Οδηγώντας το DS 3 Crossback. Ακριβό ντιζάιν για πολλούς

Post date:

Author:

Category:

Η DS φέρνει έναν διαφορετικό «αέρα» σε μια μαζική κατηγορία. Και το DS 3 Crossback συγκεντρώνει την προσοχή σε αυτό που είναι σημαντικό. Να μη μοιάζει με άλλο ένα υπερυψωμένο hatchback της αγοράς

Οδηγώντας το DS 3 Crossback

Οδηγώντας το DS 3 Crossback Puretech 130 έξω και μέσα από την πόλη. Ντιζάιν ιδιαίτερο που δεν προσποιείται, άνεση και χαμηλή κατανάλωση


Ποιες είναι οι πραγματικές αξίες στις οποίες δίνει βάση το αγοραστικό κοινό των compact SUV; Τι θέλουν οι περισσόεροι κάτοχοι των λεγόμενων B-SUV;

Τα παραπάνω είναι κρίσιμα ερωτήματα που έχεις να απαντήσεις πριν μπεις δυναμικά στην πιάτσα των πωλήσεων. Οδηγώντας το DS 3 Crossback για μία εβδομάδα, ακόμα και σε επίπεδο οπτικών εντυπώσεων, το αρχικό κλικ συνέβη. Ξανά και ξανά.

Όπως εκεί, στο φανάρι της Κηφισίας, όπου βλέπω ένα ζευγάρι να το δείχνει με το δάχτυλο. Είναι άβολη στιγμή, δεν συμφωνείτε; Παίρνεις το βλέμμα και κοιτάς απ΄την άλλη για να δώσεις στον άλλον το χρόνο να το περιεργαστεί. Ακούω τη συνομιλία θαυμασμού.

Δεν ήταν η μόνη φορά. Το νέο γαλλικό SUV δείχνει ξεκάθαρα διαφορετικό. Για την ακρίβεια, φέρνει ένα βαθύ ντιζάιν στις μάζες. Με την καλή έννοια το «μάζες». Δίνει μια παριζιάνικη νότα στις αθηναϊκές γειτονιές.

Κεντρίζοντας τα βλέμματα

Η συνέχεια παίχτηκε στο φανάρι. Βαθύ πράσινο. Πατάω το δεξί πεντάλ του βενζινοκινητήρα με τους 130 ίππους και φεύγω. Ο 1.2 επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε μόλις 9,2″, μια τιμή που είναι υπεραρκετή για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Να θυμίσουμε πως το ψυχολογικό όριο των 10 δευτερολέπτων παραμένει επίμαχο παρά την εξέλιξη σε αρκετά αυτοκίνητα.

Προφανώς και το DS 3 Crossback δεν ξηλώνει την ελληνική άσφαλτο. Εννοείται δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Αλλά δεν υπάρχει και κανένα που να έχει τέτοιου είδους παλμαρέ, εξ όσων γνωρίζουμε στις μικρές κατηγορίες, Τι έχει, όμως; Έχει ξεκάθαρα τη σβελτάδα και εκείνο το χαλαρό στυλ άνετης μετακίνησης που σου θυμίζει πειστικά τη γαλλική σχολή. Στις καλύτερες εκδοχές της.


Αέρινα να περνάς πάνω απ΄τις εργολαβικές ανωμαλίες της πόλης και να ΄χεις, σε συνδυασμό με το νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο, την άμεση ροπή των 230 Nm. Στη συντετμημένη του μορφή λέγεται και Α.Ε.Κ. Όχι, δεν είναι ο κίτρινος δικέφαλος αετός, εκ Φιλαδελφείας ορμώμενος. Αλλά η Άμεση Εκμετάλλευση Κυκλοφορίας


Η αίσθηση ευελιξίας

Στην αίσθηση ευελιξίας του DS 3 Crossback βοηθούν δύο παράγοντες. Ο πρώτος είναι οι μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις. Ελάχιστα μεγαλύτερο από 4 μέτρα – για την ακρίβεια 4,12.

Στην πράξη, οι οπτκές αναλογίες σε μπερδεύουν. Δείχνει σαφώς μεγαλύτερο. Έχει να κάνει με τους ψηλά τοποθετημένους όγκους. Ή την επίσης ψηλά τοποθετημένη waist lne.

Αλλά και τα 17 cm απόστασης από το έδαφος, μια τιμή κορυφαία στην κλάση. Η τελευταία υποδηλώνει και τις δυνατότητές του να κινηθεί και εκτός ασφάλτου χωρίς ιδιαίτερο άγχος «μήπως βρεις». Παρατηρώντας και τους μικρούς προβόλους, σου φεύγει το άγχος μιας εκτός δρόμου εμπειρίας.

Ο δεύτερος παράγοντας ευελιξίας είναι ο μικρός κύκλος στροφής και το συγκρατημένο βάρος στα 1,280 kg. Οι τροχοί είναι μεγάλοι, στις 17 και 18 ίντσες


Κρίσιμο για το χαρακτήρα ενός γαλλικού είναι η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση. Το DS 3 Crossback είναι σεταρισμένο προς την πλευρά της άνεσης. Χωρίς, ωστόσο, να εμφανίζει κλίσεις που να μεταφέρουν «ιστιοπλοϊκή» αίσθηση. Είναι σωστά κοντρολαρισμένο, με φιλικές αντιδράσεις στην αλληλουχία στροφών και με ελεγχόμενες κλίσεις

Ένας οδηγός που ξέρει να οδηγεί με απαλά inputs και δεν διαταράσσει την κινηματική, μπορεί να πάει ανέλπιστα γρήγορα. Και το «ανέλπιστα» σχετίζεται με το ότι το όριο είναι πιο ψηλά απ’ όσο σε κάνει να πιστεύεις η ψηλή, εποπτική θέση οδήγησης


Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο γύρω από τη θέση της ευθείας. Αλλά και με σωστή πληροφόρηση δεδομένου της νέα τάξης πραγμάτων που λέγεται ηλεκτρικές κρεμαγιέρες. Τέλος, οι σχέσεις του κιβωτίου με σωστή κλιμάκωση και χωρίς να «κρεμάει» ο κινητήρας. Η δε κατανάλωση κυμάνθηκε στα μόλις 4,7 lt/100 km. Έχουν μαζέψει πολλή τεχνολογία στη DS στο κεφάλαιο «κινητήρες» και το κατέβασμα της μέσης κατανάλωσης έρχεται χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

Το cocooning εντός

Υπήρξε και άλλο περισταστικό. Πέραν της Μιχαλακοπούλου. Παρκαρισμένος σε ένα δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, στο Χαλάνδρι. Δίπλα από ‘κεί που γίνονται οι παραστάσεις. Φεστιβάλ Ρεματιάς, το λέγανε. Απορώ πως αντέχουν οι γύρω κάτοικοι με τόσες πρόβες. Έτυχε να καθίσω κάμποση ώρα εκεί περιμένοντας. Μιλάμε δεν μπορούσες να ησυχάσεις.

Ε, ήταν η βολική στιγμή (όχι η άβολη, κατά το κλισέ) που ευχαρίστησα εκείνο το brief στη Maison DS. Εκείνο, δηλαδή, που είπε «εξοπλίστε το με πυκνωμένο γυαλί και βάλτε και ακουστικό παρμπρίζ».

Κάνει μεγάλη διαφορά η ηχομόνωση. Στο DS 3 Crossback ακόμα μεγαλύτερη αφού το μειωμένο συνολικά βάρος έδωσε τη δυνατότητα στους μηχανικούς να βάλουν μονωτικά υλικά, άλλες τσιμούχες και το γυαλί που λέγαμε.


Κλείνεις παράθυρο, βάζεις χαμηλά και το ηχοσύστημα της Focal και αντίο Ρεματιά. Ναι, η αλήθεια είναι πως ζώντας σε μια πολύβουη μεγαλούπολη, το στοιχείο της ηρεμίας είναι κάτι που το ζητάει ο υποψήφιος αγοραστής


Επίσης, το κόκπιτ του DS 3 Crossback είναι γενναιόδωρο χωροταξικά. Και με επαρκέστατο ύψος για τα κεφάλια των επιβατών. Αλλά και με 350 lt αποσκευών. Φτάνουν έως τα 1.050 lt. Μαζί, έχετε μια ποικιλία επιλογών αποθήκευσης, ένα χώρο για να φορτίσετε το κινητό σας τηλέφωνο, ποτηροθήκες και ένα συρόμενο υποβραχιόνιο.

Η πλατφόρμα CMP

Όπως έχουμε ξαναγράψει, η ουσία ενός καλού αυτοκινήτου ξεκινά από το σασί. Εν προκειμένω, η πλατφόρμα CMP ήταν η βάση για να δομηθεί η σωστή κινηματική του DS 3 Crossback.

Γενικά μιλώντας, η ακρίβεια του τιμονιού και η άνεση της ανάρτησης συχνά έρχονται σε σύγκρουση μεταξύ τους. Χρειάζεται ένας βέλτιστος συμβιβασμός. Στο 4Drivers εκτιμούμε πως ακριβώς αυτό έχουν καταφέρει εδώ.


Οδηγώντας το DS 3 Crossback ειπράττεις μια απαλλαγμένη από άγχος εμπειρία οδήγησης. Με σωστές αναλογίες μεταξύ γαλλικής άνεσης και κατευθυντικότητας


Η νέα πλατφόρμα της DS είναι αυτή που επέτρεψε αυτό το fine tuning. Προσφέρει αυξημένη ακαμψία κατά +30% και μειωμένο βάρος κατά -35 kg. Αλλά παρέχει και τη βάση για την επόμενη στιγμή του DS 3 Crossback, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο E-Tense. Διάβασε παρακάτω.

Το ηλεκτρικό DS 3 Crossback E-TENSE που αναμένουμε

Δεν το ‘χουμε δει ακόμη. Αλλά το αναμένουμε με ενδιαφέρον. Για την ώρα, κρατήστε ότι η πρώτη πρόκληση ήταν να ενσωματωθεί όλη η τεχνολογία που αφορά ένα ηλεκτρικό όχημα.

Με την εισαγωγή της νέας “multi-energy” αρχιτεκτονικής της πλατφόρμας CMP, μπόρεσαν να βάλουν τις μπαταρίες κάτω από το πάτωμα χωρίς να υπάρχουν επιπτώσεις στον εσωτερικό χώρο ή το πορτμπαγκάζ.


Στο ηλεκτρικό E-TENSE αξιοποιούν το χώρο που προκύπτει από την απουσία του Μ.Ε.Κ. Στο τούνελ της εξαγωγής, στη θέση του ρεζερβουάρ ή του εφεδρικού τροχού. Και κάτω από τα καθίσματα. Κάπως έτσι δεν πρόκειται να θυσιαστούν τα γενναιόδωρα ergonomics του αυτοκινήτου όπως το οδηγούμε σήμερα


Ένα δεύτερο ζήτημα που θα μπορούσε να επηρεάσει την ηλεκτροκίνητη έκδοση είναι η ηχομόνωση. Όπως γράψαμε και προγενέστερα, η ηρεμία και ο περιορισμός των θορύβων είναι κομβικής σημασίας στο χαρακτήρα του DS 3 Crossback.

Ε, το πρόβλημα θα μπορούσε να είναι στο ότι ο θόρυβος ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, φυσιολογικά, καλύπτει άλλους θορύβους. Κύλισης, αεροδυναμικούς, κινούμενων μερών και ούτω καθ΄εξής. Με το «σιωπηλό» E-TENSE θα μπορούσαν, λοιπόν, αυτοί οι θόρυβοι να κάνουν ξαφνικά την εμφάνισή τους.

Ευτυχώς, όπως σημειώνει η DS, «η συμβατική έκδοση είχε ήδη θέσει υψηλά τον πήχη στην ηχομόνωση, οπότε είχαμε μία ισχυρή βάση για την έκδοση E-TENSE».

Ο premium χαρακτήρας

Ο στόχος; Να μη μοιάζει με άλλο ένα υπερυψωμένο hatchback. Το γράφουμε και στον πρόλογο. Να φέρει ένα διαφορετικό, premium χαρακτήρα στην κλάση. Είναι το μοτίβο διαμαντιού, οι αναδυόμενες χειρολαβές που βγαίνουν προς τα έξω καθώς το πλησιάζεις σε απόσταση 1,5 μέτρου. Βασικά, η αίσθηση πως βρίσκεσαι σε κάτι πιο πλούσια φροντισμένο απ΄τα δεδομένα της κλάσης. Τα στοιχεία μιας καλοδεχούμενης ποιότητας είναι εδώ.

Όπως και η εισαγωγή του premium ντιζάιν στις μάζες. Με την καλή έννοια το «μάζες». Από €21.800


Οδηγώντας το DS 3 Crossback

Info / Photo: dsautomobiles.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει