Οδηγώντας το αυτοκρατορικό Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC

Post date:

Author:

Category:

Ξεκάθαρα και χωρίς πολλούς προλόγους: το GLE 350 de της Mercedes-Benz είναι ένα από τα καλύτερα SUV πολυτελείας που μπορεί κάποιος να έχει το 2024. Και μάλιστα σε σπάνιο μηχανολογικό συνδυασμό. Ψάξε όσο θες αλλά και «πετρέλαιο» και plug in υβριδικό είναι είδος εν ανεπαρκεία στην κατηγορία – και όχι μόνο. Αμαξάρα. Και αυτό δεν το γράφουμε καθόλου συχνά για ένα SUV

Δεν καίει τίποτα (είδαμε ακόμα και 5,2 lt με κίνηση στην πόλη), διακριτικά επιθετικό με το πακέτο ΑΜG, μαγική τετραδιεύθυνση, αερανάρτηση. Το GLE 350 de στρίβει με αυτοπεποίθηση σε υψηλές ταχύτητες, ο όγκος κοντρολάρεται με πολύ προοδευτικό τρόπο και έχεις 750 Nm ροπή από το δίλιτρο diesel για να κάνεις τα πάντα. Αρκεί να σου περισσεύουν €104.700

Τι λέει το 4DΚορυφαίο SUV. Μιξάρει άνεση, πολυτέλεια και οδική συμπεριφορά με ακραία χαμηλή κατανάλωση
Μας αρέσειΣυνδυασμός (diesel + PHEV) που σπανίζει, χαμηλό NVH, άνεση αερανάρτησης, κόκπιτ, βάθος ποιότητας, τετραδιεύθυνση, πακέτο AMG
Όχι και τόσοΧωρητικότητα χώρου αποσκευών (490 lt)
Τιμή€104.700

Το Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC PHEV (ναι, είναι μεγάλο το «ονοματεπώνυμο», όπως συνηθίζεται σε αυτοκρατορικό σόι) είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση. Ως κομψότητα παρά το μέγεθος. Ως συνδυασμός diesel και plug-in που σπανίζει στη διεθνή σκηνή. Ως χαμηλό NVH παρά τους ελληνικούς ασφάλτινους κατσικόδρομους (βλ. Λεωφ. Λαυρίου). Ως κατανάλωση ενός υπερμίνι σε ένα SUV υπερπολυτελείας. Τέλος, ως οδική συμπεριφορά παρά τα κιλά. Από πού να το πρωτοξεκινήσεις;

Τα specs δίνουν μία πρόγευση μόνο.

Κι αυτό γιατί οι 333 ίπποι, η γαλαντόμα ροπή και η μπαταρία των ωφέλιμων 23,3kWh δεν αποδίδουν τη συνολική εμπειρία σε επίπεδο απλής ανάγνωσης.

Και τούτο γιατί με το GLE 350 de 4MATIC μπαίνεις σε μια κάψουλα που σε απομονώνει από την κοσμική βουή, επιταχύνει σαν GTI του παλιού καλού καιρού (0-100 σε 6,9 δ/λ. και ρεπρίζ 80-120 χλμ/ώ. σε 4,8 δ/λ.), απορροφά τα πάντα και μένεις εντυπωσιασμένος για το πώς μπορείς να στρίψεις ακόμα και σε απαιτητικές διαδρομές.

Το «πράμα», όπως πατάει σε πάνφαρδια μηχανική πρόσφυση (275/40 R21 με 315/40 R21) και διευκολύνεται από την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση (45:55) και την θαυματουργή τετραδιεύθυνση, καθηλώνει με την ισορροπία, τις προοδευτικές της αντιδράσεις και τον αρχοντικό τρόπο που διαχειρίζεται το περιβάλλον

Και εσύ μέσα σε μια καμπίνα-έργο τέχνης

Παντού μεταλλικά στοιχεία, βουρτσιστό αλουμίνιο και όχι φθηνά πλαστικά, τέλεια θέση οδήγησης, καταπληκτική άνεση από τη ρυθμιζόμενη (και) σε ύψος αερανάρτηση, cocooning για πέντε επιβάτες.

Ρισπέκτ στα ωραία σου εκατόν τόσα χιλιάδες ευρώ. Το εισπράττεις

Σύμφωνοι, τα 490 λτ. αποσκευών δεν είναι τιμή αντίστοιχη των 4,94 μέτρων μήκους αλλά κάπου πρέπει να βολευτεί και το ηλεκτρικό υπόβαθρο.

Photo: Δ. Μανώλαρος / autotypos.gr

Η ουσία είναι πως το κόκπιτ είναι χώρος άψογα διαμορφωμένος, με καθίσματα που ρυθμίζονται παντοιοτρόπως, με εξελιγμένο σύστημα infotainment που του «μιλάς» και εκτελεί σαν πιστός υπηρέτης (χωρίς να χρειάζεσαι διδακτορικό στη διάδραση) και στα background vocals η κρυστάλλινη απόκριση από το ήχο της Burmester. Ποιο Μέγαρο; Άραξε εδώ

Μιξάρισμα που γοητεύει

Με το Mercedes-Benz GLE 350 de PHEV εμπνέεσαι να πας κατά βούληση. Προσαρμόζεται σε κέφια, απαιτήσεις και εξωτερικό περιβάλλον.

Θες νωχελικά «καίγοντας» λιγότερα από 5 λτ/100 χλμ.; Δεν είναι τυπογραφικό. Ναι, τόσο. Γίνεται.

Θες σβέλτα «ακουμπώντας» στο βουνό ροπής των 750 Nm; Μήπως γρήγορα και απροσδόκητα για το μέγεθός του; Ή ταξιδιάρικα καταναλώνοντας όσο ένα υπερμίνι;

Τούτο το αυτοκίνητο τα μιξάρει όλα, επιλέγεις ρυθμίσεις σε ανάρτηση, γκάζι, τιμόνι, σε Sport, σε Battery Hold και όλες τις ζωτικές παραμέτρους και απλώς θες να είσαι εδώ μέσα.

Το δε πεντάλ πέδησης ενεργοποιεί φρένα-«άγκυρες» που σταματούν το «θηρίο» σε 35 μέτρα. Τι να πεις; Σωστά καλιμπραρισμένο ABS, άψογο αρχικό και μη νευρικό πάτημα, εμπιστοσύνη στα «πολλά». Ακούραστα και γραμμικά

Διπλά ψαλίδια μπροστά, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, ένα άψογο για το χαρακτήρα της κατασκευής κιβώτιο 9G-Tronic, τελική 210 χλμ/ώ. και μία ηλεκτρική αυτονομία 100 χιλιομέτρων και με ταχύτητα μέχρι 140 χλμ/ώ.

Το τιμόνι (προφανώς με EPS) έχει μόλις 2,1 στροφές απ’ άκρη σ΄άκρη. Ικανό βάρος, ακρίβεια, άνεση στα επί τόπου και χωρίς κανένα πρόγραμμα χαρτογράφισης να το κάνει μαλθακό.



Τα είπαμε, τα ξαναγράψαμε, άντε και άλλη μία

Τα μεγάλα και βαριά ανασταίνονται με τετραδιεύθυνση. Από SUV μέχρι κορυφαία EV.

Δυστυχώς ένα σύντομο test drive, όπως αυτά που συχνά γίνονται σε αντιπροσωπείες, δεν αρκεί για να το ζήσεις και το πιστέψεις. ΟΚ, το γράφουμε εδώ, χωρίς δεσμεύσεις και άλλα περίεργα. Ο καλόπιστος, ουχί εύπιστος, θα το «ακούσει» ως γεγονός

Photo: Δ. Μανώλαρος / autotypos.gr

Ναι, υπάρχει η σχετική αδράνεια, δεν είναι σπορ κατασκευή, δεν υποδύεται ότι είναι. Είναι πολυτελής τεχνολογική συνέργεια για αυτοκρατορικό στυλ μετακίνησης, κορυφαία ασφάλεια και ικανότητες που εκπλήσσουν. Τα παραπάνω με αποκορύφωμα την κατανάλωση


Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 The ONE magazine

Πόσο, είπες, «καίει»;

Σε διάστημα μίας εβδομάδας καλύψαμε περισσότερα από 830 χιλιόμετρα (κάποια εξ αυτών με τρόπο που δε συνηθίζεται σε ένα SUV και καταναλώνοντας μερικά χιλιοστά πίσω γόμας από τα πανάκριβα Continental Sport Contact 6 σε απαιτητική διαδρομή) με μέση κατανάλωση 6,4 λτ/100 χλμ.

Όπως είπαμε ήδη, γίνεται και πιο χαμηλά.

Με όλα μέσα. Και χωρίς καν να πάμε για φόρτιση.

«Δεν υπάρχουν» αυτά τα νούμερα. Είναι μια τρανή απόδειξη ότι ο μοναχικός καβαλάρης ενός τετρακύλινδρου diesel και ενός εξελιγμένου PHEV αποτελεί μοναδικό συνδυασμό που δεν πρέπει να «πεθάνει» εν μέσω ηλεκτρικής παλίρροιας

Συμπέρασμα

Η Mercedes-Benz έχει το βάθος (πείτε το και «κότσια», πείτε το όπως αγαπάτε) να στηρίζει τον παραπάνω συνδυασμό. Δεν είναι το μόνο μοντέλο της που το διαθέτει.

Όμως το Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC είναι η κορυφή της υβριδικής πετρελαιοκίνητης αφρόκρεμας.

Όλο σερβιρισμένο σε ένα διακριτικά επιθετικό πακέτο, με πίσω θόλους που «γεμίζουν» όμορφα, επιβλητικό αλλά όχι με θράσος. Πληθωρικό σε όλα του αλλά όχι vulgaire.

Αμαξάρα. Ξανά και με σεβασμό. Όσοι τυχόν ανήκετε στα «άνω κλιμάκια», να το δείτε. Επένδυση εκεί όπου δεν τολμούν να επενδύσουν οι πολλοί. Thank God there is a Mercedes-Benz

Tο τραγουδούσε και η Τζάνις Τζόπλιν.

Database
Κινητήρες2.0lt, turbodiesel, τετρακύλινδρος common rail + PHEV
ΚιβώτιοΑυτόματο 9 σχέσεων
ΜετάδοσηΤετρακίνηση
Ισχύς333 PS (συνδυαστική)
Ροπή750 Nm (συνδυαστική)
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 6,9''
Τελική ταχύτητα210 km/h
Μέση κατανάλωση6,4 lt/100km
Βάρος2.695 kg (περιλαμβανομένου οδηγού)
Τιμήαπό €104.700

Info: mercedes-benz.gr / Photo: Δημήτρης Μανώλαρος / autotypos.gr / Quattroruote


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει