Το πιο εκσυχρονισμένο SUV νέας γενιάς για την εταιρεία, το Mitsubishi Eclipse Cross, σε ρόλο πρεσβευτή της μάρκας. Έκλειψη και αρχή, λοιπόν. Δοκιμάζουμε το σχήμα των νέων πραγμάτων στην τετρακίνητη έκδοση των 163 ίππων
Το Mitsubishi Eclipse Cross, ανανεωμένο στις λεπτομέρειες, με μόλις 1,5 lt και κιβώτιο CVT που δίνει έμφαση στην άνεση και την οικονομία. Αν το πιέσεις, θα δείξει την ακρίβεια που περιμένεις από ένα SUV που διατηρεί καλά κρυμμένο το μυστικό του torque vectoring στην τετρακίνηση
Τι λέει το 4D | Το πιο πολιτισμένο, γεμάτο gadgets και μοντέρνο SUV που έχει κατασκευάσει ποτέ η εταιρεία. Και ίσως το τελευταίο «πραγματικό» Mitsubishi. Για όσο θα κατασκευάζεται ακόμη στην Ιαπωνία |
Μας αρέσει | Εντυπωσιακή εμφάνιση, ενδιαφέρον εσωτερικό, τετρακίνητη κληρονομιά, ευρύχωρη καμπίνα, χαμηλή κατανάλωση, τιμή-πρόκληση στη δικίνητη έκδοση |
Όχι και τόσο | Το κιβώτιο CVT ευνοεί την κατανάλωση αλλά όχι και την αξιοποίηση του πλαισίου στην πιεστική οδήγηση |
Απέναντι | Hyundai Kona, Opel Mokka X, Peugeot 3008, Seat Ateca, Skoda Karoq |
Επίμαχο | Από €26,900 για την τετρακίνητη έκδοση Invite 4WD (από €21,350 η δικίνητη έκδοση 2WD Inform) |
Info | https://www.mitsubishi-motors.gr |
Η νέα προσπάθειά της Mitsibishi, στην εποχή της πλημμυρίδας των SUV, έχει εμφάνιση που το κάνει να ξεχωρίζει. Το Mitsubishi Eclipse Cross κάνει τη διαφορά με το παρελθόν υιοθετώντας έντονα στοιχεία εκσυγχρονισμού
Το pedigree σαφώς και υπάρχει. Αυτή τη φορά όμως σε άλλης μορφής εκτέλεση.
Ακόμα και το όνομά του, ”Eclipse Cross”, θα μπορούσε να εκληφθεί και συμβολικά. Ως μία νέα εποχή προ των πυλών. Έκλειψη και αρχή.
Η σχεδιαστική ρήξη με το παρελθόν
Πρόκειται για την πρώτη ολοκληρωμένη δουλειά του Tsunehiro Kunimoto, του αρχισχεδιαστή που πήρε μεταγραφή από τη Nissan για το γραφείο στη Mitsubishi. Και βλέποντάς το απ΄έξω, η τομή είναι ριζική.
Το σχήμα του Εclipse Cross είναι γεμάτο έντονες ακμές. Το προφίλ του, με χαμηλότερο ύψος οροφής και πιο κουπέ αναλογίες, προσεγγίζει ένα πιο νεανικό κοινό.
Με μοντέρνες σχεδιαστικές γωνίες είναι ένα τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο από ό,τι έχουμε συνηθίσει. Σε σχέση δηλαδή με τα ASX και Outlander που ξέραμε.
To Eclipse Cross δεν έχει πια τον απλοϊκά ιαπωνικό χαρακτήρα του ASX. Δείχνει αιώνες πιο εντυπωσιακό. Μέσα-έξω. Θετική λεπτομέρεια τα μεγάλα μεταλλικά paddles. Στερεωμένα, μάλιστα, στην κολώνα του τιμονιού θυμίζοντας «φεραρική» λογική
Την ίδια στιγμή, διατηρεί δομικά στοιχεία που έχουν χαρακτηρίσει την Mitsubishi ως τον πιο νικηφόρο κατασκευαστή στο ράλι Ντακάρ. Διατηρεί, δηλαδή, την τετρακίνηση S-AWC. Ή τις επιλογές σε Auto/Snow/Gravel που μας θυμίζουν κάτι από το μενού των τελευταίων σκληροπυρηνικών Evo που αγαπήσαμε. Ή και τη ρύθμιση yaw-control που σε βοηθά να βάλεις τη «μούρη» μέσα εντός της καμπής
Οδηγώντας το Mitsubishi Eclipse Cross
Απ’ τα πρώτα χιλιόμετρα εντοπίζεις τη γενναιόδωρη διαδρομή ανάρτησης. Σαν αποτέλεσμα, το Eclipse Cross περνά ξεάγχωτα από τη ρημαδιασμένη ελληνική άσφαλτο.
Επίσης, διαχειρίζεται χωμάτινες περιπέτειες ιδιαίτερα αποτελεσματικά. Αν βρεθείς στο τσακίρ κέφι, βρε αδερφέ.
Η κύλιση, πάντως, πάνω από τα απότομα εγκάρσια «μαργαριτάρια» του αστικού μας δικτύου θα θέλαμε να ήταν πιο ραφιναρισμένη.
Η συμπεριφορά της ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα είναι ακριβής και εύκολα ελεγχόμενη, αν πιέσεις περισσότερο.
Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένη. Το τιμόνι ρυθμίζεται τηλεσκοπικά και τα χειριστήρια είναι στη σωστή διάταξη.
Η τετρακίνητη έκδοση που οδηγήσαμε διαθέτει έναν κινητήρα βενζίνης 1,5 lt, με απόδοση 163, πλέον, ίππων στην ανανεωμένη εκδοχή του.
Το μοτέρ διαχειρίζεται ικανά το βάρος των 1,520 κιλών. Ωστόσο, πιέζοντας στις ψηλές περιοχές του στροφόμετρου γίνεται σχετικά θορυβώδης. Βασικά είναι το κιβώτιο CVT που δυσχεραίνει τη διαδικασία.
Το CVT έχει 8 «προεπιλεγμένες» σχέσεις προσανατολισμένες στην οικονομία καυσίμου. Οδηγώντας το με χαμηλά φορτία γκαζιού, (όπως λίγο-πολύ τείνουν να οδηγούνται τα σύγχρονο SUV), είδαμε μια μέση κατανάλωση της τάξης των 8,4 lt/100 km
Το εντυπωσιακό εσωτερικό
Στην ευρύχωρη καμπίνα του Eclipse Cross συναντάς το πιο εντυπωσιακό εσωτερικό που έχουμε δει ποτέ σε Mitsubishi.
Υπάρχει μια άψογα τοποθετημένη οθόνη αφής στην κορυφή του ταμπλό – εκεί ακριβώς όπου πρέπει να είναι για λόγους ασφαλείας και ορατότητας.
Περιβάλλεσαι από ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό – τουλάχιστον στην έκδοση που το οδηγήσαμε. Από θερμαινόμενα καθίσματα (και) για τους πίσω επιβάτες μέχρι Head-up Display αλλά και διακριτικά στη λειτουργία τους συστήματα ασφάλειας. Που, thank God, δε χρειάζεται να περιπλανηθείς σε άγνωστα υπομενού αν θες να τα απενεργοποιήσεις. Βρίσκονται στα αριστερά της κολώνας του τιμονιού
Ο νέος ρόλος του Eclipse Cross και η στρατηγική σκακιέρα της Mitsubishi
Το Eclipse Cross είναι το τελευταίο Mitsubishi που σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται στην Ιαπωνία.
Έρχεται «επιπλωμένο» από το εργοστάσιο Okazaki, στην Ιαπωνία. Για πολλούς αγοραστές (αλλά και για μας, στο 4Drivers), είναι στοιχείο που «μετράει».
Το Eclipse Cross είναι η μεταβατική «γέφυρα» ανάμεσα σε δύο όχθες. Αυτήν που συνδέει το DNA τού χθες με την εξέλιξη της συνεργασίας με τη Nissan
Παράδειγμα; Eίναι το πρώτο Mitsubishi στην Ευρώπη που εφοδιάστηκε με το Smartphone Link Audio που συνδέει τα «έξυπνα» κινητά μέσω των συστημάτων Apple CarPlay και Android Auto. Αυτό και μόνο, για τους tech-geeks, σηματοδότησε μία αλλαγή πλεύσης.
Συμπέρασμα
Το Eclipse Cross μοιάζει ιδανικό για όσους έχουν γοητευτεί από τα παραδοσιακά χαρίσματα της εταιρείας ενώ απαιτούν τον εκσυγχρονισμό σε ζωτικά και hi-tech σημεία.
Η μοναδική της αξιοπιστία και η λειτουργική της σκοπιμότητα είναι ακόμη εδώ. Η δε τιμή της προσθιοκίνητης έκδοσης «σκοτώνει».
Κινητήρας | 1,5 lt, 4κύλινδρος, βενζινοκίνητος, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, MIVEC |
Κιβώτιο | CVT (8 προεπιλεγμένων σχέσεων) |
Μετάδοση | Tετρακίνηση (Super All Wheel Control 4WD) |
Ισχύς | 163 PS |
Ροπή | 250 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 10,4'' |
Τελική ταχύτητα | 200 km/h |
Μέση κατανάλωση | 8,4 lt/100 km |
Βάρος | 1,520 kg |
Τιμή | Από €26,900 (για την έκδοση Invite 4WD) |
Info: mitsubishi-motors.gr / Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.