Έχω την αίσθηση ότι αν ποτέ ο αείμνηστος Frank Sinatra βρισκόταν στο εσωτερικό του νέου Volvo XC90, θα σιγοτραγουδούσε «…i did it my way!!!» εντελώς ανεπηρέαστος από τα τεκτενόμενα εκτός του μεγάλου πολυτελούς SUV. Είπαμε, το απόλυτο σουηδικό Ζεν.
Τι λέει το 4Drivers: Ένα πραγματικό σουηδικό «υπερόπλο» που καταφέρνει να ξεχωρίζει και να προκαλεί εντύπωση εντός και εκτός αλλά και να καινοτομεί σε μία άκρως απαιτητική κατηγορία που τα λάθη δεν συγχωρούνται. Μακράν το καλύτερο αντίδοτο στον «über alles» ανταγωνισμό.
Oh yes: σουηδικός μινιμαλισμός, τεχνολογία που δεν κραυγάζει, σουίτα για επτά, σημασία στη λεπτομέρεια, κινητήρας με χωρητικότητα που δεν ελκύει την προσοχή Τσακαλώτου, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, user friendly παρά το τεχνολογικό overload, οι πιο ευκρινείς, classy και εύκολες οθόνες, ηχοσύστημα
Sorry, no: σχετικά αργό κιβώτιο στα κατεβάσματα, περισσότερο παρεμβατικά ηλεκτρονικά βοηθήματα για τον petrolhead, δύσκολη πρόσβασή στην τρίτη σειρά καθισμάτων
Απέναντι: Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE, Lexus RX, VW Touareg
Bitch, better have my money: €68.757 η βασική έκδοση Kinetic και €70.367 η 7θεσια (η R Design από €81.672)
Δεν είναι μόνο το «αποτύπωμα» από το σφυρί του Thor στα εμπρός LED, η εμπρός γρίλια και το σπόιλερ, οι σατινέ μεταλλικές λεπτομέρειες, οι διπλές πεπλατυσμένες απολήξεις της εξάτμισης και οι ξεχωριστές ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών της R Design που σου φτιάχνουν τη διάθεση (υπάρχουν και 21’’, ενώ στο βασικό έχει 19άρες).
Ούτε μόνο το δέρμα με alcantara που συνδυάζεται ιδανικά με αλουμίνιο και black piano επενδύσεις και αγκαλιάζουν τις οθόνες 12,3’’ στον πίνακα οργάνων και αυτήν τύπου tablet στην κεντρική κονσόλα εντός της… σουίτας για επτά.
Είναι ότι το ολοκαίνουριο XC90, είναι από εκείνα τα λίγα πλέον οχήματα που σου φτιάχνουν τη διάθεση με την πρώτη ματιά… με το «καλημέρα»!
Αυτή μάλιστα η νέα εποχή Volvo που ξεκινάει από τούτο το μεγάλο πολυτελές SUV των σχεδόν 5 μέτρων μήκους (2 μέτρων πλάτους και 1,77 στο ύψος) και το… ρευστό να πηγάζει πλέον από την Ασία και την Geely Holdings (η Ford… last year), μοιάζει, κατά την ταπεινή μου άποψη, εξαιρετικά υποσχόμενη για τη σουηδική φίρμα. Γιατί; Διότι νιώθω ότι πλέον εκεί στο Γκέτεμποργκ έχουν βρει τον παλιό καλό τους εαυτό και δημιουργούν με όλο τους το είναι, χωρίς ναι μεν αλλά και άνωθεν περιορισμούς.
Παρότι λοιπόν ανήκει σε μία άκρως απαιτητική κατηγορία με Q7, X5, GLE και Cayenne να… θολώνουν εντελώς το τοπίο, οι Σουηδοί δημιούργησαν και υλοποίησαν με το αποτέλεσμα όχι μόνο να είναι ισάξιο αλλά και εντελώς ξεχωριστό εντός και εκτός.
Πολυτελές με όλη τη σημασία της λέξης και με… σημασία ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια, υπερφορτωμένο τεχνολογικά και καινοτόμο σε αρκετά σημεία, αλλά ταυτόχρονα ίσως το πιο απλό, εύχρηστο και μίνιμαλ της κατηγορίας.
[Η επιθετική οδήγηση δεν είναι το απόλυτο στοιχείο του XC90, τουλάχιστον συγκριτικά με μια X5 ή μια Macan. Παρέχει, ωστόσο, άπλετα περιθώρια πρόσφυσης και τεράστια ασφάλεια. Οι χώροι στην σουηδική… σουίτα είναι εξαιρετικοί ενώ ακόμα και η τρίτη σειρά μπορεί με καλή θέληση να φιλοξενήσει ενήλικες. Η πρόσβαση όμως δεν είναι και η ευκολότερη δυνατή.]
[#Διάβασε: Πόσο premium ”παίκτης” είναι τα Volvo;]
Σημειώστε ότι η κεντρική κονσόλα διαθέτει μόνο 8 διακόπτες και όλα είναι εκεί ακριβώς που πιστεύεις ότι θα είναι με τον πανεύκολο χειρισμό μέσω της οθόνης αφής. Προσθέστε το start stop button και αυτό για το drive mode (eco, comfort, off-road, dynamic) και σε λίγα μόλις λεπτά έχεις εξοικειωθεί στα βασικά με ένα όχημα εξοπλισμένο σαν αστακός!
Το εντυπωσιακό R Design πακέτο δεν είναι κενό περιεχομένου στην κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση T6 AWD. Η μεγάλη έκπληξη έρχεται κάτω από το εμπρός καπό με τον αλουμινένιο μόλις δύο λίτρων 4κίλυνδρο, να αποδίδει καλύτερα από τον V6 των 3,2 λίτρων του πρώτου XC90 στην αντίστοιχη έκδοση.
Με διπλό υπερτροφοδότη (μηχανικό συμπιεστή χαμηλά και turbo στη συνέχεια), η απόδοσή του αγγίζει τους 320 ίππους στις 5.700 rpm ενώ τα 400 Nm είναι… τραπεζάκι από τις 2.200 ως τις 5.400 rpm.
Στην πολιτισμένη λειτουργία του πολύ «ζωντανού» και με σωστό ήχο δίλιτρου, συμβάλλει και το καλά ρυθμισμένο και αρκετά γρήγορο για αυτόματο Geartronic των 8 σχέσεων. Η απόκριση στο δεξί πεντάλ είναι σχεδόν ακαριαία (ιδίως στο πρόγραμμα dynamic) και παρά τους δύο τόνους βάρους με το γκάζι στο πάτωμα το 0-100 km/h έρχεται σε 6,5’’ ενώ η τελική αγγίζει τα 230 km/h.
[Με καλή τετρακίνηση απόσταση από το έδαφος 238 mm, υπέρβαση υδάτινου εμποδίου 450 mm, γωνίες προσέγγισης, αποχώρησης και ράμπας 24, 21 και 23 μοίρες αντίστοιχα, το XC90 δεν θα πει όχι και σε αρκετές εκτός δρόμου περιπέτειες, αλλά τα καθαρά «ασφάλτινα» ελαστικά απαιτούν μεγάλη προσοχή σε κακοτράχαλα εδάφη.]
[Εκτός από το case study εσωτερικό, παράδειγμα προς μίμηση και η 9 ιντσών οθόνη αφής αλά iPad που κάνει τον χειρισμό των πολυάριθμων συστημάτων πανεύκολη υπόθεση και με έναν αέρα class quality]
Όσο εντυπωσιακά όμως ξεκινάει, αλλά τόσο εντυπωσιακά ο δείκτης της βενζίνης βυθίζεται στο κόκκινο. Πρέπει να κάνεις προσευχή και νηστεία για να δεις τη μέση κατανάλωση κάτω από τα 10 λίτρα (ανά 100 km εννοείται) με το πρόγραμμα ECO ενεργοποιημένο.
Απόλυτα σταθερή και ευθύβολη σε αυτοκινητόδρομο ακόμα και με ταχύτητες στα όρια του αυτόφωρου, η σουηδική ναυαρχίδα μικραίνει με χαρακτηριστική ευκολία τις αποστάσεις και σαν κάψουλα φιλτράρισματος κρατάει ανενόχλητους τους επιβάτες στην case study καμπίνα.
Ακόμα και με τη συμβατική ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και την «integral link» διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω (με το ανάποδο φύλλο σούστας από συνθετικά υλικά) και τις 20αρες ζάντες τα επίπεδα είναι πολύ υψηλά. Το γρήγορο με σωστό βάρος τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση και βοηθάει πολύ όταν ο δρόμος στενεύει και οι στροφές γίνονται διαδοχικές.
[Δίλιτρος με 320 PS, 400 Nm απ΄τις 4.000 rpm, 0-100 σε 6.5”, τελική 230 km/h, σαφής διαχωρισμός μεταξύ των modes της ηλεκτρονικής χαρτογράφισης, βελούδινη λειτουργία που συνάδει με το εταιρικό DNA.]
Αλλάζει κατεύθυνση αρκετά εύκολα και κρύβει αποτελεσματικά τον όγκο του, ενώ σημαδεύει με αρκετή ακρίβεια τον προορισμό που θα χαράξεις. Θα θέλαμε όμως λίγο πιο γρήγορο «κατέβασμα» από το 8άρι αυτόματο. Τα φρένα όμως αποδεικνύονται άκρως αποτελεσματικά και ακούραστα σε κάθε χρήση.
Χωρίς να πολυλογούμε το «βολβίστικο» DNA είναι πραγματικά στα καλύτερά του στο νέο XC90. Πρόληψη και ασφάλεια στον υπερθετικό, άφθονο grip, προοδευτικό σασί, σπορτίβ διαθέσεις, αλλά λιγότερο «σπορ» από μια Cayenne, μία X5, ακόμα και από ένα Q7 που κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι η έκπληξη της κατηγορίας στην τελευταία του γενιά μετά την… δίαιτα των 300+ κιλών.
Τι ακριβώς κάνει το Pilot Assist;
Αν τυχόν βαρεθείτε το συνεχές… στρίβειν με το σουηδικό Ζεν υπάρχει και το Pilot Assist που κινείται στα όρια της αυτόνομης οδήγησης και αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού του XC90 ΜΥ 2017. Μπορεί για 4Drivers state of mind να είναι αδιάφορο αλλά αξίζει να αναφέρουμε τα εξής:
#Πατώντας το κουµπί με το ταχύμετρο στα αριστερά του τιμονιού ενεργοποιούμε το Adaptive Cruise Control.
#Πατώντας το δεξί βελάκι στο ίδιο σετ κουµπιών περνάμε στη λειτουργία του αυτόµατου πιλότου (Pilot Assist). Η ταχύτητα που έχει το αυτοκίνητο τη στιγµή που ενεργοποιούμε το Pilot Assist, αυτή καταχωρείται ως η επιθυμητή («+» και «-» αυξομειώνουμε). Στον πίνακα οργάνων βλέπουμε ένα γκρίζο τιμόνι εκεί που νωρίτερα βλέπαμε το σκίτσο του αυτοκινήτου.
#Όταν το σύστηµα Pilot Assist ανιχνεύσει διαγράµµιση του δρόµου (λίγο δύσκολο στους ελληνικούς δρόμους…), τότε το τιµόνι από γκρι γίνεται πράσινο και το αυτοκίνητο πλέον µπορεί και κινείται χωρίς τη µεσολάβηση του οδηγού, µε αυτόµατο στρίψιµο του τιµονιού, διατηρώντας την ταχύτητα που του έχουµε ορίσει (αν δεν έχει προπορευόµενο) ή αυξοµειώνοντάς την αυτόµατα αν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο µπροστά µας.
#Ο κύκλος λειτουργίας του Pilot Assist διαρκεί για περίπου 10-12 δευτερόλεπτα και αν μετά από το πέρας τους δεν κάνουμε έστω και μία ανεπαίσθητη κίνηση στο τιμόνι, τότε θα ακουστεί ένας χαρακτηριστικός ήχος και αµέσως µετά το Pilot Assist θα απενεργοποιηθεί.
#Αν και επίσηµα το όριο λειτουργίας του Pilot Assist είναι έως τα 130 km/h, το σύστηµα στην πράξη δείχνει ενεργό για ταχύτητα που πλησιάζει τα 140 km/h.
Προσθέστε σε όλα αυτά ότι το XC90 είναι το best-in-class αυτοκίνητο σε επίπεδο ασφαλείας από το 2015 σύμφωνα με τον EuroNCAP και ότι υπάρχουν περισσότερα από 30 ηλεκτρονικά και μηχανικά συστήματα ασφαλείας υπό το σχήμα City Safety και τότε θα καταλάβετε ότι τα 68 και κάτι χιλιάρικα της βασικής του τιμής δεν είναι και παράλογα ακόμα και στους σημερινούς χαλεπούς καιρούς.
Τι ρωτήσαμε; Αν είναι premium η Volvo; Σαφέστατα ναι, μιλώντας εν προκειμένω για το XC90 με το ξεχωριστό και ιδιαίτερο DNA που θα σαγηνεύσει τους υποψήφιους πελάτες της εταιρείας που ζητούν κάτι διαφορετικό απ΄το γερμανικό status quo.
Όσο γι’ αυτούς που σε κάποια press room θέλουν να το παραβλέψουν; Κατά την ταπεινή μου άποψη, στρουθοκαμηλίζουν….
Info: volvo.gr / Photo: Δ. Θεοχάρης / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.