Mitsubishi ASX 1.6 2WD. Ο επιμένων ιαπωνικά

Post date:

Author:

Category:

Οδηγούμε στην πανελλαδική παρουσίαση της Mitsubishi την ανανεωμένη έκδοση του γνωστού ASX. Αυτή τη φορά, αποκλειστικά προσθοκίνητο, ”βενζίνη” και χειροκίνητο. Ίσως, κάτι σαν τον τελευταίο των Μοϊκανών πριν τα Mitsubishi της επόμενης μέρας

Τι λέει το 4Drivers: ανανεωμένη εμφάνιση, ελκυστική τιμή και engineering με παράδοση για ένα καθαρόαιμο ”made in Japan” SUV που επιχειρεί ακόμα ένα face lift μέχρι να έρθει το τσουνάμι της σύμπραξης με τις Nissan-Renault. Δεν έχει το ”λούστρο” του γαλλογερμανικού, κυρίως, ανταγωνισμού αλλά μια πιο ”πολεμική”, τρόπον τινά, προσέγγιση. Ένα αυτοκίνητο λογικής σε παράλογα δύσκολους καιρούς

Yes, sir: χώροι, ενδοτικότητα ανάρτησης, αθλητικός χαρακτήρας εκτός ασφάλτου, απουσία τριγμών, παροιμιώδης αξιοπιστία, χαμηλή κατανάλωση (6.7 lt/100 km κατά τη διάρκεια της δοκιμής), 10% καλύτερη ηχομόνωση στο ΜΥ ’18, ανθεκτικά πλαστικά, τιμή της έκδοσης Informe, ρεζερβουάρ 63 λίτρων

Oh, no: 5άρι κιβώτιο, μακριά κλιμάκωση (ενδεικτικά, η 3η σχεδόν αγγίζει τα 160 km/h), τιμόνι με αδύναμη επαναφορά, μέτρια ροπή χαμηλά, εσωτερικό που δείχνει ξεπερασμένο

Απέναντι: Ford Kuga, Nissan Qashqai, Toyota C-HR, Seat Ateca

Bitch, better have my money: €17.120 για την έκδοση Informe, €19.740 για την έκδοση Ιnvite Plus.

#Database 

Κινητήρας: 1.6, 16βάλβιδος, DOHC MIVEC, ατμοσφαιρικός, βενζινοκίνητος

Κυβισμός: 1.590 cc

Ισχύς: 117 PS

Ροπή: 154 Nm

Μετάδοση: Εμπρός / Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων

Ανάρτηση: McPherson (μπροστά) / Πολλαπλών συνδέσμων (πίσω)

Βάρος: 1.260 kg

0-100: 11,5”

Τελική: 183 km/ h

Mέση κατανάλωση: 6.7 lt/100 km

Θυμόμαστε ακόμα την παρουσίαση του Mitsubishi ΑSX, πριν δυο χρόνια, όταν το οδηγήσαμε και σε χώμα – μια ”παράδοση” των παρουσιάσεων επί ελληνικού εδάφους των ανθρώπων του Σαρακάκη που πολύ μας αρέσει.

Ήταν στη ψιλοάγνωστη κατηφορική διαδρομή απ’ τον Άγιο Κωνσταντίνο προς τα Λεγραινά, λίγο πριν το Σούνιο. Με πολλή πέτρα, νεροφαγώματα και γαρμπίλι που σου μεταθέτει τις τροχιές, είχαμε εκτιμήσει τον ”αθλητικό” χαρακτήρα τoυ ASX. Για μια ακόμη φορά.

Το τελευταίο, το ”για μια ακόμη φορά”, είναι η φράση που βρίσκει το νόημά της στο ότι το Mitsiubishi ASX είναι γνωστό ως προϊόν. Είχε παρουσιαστεί το 2010 – και έχει περισσότερα face lifts απ΄όσα η Έλενα Παπαρίζου που φαίνεται ψιλοαγνώριστη στο φετινό ”The Voice”.

Εδώ, λοιπόν, υπάρχει ένα ακόμα face lift, βασικά αισθητικό που το κάνει να δείχνει γνώριμο -καμία σχέση με Παπαρίζου- αλλά ελκυστικό. Eιδικά, στο ξεχασμένο, στην ελληνική αγορά, ασημί που αποτυπώνει καλύτερα τις ακμές του αμαξώματος. 

Λοιπόν. Διατίθεται αποκλειστικά με κινητήρα βενζίνης 1.6 με 117 ίππους, ροπή 15.7 kgm και προσθιοκίνητο, σε δύο εκδόσεις: Informe & Invite Plus, στα €17. 120 (που είναι μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή και εξαιρετικά τίμια ως πρόταση) και €19.740, αντίστοιχα. Η δεύτερη περιλαμβάνει τη μονάδα multimedia με την οθόνη αφής 6.5 ιντσών και την κάμερα οπισθοπορείας.

Θα παίρναμε την πρώτη έκδοση που είναι, αυτό που λένε οι αγγλοσάξωνες, bargain. Κελεπούρι. Δεν σπάει, δε χαλάει, καίει λιγότερα από 7.0 lt/ 100 km, έχει την πενταετή εγγύηση της Mitsubishi και, κυρίως, το ”made in Japan” στην ούγια. Ο τελευταίος των ΜοΪκανών σε μια αγορά που απαιτεί συγχωνεύσεις, συνέργειες και πολλά εταιρικά αλισβερίσια. Aκριβώς, δηλαδή, ό,τι έχει σκοπό η εξαγορά του 35% της Mitsibishi από τη συμμαχία των Nissan-Renault.

Προς το παρόν, πάντως, ο σημαντικότερος λόγος του face lift του επιτυχημένου ASX βρίσκεται στην προσαρμογή καυσαερίων στην κατηγορία Euro-6b. Καδένα χαμηλής τριβής -ναι, απροβλημάτιση, τιμημένη καδένα-, ανασχεδιασμένα έμβολα, νέο σύστημα εξάτμισης.

Όλα προσαρμοσμένα για χαμηλότερες τριβές στις ντιρεκτίβες που σφίγγουν τη θηλιά των αυτοκινητοβιομηχανιών για όλο και πιο καθαρά αυτοκίνητα – μη γελιέστε, οι διοικούντες στα ενεργειακά της Ε.Ε. δεν είναι petrolheads.

Για την ιστορία, πάντως, το κιβώτιο έχει μειωμένες ανάγκες συντήρησης με αλλαγή λιπαντικού καθε 200.000 km. Ποιος ζει, ποιος πεθαίνει. Για όσο ζει, όμως, θα πρέπει να αποδεχθεί ένα 5άρι κιβώτιο και δη μακριά κλιμακωμένο. Ο συνδυασμός είναι που καθιστά το ASX να έχει επιδόσεις στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Απ’ την άλλη, το ατμοσφαιρικό μοτέρ, κλασικά α λα Mitsubishi, αρέσκεται να το σκίζεις στις υψηλές rpm χωρίς να αγώνεσαι για περαιτέρω. Εδώ μιλά η παλαιάς κοπής ιαπωνική εμμονή όσον αφορά την αξιοπιστία και την αποφυγή του επώδυνου harakiri -ή seppuku στην ιαπωνική. 

Ανάλαφρο σε αίσθηση αυτοκίνητο (1.260 kg), σχετικά πολύστροφο τιμόνι (3.2 στροφές) και αυξημένα διαστήματα συντήρησης σε έναν κινητήρα που δεν έχει μεν τη ροπή ενός νέας γενιάς turbo στις χαμηλές rpm αλλά είναι εκεί. Και θα είναι. Για πολύ μετά το 2020, οπότε αναμένεται και η νέα γενιά του Mitsubishi ASX. Που, πιθανότατα, δεν θα έχει καμία σχέση με αυτό.

Σύμφωνοι, δεν έχει το ”λούστρο” του γερμανικού, κυρίως, ανταγωνισμού αλλά μια πιο ”πολεμική”, τρόπον τινά, προσέγγιση για ένα είδος κοινού που συνεχίζει να εκτιμά περισσότερο την έννοια του αναλογικού και λιγότερο αυτήν του ψηφιακού αυτοκινήτου.

Για παράδειγμα, το ESP του είναι φυσικά στάνταρ αλλά νιώθεις πως οδηγείς ένα πιο ”ανθρώπινο”, λιγότερο παρεμβατικό αυτοκίνητο όταν το απενεργοποιείς.

Έστω ως προσθιοκίνητο, με ”πάτα-άσε” κάνεις μεγάλες, θεαματικές γωνίες αν βρεθείς σε χώμα, η διαδρομή της ανάρτησης δεν ταλαιπωρεί αμάξωμα ή μεσοσπονδύλιους δίσκους και πιάνεις τον εαυτό σου να χαμογελά. Νομίζουμε πως το ASX θα εκτιμηθεί από οδηγούς μιας παλαιότερης, πιο συμμετοχικής γενιάς.

Το ανάλαφρο, η ρυθμισιμότητα, η όχι και τόσο δραματική σταθερότητα αν κάνεις μια ελαφριά μεταφορά βάρους είναι μέρη του συγκλονιστικού pedigree της Mitsubishi μετά από μισό αιώνα εμπλοκής στο motorsport.

Και η έκπληξη; Πως η δουλειά στο σασί δεν επιτρέπει στη χλαπαταγή απ’ τις πέτρες να περνά εντός της καμπίνας ή να ακούγεται ο όποιος τριγμός. Στην άσφαλτο, ακόμα και στην ταλαίπωρη ελληνική, περνά απροβλημάτιστα παντού. Ενδοτικό, γλυκό. 

Το turn in είναι πλέον πιο μεστό και ακόμα και όταν η αρχική υποστροφή κάνει την εμφάνιση της υπό πίεση, που την κάνει σχετικά εύκολα, η αίσθηση δεν έχει ιδιαίτερη μετάπτωση αλλά παραμένει πιο σωστά γραμμική. Αυτό οφείλεται στα βελτιωμένα αμορτισέρ και τη διαφοροποιημένη γεωμετρία ανάρτησης που είχε εφαρμοστεί από το 2015. Στο προηγούμενο face lift της Παπαρίζου. Sorry, Έλενα.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, θα προτιμούσαμε το κάθισμα να κατέβαινε ακόμα πιο χαμηλά, ο επιλογέας σε εύχαιρο σημείο (ίσως ένα τσικ πιο κοντά στην κάθετη κονσόλα απ΄όσο θα θέλαμε), η εργονομία απλή και ξεκάθαρη.

Η προσιτή, λοιπόν, έκδοση Informe στην ελκυστική τιμή των €17.120 θα μας έκανε να τη σκεφτούμε σοβαρά αν μας ενδιέφερε ένα SUV με ιδιαίτερο DNA και συμμετοχική αίσθηση. Μια από τις πιο σημαντικές στιγμές 

Το συμπέρασμα: ο 1.6 ”βενζίνη”, έχει ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά για όποιον αντιλαμβάνεται το νόημά του και δεν είναι τόσο του ”life-style” ή της ”εικόνας”. Αυτής που μας ταλαιπωρεί συχνά. Άσχετο.

Το ASX είίναι, όπως γράφουμε και στην αρχή, ένα λογικό αυτοκίνητο σε μια παράλογα δύσκολη εποχή. Καίει ακόμα λιγότερο, είναι πιο προσιτό από πριν και εμμένει στην παράδοση των ελαφρών SUV με πραγματικές on/off road δυνατότητες. 

Video, παρακαλώ.

Info / Photo: Mitsubishi

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει