Οδηγούμε C5 Aircross. Το καλύτερο Citroën της δεκαετίας

Post date:

Author:

Category:

C5 Aircross-citroen-4drivers.gr

Το πνεύμα του André Citroën ζει στο μεταμιλένιουμ. Με το Citroën C5 Aircross, ένα SUV με τις παραδοσιακές αξίες μιας πραγματικής Citroën, σχεδιαστικά τολμηρό και για πρώτη φορά τόσο ποιοτικό σε λεπτομέρειες που θέλαμε αλλά δεν είχαμε. Chapeau

Η διαδρομή προς τα Τρίκαλα Κορινθίας, όπου έγινε η δημοσιογραφική παρουσίαση της «ναυαρχίδας» της Citroën, είχε χωροταξικά στοιχεία που ανέδειξαν κάποιες από τις ιδιαίτερα θετικές πλευρές του C5 Aircross.

Πρώτα στην εθνική οδό, όπου ο πρώτος χαρακτηρισμός που μου ΄ρθε στο μυαλό οδηγώντας το, ήταν το «αφρώδες».

C5 Aircross-citroen-4drivers.gr

C5 Aircross-citroen-4drivers.gr

C5 Aircross-citroen-4drivers.gr

C5 Aircross-citroen-4drivers.gr

C5 Aircross-citroen-4drivers.gr

Είτε σε κυματοειδείς ανωμαλίες σε υψηλές ταχύτητες, είτε σε σταθερό ρυθμό ταξιδιού με κάποια 130 km/h, το C5 Aircross φροντίζει να σου υπενθυμίζει πως επαναφέρει τον όρο «μαγικό χαλί», που για χρόνια είναι συνυφασμένος με τη γαλλική σχολή

Ένας όρος που, κατά την ταπεινή μου γνώμη, είχε χάσει στο παρελθόν μέρος του νοήματός του, αφού ναι μεν η άνεση παρέμενε ίδιον της Citroën, αλλά ταυτόχρονα συχνά εισέπραττες μια χαλαρή, θα έλεγα, σε επίπεδο αρθρώσεων διαχείριση των ανωμαλιών.

Η τελευταία φράση είναι πολιτικώς ορθή. Και η πολιτική ορθότητα sucks. Σε απλά ελληνικά, η φράση σήμαινε πως «βάραγαν», «ακούγονταν». Πιο κατανοητό, δεν συμφωνείτε;

Μπήκα λοιπόν στη φαρδιά καμπίνα, ρύθμισα ηλεκτρικά τη θέση οδήγησης, σχεδόν χαλάρωσα στο αφρώδες (να, πάλι αυτό) των καθισμάτων που έχουν αυξημένη υποστήριξη στη λογική των στρωμάτων ύπνου και βρήκα εύκολα τις συντομεύσεις που χρειάζεσαι στο σημερινό ψηφιακό κόκπιτ.

Αχ αυτές οι συντομεύσεις. Με πλήκτρα αφής που σε συνδέουν κατευθείαν στο ζητούμενο (πλοήγηση, ρυθμίσεις αυτοκινήτου, ήχος, θερμαινόμενα, κλιματισμός κλπ) χωρίς να χρειαστείς να χαθείς στο λαβύρινθο των μενού. Θεωρώ πως αυτές του C5 Aircross ανήκουν στις πιο εύχρηστες μορφές διαχείρισης στις οθόνες τού σήμερα.

Το C5 Aircross έχει, ως γνωστόν, την κοινή συνέργεια με το 3008 της Peugeot στη βασική δομή του πλαισίου, σε κινητήρες και κιβώτιο.

Αλλά έχει και το δικό του τρόπο να ξεφεύγει από την κλωνοποίηση. Που συχνά δεν έχει καθόλου ποίηση.

Κατ΄αρχήν, το C5 Aircross έχει διαφορετικό μεταξόνιο, άλλα μετατρόχια, τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στην κατηγορία, καθώς τα 230mm θυμίζουν pick up, τρία, παρακαλώ, διαιρούμενα-συρόμενα πίσω καθίσματα στο βασικό εξοπλισμό, δική του σχεδίαση μέσα-έξω, μεγαλύτερο χώρο αποσκευών και 4 εκδόσεις (Live, Inspire, Feel και Sense) σε βενζίνη και πετρέλαιο

Θεωρώ επίσης σημαντικό ότι παντού παίρνεις ως στάνταρ την πατενταρισμένη τεχνολογία με τα αμορτισέρ με τα υδραυλικά στοπ (Progressive Hydraulic Cushions®) και μια διαμόρφωση στο εσωτερικό που έχει το δικό της, «σιτροενίστικο» χαρακτήρα.

Το τελευταίο, η διαφορετικότητα, ήταν και οφείλει να είναι το ζητούμενο στη Citroën. Το C5 Aircross, στα δικά μου τουλάχιστον μάτια, μοιάζει να διατηρεί τον κονσεπτικό χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου που διαφέρει με ένα δικό του, μη παγκοσμιοποιημένο τρόπο.

Το βρίσκω καλοσχεδιασμένο, συγκρατημένα διακριτικό και με μια σημειολογία που πιστεύω θα λειτουργήσει προσθετικά στην εικόνα της εταιρείας: όσο οι άνθρωποι στο δυτικό κόσμο εξατομικεύονται όλο και περισσότερο, όσο το sui generis στοιχείο εκθειάζεται, τόσο η επαναστατικότητα και η αισιοδοξία που αποπνέει η Citroën θα λειτουργεί υπέρ της.

Πλέον, και με ένα επιπλέον προσόν. Αυτό της ποιοτικής συναρμογής, του δραστικού περιορισμού του άτιμου του NVH (κοινώς, Θόρυβος, Κραδασμός, Τραχύτητα) της απουσίας οχλήσεων από κινούμενα μέρη σε -μετά συχγωρήσεως- κωλόδρομους της ημεδαπής.

 Όπως ακριβώς ήταν δηλαδή το δεύτερο μέρος της διαδρομής, εκεί που αφήνεις το νέο, εθνικό δίκτυο, την άλλοτε καρμανιόλας προς Πάτρα και «κόβεις» αριστερά προς Τρίκαλα Κορινθίας.

Μεγαλοπρεπή χαρακώματα στην άσφαλτο, χασίματα, off camber καμπές, γλίτσα, χιόνι και άλλα κακεντρεχή υπήρχαν στο δρόμο προς το σημείο συνάντησης. Στο Πλειάδων Γη, που αξίζει να επισκεφτείτε, τόσο για το καλαίσθητο της επένδυσης όσο και για το προσεγμένο του φαγητό. Άσχετο.

Και ξέρετε κάτι; Το C5 Aircross περνούσε απ’ τα παραπάνω χαρακώματα όχι μόνο με αυτή την ωραία αίσθηση μιας ανάρτησης με γενναιόδωρο εύρος αλλά και με τη στιβαρότητα που απαιτείς εν μέσω γερμανικού, μασίφ ανταγωνισμού. 

Οδήγησα το νέο κινητήρα 1.5 diesel με τους 130 ίππους που αντικαταθιστά τον 1.6 και διαθέτει, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, σημαντικά καλύτερη κατανάλωση (4.1 lt/100 km). Ακούγεται ελάχιστα στην καμπίνα και έκαψε κάτι λιγότερο από 5,6 lt/100 km στο σβέλτο πήγαινε-έλα της παρουσίασης.

Πώς είναι σε αίσθηση το C5 Aircross; Είναι σαν να αιωρείται πάνω από τις ανωμαλίες ενώ ταυτόχρονα διατηρείς τον έλεγχο με το γρήγορο τιμόνι που γίνεται ακόμα άμεσο υπό κλίση.

Υπάρχει μια αίσθηση υψηλότερου κέντρου βάρους σε σχέση με το Peugeot 3008 (που δικαιολογείται και από τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος) και βαθμιαία μαθαίνεις να στρίβεις ένα κλικ πιο πριν ώστε να εξουδετερώσεις τη σχετική αδράνεια. Σαν να είναι κατά τι πιο «χωμάτινο».

Με τους τροχούς 19 ιντσών, τους οποίους φορούσε η βενζινοκίνητη έκδοση 1.6 με τους 180 ίππους, το στοιχείο αυτό ήταν λιγότερο εμφανές και το C5 Aircross περνούσε με μεγαλύτερη ακρίβεια στα συνεχή στροφιλίκια.

Σε κάθε περίπτωση, δεν βλέπω το λόγο να μη «λερώσεις» το C5 Aircross και σε εκτός δρόμου καταστάσεις. Ειδικά με τα ελαστικά Mud & Snow.

C5 Aircross-citroen-4drivers.gr 

C5 Aircross-citroen-4drivers.gr

C5 Aircross-citroen-4drivers.gr

C5 Aircross-citroen-4drivers.gr

C5 Aircross-citroen-4drivers.gr 

C5 Aircross-citroen-4drivers.gr

Πολύ προσεγμένη καμπίνα, ωραία σχεδίαση, πλούσιο ως εμπειρία. Η Citroën όπως της αξίζει και θέλουμε να είναι. Όχι στην κλωνοποίηση, ναι στην ουσιαστική διαφορετικότητα

Και μιας και έγινε λόγος, να μια συμβουλή αγοράς: καθώς από το τέλος της χρονιάς αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας βάσει των νέων μετρήσεων WLTP, οι εκδόσεις που έχουν στάνταρ τι Grip Control (τον περιστροφικό διακόπτη που μπορείς να επιλέξει μεταξύ 5 λειτουργιών κίνησης: Standard, Άμμος, Εκτός Δρόμου, Χιόνι και ESP Off), θα επιβαρύνονται περισσότερο λόγω μεγαλύτερης διάστασης ελαστικών.

Μπορείτε, ωστόσο, να πάρετε τη βασική έκδοση Live, με τους μικρότερους τροχούς και να προσθέσετε το χρήσιμο Grip Control στην παραγγελία.

Μαζί με κανα δυο έξτρα από τις πλουσιότερες εκδόσεις. Προσωπικά, θα έλεγα ναι στην ασύρματη φόρτιση κινητού (για smartphones όπως τα Samsung Galaxy S6, S7, S8 ή iPhone 8 και Χ) από την ακριβότερη έκδοση Sense.

Ή την κάμερα οπισθοπορείας που είναι χρήσιμη σε σχετικά ογκώδη αυτοκίνητα της κατηγορία.

Όλα τα παραπάνω τα «χτίζεις» κατά βούληση από τις άλλες εκδόσεις χωρίς να σε δεσμεύουν. Θετικό.

Ευελπιστώ πως θα έχουμε σύντομα την ευκαιρία να οδηγήσουμε το C5 Aircross σε μια πιο εκτενή δοκιμή. Μέχρι τότε έμεινα με την αίσθηση πως αγοράζεις «πολύ αυτοκίνητο για τα δεδομένα χρήματα», όπως έλεγε το κλασικό μότο των βρετανών.

Έντονα ιδιαίτερο στυλ, μεγάλοι τροχοί με ικανό «μάγουλο» για απορρόφηση κραδασμών, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, πλευρική προστασία, αλλά και 100% Citroën σε συνδυασμό με 20 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Σε τιμές από €22.550 για τη «βενζίνη» 1.2 PureTech των 130 PS και €25.000 για το 1.5 BlueHDi επίσης 130 PS.

Της άξιζε της Citroën ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Και του Andre επίσης. Το καλύτερο Citroën της δεκαετίας; Μπορεί και παραπάνω. Chapeau.

Υ.Γ. Ευχαριστούμε τους ανθρώπους της Citroën για την πρόσκληση.

Ιnfo: citroen.gr /Photo: citroen

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει