Aν δεν ήταν MINI Countryman, από το πλάι κι από πίσω θα μπορούσε να είναι το πρώτο μικρό Range Rover. Κι αυτό, όσον αφορά το premium κοινό στο οποίο θέλει να απευθύνεται, μόνο θετικό είναι. Αυτές είναι οι εντυπώσεις από τη δημοσιογραφική παρουσίαση στην Ελλάδα
Μεγαλύτερο, ιδιαίτερο σχεδιαστικά και με μίνιμαλ εσωτερικό, το νέο MINI Counrtyman έγινε πιο ραφιναρισμένο και πολυτελές. Το οδηγούμε στην έκδοση C με τον τρικύλινδρο, ήπια υβριδικό 1.5 των 170 PS
Ξεπάρκαρα και το μάτι έπεσε στο στόλο από τα νέα MINI Countryman που ήταν στον προαύλιο χώρο, στον Πύργο Μελισσουργού
Aν δεν ήταν MINI, από το πλάι κι από πίσω θα μπορούσε να είναι το πρώτο μικρό Range Rover. Τα φώτα, η αναλογία των όγκων, αυτό το τετράγωνο πάνελ δίπλα από την πίσω πόρτα και, ναι, κάτι μου θυμίζουν τα εσωτερικά πόμολα.
Σχεδιαστικά κάνει ένα ιδιότυπο blend που, θεωρώ, πως θα αρέσει στο target group του και δείχνει ακριβό. Και είναι.
Μεγαλύτερο (αναμενόμενα)
Το Countryman στην τρίτη, πλέον, γενιά του μεγάλωσε κι άλλο.
Είναι κατά 13 εκ. μεγαλύτερο, βασίζεται στο πλαίσιο της BMW Χ1, είναι το πρώτο ”Made in Germany” και, τουλάχιστον στην έκδοση “Countryman C” που ήταν διαθέσιμη στη δημοσιογραφική παρουσίαση, είναι εξοπλισμένο με τον βενζινοκίνητο, τρικύλινδρο 1,5 lt που, συνδυαστικά με το ήπια υβριδικό σύστημα, αποδίδει 170 ίππους και 280 Nm ροπής.
Οι επιδόσεις (τι καλά που στο επίσημο PDF της ΜΙΝΙ αναγράφονται τέτοιες καθώς συχνά πολλές εταιρείες τις ξεχνούν) μιλούν για 0-100 χλμ/ώ. σε 8,3 δ/λ. και 212 τελική
Μέσα υπάρχει φρέσκος «αέρας» με διαφορετικές υφασμάτινες επενδύσεις.
Μάλλιασε η γλώσσα μου τόσα χρόνια να λέω πως, σε αντίθεση με το κλασικό δέρμα, στο ύφασμα υπάρχουν αμέτρητα πατρόν, υφές, ντεγκραντέ αποχρώσεις και ό,τι άλλο επιλέξουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες από τα τόπια.
Εδώ, όπως ίσως μπορείτε να δείτε κι από τις φωτό στο εσωτερικό, υπάρχει μια χαρούμενη ατμόσφαιρα που είναι ιδιαίτερα, αν μου επιτρέπετε, πιασάρικη για το κοινό στο οποίο απευθύνεται το Countryman.
Οι επιλογές στο εσωτερικό (+ ένα μειονέκτημα)
Mπορείς να επιλέξεις από 4 στυλιστικές επιλογές στο εσωτερικό (Essential / Clasic Trim / Favoured Trim και JWC Trim).
Με ένα μειονέκτημα, κατά την ταπεινή μου άποψη: ότι η εισαγωγική έκδοση των €34.500 είναι διαθέσιμη σε ένα μόνο εξωτερικό χρώμα. Κάποιο ασημί-something, δε συγκράτησα το βαφτιστικό του.
Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί μια νέα, μεγάλη και, γεμάτη χρώματα και εναλλαγές οθόνη. Είναι η μόνη που υπάρχει στο αυτοκίνητο, από εδώ γίνονται σχεδόν όλα και το λογισμικό είναι επίσης νέο
Στο λίγο χρόνο, περίπου μια ώρα, που ήταν διαθέσιμα τα αυτοκίνητα, να σας πω την αλήθεια δεν πολυκατάλαβα το νόημα των έντονων χρωματικών «προγραμμάτων» μεταξύ των ρυθμίσεων – πέραν προφανώς αυτών, όπως το Sport, τα οποία όντως ανταποκρίνονται σε διαφορετική χαρτογράφιση. Κάποια άλλα, όμως, είναι βασικά για λόγους εφέ.
Πώς τσουλάει;
Αντικειμενικά, παρά την έκδοση με τους τροχούς των 20 ιντσών που έτυχε να οδηγήσω (η εισαγωγική είναι με 17άρες) με έναν ποιοτικό, καλά μονωμένο, σχεδόν αφρώδη τρόπο που μεταφέρει αίσθηση καλά φιλτραρισμένης κύλισης.
Θυμίζει καλά δεμένη κατασκευή με σαφή έμφαση στο NVH (Noise, Vibration, Harshness), τα καθίσματα είναι όμορφα, καλοσχεδιασμένα και ξεκούραστα, η στεφάνη υπερβολικά φαρδιά
Δεν ξέρω τι σκάλωμα έχει φάει η BMW, συχνά σε μοντέλα Μ, και τώρα στο Countryman αλλά δυσκολεύομαι να φανταστώ πόσο μακριά δάχτυλα πρέπει να έχει μία κυρία για να ενώσει τα δάχτυλά της κρατώντας τη στεφάνη.
Τεσπά, πέραν αυτού οι χώροι είναι αισθητά μεγαλύτεροι, πίσω κάθονται με πολλή άνεση δύο επιβάτες, ίσως και τρεις, ενώ στις εκδόσεις που δεν εξοπλίζονται με mild hybrid (το οποίο συχνά κλέβει χώρο) υπάρχουν επιπλέον 50 lt στο χώρο αποσκευών.
Τα πρώτα δοκιμαστικά χιλιόμετρα
Πήγα μια γρήγορη μέχρι το νοτιότερο άκρο της πόλης και το αυτοκίνητο κινείται με ένα συγκροτημένο και χωρίς εκπλήξεις τρόπο.
Ίσως με παραπάνω γρήγορους ρυθμούς απ΄όσο θα χρησιμοποιηθεί από τον μέσο αγοραστή του, το Countryman στρίβει με έναν ασφαλή, προβλέψιμο στις αντιδράσεις του τρόπο, συχνά «ακουμπώντας» στο γενναίο προφίλ των ελαστικών του
Βιαστικά και εν κινήσει επιχείρησα να βγάλω εκτός το DSC μέσα από το πρόγραμμα Sport προκειμένου να «κλείνω» πιο έντονα την τροχιά αλλά δεν το εντόπισα εύκολα και το προσπέρασα.
Θα γίνεται εύκολα μέσω της οθόνης αφής αλλά, ΟΚ, δεν είναι το πιο βασικό.
Πώς στρίβει το MINI JCW των 231 ίππων σε πίστα και δρόμο;
Τι δεν μου άρεσε;
Ότι δεν μπορείς να κατεβάσεις ταχύτητες. Πλέον, δεν υπάρχει ο τυπικός επιλογέας αλλά, στο συγκεκριμένο τουλάχιστον, δεν υπήρχαν και paddles.
Το πρόγραμα κίνησης (D/R/N) το επιλέγεις από ένα μικροσκοπικό μπουτόν στη λεπτή κονσόλα κάτω από την οθόνη και έφυγες. Η ΜΙΝΙ το λέει ”Toggle Bar”.
Παραπέμπει σε επιλογέα ηλεκτρικού (EV) όπου δεν έχεις καμία συμμετοχή σε σαζμάν αλλά νομίζω πως αφ’ ης στιγμής εδώ υπάρχει ένα τέτοιο, είναι απαραίτητο.
Τι μου άρεσε;
Το μοτέρ. Τραβάει από χαμηλά, δεν κάνει θόρυβο, μηδέν κραδασμοί και, δεδομένου του χαρακτήρα, κινεί εύστροφα το ΜΙΝΙ Countryman.
Μου άρεσαν επίσης τα ευφάνταστα υλικά, το υψηλό επίπεδο του NVH και η ανάρτηση: μεταφέρει ξεκούραστα, περνά επάνω από τις ανωμαλίες απομονώνοντας τις κακοτεχνίες και δείχνει πως το Countryman μπορεί να παίξει το ρόλο ενός οικογενειακού αυτοκινήτου και όχι απλώς του «δεύτερου» μιας εύπορης, συνήθως, οικογένειας
Επίσης, όπως προαναφέρθηκε, δείχνει ιδιαίτερο.
Δεν σου κάνει σαν έναν όγκο τύπου ”cargo” που προστέθηκε σε ένα ΜΙΝΙ (που έγινε ”maxi”) αλλά είναι ντιζαϊνίστικα σωστά ενσωματωμένο. Και ούλτρα μοντέρνο.
Oι τιμές και οι εκδόσεις στην παρακάτω φωτό. Για την ώρα, αυτά τα ολίγα.
Info: Photo: mini.com.gr / Γ. Καραγιωργάκης / 4Drivers.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.