O Γλάρος Ιωνάθαν και η Mercedes SLS. True story στην Πάρνηθα

Post date:

Author:

Category:

Ίσως το έχετε διαβάσει όταν ήσασταν μικροί. Το αναρχικό παραμύθι του Ρίτσαρντ Μπαχ μιλά για την τόλμη τού να διαφέρεις. Η Mercedes με την SLS είχε κάνει ακριβώς αυτό.  Παρουσιάζοντας πριν μερικά χρόνια το πιο παραμυθένιο supercar της χρονιάς. Και οι πόρτες σε σχήμα γλάρου ήταν μόνο η αφορμή

Mercedes SLS AMG

Στρίβοντας με τη Mercedes-AMG SLS. Στιμές ΠΑΣΟΚ στην Πάρνηθα


Ο Ουίνστον Τσώρσιλ είχε πει κάτι καλό: ο πεσιμιστής βλέπει τη δυσκολία σε κάθε ευκαιρία ενώ ο αισιόδοξος βλέπει την ευκαιρία σε κάθε δυσκολία.

Όταν παρουσιάστηκε η Mercedes SLS, οι φήμες λένε πως ακόμα και οι ωραίες γυναίκες με τα δωδεκάποντα που στέκονταν στα διπλανά περίπτερα της έκθεσης σηκώθηκαν στις μύτες για να της ρίξουν μια κλεφτή ματιά.

Όχι μόνο γιατί η SLS επιβράβευε την αισιοδοξία εν μέσω γενικού νταουνιάσματος της χρονιάς, αλλά και γιατί ήταν η πιο εκθαμβωτική Mercedes των τελευταίων δεκαετιών.


Και, βέβαια, η πρώτη Mercedes στα χρονικά που είχε σασί και αμάξωμα από αλουμίνιο σε ένα ζωντανό γλυπτό. Αλλά και τις πόρτες «γλάρου»

Mercedes SLS

 Αν είσαι νεότερος, οι πόρτες γλάρου δεν θα σου θυμίζει και πολλά. Όμως οι παλιότεροι διακρίνουν το DNA της αξέχαστης SL του ’54


Αν την λιγουρευόσουν αλλά δεν είχες τα €177,310 που κόστιζε στην Ευρώπη δεν είχες και πολλές εναλλακτικές. Η SLS στόχευε στο exclusive κοινό των Ferrari και λοιπών εξωτικών συγγενών.

Η Mercedes SLS ήταν κι αυτή διθέσια, με επιδόσεις που σκοτώνουν (0-100 σε 3,8″ και 317 τελική ηλεκτρονικά περιοριζόμενη), transaxle διάταξη -όπως οι 12κύλινδρες Ferrari, με κιβώτιο και διαφορικό μαζί στον πίσω άξονα για καλύτερη κατανομή- και χαμηλό κέντρο βάρους για να ξύνουν τα οπίσθια σου τις εφηβικές ανωμαλίες της Μιχαλακοπούλου. Μόλις 369 χιλιοστά, ούτε καν 37 πόντοι, σε χωρίζουν από την άσφαλτο


Με την SLS πήγαινες κανονικά στη δουλειά

Tο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων μίξαρε τέλεια τις αλλαγές, είτε μποτιλιαρισμένος στο City του Λονδίνου είτε πλαγιολίσθαινες στην αγαπημένες σου καμπή, είχε θήκες για τον φραπέ, δέρμα nappa ακόμα και δωδεκάβολτη υποδοχή. 

Αλλά πώς μπορούσες να αντισταθείς στα 66.2 kgm ροπής από τον ηγεμονικό τότε V8 που ξεκίνησε από την C63 AMG , (όπως έχουμε ξαναγράψει το αυτοκίνητο που έδωσε το ψυχολογικό ΟΚ στη φίρμα να κοιτάξει στα μάτια και γιατί όχι να ξεπεράσει τους βαυαρούς;) και εξελίχθηκε σε διαμάντι διεθνούς βεληνεκούς;



Η μοτερούκλα

Ο κινητήρας με τον κωδικό Μ159, όπως μετονομάστηκε από τον Μ156, έχει σφυρήλατα πιστόνια, είναι ελαφρύτερος, εξακολουθεί να στροφάρει τρελά παρά τον κυβισμό νταλίκας και επιπλέον η τοποθέτηση ξηρού κάρτερ έκανε δυνατή την πιο χαμηλή τοποθέτηση του.

Με ένα γενναίο μεταξόνιο 2680 χιλιοστών, κατανομή βάρους 47/53 στους άξονες, διπλά ψαλίδια και στις τέσσερις άκρες όπως η McLaren του Χάμιλτον, κεραμικά φρένα και όλη το know how της AMG, το αυτοκίνητο ήταν συγκλονιστικά καλό.

Σε μια εποχή μίζερη και συμβατική, η Mercedes  είχε αρχίσει να συμμερίζεται το πιστεύω του γλάρου Ιωνάθαν: μη φοβάσαι να είσαι διαφορετικός. 


Ferrari SF90 Spider

Photo: Γ. Κούτος

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει