Εχθρός του καλού: οδηγούμε Νissan Micra με το νέο κινητήρα των 100 PS

Post date:

Author:

Category:

nissan-micra-test-4drivers.gr

Το Nissan Micra αποκτά δύο ενδιαφέροντες κινητήρες που το κάνουν ακόμα πιο ανταγωνιστικό στην καυτή κατηγορία B της ελληνικής αγοράς. Οδηγούμε το νέο 1000άρη των 100 PS στη δημοσιογραφική παρουσίαση

Λιγότερο από δύο χρόνια πριν, όταν παρουσιάστηκε η νέα γενιά Nissan Micra γράφαμε για το αυτοκίνητο που άλλαξε τελείως την εικόνα του μοντέλου ως εκείνο που «χτυπούσε» μια από τις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας.

Το image building ήταν σωστό. Για πρώτη φορά ένα Nissan κατασκευαζόταν σε ένα εργοστάσιο της Renault, στην Ευρώπη με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο ευρωπαϊκού προφίλ αγοραστών. Ήταν ένα μάθημα που η εταιρεία είχε εμπεδώσει από το αξιόμαχο αλλά global λογικής μοντέλο με τον κωδικό Κ13.

Η νέα γενιά, αυτή με τον κωδικό K14, ξεχωρίζει από χιλιόμετρα. Ή μίλια. Μοντέρνο, αθλητικό αμάξωμα, συντελεστής οπισθέλκουσας Cd στο 0,29, αυξημένη ακαμψία, χαμηλό κέντρο βάρους και ξεκάθαρα ευρωπαϊκός χαρακτήρας ήταν τα συστατικά της μεγάλης αλλαγής πλεύσης.

Mέχρι τώρα, λοιπόν, ο κινητήρας των 0.9 lt απέδιδε 90 ίππους – τιμή ικανοποιητική αλλά χωρίς περαιτέρω περιθώρια, αν εξαιρέσει κανείς την αναβάθμιση που προσέφερε «εσωτερικά» η ελληνική εισαγωγική.

Στη δημοσιογραφική παρουσίαση που κινήθηκε στον εθνικό άξονα Αθηνών-Κορίνθου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τη μία από τις δύο κινητήριες εκδοχές του Nissan Micra. Μιλώντας πάντα για «βενζίνη».

nissan-micra-engine-4drivers.gr

 Συγκεκριμένα, ο νέος κινητήρας αποδίδει 100 ίππους και θα ήταν λάθος να χρησιμοποιήσουμε το επίρρημα «πλέον» αφού δεν πρόκειται για μια αύξηση της χωρητικότητας του 900άρη αλλά για ένα τελείως νέο 3κύλινδρο μοτέρ

Για την ακρίβεια, το Nissan Micra είναι η πρώτη τοποθέτηση του εν λόγω κινητήρα. Το νέο Renault Clio που αναμένεται θα είναι η επόμενη εφαρμογή του.

Πώς είναι στην πράξη; Εύρωστος, «χαμηλόφωνος», ελαστικός και οικονομικός. Κάποια 7.1 lt/100 km ήταν η ένδειξη του υπολογιστή ταξιδιού που έδειξε η σύντομη διαδρομή της παρουσίασης. Η οποία, ωστόσο, περιλάμβανε και μια γρήγορη οδήγηση.

Μέχρι να βγούμε από την πόλη εντοπίσαμε τον πολιτισμένο του χαρακτήρα που δεν αφήνει το 3κύλινδρο «αποτύπωμα» να φτάσει στην προσεγμένη και ευχάριστη καμπίνα, ενώ ακόμα και σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής έδειχνε πρόθυμος. Παρά το 5άρι κιβώτιο.

Ναι, το χέρι έψαχνε ενστικτωδώς μια 6η αλλά αυτή η επιπλέον σχέση, μαζί με επιπλέον 17 ίππους, 117 στο σύνολο, είναι διαθέσιμη στον αμέσως επόμενο κινητήρα που εφοδιάζει το Nissan Micra.

Ο οποίος δεν είναι άλλος από ένα διαφορετικό σύνολο και όχι απλώς αναβαθμισμένο. Πρόκειται για το μοτέρ που φοράει το Qashqai, με άμεσο ψεκασμό (αυτό των 100 PS είναι με έμμεσο ψεκασμό) αλλά και φίλτρο μικροσωματιδίων (GPF). 

Στην περίπτωση αυτή, το Micra συνδυάζει και χαμηλότερη ανάρτηση κατά 10 mm, τροχούς 17» και γρηγορότερη ηλεκτρική κρεμαγιέρα. Την έκδοση αυτή θα έχουμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε σε μεταγενέστερο χρόνο.

Κρατήστε στο μυαλό σας την ονομασία DIG-T 117. Αυτό των 100 ίππων λέγεται IGT-100. Η διαφορά είναι στο »D» – βλέπε άμεσος ψεκασμός.

Επίσης, να σημειωθεί πως μέχρι το Πάσχα θα έχει έρθει και το νέο αυτόματο κιβώτιο Xtronic. Το οποίο είναι μεν Συνεχούς Μεταβαλλόμενης Μετάδοσης (CVT), στα οποία γενικά αρέσκονται οι Ιάπωνες κατασκευαστές, αλλά η χαρτογράφιση του θα εξομοιώνει την αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων, όπως συμβαίνει σε ένα κλασικό αυτόματο.

Η εκτίμηση των ανθρώπων της Ν.Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. είναι πως το νέο αυτόματο κιβώτιο θα απορροφήσει σε αρχική φάση ένα 15% των προτιμήσεων της αγοράς, ενώ η τάση είναι γενικότερα αυξητική

nissan-micra-test-4drivers.gr

nissan-micra-test-4drivers.gr

Στο δρόμο το νέο Nissan Micra 1.0 iG-T είναι στιβαρό και ταυτόχρονα εναργές. Οι αντιστρεπτικές ράβδοι είναι παραδοσιακά μεγάλης διαμέτρου (κάτι που ίσχυε και στο προηγούμενης γενιάς Micra) και οι κλίσεις είναι ιδιαίτερα περιορισμένες ενώ δείχνει ευέλικτο και άμεσα πρόθυμο στην αλλαγή πορείας

Το πεντάλ των φρένων σφιχτό και σωστά γραμμικό. Η κρεμαγιέρα ακριβής χωρίς ιδιαίτερη ασάφεια που συναντά κανείς σε μερικές ηλεκτρικές της κατηγορίας.

Η κύλιση είναι σχετικά σφιχτή και το μόνο που παρατηρήσαμε είναι πως στις υψηλές ταχύτητες είναι ένα κλικ λιγότερο ραφιναρισμένο σε σχέση με μέρος του ανταγωνισμού (Polo, Fiesta).

Όχι όμως κάτι που ενοχλεί ενώ είναι και μια αίσθηση που προκύπτει μόνο σε άμεση σύγκριση. Σαφώς και το πιο «κοντά» κλιμακωμένο 6άρι της έκδοσης των 117 PS ή ενδεχομένως το προαναφερθέν κιβώτιο Xtronic θα βοηθήσουν σε αυτό το σημείο.

nissan-micra-test-4drivers.gr 

nissan-micra-test-4drivers.gr

nissan-micra-test-4drivers.gr 

nissan-micra-test-4drivers.gr

Η καμπίνα προσεγμένη, καλοβιδωμένη, χωρίς τριγμούς και μ’ αυτή την όμορφη διαμόρφωση σε υλικά (ακούστηκε πως πλέον διατίθεται και επένδυση αλκαντάρα στο ταμπλό) που έκανε το νέο Micra να έχει ριζοσπαστική διαφορά απ’ το παρελθόν. Χαρακτηριστικό είναι πως κανένα εξάρτημα του προηγούμενου εσωτερικού του K13 δεν μεταφέρθηκε στην τελευταία γενιά

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν η 2η από τις συνολικά 4 εκδόσεις, η Acenta, που ήταν ιδιαίτερα ολοκληρωμένη, με το νέο infotainment που προέρχεται από το Qashqai, οθόνη 7», πλοήγηση Door-to-Door, αναγνώριση φωνής και τις σχετικές ευκολίες. 

Η συγκεκριμένη έκδοση κοστίζει €14.690, η πιο προσιτή είναι η έκδοση Energy (€14.290) και οι δύο κορυφαίες, οι N-Connecta (€15.790) και Techna (€16.790)

Οι αντίστοιχες τιμές με το κιβώτιο CVT είναι €15.350 (Energy), €16.090 (Acenta), €16.990 (N-Connecta) και €18.890 (Tecna). 

Τέλος, το Nissan Micra με τον κινητήρα των 117 ίππων και το 6άρι κιβώτιο είναι διαθέσιμο από τη 2η κατά σειρά έκδοση (Acenta) με €15.890 και εντεύθεν (N-Conencta με €16.790 / Tecna με €18.990). Σε όλες τις περιπτώσεις, το μεταλλικό χρώμα έχει χρέωση €450. 

Συμπερασματικά, το ανανεωμένο σε κινητήρια σύνολα Nissan Micra αποκτά την ισχύ που απαιτεί ο ανταγωνισμός και ειδικά με την έκδοση των 117 ίππων έχει και ένα ρόλο «light-GTi» για όποιον τον ενδιαφέρει το κάτι παραπάνω σε επιδόσεις (0-100 σε 9,9») και αμεσότητα.

Ο κύριος όγκος των πωλήσεων είναι, ωστόσο, λογικό να απορροφηθεί από την έκδοση των 100 ίππων με το νέο, εξαιρετικό 3ύλινδρο σύνολο. 

Υ..Γ Ευχαριστούμε τους ανθρώπους της Νissan για την πρόσκληση στην παρουσίαση

Info: nissan.gr / Photo: Γιώργος Καραγιωργάκης / Nissan

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει