και όλο αυτό με κατανάλωση που, αν είσαι προσεκτικός, κατεβαίνει στις περιοχές των 8 lt/100 km. 

Η Mercedes είναι στα καλύτερά της. Όπως σημειώναμε στο σχετικό ντέρμπι μεταξύ αυτής και της BMW, η Στουτγάρδη έχει διαλέξει έναν ακόμα πιο οδηγοκεντρικό ρόλο σε κάποια μοντέλα της ενώ η κορυφή με τα AMG GT-R είναι σε άλλο επίπεδο. Στην ελληνική αγορά ”έκλεισε” το 2017 με κορυφαίες πωλήσεις στην premium κατηγορία και η γκάμα είναι χαρισματική από τη βάση ως το ρετιρέ.

 

Το GLC 250d, αν δεν μείνεις μόνο στις επιδόσεις ή το πώς στρίβει (κάτι που είναι περιοριστικό για το συνολικό χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου), είναι το νέο, εξαιρετικά πειστικό πρόσωπο της Mercedes. Αποπνέει προοδευτικότητα ως φιλοσοφία εταιρείας.

 

Το GLC 250d είναι μασίφ κάτω από έντονη πίεση, δεν αποσυντίθεται η συνοχή του σασί και είναι όμορφo χωρίς να προκαλεί με μια ισωπεδωτική αισθητική. Προσπαθήσαμε να το περιγράψουμε όσο πιο αδρά γίνεται. Δείτε το. Ακόμα καλύτερα; Οδηγήστε το.

Info: mercedes.gr / Photo: 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει