Προς και από την Παύλιανη. Οδηγικές και άλλες ενυπώσεις σε ελληνικό country περιβάλλον για ένα ιδιαίτερο αλλά και μάλλον ακριβό crossover
# Πιο αιχμηρό σε σχεδίαση
Πήρε 20 cm σε μήκος, χτύπησε τα 4,3 μέτρα και η δεύτερη γενιά του Countryman είναι η μεγαλύτερη δημιουργία της MINI μέχρι σήμερα.
Αλλά είναι και αρκετά πιο ραφιναρισμένο παντού. Tο νέο Countryman, παρότι πιο ογκώδες (κάτι που ίσως ξενίσεις τους πιο… ρομαντικούς), καταφέρνει τελικά με έναν ιδιαίτερο τρόπο να αφήσει το… αποτύπωμα της MINI σε όποια ζευγάρια μάτια πέσουν απάνω του. Έντονη προσωπικότητα και μοναδική υπόσταση που από μακριά «φωνάζει» ότι πρόκειται για δημιουργία με γερμανοβρετανικό pedigree.
# Μεγαλύτεροι χώροι
Λογική συνέπεια της αύξησης των διαστάσεων (+30 mm πιο πλατύ στα 1.822 mm και +75 mm στο μεταξόνιο στα 2.670 mm) και οι καλύτεροι χώροι τόσο για επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. O χώρος για τις τελευταίες αγγίζει πλέον τα 450 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων τα 1.309
Ο όγκος του χώρου αποσκευών έφτασε πλέον τα 450 λίτρα και με την αναδίπλωση φτάνει τα 1.309. Προαιρετικά, η πίσω θύρα είναι ηλεκτρική και αν βγάλεις μέσα από το πάτωμα το επίσης προαιρετικό μαξιλαράκι για πικνίκ κάθεσαι πίσω και τρως με την ησυχία σου ρεμβάζοντας τη φύση…
# Στο εσωτερικό
Εντός, όσοι γνωρίζουν το πρώτο crossover δεν θα εκπλαγούν. Αντιθέτως, θα βρουν τα πάντα σχεδόν εκεί που τα άφησαν. Η ποιότητα και το φινίρισμα είναι σε υψηλότερα επίπεδα αλλά το σημαντικότερο (για αυτού τους είδους το κοινό) είναι ότι έχουμε για πρώτη φορά οθόνη αφής σε MINI. για το σύστημα infotainment που σίγουρα βελτιώνει αρκετά και την εργονομία.
Η αλήθεια είναι πάντως ότι χρειάζεσαι χρόνο εξοικείωσης αν δεν είσαι «συμβατός» με την οικογένεια MINI. Tο σύστημα infotainment που σίγουρα βελτιώνει αρκετά και την εργονομία. Η αλήθεια είναι, πάντως, ότι χρειάζεσαι χρόνο εξοικείωσης αν δεν είσαι «συμβατός» με την οικογένεια MINI
Πίσω από το τιμόνι του νέου Countryman νιώθεις άνετα με το καλημέρα. Η μεγάλη στρογγυλή οθόνη στην κεντρική κονσόλα είναι για πρώτη φορά αφής ενώ η ποιότητα και το φινίρισμα είναι αρκετά αναβαθμισμένα
# Οι κινητήρες
Αυτή με τον κωδικό UKL2 του BMW Group είναι γνωστή και από την BMW X1, όπως και οι κινητήρες για τις τέσσερις αρχικά εκδόσεις: Cooper, Cooper S για τη βενζίνη και Cooper D, Cooper SD για το πετρέλαιο.
Όλες οι εκδόσεις διατίθενται και με τετρακίνηση «ALL4» ενώ κάτω από το καπό υπάρχουν υπερτροφοδοτούμενα μηχανικά σύνολα με μόνο τρικύλινδρο αυτό του 1,5 λίτρων με 136 ίππους της βασικής έκδοσης βενζίνης.
Όλα τα άλλα είναι δίλιτρα 4κύλινδρα και στην κορυφαία έκδοση βενζίνης η απόδοση είναι 192 ίπποι, στην Cooper D 150 ίπποι και στην Cooper SD 190. Αργότερα θα έρθει και έκδοση diesel με 3κύλινδρο 1,5 λίτρων και 116 ίππων αλλά κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.
# Το κιβώτιο
Η βασική έκδοση Cooper συνδυάζεται με μηχανικό 6άρι ή 6άρι αυτόματο Steptronic, ενώ οι Cooper S, Cooper D προαιρετικά έχουν αυτόματο 8άρι. Το Cooper SD συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο 8άρι.
# Η ανάρτηση
Σε σχέση με το παρελθόν η ανάρτηση, η βελτιωμένη ηχομόνωση και η πιο στιβαρή πλατφόρμα προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση και πιο premium κύλιση, αλλά κλασικά για MINI το set-up είναι αρκετά σφιχτό κάτι που ίσως σε ορισμένες περιπτώσεις ενοχλήσει σε όσους πιστεύουν ότι θα βρεθούν σε κλασικό crossover.
Κι αν αυτό ισχύει για τις βασικές 17άρες ζάντες, τα πράγματα γίνονται περισσότερο ενοχλητικά με τις, πανέμορφες κατά τα άλλα, 19αρες που ”γεμίζουν” ακόμα περισσότερο το μάτι και τους μεγάλους θόλους.
# Στο δρόμο
Παρά το 165 mm απόστασης από το έδαφος πάντως, η γνωστή εικόνα που αποκομίζεις από τα κλασικά MINI δεν χάνεται και στο Countryman. Ευθύβολο σε ανοιχτές διαδρομές -υπήρχε όμως αεροδυναμικός θόρυβος στις εμπρός κολώνες πάνω από τα 140 km/h- με σίγουρο πάτημα, ευέλικτο και ακριβές με πολύ «ζωντανά» χειριστήρια και άπλετα περιθώρια πρόσφυσης στις «κλειστές» φιδίσιες για Παύλιανη.
# Τι θα θέλαμε
Να σημειωθεί ότι οδηγήσαμε μόνο τις δύο βασικές εκδόσεις βενζίνης και diesel. Τι θα θέλαμε μόνο; Λίγη περισσότερη δύναμη από τον τρικύλινδρο βενζίνης στις μεσαίες (ακόμα και με το πρόγραμμα Sport ενεργοποιημένο δεν μας ικανοποίησε πλήρως) και φυσικά πιο προσιτές τιμές ιδίως για τις κορυφαίες εκδόσεις που αγγίζουν επικίνδυνα τα επίπεδα ακόμα και του εσωτερικού ανταγωνισμού. Βλέπε γαλανόλευκη και δεν αναφέρομαι στην φανέλα της Εθνικής…
Oι λεπτομέρειες ήταν ανέκαθεν ένα δυνατό σημείο της οικογένειας των MINI. Με την αύξηση του μεριδίου των απανταχού crossovers, το Countryman, έχει τη δική του προσωπικότητα – αν και ακριβή
# Show me the money
Oι ενδεικτικές τιμές (χωρίς έξοδα προετοιμασίες, πινακίδες και τέλη κυκλοφορίας) ξεκινούν από τα €26.970 για το Cooper των 136 ίππων και φτάνουν τις €44.340 για την έκδοση SD ALL4. Αναλυτικά, εμφανίζονται παρακάτω.
# Το MINI ( άμεσο) μέλλον
Θα υπάρξει για πρώτη φορά υβριδική έκδοση του Countryman, η Cooper S E. Θα συνδυάζει τον κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων με 136 ίππους με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 88 ίππων, με συνδυαστική απόδοση 224 ίππων και 385 Nm ροπής.
Photo: bmw hellas
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.