Οδηγώντας το Volvo XC40

Post date:

Author:

Category:

Το Volvo XC40 είναιΈνα εξαιρετικά μελετημένο αυτοκίνητο. Δεν είναι βουλγκέρ ούτε «μαϊντανός». Είναι το σωστό SUV στην κατηγορία, σε ρεαλιστική τιμή. Και μας άρεσε από την πρώτη στιγμή που το οδηγήσαμε 

Δύσκολα δεν θα αντιληφθεί όποιος πρωτομπαίνει μέσα στο Volvo XC40 πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που πρέπει να σκεφτεί σοβαρά. Τουλάχιστον αν ενδιαφέρεται για SUV. Εκφράζει, όσο λίγα αυτοκίνητα των ημερών μας, το λεγόμενο modern premium. Δύσκολο να το ορίσεις εννοιολογικά, αλλά απτό αν το βιώσεις


Η τεχνολογία του XC40 είναι μία γιορτή ασφάλειας. Προέρχεται από τα μεγαλύτερα XC60 και XC90 που έχουν ήδη θέσει πολύ υψηλά στάνταρτ προστασίας επιβατών, παιδιών στο πίσω κάθισμα αλλά και ανυποψίαστων πεζών. 

Μετά, φέρνεις στο μυαλό σου την επίσημη δέσμευση της εταιρείας πως «από το 2020 δεν θα υπάρξει κανένα θανατηφόρο συμβάν μέσα σε ένα Volvo». Το λες και βαρύγδουπο. Όμως εκεί, στη Σουηδία, έχουν πάρει στα πολύ σοβαρά τη συμβολή της Volvo στην έννοια «ασφάλεια στο δρόμο». Το εννοούν. Διαβάστε τη φιλοσοφία της Volvo γραμμένη σε απλά και κατανοητά ελληνικά. Αξίζει. 

Το SUV το σωστό

Υπάρχει βοριούχος χάλυβας στη νέα πλατφόρμα CMA. Κάπου διάβαζα πως είναι μειονέκτημα, λέει, γιατί το XC40 είναι κατά τι βαρύτερο από τον ανταγωνισμό. Καλά, το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε;

Δεν υπάρχει πιο ρηχό επιχείρημα όταν μιλάς για SUV που είναι ταγμένο να κουβαλάει οικογένεια και συμπράγκαλα με γνώμονα την ασφάλεια. Και βάζουμε στοίχημα ό,τι θέλετε, ακόμα και το δίπλωμά μας, πως είναι μετρημένοι στα δάχτυλα οι οδηγοί που μπορούν να αντιληφθούν 50 ή και 100 κιλά διαφοράς σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Ίσως κάποιοι ταλαντούχοι της F1. Ίσως. 


Το Volco XC40 είναι διακριτικό, ολιστικά μελετημένο και κόσμημα ασφάλειας της διπλανής πόρτας. Από 1.5 lt και €34,456


Η απουσία βαρβατίλας

Η ουσία είναι πως το Volvo XC40 τιμά τη «σωματοφυλακή» της εταιρείας. Συστήματα ασφάλειας, διακριτικό ντιζάϊν και, προσωπικά, ένα από τα πιο σωστά τοποθετημένα SUV στη σημερινή αγορά. Είναι και αυτή η απουσία υπερβολής που το συνοδεύει. Ή βαρβατίλας. Ή κοινωνικής πρόκλησης. Διαλέγετε και παίρνετε. 

Το XC40 δείχνει να έχει βρει αυτή τη χρυσή τομή ομοιογένειας, αίσθησης και λειτουργικότητας που δεν συναντάς συχνά στην αυτοκίνηση. Δεν είναι μενίρ εν κινήσει. Χωρά με άνεση μία τετραμελή οικογένεια αλλά χωρίς κάτι να «περισσεύει» αισθητικά. 

Κοιτάζεις τις λεπτομέρειές του, τη σχεδίαση, τα υλικά στο εσωτερικό του που είναι από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια που συγκεντρώθηκαν από διάφορες θάλασσες του κόσμου, την οθόνη-κόσμημα και εισπράττεις πως αυτό το αυτοκίνητο δεν προσπαθεί να σε πείσει με έναν βερμπαλιστικό τρόπο. Σε εμπνέει. 

Οδηγώντας το Volvo XC40

Οδηγώντας το νιώσαμε την ομοιογένεια της ανάρτησης, το προσεγμένο cocooning της καμπίνας, το άμεσο τιμόνι, ακόμα- ακόμα και τη διασκεδαστική συμπεριφορά, αν θέλεις. Το XC40 δεν θα σου πει «όχι», αν το πιέσεις πιο έντονα σε ένα τυπικό ελληνικό στροφιλίκι. 

Το οδηγήσαμε σε άσφαλτο, χώμα και ταξίδι. Είναι σοφά σχεδιασμένο, άψογα κοντρολαρισμένο υπό πίεση και τα υποσυστήματά του (χειριστήρια, συνδεσιμότητες, αφή πλήκτρων) αποπνέουν ένα διακριτικό engineering. Όπως θα φανταζόσουν ένα πνευματικό τέκνο της σκανδιναβικής σχολής. Το πήγαμε γρήγορα και σε ψιλοάγνωστη, κακοτράχαλη διαδρομή με «φυτευτές» πέτρες. Δεν έκανε «τσικ». 

Εκτιμώ πως σύσκολα δεν θα αντιληφθεί όποιος πρωτομπαίνει μέσα στο Volvo XC40 πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που πρέπει να σκεφτεί σοβαρά. Τουλάχιστον αν ενδιαφέρεται για SUV. Εκφράζει, όσο λίγα αυτοκίνητα των ημερών μας, το λεγόμενο modern premium. Δύσκολο να το ορίσεις εννοιολογικά, αλλά απτό αν το βιώσεις. 

Φωτισμός LED, νέες συνδεσιμότητες μέσω της εφαρμογής Volvo On Call (με την οποία επιλέγεις να είναι ήδη ζεστό ή δροσερό το XC40 πριν φύγεις από το σπίτι), αισθητήρες Cross Traffic Alert, τελευταίας γενιάς τετρακίνηση τύπου Haldex (για τις AWD εκδόσεις) αλλά και ένας νέος κινητήρας 1,5 lt και 163 ίππων που ταιριάζει «γάντι» στην ελληνική φορολογική πραγματικότητα.

Με ξεκάθαρη δημοσιογραφική προσέγγιση, μας άρεσε πολύ το XC40. Είναι αλήθεια. Συν τοις άλλοις, προέρχεται από μία εταιρεία της οποίας τα προϊόντα δεν έχουν κατακλύσει την αγορά και υπάρχει κόσμος που αυτό ακριβώς το θεωρεί πλεονέκτημα

Το επίμαχο ρευστό

Επί του οικονομετχνικού, ξεκινάτε από 1.5 lt και 163 PS στην εισαγωγική έκδοση. Ένα σοβαρό, σωστό SUV από €31.935, με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Με το αυτόματο κιβώτιο Geartronic 8 σχέσεων γίνεται ακόμα καλύτερο «ανεβαίνοντας» στα €34.456. Δείτε όλες τις τρέχουσες τιμές εδώ

Το συμπέρασμα; Ξεκάθαρα και unbiased, που λένε και οι αγγλομαθείς: το Volco XC40 είναι διακριτικό, ολιστικά μελετημένο και κόσμημα ασφάλειας της διπλανής πόρτας. Ναι, να το δείτε. 


Photo: Volvo

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

DS 3 Crossback. Γενναιότητα σε ελληνική άσφαλτο

To DS 3 Crossback λέει πως «θέλει να αναδείξει τη δουλειά των καλύτερων τεχνιτών της βιομηχανίας». Δεν το ακούς συχνά αυτό στη σημερινή, παγκοσμιοποιημένη και πολλάκις κοπιαρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Η ελευθερία τού να μην ανήκεις

«Αυτές τις μέρες συμπληρώνονταιι 8 χρόνια 4Drivers. Και αν έπρεπε ένα μόνο κείμενο να χαρακτηρίσει τη φιλοσοφία του, είναι αυτό. Μόνο freedom - που θα ´λεγε και ο Braveheart»

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

«Βαρετό» Golf; Σηκώνει πολλή συζήτηση

Λίγο πριν την εμφάνιση του Golf Mk8, ας βάλουμε τα πράγματα σε μία ρεαλιστική τάξη

Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή. Ποια είναι;

«Ένα μικρό αυτοκίνητο οφείλει να είναι φτηνό. Αλλιώς δεν θα πουλήσει. Τα περιθώρια είναι πολύ στενά στα μίνι αυτοκίνητα. Μερικές φορές και στα υπερμίνι»

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»