Οδηγώντας το δυναμικό Ford Puma 1.0 EcoBoost των 155 ίππων

Post date:

Author:

Category:

Η δοκιμή του Ford Puma 1.0 EcoBoost με τον κινητήρα των 155 ίππων δεν αφήνει αδιάφορο ακόμα και τον ορκισμένο μπλαζέ τύπο προς τη φαμίλια των SUV. Δικαιολογημένα

Ford Puma ST-Line X

Βασίζεται στο Fiesta αλλά το Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 155 PS (όπως είναι το πλήρες του ονοματεπώνυμο) δεν είναι «μπαμπούσκα». Το οδηγούμε ξανά, μετά τη δημοσιογραφική του παρουσίαση και κατόπιν καραντίνας. Τι αίσθηση δημιουργεί η απόσταση από τα δρώμενα των δοκιμών;

Τι λέει το 4DΠρακτικό, φουλ στις καμπύλες, με ήπια υβριδική υποβοήθηση, 155 ίππους και ευχάριστα διασυνδεμένο μέσω της εφαρμογής FordPass. Πλέον και με αυτόματο κιβώτιο - στοιχείο που έλειπε στο λανσάρισμά του
Μας αρέσειΣχεδίαση, ζωηρός χαρακτήρας, οικονομία καυσίμου, επιδόσεις, συμμετοχική συμπεριφορά, φιλική χρηματοδότηση από €176/μήνα
Όχι και τόσοΜέτρια κύλιση με τους τροχούς των 18 ιντσών, σχετικά στενά καθίσματα για πιο μεγαλόσωμους οδηγούς
ΑπέναντιNissan Juke, Seat Arona, Skoda Kamiq, Suzuki Vitara
Επίμαχο Από €22,681. Στα €25,793 η έκδοση ST-Line X της δοκιμής
Infohttps://www.ford.gr

Ήταν λίγες οι εταιρείες που δε σταμάτησαν τη ροή των δημοσιογραφικών αυτοκινήτων λόγω κορωνοϊού. Η Ford ήταν μία απ΄αυτές. Παράλληλα, επίσης, της καραντίνας λάβαμε και την επίσημη ενημέρωση για περισσότερες επιλογές στην περίπτωση του Ford Puma 1.0

Σύμφωνα με αυτήν, οι αγοραστές μπορούν τώρα να επιλέξουν για πρώτη φορά εκδόσεις του νέου Puma με τον γνωστό 1.5L EcoBlue ντίζελ κινητήρα της Ford που αποδίδει ισχύ 120 ίππων, με το νέο 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

- Διαφήμιση-

Είναι μία απαραίτητη προσθήκη στη γκάμα του Puma. Το αυτόματο είναι μία κυρίαρχη επιλογή στην αγορά της κατηγορίας των SUV. Έστω κι αν εδώ μιλάμε για τη «βάση» της, στα λεγόμενα B-SUV.


Αυτόματο 7άρι, λοιπόν, για το ντίζελ των 1.5 λίτρων. Πάντως, όπως γράφαμε στην αρχική μας επαφή με το αυτοκίνητο, «είναι κρίμα που το αυτόματο δεν συνδυάζεται με το mild hybrid της βενζινοκίνητης έκδοσης»

Επίσης στο διάστημα της καραντίνας προστέθηκε και μία πολυτελή έκδοση του μοντέλου με την ονομασία ST-Line Vignale. Με το πολυτελές εσωτερικό που βλέπετε


Πώς είναι μέσα;

Γενικά θυμίζει καλά εξοπλισμένο Fiesta. Όμως, στην έκδοση ST-Line X που οδηγήσαμε υπάρχει νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3″.

Επιλέγοντας κάποιο από τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail) αλλάζει χρωματικό ύφος ο πίνακας οργάνων.


Δεξιά σου η κεντρική οθόνη αφής με το σύστημα infotainment SYNC 3. Το έχουμε χειριστεί συχνά, είναι αλήθεια. Αλλά και πέραν της εξοικείωσης μαζί του από άλλα μοντέλα της Ford, παραμένει ενστικτωδώς απλό. Με γρήγορο επεξεργαστή, σαφήνεια στα υπομενού και ευκολία στην πρόσβαση της πληροφορίας. Άψογα χρηστικό.


Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλά. Χαμηλότερα όμως από μέρος του ανταγωνισμού και με καλή πλευρική στήριξη.

Στην περιοχή της μέσης ίσως φανεί σχετικά στενό σε πιο μεγαλόσωμους οδηγούς. Διατηρεί όμως το σώμα ξεκούραστο και με μία δόση περισσότερο σπορτίφ αίσθησης.

Τα πλαστικά είναι πολύ καλής ποιότητας, υπάρχουν ημιαφρώδεις επιφάνειες και η συναρμολόγηση είναι, ως συνήθως για τη Ford, ιδιαίτερα στιβαρή.

Οδηγώντας το Ford Puma 1.0 EcoBoost

Περιμέναμε καιρό να δούμε κάποιον εκπρόσωπο της B-SUV κατηγορίας με τόσο ευχάριστα δυναμικό χαρακτήρα.

Χωρίς υπερβολή, το Ford Puma 1.0 EcoBoost, ειδικά σ’ αυτήν την έκδοση, εκπληρώνει αυτήν ακριβώς την προσδοκία.

Ναι, ίσως σε πρώτη επαφή ξενίσει τον ψαγμένο «Φορντάκια» η πιο ελαφριά αίσθηση του τιμονιού. Ωστόσο, αυτό είναι κάτι που αναμένεται σε ένα SUV, δεδομένης της αστικής χρήσης που θα έχει.


Μετά μπορείς να επιλέξεις το πρόγραμμα Sport. Είναι η σωστή κίνηση για να επαναφέρεις αυτό το μεστό σε αίσθηση, ευχάριστα ακριβές γύρω απ΄τη θέση της ευθείας (σημείο που πάσχουν πολλές ηλεκτρικές κρεμαγιέρες) τιμόνι

Από ‘κει και πέρα μπορείς να αισθανθείς ένα μικρό κάστρο προκαταλήψεων να πέφτει. Φίλε οδηγέ, εδώ υπάρχει το συνταγολόγιο της Ford σε ελαφρώς υπερυψωμένη και ακόμα πιο πρακτική εκδοχή


Πιέζεις, περιμένεις ένα μικρό τράβηγμα λόγω torque steer καθώς έχεις 240 Nm ήδη στις 2,500 rpm αλλά το σασί διαχειρίζεται υποδειγματικά στρωτά τη ροπή.

Συμμετοχικό, προοδευτικό, επικοινωνιακό. Εννοείται, αναλογικά. Το Puma παραμένει ένα εξαιρετικά ευχάριστο μικρό SUV. Όσο κι αν η Ford θέλει να προσεγγίσει τη γενικότερη, και πιο αδιάφορη περί των οδηγικών, αγορά.

Αυτή, δηλαδή, που θα κάνει ένα κάρο ερωτήσεις για το MegaBox.

Βολεύει το MegaBox;

Πρόκειται για μία κοιλότητα 80 λίτρων στο χώρο αποσκευών με αδιάβροχη επένδυση και τάπα αποστράγγισης. Κανονική τάπα. 

Πλένεις το σκύλο σου, τις λασπωμένες μπότες, ρίχνεις μέσα ό,τι δεν θα ‘θελες να ακουμπήσει στην μοκέτα του πορτμπαγκάζ και το ξεπλένεις. Και τα νερά φεύγουν. Έξυπνο.

Όπως και η πατενταρισμένη από τη Ford εταζέρα. Ρίχνεις απ΄το πίσω κάθισμα ό,τι θες χωρίς να χρειάζεται να κατέβεις.

Όπως και δεν χρειάζεται να την αφαιρείς. Είναι εύκαμπτη, προσαρμόζεται στις αποσκευές και ξεμπερδεύεις. Και, φυσικά, δεν «βαράει» στις άφθονες εργολαβικές ανωμαλίες επί ελληνικού εδάφους.

Συμπέρασμα

Για όσους ένα B-SUV δεν σηματοδοτεί το τέλος της οδήγησης, το Puma είναι στην πρώτη γραμμή των σχετικών επιλογών.

Απρόσμενα πρακτικό, άψογο οδηγικά, με εκτεταμένο εξοπλισμό και ένα σοβαρό after sales που φροντίζει τον πελάτη. Στην έκδοση που το οδηγήσαμε είναι σχετικά ακριβό αλλά κάπως έτσι είναι η πολιτική της Ford.


Ξεκινάς από χαμηλά με τον 1,000άρη των 125 ίππων και καταλήγεις χοντρικά στα €26,000. Εκεί δηλαδή όπου ακριβώς ξεκινά το μεγαλύτερο και επίσης τελείως νέο Ford Kuga. Το οδηγούμε λίαν προσεχώς και επανερχόμαστε με το δίλημμα: Ford Puma 1.0 EcoBoost vs νέο Kuga

Database
Κινητήρας1,0 lt, 3κύλινδρος, βενζινοκίνητος, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, MHEV 48V (ήπια υβριδικός)
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων
ΜετάδοσηΣτον εμπρόσθιο άξονα
Ισχύς155 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 9,0''
Τελική ταχύτητα200 km/h
Μέση κατανάλωση7,4 lt/100 km
Βάρος1,280 kg
ΤιμήΑπό €22,681

Ford Kuga ST Line (2020)

Info/Photo: ford.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει