Έκλειψη και αρχή. Τι ρόλο παίζει το Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 4WD;

Post date:

Author:

Category:

Mitsubishi Eclipse Cross δοκιμή

Mια εποχή τελειώνει και μια άλλη αρχίζει για τη Mitsubishi. Οδηγούμε το βράδυ της έκλειψης της σελήνης το Eclipse Cross στην τετρακίνητη έκδοση με τους 163 ίππους. Ένα μεταβατικό SUV προς το νέο ιαπωνικό κεφάλαιο

Τι λέει το 4Drivers: η Mitsubishi στη «γέφυρα» μεταξύ της σπορ κληρονομιάς της και των SUV αυτοκινήτων στα οποία, πλέον, στοχεύει. Το Eclipse είναι το πιο πολιτισμένο, μοντέρνο SUV που έχει ποτέ κατασκευάσει. Και, μάλλον, το τελευταίο «πραγματικό» Mitsubishi. Για όσο ακόμα θα κατασκευάζει στην Ιαπωνία

Οh yes: εντυπωσιακή εμφάνιση, ενδιαφέρον εσωτερικό, τετρακίνητη κληρονομιά, ευρύχωρη καμπίνα, εξοπλισμός, τιμή-πρόκληση στην εμπροσθιοκίνητη έκδοση, χαμηλή κατανάλωση, αξιοπιστία

Sorry, no: αργό σε «αλλαγές», βαρετό κιβώτιο CVT, κουραστικό πίσω κάθισμα, μέτρια κύλιση σε εγκάρσιες ανωμαλίες

Απέναντι: Peugeot 3008, Skoda Κaroq, Opel Mokka X, Seat Ateca, Suzuki Vitara

Bitch, better have my money: €21,650 για τη 2WD έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων / €34, 950 για τη 4WD έκδοση της δοκιμής με το κιβώτιο CVT «8 σχέσεων»

Η νέα προσπάθειά της Mitsibishi στην εποχή της πλημμυρίδας των SUV έχει εμφάνιση που κεντρίζει το ενδιαφέρον σε συνδυασμό με έντονα στοιχεία εκσυγχρονισμού. Το pedigree υπάρχει αλλά όχι σε σπορτίφ εκτέλεση. Tο όνομά του, Eclipse Cross, θα μπορούσε να εκληφθεί και συμβολικά, καθώς μια νέα «μέρα» είναι προ των πυλών .

Τα πράγματα αλλάζουν στη Mitsubishi. Για όσους από εμάς μεγάλωσαν με την αδρεναλίνη αυξημένη πίσω από τα κάθε λογής Mitsubishi Evo, η σημερινή κατεύθυνση της εταιρείας παίρνει διαφορετικό, λιγότερο «petrolhead» δρόμο. 

Το Eclipse Cross (το όνομά του παραπέμπει, για όσους θυμούνται, στο ομώνυμο κουπέ, σκέτο «Eclipse», που έβγαζε η εταιρεία από το 1990-2012), είναι ένας πρώτος καρπός της συνεργασίας που έχει ξεκινήσει μεταξύ της Mitsubishi και των Renault-Nissan.

Σχεδιαστικός καρπός για την ώρα. Βασικά, είναι η πρώτη ολοκληρωμένη δουλειά του Tsunehiro Kunimoto, του αρχισχεδιαστή που πήρε μεταγραφή από τη Nissan για το γραφείο στη Mitsubishi

Το σχήμα του Εclipse Cross είναι γεμάτο έντονες ακμές. Το προφίλ του, με χαμηλότερο ύψος οροφής και πιο κουπέ αναλογίες, ελπίζει, σύμφωνα με τους υπεύθυνους της εταιρείας, να προσεγγίσει ένα πιο νεανικό κοινό.

Ο στόχος της συνέργειας μεταξύ των τριών εταίρων είναι ξεκάθαρος. Να γίνει το γκρουπ το ισχυρότερο παγκοσμίως. Ακούγεται μεγαλεπίβολο αλλά αυτός ο δαιμόνιος CEO, o Carlos Ghosn, με την ταχυδακτυλουργική ικανότητα να βγάζει θετικούς ισολογισμούς και το βαμμένο μαλλί, έχει στο βιογραφικό του επιχειρηματικά θαύματα. 

Και η Mitsubishi; Τι ρόλο θα παίξει η Mitsubishi; Αν σκρολάρει κανείς στις «εσωτερικές» πληροφορίες, αυτές δείχνουν έναν προσανατολισμό εστιασμένο, κατά κύριο λόγο, στα SUV. Τύπου Mitsubishi Eclipse Cross, δηλαδή. 

Με τις μοντέρνες σχεδιαστικές του γωνίες είναι ένα διαφορετικό αυτοκίνητο από ό,τι έχουμε συνηθίσει σε σχέση με το μικρότερο ASX (που θα μικρύνει κι άλλο) και το μεγαλύτερο Outlander (που θα μεγαλώσει κι άλλο)

To Eclipse Cross δεν έχει πια τον απλοϊκά ιαπωνικό χαρακτήρα του ASX, δείχνει αιώνες πιο εντυπωσιακό μέσα – έξω, έχει μεγάλα μεταλλικά paddles, στερεωμένα, μάλιστα, στην κολώνα του τιμονιού θυμίζοντας «φεραρική» λογική, και την ίδια στιγμή διατηρεί δομικά στοιχεία που έχουν χαρακτηρίσει τον πιο νικηφόρο κατασκευαστεί στο ράλι Ντακάρ.

Την τετρακίνηση S-AWC, τις επιλογές σε Auto/Snow/Gravel που μας θυμίζουν κάτι από το μενού των τελευταίων σκληροπυρηνικών Evo, τη ρύθμιση yaw-control που σε βοηθά να βάλεις τη «μούρη» μέσα εντός της καμπής και μια γενναιόδωρη διαδρομή ανάρτησης.

Η τελευταία το βοηθά να περνά ξεάγχωτα τη ρημαδιασμένη ελληνική άσφαλτο και χωμάτινα «χασίματα», αν βρεθείς στο τσακίρ κέφι. Η κυλιση, πάντως, πάνω από τα απότομα εγκάρσια «μαργαρητάρια» του αστικού μας δικτύου θα μπορούσε να είναι πιο ραφιναρισμένη. 

Δεν ξέρω πώς ακριβώς θα είναι τα Mitsubishi της επόμενης μέρας. Θα πρέπει να κάνουμε λίγη υπομονή, μέχρι το 2021, όταν η εταιρεία εγκαινιάσει τη συνολικά νέα της ατζέντα. 

Το Mitsubishi Eclipse Cross, βλέπετε, είναι το τελευταίο Mitsubishi που σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται στην Ιαπωνία πριν την ολική ανάληψη των Renault Nissan. Για όσους ενδιαφέρονται, έρχεται «επιπλωμένο» από το εργοστάσιο Okazaki, στην Ιαπωνία. «Μετράει». Ακόμα…

Υπό αυτή τη λογική, το Eclipse Cross είναι η μεταβατική «γέφυρα» ανάμεσα σε δύο όχθες. Αυτήν που συνδέει το DNA τού χθες με την εξέλιξη του joint venture.

Έχει, επίσης, και μία εξαιρετική, κατά τη γνώμη μας, τιμή. Με €21.450, παίρνεις «πολύ αυτοκίνητο», τουλάχιστον στη 2WD έκδοση.

Το τετρακίνητο που οδηγήσαμε διαθέτει έναν κινητήρα βενζίνης 1,5 lt, απόδοσης 160 ίππων, κιβώτιο Συνεχούς Μεταβαλλόμενης Μετάδοσης (CVT) με «8 προεπιλεγμένες» σχέσεις, προσανατολισμένο στην οικονομία καυσίμου, μακράν το πιο εντυπωσιακό εσωτερικό που έχουμε δει ποτέ σε Mitsubishi, μια άψογα τοποθετημένη οθόνη αφής στην κορυφή του ταμπλό, δηλαδή εκεί ακριβώς όπου πρέπει να είναι για λόγους ασφαλείας και ορατότητας, πολύ πλούσιο εξοπλισμό -από θερμαινόμενα (και) για τους πίσω επιβάτες μέχρι head up display-, καλή περιφερειακή ορατότητα και ένα άβολο μεν πίσω κάθισμα που, πέραν των γνωστών δυνατοτήτων αναδίπλωσης, μετακινείται δε εύκολα και κατά μήκος. Α! Και μια ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα. 

Για τους tech geeks της υπόθεσης, το Eclipse Cross είναι το πρώτο Mitsubishi στην Ευρώπη που εφοδιάζεται με το Smartphone Link Audio που συνδέει τα «έξυπνα» κινητά μέσω των συστημάτων Apple CarPlay και Android Auto. 

Οδηγώντας το με χαμηλά φορτία γκαζιού, όπως λίγο-πολύ τείνεις να οδηγείς ένα σύγχρονο SUV, πετύχαμε μια μέση κατανάλωση της τάξης των 7,3 l / 100 km. Είδαμε και κάποια 6.7lt/100 km με προσπάθεια

Ο θόρυβος στην καμπίνα είναι φιλτραρισμένος με εξαίρεση είτε κάποιους αεροδυναμικούς στροβιλισμούς που ακούγονται σε ταχύτητες άνω των 120 km/h είτε τον κινητήρα που δείχνει ανάλογες τάσεις στις υψηλές rpm. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένη, το τιμόνι ρυθμίζεται τηλεσκοπικά και τα χειριστήρια είναι στο σωστή διάταξη. Μας έλειψε, ωστόσο, ένα κεντρικό κουμπί που να ρυθμίζει την ένταση της φωνής του οικοσυστήματος

Συμπερασματικά, το Mitsubishi Eclipse Cross μοιάζει ιδανικό για όσους έχουν γοητευτεί από τα παραδοσιακά χαρίσματα της εταιρείας ενώ απαιτούν τον εκσυγχρονισμό σε ζωτικά και hi-tech σημεία. Η μοναδική της αξιοπιστία και η λειτουργική της σκοπιμότητα είναι ακόμα εδώ. Στον ενδιάμεσο κρίκο της επόμενης μέρας. 

Info: mitsubishi-motors.gr / Photo: Mitsubishi / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει